پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

از منتخبین مردم در شوراهای شهر رامسر چه خبر؟

**شنیده شده برخی از اعضای شورای شهر در شهرستان رامسر فقط در مراسمات مساجد بزرگ که جمعیت در آنها کثرت دارد حضور می یابند .

**چیزی حدود دو ماه و نیم از مراسم تحلیف شورای شهر رامسر و کتالم و ساداتشهر می گذرد ولی هیچ جلسه مطبوعاتی برای گزارش به مردم برگزار نشده است.

**برخی از اعضای شورای شهر که در هنگام انتخابات ،شعارهایی همچون ایجاد اشتغال و ... سر داده بودند ،بعد از انتخاب شدن هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

**برخی از اعضای شورای شهر که در هنگام انتخابات از قرار دادن صورت جلسات بر روی خروجی سایت شورا سخن می گفتند هیچ اثری از عمل به تعهداتشان مشخص نیست.

 

واکنش یک شهروند رامسری در خصوص اظهارات حجتی نیا

یک شهروند رامسر با ارسال مطلبی ،به اظهارات مهندس جمشید حجتی نیا در خصوص انتقادبه ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر واکنش نشان داد.

  ادامه مطلب ...

نخستین مسئول رامسری منصوب شد

روز جمعه اولین مسئول رامسری تغییر کرد .

 

ادامه مطلب ...

گفتگو با خانواده جوانان غرق شده در سواحل دریای خزر

در پی انتشار غرق شدن دو جوان رامسری در آبهای رودسر و شنیدن برخی اظهار نظرهای ضد ونقیض در خصوص این سانحه به خدمت خانواده صفایی رفتیم تا از اصل ماجرا باخبر شویم.

علی اکبر صفایی پدر جوان غرق شده سجاد صفایی و عموی مصطفی صفایی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت : عصر روز 8 آبان به من اطلاع دادند که تلفن همراه پسرم در دسترس نیست لذا من هم دست بکار شده و بصورت مداوم ، با گوشی های پسرم و برادر زاده ام تماس می گرفتیم اما چیزی عایدمان نشد.

  ادامه مطلب ...

انتقاد یک شهروند به ستاد نماز جمعه رامسر

از ابن عباس روایت شده است که هنگامیکه امیر المومنین (ع) به صفین می رفت با او همراه شدم ، چون در نینوا ،در ساحل فرات فرود آمد با صدای بلند گفت :ای پسر عباس ،آیا این جا را می شناسی ؟گفتم یا امیر المومنین نمی شناسیم.فرمود اگر تو نیز مانند من اینجا را می شناختی گذر نمی کردی تا آن که چون من می گریستی .

ابن عباس می گوید حضرت مدت زیادی گریست چنان که محاسنش تر شد و اشکش بر سینه جاری گشت .

ما نیز با او گریستیم و او فرمود :آه ،آه مرا به آل سفیان چه کار ؟مرا به خاندان حرب ،حزب شیطان و سران کفر چکار؟

(آنگاه رو به فرزندش خطاب کرد) شکیبا باش ای ابا عبدالله ،آنچه تو از آنان می بینی پدرت نیز دیده است «آمالی صدوق» .

با عرض تسلیت به همه عزاداران امام حسین (ع) و یارانش بویژه خطبا ،مداحان ،هیئت های عزاداری که در جهت نکوداشت و زنده کردن عاشورای حسینی تلاش کرده اند و صحنه های بیاد ماندنی در کوچه ها ، محلات ،  مساجد و خیابانهای شهر و روستا به یادگار گذاشته اند.

 

ادامه مطلب ...

شهید مرتضی طالشیان نماد ایثار و ازخود گذشتگی+زندگینامه+مصاحبه با مادر و فرزند شهید

گزارش و عکس : حسین قاسمی

به مناسبت اولین سالگرد عروج ملکوتی سرگرد شهید مرتضی طالشیان:

شهید مرتضی طالشیان نماد ایثار و ازخود گذشتگی

مادر شهید : سرگذشتم سرگذشت حضرت زینب بود.

