پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

آیا دکتر جاسبی متن پیام نوروز مسئولان رامسری را نوشت ؟

فرماندار و امام جمعه رامسر و نماینده مجلس شورای اسلامی مردم تنکابن ،رامسر و عباس آباد در خانه ملت به صورت مشترک پیام  نوروزی صادر کردند که متن این پیام شباهت  بسیار زیادی با متن پیام نوروزی دکتر جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی دارد که شما مخاطبین را به توجه در آن جلب می نماییم.


خبرنگار رامسری مسئول روابط عمومی فرمانداری رامسر شد

طی حکمی از سوی حسین شعبان سروری فرماندار رامسر ، عباس احمدی ماچیانی به عنوان مسئول روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری رامسر منصوب شد.

عباس احمدی ماچیانی یکی از خبرنگاران پرتلاش شهرستان رامسر به عنوان خبرنگار صدا و سیمای مرکز تبرستان ، نماینده روزنامه اطلاعات در رامسر و همچنین مدیر اجرایی هفته نامه موج شمال و مدیر وبسایت امتداد فعالیت می کند.

گفتنی است پیشتر از این حاج محسن یوسفی سمت روابط عمومی فرمانداری رامسر را بر عهده داشت.

تعطیلی رسانه ها همچنان ادامه دارد

انتقاد همراهان دولت یازدهم به برخورد نا مناسب دولت با رسانه ها

توقیف رسانه ها مغایر اهداف آرمانی انقلاب اسلامی است

جعفر محمدی - « اساساً توقیف رسانه کار نادرستی است.» ؛ این جمله ساده ، باور جدی ما در خصوص برخورد با رسانه هاست ، فرقی هم ندارد که نشریه کدام طیف و کدام شخص باشد.

ادامه مطلب ...

لطفا فرماندار رامسر ابهام زدایی کند

تعامل مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان یکی از نکات مهم و مرکز ثقل سخنان فرماندار رامسر در اولین جلسه شورای اداری پس از انتصابش  بود.

وی خط قرمز تعامل خود با مدیران این شهرستان را عدم طرح شکایت در دستگاه های قضایی علیه همدیگر عنوان کرد و اظهار داشت : در بررسی های به دست آمده روسای چندین اداره شهرستان رامسر در دستگاه های قضایی علیه همدیگر شکایت کرده اند که باید هرچه سریعتر شکایت خود را پس بگیرند و بر اساس پیش بینی های قانونی عمل نمایند.

ذکر نکاتی را در خصوص این موضوع لازم می دانم که نیازمند توضیح بیشتر برای رفع ابهام نگارنده لازم است.

1-اگر پیش بینی های لازم توسط قانون گذار برای حل اختلاف کاری میان روسای ادارات انجام گرفته ، پس چرا آنها علیه همدیگر در مراجع قضایی طرح دعوی می کنند؟ و اگر پیش بینی های لازم قانونی اندیشیده شده است ،روسایی که علی رغم این پیش بینی طرح دعوی کرده اند معرفی گردند تا اصحاب رسانه نسبت به ادعای آنها اطلاع رسانی نمایند.

2-رئیس اداره ای که وظیفه اش بعد نظارتی است در حاشیه شورای اداری به نگارنده گفت ،علی رغم تذکرات متعدد و کتبی به یکی مسئول رامسری در خصوص تخطی قانونی اداره متبوعش ، وی مجددا بر انجام کار غیر قانونی خود اصرار می ورزد ، من چگونه می توانم از وظیفه قانونی خود چشم پوشی کنم و با سهل انگاری از طرح دعوی در مراجع قضایی در احقاق حقوق مردم پرهیز نمایم؟

سوال اینجاست که در این خصوص فرماندار رامسر چه تدابیری را اندیشیده است؟

مدیران از طرح شکایت علیه همدیگر خودداری کنند

فرماندار رامسر در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر در اردوگاه شهید چمران رامسر گفت: مدیران از طرح شکایت علیه همدیگر خودداری کنند.

حسین شعبان سروری اظهار داشت: از مدیران انتظار جدی داریم ضمن تعامل با یکدیگر از طرح شکایت علیه یکدیگر در مراجع قضایی با توجه به پیش بینی های قانونی خودداری نموده و یکی از خط قرمزهای من در تعامل با مدیران همین مورد مهم است.

