پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

گوهر رستمی رئیس ملاصدرای رامسر شد

گوهر رستمی رئیس ملاصدرای رامسر شد

اسماعیل گوهر رستمی عضو شورای شهر رامسر و عضو ستاد تدبیر و امید حسن روحانی رئیس دانشگاه ملاصدرا رامسر شد.

وی قرار است از فردا در جایگاه جدید مشغول به فعالیت شود .

گوهر رستمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رامسر در دوران اصلاحات نیز بود.

گفتنی است پیش از این دکتر هاشمی رئیس این دانشگاه بود که به دلایلی از کار برکنار شد و مدتی نیز شکوهی سرپرستی این دانشگاه را برعهده داشت.

تا کنون خبری در خصوص معارفه گوهر رستمی منتشر نشده است ولی شنیده ها حاکی از آن است که معارفه وی به روزهای آینده موکول خواهد شد.

انتقال دانشگاه واحد بین الملل رامسر شایعه است

 استاندار مازندران گفت: انتقال دانشگاه واحد بین الملل رامسر شایعه است و صورت نخواهد گرفت.

ربیع فلاح همچنین در حاشیه گازرسانی به 9 روستای شهرستان تنکابن در گفتگو با خبرنگار مهر، انتقال دانشگاه واحد بین الملل رامسر را تکذیب کرد و گفت :  چنین کاری صورت نخواهد گرفت و بهتر است این شایعات دامن زده نشود.

وی افزود : اگر وزارتخانه هم بخواهد این اقدام را انجام دهد من در کنار مردم رامسر هستم و هرگز خودم را جدای از هیچ کجای مازندران نمی دانم ضمن آنکه مهندس خیریان پور معاونت توسعه و برنامه ریزی استانداری پیگیر تمامی مسایل غرب مازندران بطور ویژه هستند.

در پرداختن به مسئله اصلی زنان نباید به مسائل درجه دو پرداخت، مسئله اشتغال زنان مسئله ای درجه دو است

 رهبر معظم انقلاب اسلامی: در پرداختن به مسئله اصلی زنان نباید به مسائل درجه دو پرداخت، مسئله اشتغال زنان مسئله ای درجه دو است

در آستانه ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، جمعی از بانوان فرهیخته صبح امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار تاکید کردند:اگر می‌خواهیم در مسئله زن دچار خطا نشویم باید ذهن را از حرف‌های کلیشه ای غربی‌ها به کلی خالی کنیم، نمی‌گویم بی اطلاع باشیم اما آن افکار نباید مرجع باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: در پرداختن به مسئله اصلی زنان نباید به مسائل درجه دو پرداخت، مسئله اشتغال زنان مسئله ای درجه دو است، باید ببینیم عوامل سلب آرامش زنان در خانه چیست،اگر زن آرامش نداشته باشد نمیتواند کدبانو و مدیر خانواده باشد. این مسئله اصلی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: مسئله زن از مسئله خانواده قابل تفکیک نیست ، اگر کسی بخواهد مسئله زن را جدا از خانواده بحث کند دچار اختلال در فهم و تشخیص علاج خواهد شد.

نقد گذشته اصلاحات

محمد فتحی‌زاد: گفته می‌شود که یکی از ویژگی‌های اصلاح‌طلبی نقد آسیب‌ها است. اما این انتقادات تا چه حد به سمت نقد از درون هم توان چرخش دارد؟ آیا اصلاح‌طلبان همانطور که دیگران و مشکلات و مسائل را مورد نقد قرار می‌دهند، خودشان را هم در معرض بررسی و انتقاد سازنده قرار می‌دهند یا خیر؟ نقد کردن سبب می‌شود تا ضعف و کاستی‌ها را به درستی شناسایی کرده و در رفع آن‌ها بکوشیم. در نقد همچنین نقاط قوت و مورد وفاق مشخص می‌شوند تا با تاکید بر آن‌ها مواضع و دیدگاه‌ها روشن‌تر شود. اصلاحات نیز به عنوان یکی از جریان‌های تاثیر گزار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هیچ‌گاه از نقد مبرا نبوده است.

  ادامه مطلب ...

