پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

قضاوت با خوانندگان گرامی

پس از انتشار مطلب  گپی خودمانی با عضوی از شورای اسلامی شهر رامسر خوشبختانه مسئول روابط عمومی  شهرداری شهر رامسر در پاسخ به آن یادداشتی را طی کامنتی  برای وبلاگ ارسال کردند که شما را به خواندن آن دعوت می نمایم.


روابط عمومی شهرداری /مدیر محترم وبلاگ پوزخند در مطلبی از قرار نگرفتن تابلوی راهنما و جهت نما در چهارراه بسیج را یکی از مشکلات مسافرین اعلام نمودند.             
که در پاسخ به این شهروند عزیز اعلام می شود : برابر بررسی های بعمل آمده و طرح مطالعاتی مشاورین سازمان حمل و نقل از چهار طرف تابلوهای راهنمای مسیر تنکابن – رشت – چالوس بلافاصله بعد از تأسیس چهاراه نصب گردید که تصاویر زیر گویا می باشد.     
عکس ها در سایت شهرداری رامسر موجود می باشد .

 

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم روابط عمومی شهرداری شهر رامسر و تشکر از پیگیری مطالب منتشر شده .

اما باید گفت متاسفانه چرا به این سوال پاسخ داده نشده است که با وجود  تابلوهای یاد شده  باز هم مسافرین عزیز دچار سردرگمی در این چهار راه برای مسیر یابی  می شوند.

گپی خودمانی با عضوی از شورای اسلامی شهر رامسر

اطلاع رسانی امری حیاتی برای جامعه ای که در آن زندگی می کنیم است و بدون آن زندگی فرد ، فردمان مختل خواهد شد.متاسفانه  برخی مسئولان رامسری با رسانه های مجازی آشنایی ندارند و یا بعضا به کلی با رایانه و سایت و ... بیگانه هستند .در این بین تنها مسئول شهرستان رامسر که دارای وبلاگ شخصی  برای درج مطالب ،یاداشتها و ارتباط با مخاطبین مجازی ،آقای سید کمال سیدی (بهانه ای برای فردا)است که جا دارد تشکر خود را نصیب این عزیز بزرگوار نموده و این کار شایسته اش را بستایم و سپاس ویژه خود را نیز تقدیمش نموده چرا که پیگیر مطالب مربوط به شورای اسلامی و شهرداری  شهررامسر در فضای مجازی است و نکته نظرات  خود را از طریق یاداشتهای کوتاه ،و قرار دادن آن در وبلاگ بهانه ای برای فردا به مخاطب تفهیم می کند.

حال سید بزرگوار،خواهشمند است به دو نکته زیر نیز دقت کرده و آن را در دستور کارتان قرار دهید.

نکته اول این است که بعد از تغییر ماهیت میدان رمک به چهار راه رمک ،انتظار داشتیم که تابلوهای جهت یابی نیز در تقاطع این چهاراه قرار گیرد.زیرا اگر حضرتعالی شخصا ده دقیقه در کنار یکی از خیابانهای این تقاطع با پای پیاده توقف کنید ناگزیر باید به میهمانهای زیادی آدرس شهرهای رشت، چالوس و... را بدهید که از حوصله انسان خارج است و اگر هم به مردم پاسخ ندهیم رسم مهمانوازی در  "عروس شهرهای ایران بودن"را بجا نیاورده ایم.

و اما نکته دوم ،متاسفانه و یا از نگاهی دیگر خوشبختانه ایستگاه مینی بوس جنب چهار راه رمک از این محل به میدان شهید رجایی انتقال یافت.اقدامی که علاوه بر بارمالی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دور از دسترس بودن برای همه نتیجه ای دیگر حاصل نشد .ای کاش با اندکی تامل پیرامون انتقال این ایستگاه آنرا به مکانی دیگر که برای همگان قابل دسترسی باشد جابجا می کردید.اما تقاضایم این موضوع نیست ،چرا که حتما فکر درآمدهای دانشجویان در حال تحصیل،را کرده اید و احیانا چاره ای برای آن اندیشیده اید (این نکته را  به این خاطرعرض کرده ام که شما خودتان دانشجو بوده اید و نیک می دانید که صرف هزینه های خرید کتاب و نهار و... خود به تنهایی غیر قابل تحمل است حال چه برسد به هزینه های اضافی از قبیل انتقال ایستگاه مینی بوس که حداقل روزانه 500 تومان هزینه دارد).تقاضایم اینست که دست کم یک آبخوری برای رفع تشنگی دانشجو  و راننده خسته و یک سایبان برای قرار گرفتن در روزهای بارانی  و آفتابی در آن مکان می اندیشیدید.