وی  گفت: درسال 92 علیرغم فراز و نشیب های زیاد  به موفقیت های خوبی دست یافتیم.

فرماندار رامسر افزود:مردم ایران اسلام با حضور مسولانه در انتخابات و مناسبت ها حماسه سیاسی را به منصه ظهور رساندند.

وی ادامه داد:رهبر معظم انقلاب نیز با ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی تکلیف مسولان را در سال جهاد اقتصادی مشخص نمودند.

شعبان سروری اظهار داشت:اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید و و نگاه به ظرفیت های بومی و داخلی است.

وی اظهار داشت:دولت یازدهم در چند ماهی که بر سر کار آمده با اتخاذ تدابیر و برنامه های بسیار خوب تلاش های اثرگذاری در جهت کاهش مشکلات بویژه در حوزه اقتصاد دارد.

این مسئول گفت:با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها مسولان به این مقوله مهم توجه ویژه نمایند.

وی در بخش دیگری گفت:از سال آینده جلسات شورای اداری با اولویت بندی و برنامه ریزی درست، رویکردهای توجه به حل مشکلات و رفع موانع انجام می گیرد.

وی بیان داشت:مدیران باید پایبند به قانون بوده و بدون تردید ریشه بسیاری از مشکلات می تواند عدم توجه به قانون باشد.

وی در پایان گفت:با توجه به حضورپرشمار گردشگران و مسافران نوروزی مدیران دستگاه های اجرایی حتما در منطقه حضور داشته و تمام توان و امکانات را درجهت خدمت رسانی شایسته به گردشگران و مردم بکارگیرند.

افزایش 70 درصدی بودجه سال 1393 شهرداری رامسر نسبت به سال گذشته

 رئیس شورای شهر رامسر اعلام کرد :در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رامسر بودجه
شهرداری رامسر در سال 93 با بیش از 70 درصد افزایش نسبت به سال 92 به تصویب رسید .

در پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رامسر بودجه شهرداری رامسر در سال 93 با 142642000000 ریال معادل چهارده میلیارد و دویست و شصت و چهار میلیون و دویست هزار تومان به تصویب رسید .

به گزارش روابط عمومی شورای شهر رامسر بودجه سال 93 نسبت به سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش داشت که در پیش بینی بودجه 33/4 درصد ( سی و سه و چهار درصد )  بودجه جاری و 66/6 درصد ( شصت و شش و شش درصد ) بودجه عمرانی پیش بینی شده است .

لازم به یادآوری است که بودجه سال 92 شهرداری 84652700000 ریال معادل هشت میلیارد و چهارصد و شصت و پنج میلیون و دویست و هفتاد هزار تومان بوده که 40 درصد جاری و 60 درصد عمرانی بوده است  .

فراموشی ما غفلت بود یا تغافل ؟!!

اواخر دی ماه سال جاری بعد از استماع خبر بیماری استاد حسن رحیمیان ،برخی از اعضای هیئت تحریریه هفته نامه موج شمال به ملاقات این پیشکسوت فرهنگ و هنر خطه مان رفتند و متعاقب آن ، خبر این دیدار نیز در هفته نامه موج شمال منتشر شد و در همین زمان بود که متنی با عنوان «در پاسداشت استاد حسن رحیمیان» توسط یکی از نویسندگان موج شمال  در صفحه دوم این هفته نامه نگاشته شد.

و این یادداشت و انتشار آن جرقه ای برای برگزاری همایشی برای تجلیل از این استاد فرهیخته شد که تصاویر و خبر آن در برخی از وبلاگ ها و رسانه های مجازی آمده است.

قصد ندارم در این مطلب ،زحمات برگزار کنندگان این همایش را زیر سوال ببرم و البته از همایش و نوع تجلیل از استاد بسیار خرسندم و و زمانی این رضایتم  دو چندان شد که این تجلیل مورد پذیرش و اقبال عمومی قرار گرفت به طوری که تا به امروز درآن سالن همایش ، چنان جمعیتی را به چشم ندیده بودم.

هر چند قصد رسانه ای کردن این مطلب را نداشتم ،لئکن به جهت دفاع از حق و حقوق نشریه لازم دانستم مطلبی را بنگارم .

