پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

شورای « تلگرامی » شهررامسر!!!

شورای « تلگرامی » شهررامسر!!!   

عصر روز 24 فرودرین با تماس یکی از شهروندان از درج آگهی مزایده پلاژ لیدو رامسر در روزنامه کیهان با خبر شدم.قضیه از این قرار بود که شورای شهر رامسر به اتفاق در تاریخ 26 اسفند 93 مصوبه ای را امضا کردند که در آن شهرداری بایستی نسبت به واگذاری مزایده پلاژ زیبای لیدو رامسر اقدام نماید که بعداً معلوم شد که می خواهند زمین را به شرکتی بدهند که از قبل با آن رایزنی لازم شده است.

از طرفی سایت شورای شهر رامسر که محل انتشار اخبار رسمی و مصوبات شورای شهر می باشد از شهریور سال گذشته در خصوص انتشار مصوبات این شورا غیر فعال بوده و اعضای شورای شهر بدون اطلاع رسانی به مردم اقدام به انجام و اجرای مصوبات خود می کنند ،این در حالی است که تقریبا همگی آنها در زمان انتخابات اطلاع رسانی را سرلوحه شعار های خود قرار داده بودند.

از طرفی با انتشار خبر مزایده پلاژ لیدو در سایت ها و وبلاگ های رامسر و خصوصاً فضای شبکه های اجتماعی ،برخی از اعضای شورا عکس العمل جالبی از خود بروز دادند.

با توجه به اینکه یک ماه از مصوبه شورای شهر گذشته بود و شورا هم هیچ اقدامی در خصوص اطلاع رسانی در این مورد مهم انجام نداده بود به یکباره پس از انتشار خبر مزایده ،مقاومت های مردمی به خصوص در شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

افراد فعال این شبکه ها با عکس العمل مناسب در جهت عدم فروش این فضای بکر و لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن ، شورای شهررامسر را به نقد کشیدند.

در ابتدا یکی از اعضای شورا که همیشه از فروش زمین های شهرداری و پس انداز پول آن در یکی از بانک ها و متعاقب آن استفاده از سود پول مذکور دفاع می کرد با انتشار چند فایل صوتی در شبکه اجتماعی تلگرام از کار شورای شهر رامسر در خصوص مزایده فروش زمین 4 هکتاری لیدو دفاع کرد.

پس از این موضوع سخنگوی شورای شهر رامسر نیز با انتشار یک فایل صوتی و انتقاد از عکس العمل اعضای این شبکه مجازی در خصوص انتقادهایشان ،فروش پلاژ لیدو و طرح مزایده آن را توجیه کرد.

با فرض نادیده گرفتن نتایج فروش زمین لیدو و برنامه هایی که شورا در خصوص درآمد ناشی از این زمین دارد ،چرا شورای شهر رامسر نسبت به شفاف سازی مصوبات در سایت آن شورا اقدامی به عمل نمی آورد؟

گفتگو در فضای شبکه های مجازی که فاقد رسمیت لازم هستند و گذاشتن فایل صدا توسط جناب سخنگو و تشریح مصوبات شورا شاید به خودی خود محل اشکال خاصی نباشد اما آیا شایسته است مصوبات شورای شهر رامسر به جای قرار گرفتن در سایت رسمی اطلاع رسانی این شورا ،در تلگرام که یک فضای غیر رسمی و با تعدادی افراد معدود و شناخته شده که غالباً هم از دوستان هستند،قرار گیرد؟

شاید بی جهت نباشد که امروزه اکثر اعضای شورای شهر رامسر در گوشی های خود نرم افزار تلگرام را نصب کرده اند.

ای کاش این اعضا در زمان انتخابات به مردم خود یاد آور می شدند که اگر توده مردم بخواهد از وضعیت شهر و مصوبات و خروجی کارهای انجام شده توسط شورای شهر رامسر اطلاعی کسب نمایند ابتدا گوشی اندروید خریده و سپس نسبت به نصب اپلیکیشن تلگرام اقدام نمایند!

البته اگر در گروه های 200 نفری که این اعضای شورای شهر عضو آن هستند ظرفیت عضویت جدیدی وجود داشته باشد!

محمدرضا بهرامی


نظرات 1 + ارسال نظر

در حکمی از سوی محمد صادق امینی نیا مدیر آموزش و پرورش رامسر مهندس علیرضا رضی کاظمی به سمت کارشناس مسوول دوره های آموزشی معرفی و منصوب شد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.