و نکته آخر نیز اینست که اگر از بیمارستان امام سجاد (ع) به سمت میدان امام (ره) حرکت کنیم در و دیوار های شهر به صورت کاملا بی سلیقه  و به دور از انتظار از پرده های تبریک ،تسلیت و اعلامیه های متفاوتی پر شده است که چهره شهر را کاملا زشت کرده است و اوج این بی سلیقگی ،به جنب هتل نگین و بانک صادرات سابق بر می گردد که انسان در هنگام عبور کردن از کنار آن برای فرار از دیدن این صحنه زشت مجبور است دقایقی چشمانش را ببندد.(اگر زمین بخوریم بهتر است تا شاهد بی نظمی و صحنه های زشت از این منطقه باشیم)

از آنجاییکه با شخصیتتان آشنا هستم ،امیدوارم به مطالب فوق اهمیت داده و در جهت حل این مشکلات بکوشید.

 

خطر در کمین است،لطفا توجه کنید

وقتی از خیابان مشهور به 20 متری رامسر ،جنب شهرداری شهر رامسر به سمت دریا حرکت می کنی ،اگر اندکی سرت را معطوف کنید و به درختهای نخل حاشیه خیابان توجه نمایی با واقعه ای تلخ تصویر زیرروبرو خواهی شد/.

اصلا نمی خواهم بگویم که که به فکر محیط زیست و حفاظت از این درختان باشید.چون خیلی از این حرفها زدیم...!!!

می خواهم به این نکته اشاره کنم که اگر هم اکنون جلوی سایش سیمها و فرو رفتن آن در تنه درخت ، گرفته نشود متاسفانه با حادثه های ناگوار مواجه خواهیم شد.

پس مسئولان مربوطه بی درنگ هم اکنون اقدام کنید/.

آیا وعده هایی که نمایندگان داده اند، یادتان هست؟

در آستانه انتخابات در کشور ،بسیاری از نامزدهای انتخاباتی ،وعده های رنگارنگی به مردم عزیز کشورمان می دهند.گروهی، از حل مشکلات کلان کشور صحبت به میان می آورند و گروهی دیگر برای اینکه از قافله شعار پراکنی ها عقب نمانند از وعده های شهری و شهرستانی سخن می گویند که صد البته برخی از این موارد مطروحه از پایه بی اساس است و بستگی به هشیاری مردم دارد تا به آن فریفته نشوند .

با این وجود مردم نیز با پیگیریهای مداوم و پرس و جوی زیاد از افراد دانا و معتمد ،نماینده اصلح خود را انتخاب کرده و بهترین انتخاب خود را به صندوق انداخته و در انتظار اقبال عمومی برای انتخاب نماینده مورد نظرشان می نشینند.

در این زمان سکانسی جدید آغاز می شود و نامزدی که سابقه درخشانی از خود بجای گذاشته و تبلیغات و وعده های بیشتر و بحق تری به مردم حوزه انتخاباتی اش داده و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است ،نامش از صندوق آرا بیرون آمده و نماینده تمام مردم آن منطقه ،حالا چه شهرستان یا استان و یا کشور می شود و در یک کلام  بعنوان فرد اصلح آن حوزه انتخابیه برگزیده می شود.

پس از انتخاب ، نوبت آن نماینده است تا به شعارهایش عمل  کند و به آن آرزوهای مردم که رای شان را جلب کرده است بیاندیشد و پاسخ مثبت دهد .

بالطبع این خواسته مردم که نماینده ها باید به وظایفشان در دوره انتخابشان به عنوان نماینده مردم عمل نمایند بحق و قانونی است و این رویه ادامه می یابد تا زمان قانونی تصدی گری نماینده متبوع به اتمام برسد و این گذار همچنان ادامه می یابد و باز مردم به دنبال اصلح میگردند.

در این یاداشت نگارنده قصد دارد تا افکار عمومی را به سمتی دیگر هدایت کند که در این دگر دیسی به کلی فراموش شده است و باید این موضوع را نیز به آن پروسه اضافه کرد تا شاکله دموکراسی موجود کامل شده و قسمتهای معیوب آن ترمیم گردد.برای پرداختن به آن به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند 90 می پردازیم و از مخاطب عزیز می خواهم تا با دقت به آن توجه نماید.

