پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

واکنش یکی از مخاطبان پژواک رامسر به سایت شرق مازندرانی

کلید حل اکثر مشکلات غرب مازندران استان شدن این منطقه است

در پی  درج کامنتی توسط  یکی از مخاطبان این وبلاگ  به نام سجاد ، مدیر این وبلاگ برای تعدیل آن،ناگزیر شد قسمتی  از آنرا که احساس می شد توهین به مدیر سایت دریانیوز است را حذف و ما بقی را تایید کند.

لیکن این عمل به مذاق این مخاطب عزیز خوش نیامد و در یادداشتی برایمان چنین نوشت:


ادامه مطلب ...

چرا نیاموختید که کار شورایی ، یعنی شفاف بودن، پذیرش نظر جمع

آیا[شورای شهر رامسر] می دانید بسیاری از نخبگان شهری،سازمانهای مردم نهاد و دلسوز شهر ، اصناف ، بازاریان ، کسبه ، فرهنگیان ، و سایر اقشار شهری خود را از شما مبری می دانند و از انتخاب خود سخت پشیمان هستند

ادامه مطلب ...

توهین به ساحت پیامبر اعظم نشانه زبونی کفار در برابر حقانیت اسلام

ساخت و پخش فیلم موهن به ساحت پیامبر صلح و رحمت حضرت محمد ابن عبد الله صلی الله توسط قبطی های افراطی ، تجاوز به حقوق بشر توسط کفار و نشانه زبونی آنها در برابر دین مبین اسلام ،آنهم پس از 1400 سال از ظهور آن انسان پاک است.

این عمل شنیع توسط دیوانگانی که به دنبال شهرت و جویای نام هستند  توجیه پذیر نبوده و بر تمام مسلمان فرض است که از آنها بیزاری بجویند.

آقای مدیر کل ارشاد استان مازندران ،آش نخورده و دهان سوخته؟!!!

علی مصباح شهرستانی کارمند بازنشسته آموزش و پرورش ، حدود 34 سال است که به کارخبرنگاری پرداخته  است.                   

متاسفانه از حدود 15 سال پیش تا کنون که به بیماری حاد دیابت( مرگ خاموش ) دچار گشته ،زندگی برایش به سختی می گذرد.

مصباح که در اوایل دی ماه سال 90 بیماری اش  شدت یافته  و از توان پرداخت هزینه دارو و دکتر ناتوان گشته بود به کمک اصحاب رسانه شهرستان توانسته بود صدای خود را به گوش مسئولین استان برساند.

در این میان کسانی بودند که به دلیل سابقه همکاری کمک های خوبی به وی پرداختند ولی گلایه های مصباح، این خبرنگار پیشکسوت شمال کشور از حکایت دیگری خبر می داد
ادامه مطلب ...

آقای امامزاده ،تعطیلی کتابخانه های شهرستان رامسر با چه قیمتی؟

میزان سطح مطالعه افراد یک جامعه نقش موثر و رابطه مستقیمی بر پارامترهای توسعه آن منطقه و دیار دارد،زیرا باعث می شود که افراد آن سرزمین ، به آینده خود و منطقه ای که در آن زندگی می کنند حساس بوده و با ارائه راهکارهای قوی و سازنده جامعه خود را به سمت پیشرفت سوق دهند.

با این وجود به دلیل پایین بودن سطح مطالعه کشورمان ،دولت باید تلاش مضاعفی در جهت فرهنگ سازی این مقوله داشته باشد که احداث کتابخانه ها و تقویت این مکانهای مطالعه یکی از راهکارهای این نقیصه می تواند باشد.

کتابخانه ها به عنوان قطب علمی و فرهنگی ،مکان بسیار مناسبی برای پر نموده اوقات فراغت افراد علاقه مند به مطالعه از جمله قشر جوان ،دانش آموز و دانشجو می باشد.

دولت نه تنها باید با تجهیز کتابخانه ها به مدرن ترین وسایل و سیستم های علمی و کتاب های مفید ، زمینه و انگیزه مطالعه را برای افراد جامعه خصوصا جوانان برای کنترل وقت هرز آنها ایجاد نماید بلکه بایستی با حمایت از احداث کتابخانه های جدید ،بیشتر از گذشته به مقوله کتابخوانی بپردازد تا از این طریق جلوی بعضی از بزهکاریها ،مشکل اعتیاد و ... که ریشه در بیکاری دارد گرفته شود.

ولی گویا این روزها کتابخانه های شهرستان رامسر از این مقوله مستثنی بوده و تعطیلی یک شیفت کاری اکثر آنها ،اعتراض افراد علاقه مند به مطالعه و کتابخانه ها را برانگیخته است.

ادامه مطلب ...

روابط عمومی ها باید با رسانه ها رابطه تنگاتنگی داشته باشند

روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه و ‏ برنامه ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی است ، باید پذیرفت که روابط عمومی دانش، فن، ‏هنر و تخصص است که دارای اصول خاصی بوده و از ‏انگیزه بالایی برای خدمتگزاری به مردم و جامعه برخوردار ‏است .