مهارت ستودنی خلبان پرواز مشهد-رامسر

تبحر و مهارت خلبان پرواز دیروز مشهد- رامسر ستودنی و تحسین برانگیز بود.دیروز عصر در حالی که میدان دید در فرودگاه رامسر به دلیل مه غلیظ لندینگ را پرخطر و غیرممکن کرده بود خلبان پرواز ،کاپیتان ... با مهارتی ستودنی علیرغم میل به تقرب با مانور و تصمیم به موقع در ارتفاع 100 تا 150 متری از سطح زمین و فاصله هوایی 700 متری با کوه دریادیم موفق به تیک آف مجدد گردید و از بروز یک سانحه جلوگیری کرد و موفق شد هواپیما را در کمال سلامت مسافرین در فرودگاه سردارجنگل رشت به زمین بنشاند.وبلاگ اربه کله

آن مایو نیست برادر ،آن شورت است

در حال تنظیم مطالب این شماره هفته نامه موج شمال بودم به ناگاه تماسی ناشناس حواسم را به سوی تلفنم همراهم جلب کرد.

دوستی بود اهل کتالم و بازنشسته ، می شناختمتش.

بعد از احوالپرسی مفصل گفت:

 

ادامه مطلب ...

در مذمت چاپلوسی از زبان دکتر شریعتی

چاپلوسی یونجه لطیفی است برای درازگوشان دمبه دار خوشحال

جولان اصلاح طلبان سابق افراطی گری را به همراه دارد / نسل جدید اصلاح طلبان پا به عرضه بگذارند

 جولان اصلاح طلبان سابق افراطی گری را به همراه دارد/نسل جدید اصلاح طلبان پا به عرصه بگذارند

حرکت اصلاح طلبی و جنبش جامعه مدنی پس از دوم خرداد نه تنها در گستره ملی، در وسعت محلی و منطقه ای نیز دچار فراز و نشیب های بسیاری شد.

 این جریان سیاسی و عقیدتی که ریشه و بنیان در چارچوب چپ اسلامی (مذهبی) و ائتلاف موسوم به گروه های خط امام (ره)دارد ، در دوره ای دولت و مجلس را توأمان در اختیار داشت و در یک مقطع زمانی به کلی از قدرت کنار بود.

 

ادامه مطلب ...

انجمن حمایت از بیماران سرطانی شهرستان رامسر و لزوم پاسخگویی بانیان این مراسم

اولین گردهمایی انجمن حمایت از بیماران سرطانی شهرستان رامسربا حضور مسولان و خیران با هدف حمایت از این بیماران برگزارشد که تصاویر آن را می توانید از طریق «این لینک » مشاهده نمایید.

یکی از مخاطبان پژواک رامسر با ارسال مطلبی این جلسه را مورد نقد خود قرار داد که بهتر است شما مخاطبان عزیز نیز آن را مطالعه نمایید و مسئولان امر نیز پاسخگوی موارد مطرح شده باشند.

با سلام و احترام

موضوع گردهمایی: حمایت از بیماران سرطانی شهرستان رامسر

خروجی گردهمایی:

صرف شام چند صد نفره،اجرای برنامه های متنوع،سخنرانی ،روبوسی های مرسوم ، احوالپرسی های گرم و در انتها خداحافظی

آن چه که از تصاویر پیداست بیشتر بزرگان،مسئولین،سیاست مداران،سرمایه گذاران،سرمایه داران و فرهیختگان شهرستان جزء حاضرین و مدعوین محفل حمایت از بیماران سرطانی اند.

سوال؟

آیا بهتر نبود هزینه برگزاری این محفل هم خرج همان بیماران سرطانی میشد؟

آیا به جای شب نشینی بزرگان حاضر در جلسه بهتر نبود این برنامه برای بیماران سرطانی ترتیب داده میشد؟و یا مثلا بخشی از مدعوین حاضر در جلسه رانیز بیماران سرطانی شامل می شدند؟و یا اینکه این مراسم با عنوان دیگری و به بهانه کمک به بیماران سرطانی برگزار میشد؟

با احترام به همه حاضران در گردهمایی این سوال به اذهان عمومی خطور می کند که چند درصد از مدعوین و حاضرین جزءحامیان بیماران سرطانی اند؟

ویا چنانچه محفل فوق به عنوان گلریزان و بهانه ای برای حمایت از بیماران سرطانی است خواهشمند است بانیان مراسم توضیحات کافی و نتایج بدست آمده را به اطلاع عموم برسانند.

