پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مهارت ستودنی خلبان پرواز مشهد-رامسر

تبحر و مهارت خلبان پرواز دیروز مشهد- رامسر ستودنی و تحسین برانگیز بود.دیروز عصر در حالی که میدان دید در فرودگاه رامسر به دلیل مه غلیظ لندینگ را پرخطر و غیرممکن کرده بود خلبان پرواز ،کاپیتان ... با مهارتی ستودنی علیرغم میل به تقرب با مانور و تصمیم به موقع در ارتفاع 100 تا 150 متری از سطح زمین و فاصله هوایی 700 متری با کوه دریادیم موفق به تیک آف مجدد گردید و از بروز یک سانحه جلوگیری کرد و موفق شد هواپیما را در کمال سلامت مسافرین در فرودگاه سردارجنگل رشت به زمین بنشاند.وبلاگ اربه کله

نظرات 18 + ارسال نظر
رحیمی 1393/02/01 ساعت 01:59 ب.ظ

هواپیمای مالزیایی هم همه چی داشت.
چی شد که یه هو رفت....
مخالف جان اربه کله ، خلبان متخصص ،اونکاره و اینکاره

هادی 1393/02/01 ساعت 12:57 ب.ظ http://ьфвиш"нфрщщбсщ

منظور حاج محمد نیاستیه ؟

سرکرده جریان غیر انحرافی 1393/02/01 ساعت 09:57 ق.ظ

شما چرا همه گیر دادین به مخالف که چرا اسمشو نگفته در حالی که هیچکدومتون اسمتونو نگفتین؟این بنده خدا اومده یه مطلبی رو با سند و دلیل رد کرده حالا که من و خیلی از شما که دارین پدرشو با نظرات در میارین نمیتونیم دلیل قانع کننده بیاریم و حرفهاشو بفهمیم اون مقصره؟شما هم بگین به این دلیل و یا آن دلیل حق با اربکله است نه با مخالف.این میگه متاسفم اون میگه ترسو.بقیه هم هرکدام یه جوری...
عیبه بخدا.کمی بزرگ فکر کنیم

مهیلا 1393/02/01 ساعت 08:15 ق.ظ http://dorsa.blogsky.com

آقای مخالف کی پرواز دارن ؟اونایی که هوس جت اسکی دارن بهشون بگم جمع بشن.
چون 30 تا 40 دقیقه طول میکشه ای تی ار بره زیر آب؟!

یکی از خوانندگان پژواک 1393/02/01 ساعت 08:10 ق.ظ

کلام و نوشتار آقا امیر جم همه حقایق را روشن کرد.
منتظر مطالب خوب شما هستیم

غریبه 1393/01/31 ساعت 11:07 ب.ظ

جای حاج محمد نبایستی خالی..............

از این به بعد هرکی در اتوبوس یا ماشین شخصی یا قطار یا طیاره هرچی دید ندید بگیره چون باید شماره پرواز و نام خلبان و مسئول سوانح و کمیته فنی و بررسی سوانح رو دمشون رو ببینه بعد نظر بده.
اصلا اگه حالشم تو هواپیما بهم خورد حق نداره چون تو رامسر یک نفر مخالف هست که ایشون باید نظر بده که تو غذایی که مهماندار پذیرایی کرد تاریخ مصرف گذشته بود یا نه...

[ بدون نام ] 1393/01/31 ساعت 08:12 ب.ظ

لطفا بر دهانهایتان چسب بزنید.
اینجا یک نفر این کاره و متخصص هوانوردی است به نام آقای........
مه اسم خودشو مخالف و در مخالفت گذاشته
ای کاش خلبان میگذاشت
مثل مهران مدیری

[ بدون نام ] 1393/01/31 ساعت 08:08 ب.ظ

منافع صنعت هوانوردی موقعی به خطر افتاد که هواپیمای دونفره تفریحی روی بام خونه مردم اومد پایین نه مشاهدات یک مسافر پرواز مشهد-رامسر و ساکنین کتالم و ساداتشهر و رمک آقای مخالف این کاره

محمد 1393/01/31 ساعت 04:55 ب.ظ http://sepehri.blogfa.com

کلماتی در متن کامنتهای مخالف و در مخالفت هست که دقیقا مشخص کرد نویسنده مطالب مخالف و در مخالفت چه شخصی هست که شجاعت نوشتن اسم خودش را به دلیل عدم ترویج بازارگرمی !؟ندارد و ضمنا ایشان خیلی مودب هستند؟1
...بعضی از این بزرگواران...
...اکراسریان بزرگوار...
....اول عرایضم....
این تکیه کلام ها متعلق به آقای....
متاسفم برای شما آدم متخصص