یقینا نماینده فعلی تک تک خوانندگان این مطلب ،شعارهای گوناگونی برای انتخابشان در مجلس هشتم به مردمان حوزه انتخابی شان داده اند .حال باید پرسید آیا شعارهای نماینده شهرستان تان را در حافظه سپرده اید .چه تعداد از این شعارهای محقق شده  است و چه تعداد از آنها فقط در حد حرف باقی مانده است؟

آیا نباید انتظار داشت که پس از گذشت حدود 3 سال و اندی از انتخابش ،با مردم شهرستان انتخابی اش ،جلساتی همچون زمان انتخاباتش داشته باشد و پاسخگوی مدت حضورش در مجلس باشد. جای انتظار است از مردمی که نماینده شهرستانشان را با امانت دادن رای خود به آنان بر کرسی مجلس شورای اسلامی می نشانند و هم اکنون عملکرد وی را در این دوره حضورش در مجلس بررسی نمایند و کارهایش را مورد ارزیابی قرار دهند.

آیا دور از ذهن است تا مردم از نماینده ای که به حق ،از حقوقشان در مجلس شورای اسلامی دفاع کرد، مورد تشویق قرار دهند و از نماینده ای که با شعارهای پوچ و توخالی به مجلس راه یافت و از بیت المال برای تصاحب کرسی مجلس استفاده کرد و مردم حوزه انتخابی اش را فراموش کرد مورد بازخواست قرار گیرد و مطالبه حق و حقوق شود.

بهر حال این نکته حائز اهمیت باید مورد توجه تمام نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دیگر انتخاباتها قرار گیرد تا همیشه خود را مدافع حقوق مردم بدانند و مدام مردم را مطالبه گر بخوانند و با این ذهنیت که اگر به شعارهایشان عمل ننمایند مورد توبیخ قرار خواهند گرفت وعده دفاع از حقوق مردم را  بدهند. به امید آن روز/


اختصاصی دریانیوز

یادداشتی از سفری عزتمندانه به دیار خراسان

...وقتی روز میلاد امام رضا(ع)فرا می رسه آرزوی همه ما حضور در مشهد و پابوسی آقاست،چند روزی قبل از میلاد آقا یادداشتی  در وبلاگم نوشتم با عنوان :خوش به حال کبوتران حرمت ،کبوترانی که بامدان و در هر زمان بر گنبدهایی  طلایی می نشینند و زائران را نظاره می کنن ،حالا می گم خوش به حال زائرانت آقا و خوش به حال اونهایی که طلبشان می کنی ،وقتی روز میلا د آقا باشه ،اولین پرواز مستقیم رامسر –مشهدباشه و شما هم یکی از مسافران،هواپیما از رامسر حوالی ساعت 9 و سی دقیقه برخاست پس از طی شدن یک ساعت و حدود 50 دقیقه اعلام شد سمت چپ شما بارگاه نورانی امام رضاست همه سلام دادیم و صلوات ،بنا بود بعد از یک ساعت دوباره با همان پرواز برگردیم همه می گفتیم آقا جون کاری کن دستمان به ضریحت برسه،همین که درب خروج باز شد یکی از خادما اومد بالا چه شور و حالی داشت ،به تک تک مسافرای اولین پرواز تاریخی رامسر- مشهدفیش غذای مهمانخانه حضرت رو داد، باورتون میشه روز میلاد و میلیونها زایر و شما اینطور عزتمندانه برید حرم و اولین ناهار رو مهمان آقا باشید،از هواپیما که پیاده شدیم مهندس چلندری میر کل محجوب و با اخلاق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به استقبال اومد با حدود 15 خادم حرم ،چه گل آرایی با صفایی ورودی فرودگاه کردند ،داخل فرودگاه مولودی خوانی بود و حدود 50 خادم حرم در طرفین ما شاخه های گل می دادند،اونجا مهندس چلندری وقتی با اصرار ما خبرنگاران روبرو شد همه ما رو در زائر سرای فرودگاه اسکان داد و قول بازگشت در روزهای آتی و اینطور هم شد ما تاروز سه شنبه ماندیم و بچه های خبرنگار با پرواز های نوشهر و تهران بازگشتند ،این روز ها که مهمان آقا بودیم و مهندس چلندری که قبلا مدیر کل فرودگاههای استان بود و بارها با این عزیز مصاحبه تلویزیونی داشتم واقعا سنگ تمام گذاشتند، تا یادم نرفته حاج آقا نجفی مدیر تله کابین رامسر هم با پرواز ما بودند در فرودگاه مشهد قول دادند اگه مشکل بلیط پیش اومد من هزینه تمامی تیم خبری رو می دم اما خوشبختانه رفت و برگشت ما رایگان شد،اونقدر این سفر عزتمندانه بود که ما خبرنگاران مزد سالها تلاش رو از آقا گرفتیم ،هر وقت فرودگاه رامسر رو می بینیم یاد پرواز تاریخی 17 مهر 1390 در ذهنمان تداعی میشه،تازه به این باور رسیدیم آقا باید طلب بکنه همین.