و...

با تشکر

در راستای تجلیل از پیشکسوتان کشتی رامسر

کسوت ، جوانی و بهارهای شیرین و لحظه های گرانبها و نایاب عمر است که با گذشت زمان به سرعت سپری شده است. پیشکسوت فردی است که عمر شیرین و گرانبهای خویش را در راه هموار ساختن پستی وبلندی ها وآباد نمودن دل های ویرانه و خراب با سربلندی و افتخار به پایان رسانیده است.

پیشکسوت فردی است که مهر و محبت را با تمام وجود به دیگران هدیه و بهترین رفیق و انیس و مونسی شایسته و مناسب و مطمئن است. پیشکسوت فردی است که بدون آزار و اذیت و بدون هیچ توقع و انتظاری،بدون وابستگی و دلواپسی و دلبستگی به دنیای مادی از خط شروع یعنی بخل و حسد و خشم و کینه و نفرت و انتقام،آوازه و شهرت و پست و مقام با سربلندی و سرافرازی گذر نموده،اکنون میرود که از خط پایان بدون شرمندگی گذر کند،از این رو پیشکسوت چون گوهری کمیاب وبا ارزش است زیرا با مشقت و تحمل سختی های فراوان و نثار نمودن خود در راه جانان به شناخت و آگاهی و معرفت رسیده است.

(( بر آستان جانان گر سر توان نهادن گلبانگ سر بلندی بر آسمان توان زد ))

در راستای تقدیر از پیشکسوتان ورزش شهرستان رامسر، هیات کوهنوردی و کشتی گیله مردی در اقدامی نیک و در راستای پاسداشت و نکوداشت جایگاه کسوت در ورزش با پهلوان حاج رمضان حسن نژاد پیشکسوت ورزش و جانباز جنگ تحمیلی در منزل ایشان دیدار نمودند. در این دیدار اعضای هیات های کوهنوردی و کشتی گیله مردی حضور داشته و با اهداء لوح از این ورزشکار سالهای دور تقدیر نمودند. برنامه دیدار از پیشکسوتان ورزش شهرستان در دستور کار این هیاتها وجود دارد و ماهانه این کار زیبا انجام خواهد شد.

در ضمن تصاویر این دیدار در وبلاگ نظر شمشادی موجود می باشد.

مجتبی حسن نژاد

اشتباه احمدی نژاد را روحانی تکرار نکند

مردم ایران داشتند زندگی خودشان را می کردند که ناگهان طرح هدفمندی یارانه ها به میان آمد. اصل طرح، البته بسیار خوب بود: یارانه باید هدفمند می شد تا حق به حقدار برسد و مصرف نیز در کشور بهینه شود.

پیشتر البته تلاش هایی در این زمینه شده بود تا قیمت ها واقعی و یارانه ها ، اندک اندک حذف شوند.  از زمان دولت هاشمی و سپس در دوران خاتمی ، قیمت بنزین را سالانه 10 درصد گران می کردند تا بی آن که فشاری به مردم وارد شود ، در یک بازه زمانی چند ساله ، اندک اندک ، قیمت ها واقعی شود.

  ادامه مطلب ...

کلنگ زنی وساماندهی 4گلزار شهدای رامسر در سال جاری

پس از درج مطلبی با عنوان "رئیس بنیاد شهید رامسر ، لطفا زحمت بازسازی مقبره شهدای کتالم را بکشید " به نقل از وبلاگ آقای طالش عزیز روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رامسر به آن واکنش نشان داد و مطلبی را برای درج در پژواک رامسر برایمان فرستاد که مضمون آن بدین شرح است.

شهرستان رامسر دارای ۲۹گلزارشهدا می باشد.که تعداد۱۳گلزار شهدا ساماندهی و تحویل شهرداری ها وبخشداری گردید.(برابربخشنامه وزارت کشور همه گلزارهای ساماندهی شده تحویل شهرداری وبخشداری می شود تااگر نیازبه نگهداری ومرمت و...... داشته باشدازطریق آنها پیگیری وانجام گردد).