فرزند شهید : هنوز چشمم به در است تا پدرم به خانه وارد شود.

  ادامه مطلب ...

نقض دستور رئیس جمهور توسط استاندار مازندران/سید کریم بنی هاشمیان

در خبرها آمده است استاندار مازندران در همایش ائمه جمعه مازندران در کلارآباد (غرب مازندران) به یکپارچگی مازندران تأکید داشته و تلویحاً به ائمه جمعه غرب مازندران و مردمان این دیار گفته است به دنبال جدایی از مازندران نباشید!!!

 الحمدلله ائمه جمعه غرب مازندران به شایستگی به نمایندگی از طرف مردمان این سامان پاسخ استاندار را داده اند و گفته اند ورود به این مسأله مهم به این آسانی نبوده و نیست و غرب مازندران به نگاه ویژه نیاز دارد و مطالبه اصلی مردمان؛ تأسیس استان می باشد.

 آری رئیس جمهور نیز به هنگام اعلام رأی و نظر هیأت دولت به ربیع فلاح برای سکانداری مازندران به وی گوشزد می کند که به غرب مازندران نگاه ویژه داشته باشد. بی شک این هشدار رئیس جمهور راست گفتار در راستای عمل به وعده ای است که در زمان تبلیغات دوره ریاست جمهوری به شهروند عباس آبادی در خصوص تقاضایش برای ایجاد استان جدید در غرب مازندران و رهایی از سلطه مازندرانی ها داده است. آقای رئیس جمهور در پاسخ به خواسته بحق شهروند عباس آبادی قول داده است پس از پیروزی در انتخابات دستور کار کارشناسی در ارتباط بررسی خواسته اش خواهد داد فلذا پس از پیروزی و دریافت رأی بیش از 80 درصدی مردمان غرب مازندران به استاندار متذکر می شود که در اولین گام به غرب مازندران  نگاه ویژه ای داشته باشد و مسلما در گام بعدی دستور کار کارشناسی و سپس ان شاءالله پاسخ مثبت به خواست و اراده مردمان یعنی تأسیس استان جدید در غرب مازندران خواهد بود. استاندار مازندران در اظهار نظر زود هنگام و پُر شتاب و بی تأمل و دور از اندیشه در خصوص غرب مازندران، خود را به چالش و مشکل بزرگی در رویارویی با مردمان غرب مازندران کشانده و مسلما رهایی از این چالش شاید به قیمت کوتاهی دوره مدیریتی اش بیانجامد.

آقای استاندار باید واقعیت غرب مازندران را درک کند و بپذیرد و بی مطالعه ناقض توصیه رئیس جمهور نشود و منبعد غرب مازندران را فقط و فقط برای مرکز و شرق مازندران نخواهد. بلکه درصدد جبران خسارات وارده به غرب مازندران که به جهت مدیریت های ناصحیح تاکنون صورت گرفته، باشد و زمینه را برای تأسیس استان جدید فراهم نماید. یا علی مدد

تسلیت به سید کمال سیدی

دوست عزیز جناب آقای سید کمال سیدی

درگذشت مادر گرامیتان سبب تاثر خاطر دوستان و آشنایان شد.

بدینوسیله مراتب همدری خود را ابراز داشته و بقای عمر بازماندگان و سلامتی آنها را از خداوند منان مسئلت دارم.

ما را نیز در غم خود شریک بدانید.

انهدام یک باند گلدکوییست در رامسر

انهدام یک باند گلدکوییست در رامسر

سرهنگ عزیزالله قربانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رامسر در گفتگویی با موج شمال از انهدام یک گروه گلدکوییست خبر داد و گفت:20 نفر از این گروه که اعضا و سرشاخه های اصلی آن همگی از خارج استان بودند دستگیر و همراه پرونده به دادسرا معرفی شدند.

وی افزود:این گروه در شهرستان رامسر لانه کرده بودند و اقدام به کلاهبرداری میکردند که پس از برسی ها و اقدامات لازم توسط پلیس آگاهی رامسر بازداشت و همگی به زندان محکوم شدند.