سلام و آرزوی تندرستی برای مخاطبین پژواک
از هر سه عزیزی که در باب مخالفت ویا موافقت نظر دادند ممنونم.
نخست از اینکه فضای رسانه ای شهرستان رامسر تا به این حد مخاطبین عزیز و بزرگواررا وادار به تعمق در دل نظرات خوانندگان میکنه مایه شادمانی منه.اما از اینکه بعضی از این بزرگواران حتی یه نقد ساده رو بر نمیتابند مایه تاسفه.
جناب دلسوز:
من قصدم نبود با نقد این خبر برای خودم بازارگرمی کنم و کلی هم سوژه سازی.همین دلیل باعث شد که از بیان نام خودم امتناع کنم.اما شما جناب دلسوز که به مجهول ماندن هویت اینجانب نقد جدی دارید و از شجاعت دم میزنید!!! چرا خودتون با هویت مجهول کلی کلمات قصار سر هم میکنید؟توضیح بفرمایید ممنون خواهم شد؟
ای کاش به جای اینکه با این موضوع احساسی برخورد میکردید و ضمن فرافکنی و سر هم کردن اکاذیب نظرمو خوب متوجه میشدید تا الان مجبورم نکنید دوباره اقدام به ثبت نظر در پژواک کنم.
من چند تا سوال پرسیدم.نه شما سخنگوی نگارنده اید و نه من مدعی العموم.من نه جان 200 مسافر رو برتر از 60 مسافر دونستم و نه این مغلطه جنابعالی رو میپسندم.من از منبع خبر پرسیدم؟این خواسته زیادیه؟شماره پرواز و تاریخ پرواز؟
شما که در هر موضوعی تخصص دارید و مدعی هستید وبلاگ اربکله خبریه بد نیست که یه مطالعه ای هم در مورد وبلاگ اربکله بکنید و هم اطلاعاتی در مورد پروسه تولید خبر و چگونگی انتشارش کسب کنید.
من اول عرایضم عرض کردم من کارم همینه.جهت اطلاع جنابعالی این مطالبی که عرض شد نه از روی بغض بود و نه کینه.نه با کلیک بدست اومد و نه برای تخریب نگارنده نگارش گردید.بحث های کارشناسی رو نمیشه با احساسات منتشرش کرد.درست مثل اینه که من به تعریف و تمجید از یه جراح قلب در حال انجام عمل بپردازم و بگم در حال تقرب به... در حالی که نه از سیاهرگ چیزی میدونم و نه بطن و دهلیز.در مورد چیره دستی اون جراح باید یه جراح یا یک کمیته بالاتر نظر بده نه من و شما.من بر همین اساس پرسیدم منبع خبر کجاست؟کدوم کمیته این خبر رو تایید کرده؟هواپیمایی کشوری و یا نهاد های ذیربط کی خلبان مذکور رو به عنوان ...
به نظرم شما نادانسته فقط برای اینکه بیاین بگین که شما هم بله... یه مطالبی رو سر هم کردید.بد نیست که شما هم کد بدید حتی اگه شده با چند تا کلیک ساده.ممنون خواهم شد

درود فراوان خدمت جناب امیر جم
اقرار میکنم و اثبات میکنم که قصد هیچگونه جسارتی به ساحت و شان نگارنده نداشته و ندارم.اگه احیانا اینگونه از کلمات برداشت شد پوزش میطلبم.
در مورد کاکپیت باید عرض شود که همون کابین و یا اتاقکیه که سیستم های ناوبری و خلبان و کمک و ACM داخلش مستقر میشن چون کابین هم اصطلاح خارجیه لذا شرمنده.در مورد تایپ هم همین وضعیته.باور بفرمایید دستم کوتاه بود.
در مورد شما خیلی خوشحالم که دور و برمون هستند بزرگوارانی چون شما که در باب مخالفت هم حاضر نیستن ادب رو به حراج بذارن.از شما تشکر میکنم.اما با این بخش فرمایشتون با احترام مشکل دارم.
بعد از تحریر : میل به ساختن قهرمان در جامعه امروز ما را ، میل توده های مردم به منفعلانه زیستن و سپردن گره گشایی مشکلات را به اسطوره ها و منجی ها می دانم که البته یک آفت بزرگ است.اگر توسعه و تعالی یک مملکت را مانند برخاستن یک هواپیما در نظر بگیریم ، پرواز با تعامل و ارتباط تک تک قطعات هواپیما اتفاق می افتد. یک خلبان هر چند ماهر ، یک موتور هر چند قوی ، پرواز را رنگ واقعیت نمی بخشد. امید که باهم بتوانیم بپروازیم !
راستش دقیقا متوجه نشدم این قسمت در باب نقد منه کمترینه و یا جناب اکرا سریان بزگوار؟
شاد باشید