جا داره از تلاشهای مخلصانه اقای رضا خانی فرماندار رامسر،مهندس مشا زمینی مدیر کل فرودگاههای مازندران،مهندش چلندری مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی،مهندس شریفی رییس پرتلاش فرودگاه رامسر ،خلبانان عزیز اولین پرواز تاریخی آقایان تقدیری و باقری تشکر ویژه ویژه بشه.

زیر میز کارم عکس رنگی و زیبای ضریح و گنبد طلایی اقا امام رضا ماههاست هر روز کبوتر دلم را هوایی کرده بود و حالا میگم آقا جون ممنونم:قربون زائران و کبوتران حرمت.

 پوزخند: متشکرم از آقای احمدی که زحمت نوشتن سفرنامه  را در وبلاگ امتداد کشیدند.

تکذیب یک ادعا

در آخرین پست وبسایت رامسری نوشت شخصی به نام "گوسفند رامسری" کامنتی به شرح ذیل قرار داد که شما را به خواندن آن جلب می کنم.

سلام آقای بهرامی عزیز
خوب مچت رو گرفتم فکر می کردی لو بری؟    
بس کن و اینطور ننویس.      
یا حداقل می نویسی سند بیاور.
بی سند که نمی شه خبر داد.
  
از خدا نمی ترسی از عاقبت خودت بترس که زود می فهمی که بازیت دادن.

ضمن تکذیب نسبت وبلاگ رامسری نوشت به بنده خطاب به این دوست رامسری ام می گویم:جناب گوسفند رامسری ،ضمن احترام به شخصیتتان به استحضار میرسانم که بنده دارای وبلاگ رسمی "پوزخند" با هویتی مشخص می باشم وهر گونه نقد و یاداشتی را در وبلاگ قرار می دهم  و نیازی به کتمان کاری و عدم بازگویی حقیقت نمی بینم و اگر نسبت به جایگاه یا شخص و یا موضوعی انتقاد سازنده داشته باشم بدون ترس و لرز و با عنایت به توجهات حضرت حق که بینا و داناست مطالبم را می نگارم.و اینکه شما می خواهید این وبلاگ با مدیر نا مشخص را به بنده نسبت دهید و مرا در برابر جایگاه امام جمعه شهر قرار می دهید واقعا بی انصافی است و امیدوارم خدای بزرگ از گناهتان بگذرد و علاوه بر آن از عهده حق الناس چگونه بر خواهی آمد.

دوست عزیز ،به عنوان همشهری و برادر کوچکتان به شما نصیحت و توصیه می کنم که با آبروی افراد بازی نکیند چرا که بدترین کار نزد خداوند عزوجل بردن آبروی مومن و مسلم است.

امیدوارم که متنبه شده باشید .

 

خبرنگاران شهرستان روز ولادت امام رضا در مشهد مقدس

مهندس محمد باقر شریفی اسدی رییس فرودگاه رامسر  از اولین پرواز رامسر به مشهد مقدس خبر دادو گفت: این پرواز همزمان با ولادت آقا امام رضا (ع)در روز یکشبنه 18 مهر ماه ساعت 25/9 دقیقه صبح از فرودگاه رامسر به مقصد مشهد مقدس انجام خواهد شد. شریفی با اعلام این خبر خوش اضافه کرد: این پرواز در حال حاضر هفته ای یک روز انجام می شود که در آینده نزدیک به هفته ای دو تا سه روز افزایش خواهد یافت.

گفتنی است مهندس شریف اسدی ،اولین مسافران این پرواز را خبرنگاران شهرستان رامسر عنوان کرد و افزود:خبرنگارن شهرستان رامسر با پرواز ساعت 9.25 دقیقه از شهرستان رامسر به سمت مشهد پرواز می کنند و با پرواز بعد از ظهر به شهرستان باز می گردند.