قربانی اذعان داشت:افرادی که در بحث گلدکوییست فعالیت دارند با زبان محبت و ایجاد فضایی صمیمی اقدام به فریب و کلاهبرداری از هم شهریان عزیز میکنند.

وی توصیه کرد:مردم و شهروندان عزیز فریب این گونه افراد را نخورند و هرگونه رفتار مشکوک را به سرعت با پلیس درمیان بگذارند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از این گفتگو به دستگیری سارقان کابل های تلفن اشاره و تصریح کرد:این افراد با ماشین شخصی ابتدا نقاط  مختلف کوه را بررسی و در فرصت مناسب اقدام به بریدن سیم تلفن و دزدی میکردند.

قربانی گفت:این دزدها در یکی از روستاهای کوهستانی رامسر در حال سرقت بودند که پس از تعقیب و گریز توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل محاکم قضایی شد.

وی افزود:این سارقان سابقه دار و از خارج شهرستان بودند.

 

انتخاب اسماعیل گوهر رستمی به عنوان رییس شورای شهرستان رامسر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رامسربا حضور نمایندگان شورای شهر رامسر ،کتالم و سادات شهرو بخش مرکزی با برگزاری انتخابات رئیس ،نائب رئیس ونماینده شورای شهرستان دراستان مشخص شد

این مراسم که درفرمانداری برگزار شد آقایان اسماعیل گوهرستمی،مصطفی مکارمی وابراهیم ولی شیخ زاهد به ترتیب به عنوان رئیس ،نائب رئیس و نماینده شورای شهرستان در استان انتخاب شدند.

پیشنهادات عباس پور به شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر

اعضای محترم شورای شهر کتالم و سادات شهر

با سلام وتهیات الهی بدینوسیله به استحضار میرساند ورود شما عزیزان در عرصه کار و سازندگی تبریک عرض نموده، امید است در پناه ایزدمنان کارهای خیر شما در این چهار سال برای توشه آخرت باشد.

حقیر موارد ذیل را جهت پیشرفت کار شما عزیزلن پیشنهاد می نمایم:

1- اولا هرکاری که انجام می دهیم رضای خدا را در نظر بگیریم و با رضای خداوند است که رضای مردم جلب می شود.

2-خودمان را از آلودگی اجتماعی پاک نگه داشته تا اطرافیان ما از افراد پاک باشند.

3-برخورد خوب با مردم از اعضای شورا گرفته تا شهردار و کارکنان سرلوحه کار خود قرار داده و طبق فرمایش امام بزرگوار ما هرچه داریم از مردم داریم، زمانی ما در کار شورا موفق می باشیم که مردم از کار ما راضی باشند

4-طبق قانون شرکت اعضای شورای شهر در مناقصه ها، ساخت وساز و قراردادهای شهرداری ممنوع بوده که متاسفانه یکی از ضعف های اساسی شوراها مشارکت در همین بخش بوده که در دید مردم اثر سو می گذارد.

5-یکی از فعالیت اصلی شورا، نظارت بر کار شهردار و کارکنان آن میباشد و هرچه نظارت ها قوی تر باشد پیشرفت و دقت کار بهتر خواهد بود

6-شهردار موظف است مصوبات شورا را سرلوحه کار خود قرار دهد و در اجرا اگر مشکلی برخورد کرد نظریه خود را به شورا پیشنهاد نماید نه اینکه مطابق با سلایق خود عمل نماید.

7-همه ساختمانهای چند واحدی طبق قانون باید پارکینگ داشته باشد، شورا و شهرداری از تبدیل پارکینگها به مغازه تجاری جلوگیری کرده و با نظارت کافی از مشکلات مردم بکاهد.

8-از دادن وعده به مردم که توان شورا و شهردار نمیباشد خوداری نموده واگر وعده ای داده شد حتما عمل گردد.