ودرپاسخ به دوست محترم جناب آقای طالش عزیزی در وبلاگ http://mb-azizi.blogfa.com/ درخصوص گلزار شهدای طالش محله کتالم:

چون درسال ۹۱-۹۲ کلنگ گلزارشهدای کوزه گر محله کتالم ویادمان شهدای دالخانی توسط بنیادشهید زده شده بود .اعتبارسالهای ۹۱ و۹۲برای این دو پروژه تخصیص داده شد که الحمدالله این دو پروژه دراواخرسال ۹۲ به پایان رسید.لذا باتوجه به پیگیری خانواده معزز شهدا ودیگرعزیزان وبازدید بعمل آمده ازگلزار شهدای طالش محله کتالم وچندگلزار شهرستان طراحی گلزارشهدا فوق به اتمام رسیده است که انشالله درسال ۹۳ اعتبارلازم ازطریق تملک دارایی استانداری که فرماندارمحترم رامسرجناب آقای سروری قول مساعد آن را دادند تخصیص ،ودرهمین سال ۹۳ باتوکل به خداوند منان شاهدکلنگ زنی وساماندهی گلزار شهدای طالش محله کتالم وسه گلزار شهرستان با دست مبارک والدین شهدای عزیز باشیم

روابط عمومی بنیادشهید وامورایثارگران شهرستان رامسر

کلید دانشکده ملاصدرا در دستان عضو ستاد روحانی!

به گزارش خبرنگار بلاغ،شنیده ها حاکی از آن است که اسماعیل گوهر رستمی عضو شواری شهر رامسر در روز های آینده به عنوان سرپرست جدید دانشکده فنی و حرفه ای ملاصدرای رامسر معرفی خواهد شد.

در حال حاضر یزدان شکوهی کارشناس ارشد مدیریت آموزشی به عنوان سرپرست این دانشگاه مشغول به فعالیت است.

چندی پیش جلسه ستادهای روحانی از محمودآباد تا رامسر با حضور استاندار مازندران در یکی از رستوران های هچیرود برگزار شد که بی ربط با انتصابات آینده در پست های مدیریتی در غرب مازندران نیست.

لازم به ذکر است،اسماعیل گوهر رستمی کارشناس ارشد مدیریت دارای سوابقی چون مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رامسر، عضو فعلی و گذشته شورای شهر رامسر، رییس اسبق شورای شهر رامسر است.

وی همچنین از فعالین ستاد دکتر روحانی بود و یکی از مدیران با اخلاق و چهره ای فرهنگی در شهرستان رامسر محسوب می شود.

گفتنی است؛دانشکده فنی و حرفه ای ملاصدرای رامسر با دارا بودن ۱۳۰۰  دانشجو و ۸ رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی مهندسی ساختمان و همچنین ۱۰۰ استاد حق التدریس یکی از دانشگاه های دولتی و برتر شهرستان رامسر محسوب می شود.

درخواست یکی از مخاطبین پژواک رامسر از شهرداری کتالم و ساداتشهر

خیابان کتالم به سمت رمک از دانشگاه پیام نور تا پل رمک وضع آسفالت بسیار خراب است خودم شاهد چند تا ترکیدن لاستیک ماشینها بوده ام.

 یک روز به صورت اتفاقی ماشین شهرداری پر از خاک با چند نفر گارگر می خواستند چاله وچوله های این خیابان را با خاک پر کنند از شهرداری وشورای شهر خواهشمندم این خیابان را اصولی آسفالت کنند نه این که مردم شریف را سرکار بگذارنند.

 ما اهالی کتالم چند مرتبه پیگیری کردیم مثمر ثمر نبود از شما مدیر مسئول پژواک خواهشمندیم پیگیری نمایید. بانشکر اهالی کتالم وساداتشهر

شهرداری! (طنز)

دوشنبه  رفته  بودم  شهرداری

کنم  شش  متر منزل را  تجاری

   ادامه مطلب ...