جای گلایه دارد همایشی که استارت کاری آن توسط هیئت تحریریه موج شمال خورده شد و حتی نویسندگان آن دست به قلم شدند و برای اولین بار در یادداشتی از زحمات آن استاد قدردانی کردند و آنرا منتشر کردند و جرقه ایجاد این همایش توسط آن یادداشت زده شد  ، در زمان همایش از همه بانیان این همایش یادی شد ولی حتی از تیم تحریریه موج شمال...

موج شمالی ها از اینکه بانی کاری شدند که از نیم قرن خدمات فرهنگی واجتماعی استاد گرانقدر حسن رحیمیان تجلیل به عمل آمد ، خوشحالند ولی سوالم به عنوان یک شخصیت حقیقی این است که آیا هفته نامه موج شمال توسط مسئولین اجرایی این همایش رصد می شود که البته همگی برگزار کنندگان این همایش اهل مطالعه و فرهنگ دوست هستند و اگر رصد نکنند جای گلایه  و نقد بر کارشان وجود دارد و اگر مطالب این هفته نامه را رصد می کنند پس چرا ...

برای استاد رحیمیان آرزوی سلامتی می کنم و امیدوارم در سایه اتحاد ، همدلی و نگاهی دلسوزانه همه اهالی فرهنگ ، بتوانیم در ادامه این همایش از دیگر فعالین فرهنگ و هنر این منطقه گام برداریم انشالله

 لینک مرتبط :دانلود صفحه 2  شماره 13 هفته نامه موج شمال

از فتح مکه تا ماجرای معروف به "فتنه 88"

جعفر محمدی - سال هشتم هجری است. سپاه 10 هزار نفری اسلام به فرماندهی حضرت محمد (ص) ، فاتحانه وارد مکه می شود.

رسول خدا ، 13 سال در آن شهر مردم را به اسلام دعوت کرد و چیزی جز ستم و توهین از آنان ندید.

مکیان ، حتی یک بار او و پیروانش را به مدت سه سال از شهر بیرون کردند تا مسلمانان ، در سخت ترین شرایط آب و هوایی و اقتصادی در شعب ابی طالب زندگی کنند. در همان سال ها بود که خدیجه (س) همسر وفادار پیامبر از دنیا رفت.

  ادامه مطلب ...

فرمانداری به محور وحدت، انسجام و بدون سیاسی کاری تبدیل می شود

حسین شعبان سروری فرماندار جدید شهرستان رامسر امروز در مراسم معارفه اش که با حضور یونسی معاون سیاسی استاندار مازندران در هتل رامسر برگزار شد، گفت: دولت یازدهم که با حضور حماسی مردم بزرگ ایران و در راستای منویات رهبری معظم انقلاب مبنی بر خلق حماسه سیاسی و با انتخاب مردم شکل گرفت از همان آغازین روزهای انتخاباتی خود چند اصل و محور را به عنوان اساس برنامه های خود و در واقع کار ویژه های دولت تعریف کرد.

  ادامه مطلب ...

رئیس جمهور :مطبوعات و رسانه های ما باید دارای امنیت باشند

حجت الاسلام روحانی: اگر مطبوعات به صحنه بیایند و رسانه ها همه به صحنه بیایند، نه اینکه با مفسد می شود مبارزه کرد، می شود جلوی فساد را گرفت. باید هزینه ها را آنقدر بالا ببرید که کسی در مسیر فساد قرار نگرفته و هوس فساد به سرش نزند.

  ادامه مطلب ...

همدلی و محبت رمز پیروزی شعبان سروری

در روزهای اخیر بازار گمانه زنی در خصوص زمان معارفه فرماندار رامسر در خروجی رسانه های رامسر قرار گرفت .

بالاخره با اطلاعات واصله از سوی روابط عمومی فرمانداری رامسر متوجه شدیم که مراسم معارفه فرماندار رامسر راس ساعت 14 روز شنبه در هتل رامسر برگزار می شود.