9-شورای شهر افرادی را به نام شورا یار در سطح موقعیت های سادات شهر و کتالم از طریق رای مردم در هر منطقه انتخاب نموده و آن فرد مشکلات منطقه خودش را جمع بندی کرده و در جلسه شورا مطرح، تا شورا مشکل را مرتفع نماید(شورایار اگرچه در اساسنامه مشخص نگردید اما یکی از بازوهای اصلی شورای شهر بحساب می آید).

10-شهرداری با کاهش مبلغ موجود در ساخت و سازها، تغیر کاربری ها از مشکلات مردم بکاهد چون درآمد مردم منطقه ضعیف بوده و بدلیل فشار مالی، مردم به بی قانونی روی آوردند و بدون مجوز شروع به ساخت و ساز میکنند تاجاییکه همه به انتظار ماده صد می باشند.

11-شهرداری در هر منطقه که آسفالت انجام می دهد قبل از آن با ادارات آب و گاز، هماهنگی لازم را انجام داده تا در صورت تغییرات قبل از آسفالت انجام گیرد.

12-در ساخت و سازها از کارشناسان خبره استفاده گردد. متاسفانه شهرداری در این زمینه ضعیف عمل کرده بطوریکه نمونه آن روبروی بانک ملی سادات شهر تا انتها به خیابان اصلی که چندین بار جدول کاری شده، دوباره جمع آوری گردید و حتی لکه گیری آسفالت که نرسیده به مدرسه دوازده فروردین در موقعیت برییشی مدت چهار ماه قبل انجام گرفت بدلیل عدم زیر سازی با کیفیت دوباره به جاده خاکی تبدیل گردید. نمونه این موارد در سطح شهر فراوان یافته می شود.

13-شورا و شهردار هر شش ماه یک بار با مردم هر منطقه در مساجد جلسه گذاشته و پیشرفت کار و مشکلات منطقه را با مردم در میان بگذارد.

14-شورا در هر مدت جلساتی را با بعضی از اشخاصی که میشود از نظرات آنها در پیشرفت شهر استفاده کرد، داشته باشد.

15-می توان اقرار نمود که یکی از درآمدهای اصلی شهرداری آب گرم منطقه می باشدبا مدیریت قوی می توان این منطقه را همانند آبگرم سرعین اردبیل به قطب گردشگری منطقه تبدیل نمود. شورا با دعوت از مسئولین بالا در بازسازی آبگرمهای منطقه تلاش نماید.

با تشکر

ارادتمند شما

مرتضی عباسپور- پاییز 92

از هویدا تا مشایی

تیرماه 1384 سیاست ایرانی با پدیده ای به نام محمود احمدی نژاد مواجه شد.

این پدیده در دو دوره ی ریاست جمهوری خود از پدیده ای دیگر به نام اسفندیار رحیم مشایی رونمایی کرد.

کسی که پس از مسئولیت هایی در وزارت اطلاعات،رادیو،شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی به یکباره در سایه ی دولت احمدی نژاد قامت برافراشت و مدعی نظریه پردازی در فلسفه ی علم و دیانت و ... شد.

 

ادامه مطلب ...

زیارتگاه آقا بسمل و آقا پلا سید همچنان در انتظار توجه مسئولین شهر رامسر

    

احمد مین باشی در وبلاگ رامسر بهشت مادری / درتاریخ پنجم مهرماه سال جاری خبری مبنی بر ضرورت تکمیل سرویس های بهداشتی زیارتگاه آقا بسمل و آقا پلاسید ساداتشهر توسط یکی از شهروندان در سایت های خبری شهرستان رامسر قرارداده شد. با توجه به اخبار ارائه شده توسط این شهروند ، مطلع شدیم که با پیگیری های مجدانه هیئت امنای محترم ساداتشهر ، وریاست محترم اوقاف شهر رامسر ، بودجه ای محدود اما مناسب برای اتمام بخش عمده ای از سرویسهای بهداشتی مکان مورد نظراز طرف سازمان اوقاف استان به این امر تخصیص داده شده است ولی تا تاریخ آخرین پیگیری ، هیچ مبلغی به حساب هیئت امنای ساداتشهر واریز نگردیده است. البته ریاست محترم اوقاف استان جناب آقای علیزاده و همچنین فرماندار محترم جناب آقای زرودی در چند مرحله از این محل بازدید بعمل آورده اند که این جای خوشحالی و تشکر دارد ولی با توجه به اهمیت موضوع و  اولویت آماده سازی سرویس های بهداشتی برای ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، توجه به نکات زیر ضروری بنظر می رسد:

   1. تخصیص بودجه به تنهایی کفایت نمی کند و اصلح است که در اسرع وقت و محدودیت زمان تا ماه محرم ، مبلغ تخصیص یافته به هیئت امنای محترم که با تلاش و همت فراوان سعی در رفع مشکلات موجود دارند ، واگذار گردد. لازم به یادآوری است هم اینک مبلغ قابل توجهی برای این امر هزینه گردیده و مبالغی نیزبصورت علی الحساب هزینه شده که باید در اسرع وقت پرداخت گردد.

   2. جای بسی تعجب است که شورای محترم اسلامی سادات شهر و شهر رامسر و دو شهردار بومی  تا کنون حرکت قابل توجهی برای حل این مشکل انجام نداده و چنانچه این همیت و حرکت شهری انجام می گرفت  ، تاکنون می باید این مکان - که از جمله مشکلات کلان شهری رامسر است- برای ایام سوگواری سید و سالار  شهیدان آماده می شد.



  3. دیگر ارگانها و سازمان ها خصوصا دفتر محترم امامت جمعه و فرماندار محترم نیز می توانستند و می توانند همچنان سهمی در تکمیل این پروژه داشته باشند که همچنان برگزاری یک جلسه شهری در حضور هیئت امنای محترم زیارتگاه های ساداتشهر، راه گشا بنظر می رسد.

   4. از نماینده محترم رامسر در مجلس شورای اسلامی نیزانتظار می رود و بطور قطع ایشان هم می توانند نقش موثری در تکمیل پروژه های در حال ساخت این مکان مقدس خصوصا سرویسهای بهداشتی آن ایفا نمایند.

   در پایان یادآوری و تاکید می گردد که هیئت امنای محترم زیارتگاه های آقا بسمل و آقا پلاسید باجدیت تمام و دلسوزانه در حال پیگیری و انجام وظایف خود در این خصوص هستند و تنها کمکهای نقدی همه مسئولین و سازمانها و مراکز مالی و تجاری شهری است که می توانند باواریز کردن به حساب هیئت امنا دراتمام این پروژه همکاری نمایند.

18 سوالی که قبل از مرگ‌مان باید از احمدی‌نژاد بپرسیم

کامران دانشجو، وزیر علوم محبوب و مورد علاقه دانشجویان، در دولت محمود احمدی نژاد، گفته به خاطر رفاقتی که با آقای احمدی نژاد دارد، قصد کرده که 20 سوال را با ایشان مطرح کند.

به گزارش نامه، درست است که آقای احمدی نژاد، با ما رفاقتی ندارد، ولی ما که عاشق ایشان هستیم. اگرچه از قدیم گفته‌اند «عشق یه سره مایه دردسره»، ولی با این حال به خودمان حق می‌دهیم که ما هم 18 سوال از آن شخصیت بزرگوار بپرسیم:

1. آقای احمدی نژاد! ایده‌های موفق اقتصادی هشت سال اخیر، همه اش کار خودتان بود یا با آقای پژویان هم مشورت می‌کردید؟

2. آقای رئیس‌جمهور سابق! آن دفعه که تشریف بردید نیویورک، نفر 138ام از هیات 160 نفره که با شما تشریف بردند، خواهرزاده حاج اصغر، همسایه سرکوچه‌ای شما نبود؟ ماشاا... چقدر بزرگ شده. دانشگاه می‌رود یا ازدواج کرده؟

3. آقای دکتر! روز آخر از جیبتان یک لیستی از مفسدان اقتصادی درآوردید و به من دادید. نفر سوم را بدخط نوشته بودید، نتوانستم بخوانم. کی بود؟

4. آقای احمدی نژاد! سر ابرقدرت‌ها را که به طاق کوبیدید، چه صدایی داد؟

الف) ترق ب) پورت ج) زارت د) گورپ

5. آقای دکتر! شما فرموده بودید گنده تر از اوباما هم نمی‌تواند غلطی بکند؛ سه مورد گنده تر از اوباماها را نام ببرید. با رسم شکل.