رئیس بنیاد شهید رامسر ،زحمت بازسازی مقبره شهدای کتالم را بکشید

 محمدباقر طالش عزیزی در یادداشتی در وبلاگ شخصی خود خطاب به رئیس بنیاد شهید رامسر نوشت:   مدتی است که برخی خانواده های شهدای طالش محله ی کتالم جهت مرمت مزار عزیزان شان خدمت شما رسیدند اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد.

فرمایش شما قول مساعد بود و اینکه ما گلزار های مساجد متعدد را در نوبت قرار داده ایم و طرح خاص خود را هم باید اجرا کنیم.اما هنوز هم که هنوز است به وعده وفا نشد.

ظاهر شکل ظاهری برخی مقبره ها خیلی آزاردهنده شده است حد اقل برای خانواده های همان عزیزان. برخی از خانواده ها هم تصمیم داشتند خودشان مرمت نمایند که شما مانع شدید .هر وقت هم مراجعه می شود مشکلات  بودجه و نوبت گذاشتن و طرح هماهنگ و... را هم چنان مطرح می نمایید.اما سوال این جاست که مگر برخی از این عزیزان جزء اولین شهدای کتالم نیستند؟پس چه وقت بودجه ی لازم تخصیص می یابد؟مگر هنوز مهندس طراح طرح خاص خود را نیافتید؟و.....

شما که مسئول مهم ترین نهاد عاطفی انقلاب هستید  نگذارید پدر ها و مادر های شهدا در آرزوی مرمت مزار فرزندان شان از دنیا بروند .تعجب نکنید ، همه ی والدین شهدا پیر هستند و اگر لازم باشد من می توانم برخی از آنان که در این حسرت رفتند وبرخی دیگر هنوز حسرت به دل را خدمت شما معرفی نمایم. یا علی بگویید و این کار را انجام دهید که خداوند بهترین پاداش  دهنده است.

جلسه اختصاصی معاون استاندار مازندران برای حل مشکلات تله کابین رامسر

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران از آمادگی استانداری مازندران از طرح های گردشگری رامسر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، حسن خیریان پور در جلسه بررسی طرح های توسعه و مشکلات تله کابین رامسر اظهار کرد: تله کابین رامسر با توجه به موقعیت ویژه به لحاظ نزدیکی جنگل و دریا و توانمندی سرمایه گذار می تواند به مجموعه ای منحصر بفرد در دنیا تبدیل شود.

وی افزود: این نشست با تاکید استاندار مازندران با حضور مسئولان ذیربط برگزار و پیش از این نیز استاندار مازندران از این مکان زیبا بازدید کرده و دستوراتی برای حل مشکلات داده بودند.

معاون استاندار مازندران گفت: تله کابین رامسر مجموعه منحصر بفرد در کشور بوده که حتی فضاهای مشابه در مالزی، سنگاپور و چین با آن قبل مقایسه نیست.

خیریان پور بیان کرد: این مجموعه فرصت ممتاز گردشگری نه تنها برای مازندران بلکه کشور ایجاد کرده و باید مورد حمایت قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، تصریح کرد: غرب مازندران بویژه رامسر به لحاظ گردشگر پذیری جایگاه ممتازی دارد و باید از سرمایه گذاری در حوزه زیر ساخت ها حمایت شود.

رامسر بیشترین بارش استان مازندران را داشت

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 184 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوربخش دادشی بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در رامسر با 80 میلیمتر، گلوگاه 61 میلیمتر و ساری 43 میلیمتر، گفت: این میزان بارش از آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه روز اول، دوم فروردین و شب گذشته بارش برف داشتیم، اظهارداشت: در 2 شهر آلاشت 11 سانتیمتر و سیاه بیشه 4 سانتی متر بوده است و پیش بینی می شود بارش برف ادامه دارد.

وی آسمان سه شنبه و چهارشنبه را عمدتا صاف تا نیمه ابری اعلام کرد و افزود: اما دو روز آخر هفته را بارانی اعلام کرد.

داداشی بیشترین وزش باد را شب گذشته با 79 کیلومتر بر ساعت و افزایش دما روز شنبه عنوان کرد.