جا دارد با تمام اختلاف نظرات و انتقادات جدی به زرودی فرماندار رامسر به ایشان خدا قوت بگوییم و امیدواریم در دیگر مسئولیت ها برای کشور عزیزمان مثمر ثمر واقع گردد و سلامی نیز عرض می کنیم خدمت شعبان سروری ،معاون اسبق فرمانداری رامسر  و فرماندار جدید رامسر و امیدواریم با توجه جدی نسبت به عملکرد خلف خود ، در دوران مدیریتش ، یادگارهای با ارزشی بر جای گذارد تا در هنگام تودیع خود ، به نیکی از وی یاد شود .

لازم است در همین یادداشت کوتاه به جناب سروری متذکر شویم که رامسر ، نیازمند فرمانداری است تا با به کار گیری همه سلایق و دیدگاه ها در کنار هم ، وفاق ، محبت و همدلی را در جامعه بگستراند و از افرادی که منفعت طلب هستند به شدت دوری کند زیرا نه به صلاح وی است و نه به صلاح جامعه.

لازم است متذکر شویم رامسر در هشت سال اخیر به شدت از سوء مدیریت و بی تدبیری ضربه های مهلکی خورده است که متاسفانه در سال های آتی اثرات نا مطلوب خود را بر تن جامعه نمایان خواهد کرد .شعبان سروری از این بی تدبیری ها به درستی مطلع شود و با به کار گیری نیروی متخصص و باهوش ، سعی در التیام آنها بر آیند.

لازم است متذکر شویم ،رامسر از نظر ظرفیت رسانه ای در جایگاه بالایی قرار دارد و انتظار می رود بر خلاف خلف خود ، رسانه را رابطی امین بین خود و مردم بداند و این کار را عملی کند و نصایح ، پند و اندرزهای رسانه را رصد کند و با تدبیر به اصلاح جامعه ،به همراه آنها امید بندد.


خرید ارزان پرتغال افشره داغی دیگر بر دل کشاورزان رامسری

خرید ارزان پرتقال افشره

داغی دیگر بر دل کشاورزان رامسری

 هفته نامه موج شمال : بحران برف زمستان امسال خسارات زیادی  را به بخش های مختلف دو استان شمالی گیلان و مازندران تحمیل کرد که بنا به گزارش کارشناسان ، بیش از 50 درصد این خسارات متوجه بخش کشاورزی می باشد.

 

ادامه مطلب ...

عملکرد هیئت کاراته شهرستان رامسر در سال 92

برای مشاهده عملکرد یک ساله هیئت کاراته شهرستان رامسر به با ریاست شیهان داود یوسفی می توانید به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

ادامه مطلب ...

رونق تودیع و معارفه های شبانه در رامسر

قلم جوان نوشت:مدتی است شاهد تودیع ها و معارفه های شبانه برخی ادارات و نهادهای شهرستان رامسر هستیم به طوری که در یک ماه گذشته بیش از 3مدیر شهرستانی به صورت شبانه تودیع و معارفه شده اند.

متاسفانه این روند باعث سردرگمی ارباب رجوع،مردم،خبرنگاران و مدیران شده است به طوری که جز کارکنان نهاد مربوطه کسی از این تودیع و معارفه ها خبر ندارد.

اگرچه امر اطلاع رسانی در زمان تصدی فرمانداری رستم زرودی در شهرستان رامسر بسیار ضعیف بوده و خبرنگاران در این مدت در سخت ترین شرایط به امر اطلاع رسانی و انتشار یادداشت های انتقادی پرداخته اند اما امیدواریم با حضور حسین شعبان سروری فرماندار جدید رامسر که هفته آینده پس از پایان سفر امام جمعه به مکه مکرمه معارفه خواهد شد خبرنگاران به جایگاه اصلی خود برگشته و در جهت توسعه همه جانبه شهرستان و اطلاع رسانی صحیح  قلم فرسایی نمایند.

لازم به ذکر است در آخرین تودیع و معارفه های شبانه شهرستان رامسر علی اکبر سیدی از سمت خود برکنار و معاونش پرویز سرایی جایگزین او در ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رامسر منصوب شده است.

شنیده شده مراسم تودیع و معارفه شب گذشته با حضور مدیرکل که خود نیز از سمتش رفتنی است،فرمانداری که هفته آینده تودیع خواهد شد،معاون فرماندار و بخشدار رامسر در دفتر فرماندار برگزار شده است.