6. شما که این قدر «هلو» دوست داشتید چرا این گونه آن را حیف و میل کردید؟

7. آقای احمدی نژاد! گفته بودید نمایندگان مجلس کاری نمی‌کنند، همینطوری نشسته اند یک دکمه را فشار می‌دهند. آن دکمه چیست؟ نام برده و توضیح دهید.

8. جناب دکتر! انگلیس جزیره کوچکی در کجاست؟

الف) غرب آفریقا ب) شمال آفریقا ج) بین کره شمالی و کره جنوبی د) بعد از چهارراه، انتهای خیابان

9. آقای احمدی نژاد! مشکل ما الان موی بچه‌های ماست؟ نه واقعا مشکل ما الان اینه؟

10. آقای دکتر یکی از دوستان اینجانب 16 میلیارد سرمایه اولیه دارد و می‌خواهد با آن دانشگاه تاسیس کند، این رقم کافی است یا جلوی بچه بگذارد، بچه قهر می‌کند؟

11. با چه نرم افزاری و از کجا این آمارها را استخراج می‌کردید؟

12. برای انتخابات بعدی هم «رایحه خوش خدمت» را پر خواهید آکند؟ یا خواهید پراکند؟

13. آقای احمدی نژاد! شما که همیشه با مردم اینجوری بودید (اسمایلی کف دست)، بیایید بینی و بین ا... بفرمایید علی دایی را شما عزل کردید یا فدراسیون؟

14. آقای دکتر چه کار می‌کردید که تا وارد ورزشگاه می‌شدید، اگر 10 بر صفر هم جلو بودیم در عرض 10 دقیقه، تیم استاد می‌شد؟

15. چرا بعضی وقت‌ها وسط مصاحبه، طوری از جایتان نیم‌خیز می‌شدید که آدم فکر می‌کرد الان می‌گذارید زیر گوش مجری؟

16. آقا واقعا دولت روحانی چطور توانست خزانه پر شما را در عرض دوماه جارو کند، که الان چیزی در خزانه نداریم؟

17. اعضای خانه سینما خدمت آقای شمقدری التماس دعا داشتند، سلام دوستان را به ایشان ابلاغ فرمودید؟

18. حرف‌هایی که راجع به رئیس دفترتان می‌زدید، واقعی بود یا «شوخی-بازی» در می‌آوردید، بخندیم؟

منبع: قانون

دانلود شماره سوم موج شمال

دوستان و علاقه مندان برای دریافت فایل هفته نامه موج شمال می توانند به وبلاگ این نشریه مراجعه نمایند

شهروند معترض به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شد!!!

حجت الاسلام والمسلمین شیخ صفر قاسمی در مهرماه 1391 در وبلاگ شخصی خود در اعتراض به ساخت یک ساختمان تجاری در میدان امام (ره) رامسر مطلبی را با عنوان «مگر رامسر صاحب ندارد» منتشر کردند.

 این موضوع مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. وعلی رغم تذکرات فرمانداری -استانداری و دو مصوبه شورای اسلامی شهر و مخالفت های شهروندان در کمال ناباوری ساختمان ساخته شد و شهرداری و شورای شهر سکوت اختیار کردند.

بواسطه این سکوت مالکان ساختمان یعنی آقایان عبدالعلی نیک نهاد (دندانساز) و محمد قاسم جواهردهی (مغازه دار ) در دادگاه ویژه روحانیت مازندران علیه شهروند معترض و وظیفه شناس و دردمند جناب شیخ صفر قاسمی شکایت و مدعی شدند به حیثیت اجتماعی ما توهین شده است و خواستار برخورد قانونی با این شهروند شدند.