رسانه ها نقش اطلاع رسانی درجامعه را بعهده دارند و این مهم بر عملکرد ‏روابط عمومی و نقش آن در ارتباط با رسانه ها تاکید دارد . هدف از ارتباط ‏با رسانه ها تنها ارسال اخبارو گزارش عملکرد نیست بلکه باید با رسانه ها ‏بگونه ای ارتباط برقرار نمود که این ارتباط دو سویه و بصورت فعال باشد و ‏ارتباط با رسانه می تواند نقطه قوت روابط عمومی‎ ‎ها باشد.‏

در این راستا ، جوابگویی به رسانه ها در مواردی که سوالی مطرح نمودند،برگزاری تور بازدید اصحاب رسانه از فعالیت پروژه های شاخص ،برگزاری جلسات و نشست های کاری با اصحاب رسانه ، دعوت از خبرنگاران برای حضور در جلسات و ... از مهمترین وظایف روابط عمومی ها محسوب می شود.

ادامه مطلب ...

چرا کسی به قشر زحمکش رانندگان تاکسی پاسخگو نیست؟!!

امروزه کسانی که زندگی روزانه خود را تنها از طریق تاکسی رانی و درآمد حاصل از جابجایی مسافر اداره می کنند و از این طریق ارتزاق می کنند مشکلات متعددی دارند.

عدم دریافت کرایه مناسب مطابق بر رشد تورم در کشور،عدم توجه مسئولین زیربط به صنف تاکسی رانی و پاسخگو نبودن به درخواست های به حق و مشروعشان تنها گوشه ای از مشکلات آنها است.

حال برخی از رانندگان تاکسی مشکلات دیگری نیز دارند که توجه به آن واقعا دردناک و شنیدنی است.

ادامه مطلب ...

پاسخی به یادداشت مدیر وبلاگ فریاد رامسر!

 کدام رسالت!کدام عدول؟!

در هفته های اخیر شاهد نصب بنری در سطح شهرستان رامسر توسط یکی از خبرنگاران روزنامه های کثیرالانتشار شمال کشور بودیم که داستان تاسف باری را حکایت می کرد.

ماجرا از این قرار بود که یکی از افرادی که خود را مدافع حقوق مردم حوزه انتخابیه تنکابن ،رامسر و عباس آباد در خانه ملت فرض می کرد ،قبل از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با زیرکی مثال زدنی ،نظر یکی از خبرنگاران را به خود جلب کرد و کارناوال تبلیغاتی-انتخاباتی در روزنامه های شمال کشور به راه انداخت.

اگر چه فرد مذکور به دلایلی معلوم موفق به احراز صلاحیت از طرف مراجع زیربط انتخابات برای ثبت نام نشد ولی پس از آن وی از پرداخت هزینه انتشار مطالب خود شانه خالی کرد و خبرنگار ساده !! را در انبوهی از بدهکاری به مدیر مسئولان روزنامه های متبوع تنها گذاشت و آن خبرنگار ،با گرفتن چندین فقره چک از فردفوق،امروزه تنها با به چاپ رساندن عکس چک های بلا محل و برگشت خورده ،تصویر روزنامه های کار شده بر روی بنر و گرفتن عکس از مخاطبان آن ،عملا از انجام کار دیگری عاجز مانده است.

هر چند نگارنده این متن تمایل چندانی از ورود به این موضوع نداشت و ندارد زیرا با توجه به سابقه کاری این خبرنگار و فرد یاد شده باید توجه داشت که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود و در ثانی با توجه به انذارهای مکرر از سوی حقیر و افراد دلسوز دیگر به خبرنگار فوق الذکر ،ایشان خود به اختیار این مسیر را پذیرفتند در حالی که راه هدایت و راه ضلالت به وضوح برایش مشخص بود.

ولی موضوعی که انگیزه نوشتن این یادداشت را برایم فراهم ساخت درج مطلبی در وبلاگ فریاد رامسر متعلق به یکی از شهروندان رامسر بود که وی سوالاتی در مذمویت عمل خبرنگار فوق در نصب بنر در سطح شهر مطرح کرد ولی غافل از آنکه اصل رسالت خبرنگاری در شهرستان را نیز زیر سوال برده است.

اکنون چند سوال از نویسنده وبلاگ فریاد رامسر دارم که امیدورام ، پاسخ آن به درازا نکشد و برای تنویر افکار عمومی منتشر شود.

مدیر محترم و البته دلسوز وبلاگ فریاد رامسر

1-      نیک می دانید که رسالت خبرنگاری همان رسالت زینب سلام ا... علیها بعد از واقعه عاشورا و رسالت فاطمه سلام ا.. علیها بعد از خانه نشینی مولا علی علیه السلام است. حال چه چیز باعث می شود که به قول شما یک خبرنگار از رسالت خود عدول کند؟سخن پراکن شود و رسالتش با طعمه تلفیق شود؟راستی منظورتان از طعمه چیست؟

2-      آیا در نگاه شما و در یک نگاه باز و کلی ،عایدات معرفی یک نامزد انتخاباتی به افکار عمومی از طریق جراید و خبرنگاران مخرب است؟

3-      منظور شما از بدعت خبرنگار یاد شده چیست؟

4-      شخصی که خود را بازرس ویژه دفتر رییس جمهور می داند ،چرا به چک بلا محل پناه می برد؟افکار عمومی در این باره چگونه قضاوت می کنند؟

همکار محترم و مدیر وبلاگ فریاد رامسر

بنی آدم اعضای یکدیگرند/که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار/دگر عضوها را نماند قرار

مطالب مرتبط :


وقتی عدم بینش با تازیانه ی جهل آغشته می شود!


    وقتی رسالت با طعمه تلفیق می گردد!