پاسخ به مدیر وبلاگ

"بهرامی جوانی است که در دریادیم قلم می زند وی زمانی فکر می کرد که اگر غرب مازندران استان جدیدی شود بهتر است .اما این جوان با هوش شاید نداند یکی از انگیزه های مهم کسانی که یک استان جدید می خواهند ٬زمین خواری است .در غرب مازندران زمین دارای ارزش زیادی است .اکنون هم عده ای زمین خواری می کنند.اما اگر استان جدیدی تشکیل دهند می توانند با استخدام کنترل شده  افراد جدید در ادارات جدید٬ همه کمیسیونهایی که در زمین خواری نقش دارند را تحت کنترل در آورده و زمین های بیشتری از منابع طبیعی را ببلعند.اما این نکته از جهتی به او مربوط است که خواستار حفظ منابع و زیبایی طبیعی استان مازندران است .بنابراین این جوان اگر محیط زیست و منظره بهتری را می خواهد نباید به شانسی برای تقسیم شدن استان مازندران فکر کند .زیرا این شانس در جهت امیال زمین خواران است.استان جدید با افراد کم تجربه جایی امن برای تبهکاران است.این مطلب از سایت دریادیم گرفته شده است و مطلبی از این جوان موصوف است"

مطلب فوق یاداشتی بود از مدیر وبلاگ "'گروه سبز مازندارن".

ضمن تشکر از این دوست گرامی و اما در مورد استدلالهای جدایی غرب استان مازندارن  و تشکیل استانی جدید /

دوست گرامی ،علی رغم استنباط شما از جدایی غرب استان که مهمترین عاملش را مسئله زمین خواری عنوان نمودید باید داستان "نعل وارونه "را خدمتتان عرض کنم و امیدوارم که از قبل بر این داستان اشراف داشته باشید.

در روزگاران گذشته وسیله نقلیه مردم اسب و قاطر و... بود و با این حیوانات طی طریق می کردند.افرادی که احیانا متهم بودند و یا تحت پیگرد بودند برای فرار از دست مامورین نعل مرکب های خود را بر عکس می زدند و این موضوع برای مامورین جستجو گر کار را سخت می نمود و باعث می شد به گمراهی کشیده شوند و متهمین بگریزند.

علی ای حال با توجه به قدمت درخواست مردم برای  تشکیل غرب استان مازندارن خصوصا تنکابن و رامسر که به پیش از انقلاب اسلامی بر می گردد و از آنجاییکه آن زمان عمده زمینهای غرب استان دارای عدم ارزش ریالی و بیشتر آنها خرابه هایی بیش نبودند ، دلیلی نداشت که تشکیل استان جدید به مسئله زمین خواری و تصاحب زمین و ... باشد که این استدلال حضرتعالی به مثابه همان نعل وارونه است.

امام از باب دیگر ،دوست عزیز فرهنگ مردمان غرب مازندارن بر گرفته از ، فرهنگی متمایز از دیگر استان می باشد.اگر مطالعه کرده باشید این خطه از میهن اسلامی مان دارای تمدن دیلمی و شرق استان دارای فرهنگ و منش طبری است.اگر شما قدری تامل نمایید و در ارتباطات اولیه این دو قومیت دقیق شوید این دو فرهنگ با یکدیگر سازگار نبوده و نخواهد بود.اگر امروزه این دو فرهنگ با هم آمیخته شدند دلایل خاص زمانی است که زیاد پایدار  نخواهد بود.

شما اگر به غربی ترین شهرستان استان مازندارن تشریف بیاورید و از نزدیک آداب و منش آنها را بسنجید و در مقایسه بسیار معمولی ، آن را با آداب و فرهنگ و منش و حتی نوع غذا های مصرفی و نوع غذا خوردن ، شرقی ترین شهرستان استان مازندارن به این مهم دست پیدا خواهید کرد.

دوست گرامیم/مطمئن باشید مشکلاتی که امروزه گریبانگیر شهرستانهای غربی استان مازندارن از قبیل عدم دسترسی به مدیران سطح اول استان به سهولت،عدم دستیابی به کارهای ادار ه کل در اولین فرصت،عدم برقرار ارتباط کلامی و قومیتی با مدیران و مردمان شرق استان که گاها با توهین و تمسخر لهجه و گویش شان همراه است،عدم تغییر و توسعه شهرستانهای غربی ،که همه زیبایی این شهرستان ها،  یا بالقوه است و یا از دورانهای قبل به جای مانده ، باعث ایجاد شکاف و درخواست تشکیل استان جدید است.