آیا تاوان دلسوزی برای عمران و آبادانی شهر احضار به دادگاه است؟

 انتظار میرود در مقابل سکوت معنی دار شهردار و شورای شهر ، شهروندان فهیم و آگاه رامسری ساکت ننشینند.

شماره سوم نشریه موج شمال در راه است

علاقه مندان می توانند شماره سوم هفته نامه موج شمال را دوشنبه در کیوسک های مطبوعاتی سطح شهر تهیه نمایند.

برای عزیزانی که دسترسی آنها به این نشریه ممکن نیست می توانند در اواخر هفته به وبلاگ نشریه موج شمال مراجعه و فایل pdf آنرا دانلود نمایند.

طبیعتا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات شما می تواند برای ما راهگشا باشد و برای اینکار می توانید یا از طریق وبلاگ هفته نامه موج شمال و یا از طریق جی میل mojeshomal92@gmail.com  با ما ارتباط داشته باشید.

ما همچنان چشم انتظار شما خوبان هستیم.

محمدرضا بهرامی

مسئولان بخوانند / ممانعت از کسب خبر خبرنگاران مجازات انفصال از خدمت دارد

یک استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه خبرنگاران به حقوق خود در قانون مطبوعات آشنایی ندارند، گفت: بر اساس قانون مطبوعات اگر شخصی مانع از دسترسی خبرنگاران به منبع خبری شود، می‌تواند با انفصال خدمت مواجه ‌شود.

امیدعلی مسعودی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها‌ پل ارتباطی رسانه‌ها با مردم هستند، ‌به فارس اظهار داشت: سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و حتی در مواردی بخش خصوصی به اهمیت روابط عمومی واقف نیستند. استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در برخی موارد مشاهده می‌شود که مدیران روابط‌ عمومی‌‌ها از انجام مصاحبه و گفت‌وگوی خبری رسانه‌ها با مدیران و مسئولان سازمانی امتناع می‌کنند. عمده این مشکل به مسئولان روابط عمومی‌ها برمی‌گردد.

مسعودی یادآور شد: البته باید توجه داشت که عدم آگاهی خبرنگاران و رسانه‌ها به حقوق خود نیز در مواردی مشکل‌ساز می‌شود.

استاد علوم ارتباطات بیان داشت: بر اساس قانون مطبوعات اگر شخصی مانع از دسترسی خبرنگاران به منبع خبری شود، می‌تواند با انفصال خدمت مواجه ‌شود؛ بر این اساس لازم است در بخش حقوق رسانه‌ها، خبرنگاران با حقوق خود آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در این میان خبرنگاران نیز وظایفی را در قالب درج و انعکاس اخبار و گزارشات بر عهده دارند که باید مورد رعایت قرار گیرد، به‌طوری‌که مانع از نشر اکاذیب شود.

مسعودی خاطرنشان کرد: نشر اکاذیب از نظر اخلاق حرفه‌ای صحیح نیست و البته برای آن جریمه نیز در نظر گرفته شده است.

آغاز جابجایی فرمانداران مازندران

کار جابجایی و تغییر فرمانداران شهرستانهای مختلف مازندران در هفته جاری کلید می خورد.

به گزارش مهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در حاشیه جلسه با روسای دانشگاههای استان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار مهر در این زمینه گفت: ما در حال بررسی و ارزبابی عملکرد فرمانداران هستیم و هیچ عجله ای برای جابجایی سریع نداریم.

علیرضا یونسی افزود: آن دوستانی ( فرماندران) که توانایی داشته باشند و بتوانند با اهداف و سیاستهای دولت هماهنگ باشند، حتما استفاده می شوند و دوستانی که نتوانند هماهنگ باشند، دست و پیشانیشان را می بوسیم و با تقدیر از زحماتشان، نیروی دیگری جاگزین می شوند.

وی تصریح کرد: در این هفته یکی از فرمانداران شهرستاهای استان که مربوط به شهرستان عباس آباد در غرب مازندران است را معرفی می کنیم و بتدریج ارزیابی و کارکرد بقیه فرمانداران انجام می شود.