پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

ضرورت حفاظت از فضای طبیعی شهرهای توریستی

مسلماً وجود پارک های زیبا، امکانات مناسب جهت استفاده گردشگران، طبیعت بکر و بدون کمترین تخریب توسط آدمی، ساختمان های زیبا و مدرن و احداث شده توسط شیوه نوین معماری، تابلوهای نصب شده در مکان های مناسب برای راهنمایی، افراد مسلط با دانش کافی به آیین توریست پذیری، مدیران پاسخگو، مردمان دلسوز به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده برای از بین برون زیبایی شهر توسط میهمانان و دیگر پارامترهایی که در این یادداشت نگنجد شاخصه هایی مهم، برای یک شهر توریستی، گردشگر و مهمانپذیر است. قطعاً همه ما رامسر را شهر زیبایی ها که خداوند بزرگ، خلق زیبایی ها را در این شهر به نهایت رسانیده، می شناسیم و آموخته ایم که هر چقدر نعمت بزرگ تر، شکرگزاری آن از خالقش سخت تر و سنگین تر و به مراتب عدم پاسداشت و تکریم آن، از دست دادن نعمت خواهد بود چرا که شکر نعمت، نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون برد، با این وجود و آگاهی کامل شهروندان از این موضوع که در برهه هایی زمانی خاص، رامسر نیز چون دیگر شهرهای شمال کشور، مملو از مهمانانی خواهد بود که آرزوهایشان، استفاده از ساحل آبی دریا، پهندشت جز جنگل، کوه های سرفراز، هوای سالم است و این امر باعث شده که در دوره هایی حتی کارهای روزمره مردم نیز دچار اختلالاتی چون ترافیک اتومبیل ها، شلوغی و گرانی اجناس خواهد بود. با این وجود مردمان شهرستان نیز انصافاً با آغوشی باز و با خونگرمی مثال زدنی پذیرای میهمانان عزیز خواهند بود.

با این وجود گاهگاهی، میهمانان عزیز، حرمت میزبان گرامی را نگه نداشته وبا تجاوز به حریم خصوصی آنان، میزبانان  را آزرده دل، غمگین وبعضی اوقات خشمگین می نمایند که حقیقتاً حق با آنهاست. استفاده از دریای نیلگون، جنگل سرسبز و دیگر امکاناتی که بالقوه در بطن شهرهای شمالی وجود دارد بر زیبایی های آنها می افزاید ومیهمانان بدون دقت و حساسیت لازم به این بسترهای طبیعی تجاوز کرده و حق و حقوق میزبان را مغتنم نمی شمارند. اگر شما کمی دقت و درنگ خرج دهید و در مناطقی که محل آمد و شد و تجمع میهمانان گرامی است نظری بیافکنید بی درنگ متوجه خواهید شد که این قسمت ها به شدت به دلیل ریختن زباله ها کثیف شده و در مواردی سهواً و گاهی عمداً طبیعت بکر، تخریب شده است. بی تردید شهروندان بومی این شهرها از مسئولین متولی بخش سامان دهی به وضعیت ظاهری شهر و حفاظت از منابع طبیعی شهرستان انتظار دارند تا با دقت و درایتی هرچه بیشتر و جلوگیری از ریخت و پاش ها،  بی مسئولیتی ها در مخدوش کردن چهره شهر و... توسط برخی از مهمانان ، از طریق گماردن افرادی متعدد در امر جلوگیری از این مشکل، نصب تابلوهای هشدار دهنده ، آموزش فرهنگی و... گردشگران را از تخریب نمودن چهره شهرستان برحذر داشته و باعث شوند که چهره شهر به زوال کشیده نشود.

باید یادمان باشد که از فضایی طبیعی موجود نهایت استفاده راببریم و از آن محافظت کنیم و به نسلهای بعدی مان تحویل دهیم.

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد ولی تکاسی 1390/07/04 ساعت 08:36 ق.ظ http://mw1.blogfa.com

با عرض سلام
نوعی تنوع مطالب در نوشته هایت موج می زند که ستودنی است.اگر صلاح بدانید کمی هم از ژیگیری طرحهای مصوب دولت توسط کانون توسعه رامسر مطلب بگذارید. در ضمن افراد عتیقه و مانع پیشرفت فرهنگی را نیز معرفی فرمایید. بحث مسافران عادی و گردشگران با فرهنگ را جدا کرده و بیشتر به آموزش همگانی افراد محلی در مواجهه با ناهنجاری ها و راهکارها ی مسئولین محترم اشاره فرمایید.

دوستان سلام سفر و گردشگری در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما بسیار پسندیده و مقبول است وچه در کتاب اسمانی و عزیز قران و چه در متون ادبی و کهن ما عمل به ان بسیار سفارش شده است و همواره سیاحان و گردشگران در نزد ما ایرانیان جایگاه بسیار محترم و والایی داشته اند ولی در عین حال برای ان اداب و قوانین بسیاری چه در شرع مقدس و چه در فرهنگ در نظر گرفته شده است تا جاییکه احترام به طبیعت و حفظ ان در ردیف یکی از برترین اعمال شمرده میشود البته در گذشته ای نه چندان دور که ما ایرانیان خود را ملزم به حفظ فرهنگ دینی و ملی خود میدیدیم به هر جا که قدم می گذاشتیم با خود ابادانی و عمران میبردیم ولی متاسفانه در سالهای اخیر گذشته خود را در غوغای تمدن جدید بکلی فراموش کرده ایم و دیگر به این نمی اندیشیم که این میراث گرانبهایی که از پدرانمان به ما رسیده است فقط متغلق به ما نیست بلکه نسلهای بعدی نیز باید از ان استفاده کنند پس بیاییم امانتی که در نزد ماست به خوبی نگهداری کنیم و انرا صحیح و سالم به نسلهای بعدی تحویل دهیم .همه جای ایران سرای من است

کارت سوخت پرسپولیسی‌ها از جیب رویانیان است یا جیب ملت؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.