واما چون وبلاگ  شما به مسئله طبیعت می پردازد آخرین استدلال را نیز متوجه این موضوع می کنم.مطمئنا مردمی که در تماس با محیط سبز و طبیعت زنده قرار دارند دارای روحیات ملایم ،از مردمی هستند که در زمینشان تا جایی که چشم می بیند بیابان است و جز رنگ زرد چیزی نمی توان یافت.آیا این دو قوم با همدیگر تعامل فرهنگی دارند؟

ضرورت حفاظت از فضای طبیعی شهرهای توریستی

مسلماً وجود پارک های زیبا، امکانات مناسب جهت استفاده گردشگران، طبیعت بکر و بدون کمترین تخریب توسط آدمی، ساختمان های زیبا و مدرن و احداث شده توسط شیوه نوین معماری، تابلوهای نصب شده در مکان های مناسب برای راهنمایی، افراد مسلط با دانش کافی به آیین توریست پذیری، مدیران پاسخگو، مردمان دلسوز به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده برای از بین برون زیبایی شهر توسط میهمانان و دیگر پارامترهایی که در این یادداشت نگنجد شاخصه هایی مهم، برای یک شهر توریستی، گردشگر و مهمانپذیر است. قطعاً همه ما رامسر را شهر زیبایی ها که خداوند بزرگ، خلق زیبایی ها را در این شهر به نهایت رسانیده، می شناسیم و آموخته ایم که هر چقدر نعمت بزرگ تر، شکرگزاری آن از خالقش سخت تر و سنگین تر و به مراتب عدم پاسداشت و تکریم آن، از دست دادن نعمت خواهد بود چرا که شکر نعمت، نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون برد، با این وجود و آگاهی کامل شهروندان از این موضوع که در برهه هایی زمانی خاص، رامسر نیز چون دیگر شهرهای شمال کشور، مملو از مهمانانی خواهد بود که آرزوهایشان، استفاده از ساحل آبی دریا، پهندشت جز جنگل، کوه های سرفراز، هوای سالم است و این امر باعث شده که در دوره هایی حتی کارهای روزمره مردم نیز دچار اختلالاتی چون ترافیک اتومبیل ها، شلوغی و گرانی اجناس خواهد بود. با این وجود مردمان شهرستان نیز انصافاً با آغوشی باز و با خونگرمی مثال زدنی پذیرای میهمانان عزیز خواهند بود.

با این وجود گاهگاهی، میهمانان عزیز، حرمت میزبان گرامی را نگه نداشته وبا تجاوز به حریم خصوصی آنان، میزبانان  را آزرده دل، غمگین وبعضی اوقات خشمگین می نمایند که حقیقتاً حق با آنهاست. استفاده از دریای نیلگون، جنگل سرسبز و دیگر امکاناتی که بالقوه در بطن شهرهای شمالی وجود دارد بر زیبایی های آنها می افزاید ومیهمانان بدون دقت و حساسیت لازم به این بسترهای طبیعی تجاوز کرده و حق و حقوق میزبان را مغتنم نمی شمارند. اگر شما کمی دقت و درنگ خرج دهید و در مناطقی که محل آمد و شد و تجمع میهمانان گرامی است نظری بیافکنید بی درنگ متوجه خواهید شد که این قسمت ها به شدت به دلیل ریختن زباله ها کثیف شده و در مواردی سهواً و گاهی عمداً طبیعت بکر، تخریب شده است. بی تردید شهروندان بومی این شهرها از مسئولین متولی بخش سامان دهی به وضعیت ظاهری شهر و حفاظت از منابع طبیعی شهرستان انتظار دارند تا با دقت و درایتی هرچه بیشتر و جلوگیری از ریخت و پاش ها،  بی مسئولیتی ها در مخدوش کردن چهره شهر و... توسط برخی از مهمانان ، از طریق گماردن افرادی متعدد در امر جلوگیری از این مشکل، نصب تابلوهای هشدار دهنده ، آموزش فرهنگی و... گردشگران را از تخریب نمودن چهره شهرستان برحذر داشته و باعث شوند که چهره شهر به زوال کشیده نشود.

باید یادمان باشد که از فضایی طبیعی موجود نهایت استفاده راببریم و از آن محافظت کنیم و به نسلهای بعدی مان تحویل دهیم.