گلایه رئیس شورای اسلامی بخش رامسر از پایین بودن نرخ مرکبات افشره

رئیس شورای اسلامی بخش رامسر گفت: در دیماه سال ۸۶ که بحران برف و یخبدان شدید منطقه را فرا گرفته بود شرکت تعاونی باغداران مرکبات کوثر به داد کشاورزان رسید و با دریافت مرکبات باغداران مرحمی شد بر زخم کشاورزان و با همان نرخ قبل ازبرف گوشه ایی ازخسارات وارده به کشاورزان را که حاصل دسترنشان به ورطه نابودی رفته بود را از طریق خرید مرکبات جبران نمود.

به گزارش نیمه پر، مصطفی مکارمی اظهار داشت: هرچند درآن سال دولتمردان نتوانستند کمک درخور توجهی به باغداران آسیب دیده بنمایند.خوشبختانه درآن زمان شرکت تعاونی باغداران دست به کار بزرگی زد و با خرید مرکبات کشاورزان به مدد باغداران شتافت.

وی افزود: ولی متاسفانه در جریان برف سنگین اخیر که به لطف الهی سرما و یخبندان را به دنبال نداشت و از لحاظ کیفیت نیز صدمه آنچنانی به محصول مرکبات وارد نشده است انتظار می رفت که اعضای محترم هیات مدیره شرکت تعاونی کوثر که متعلق به حدود یازده هزار عضو از همین باغداران می باشد تدبیر درستی در این خصوص اتخاذ می نمودند .

وی در ادامه بیان کرد: اما در کمال ناباوری بعد از بارش برف و عادی شدن شرایط ، شاهد کاهش نرخ مرکبات افشره بازای هر کیلو به مبلغ ۱۵۰۰ریال تا۱۸۰۰ریال هستیم یعنی تقریبا مبلغ ۱۰۰۰ریال کمتر از زمان بارش برف ، ازآنجائیکه باغداران زحمتکش و مغموم به لحاظ شرایط بوجود آمده علی رغم مقرون به صرفه نبودن، ناچار به برداشت و تحویل مرکبات به شرکت تعاونی می باشند.

وی خاطر نشان کرد: لذا جاداشت که اعضای هیات مدیره محترم به منظور حمایت از اعضای  خود حداقل با همان قیمت قبلی نسبت به خرید مرکبات افشره اقدام می نمود . از آنجائیکه مسئولین شرکت مقرون به صرفه نبودن تولیدات شرکت را دلیل کاهش قیمت می دانند لذا ضروری است استاندار محترم و مسئولین محترم جهاد کشاورزی تدابیر لازم را اتخاذ تا بیش از این قشر مولد وتلاشگر جامعه در شرایط بحرانی مورد بی مهری قرار نگیرند.

وی در آخر بیان کرد: در این راستا لازم است دولت محترم تدبیر وامید با پرداخت سوبسید به شرکت تعاونی باغداران زمینه افزایش قیمت مرکبات افشره را بالا برده و با توجه به از بین رفتن بخش زیادی از درختان مرکبات و نداشتن محصول در چندین سال آینده ،حداقل قسمتی از هزینه تولید محصول سال جاری کشاورزان ازاین طریق جبران شود.

 

صعود تیم کوهنوردی شهرستان رامسر به قله سماموس

به مناسبت دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران  تیم کوهنوردی شهرستان رامسر در تاریخ ۲/۱۲/۹۲ توانست پس از ۶ ساعت تلاش مستمر در برف و یخ به قله سماموس شرقی به ارتفاع ۳۲۶۰ متری صعود نماید.

افراد صعود کننده عبارتند از :

۱- ابراهیم گل دشتی

۲- همایون یوسف زاده

۳- خانم سلیمان نژاد

صندلی داغ شماره 1

مهندس هادی رمضانی رئیس اداره راه  و شهرسازی شهرستان رامسر میهمان اولین صندلی داغ پژواک رامسر خواهد بود.

مخاطبان گرامی می توانند در حوزه راه و شهرسازی شهرستان رامسر سوالات خود را از وی بپرسند  انشالله ایشان نیز پاسخگوی مردم خواهند بود.

تذکر:خواهشمند است سوالات در حیطه وظایف اداره مربوطه باشد و از پرسیدن سوالات بی ربط خودداری نمایید.