پطروس 1393/01/30 ساعت 09:01 ب.ظ

از جناب مخالف ممنون چون سعی کرد تخصصی بنویسه و از جناب دلسوز که ظاهرا خود.بچه بالا بود هم ممنون که سعی کرد اینبار یه کمی تخصصی تر توضیح بده و نیمچه مدرک آموزش پروازش رو به رخ خوانندگان بکشه. ولی از مسئول پرواز یا پرسنل رسمی تقاضا میشه ورود کنند تا کشف حقیقت بشه. ممنون از پژواک که فداکارانه انگشت تو خبر دیگران میکنه و تا رسالتش تکمیل بشه

امیر جم 1393/01/30 ساعت 08:14 ب.ظ

جناب مخالف آقای اکراسریان
ضمن تقدیم درود و احترام محضر جناب عالی و عرض پوزش،
از علاقه شدید جناب عالی به ادبیات پارسی و توصیه موکد به آقای اکراسریان در این خصوص ، با واژگانی چون کاکپیت و تایپ بسی شگفت زده شدیم. تلاشتان هم در خصوص عدم ترغیب مردم رامسر به استفاده از پرواز رو هم نتونستیم درک کنیم. این که با 4 کلمه سواد ، یک خبر ساده در یک وبلاگ ساده رو مورد بمباران قرار دادید هم مطابق با جوانمردی ندیدیم. انتقادی هم اگر بود می شد با یک گفتاری محترمانه مطرح نمود.
بعد از تحریر : میل به ساختن قهرمان در جامعه امروز ما را ، میل توده های مردم به منفعلانه زیستن و سپردن گره گشایی مشکلات را به اسطوره ها و منجی ها می دانم که البته یک آفت بزرگ است.اگر توسعه و تعالی یک مملکت را مانند برخاستن یک هواپیما در نظر بگیریم ، پرواز با تعامل و ارتباط تک تک قطعات هواپیما اتفاق می افتد. یک خلبان هر چند ماهر ، یک موتور هر چند قوی ، پرواز را رنگ واقعیت نمی بخشد. امید که باهم بتوانیم بپروازیم !

آقای مخالفی که اسمتو مخالف گذاشتی در حالیکه میبایست مجهول الهویه و مجهول ال....میذاشتی آن چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.لااقل شجاعت نویسنده مطلب مهارت ستودنی خلبان.... را داشتی واگر مطلبی مینوشتی با اسم و رسم می نوشتی .چرا ترس و واهمه؟
ظاهرا شما که متخصص هوانوردی هستید برای شما جان 60 مسافرATR مهم نیست بلکه ترس از رونق افتادن صنعت هوایی رامسر رو داری و اون چیزی که برات مهمه بزرگی هواپیماست مثلا اگر ایرباس 340 یا 300-600 با 200 تا 300 مسافر باشه شاید شاید بزرگیش به چشمهاتون بیاد و جان مسافرینش براتون شاید مهم باشه.
بخاطر همین به منافعت برخورد آدرس غلط دادی زدی به مقوله ی تقویت صنعت هوانوردی.
نه جان برادر هواپیمای فوق سبک توریستی که روی بام مردم باچتر و یک مسافر فرود میاد با 60 نفرهATR با ایرباس 300 یا..مهم نیست.
مهم این است که به تریپ قبای شما برخورده.
ضمنا وبلاگ اربه کله خبری است و درج هر خبری لزوما تخصص در رشته خبر درج شده نمی خواد.
ضمنا شما گویا رییس صدور مدراک تحصیلی دانشگاهی در کشور هستید که مدرک تحصیلی نویسنده مطلب مهارت ستودنی خلبان .... رارویت کردید. از کجا میدانید نامبرده در مراکز آموزش آزاد هوانوردی نیمچه مدرکی اخذ کرده باشه البته به پای تخصص بالای هوانوردی شما نمیرسه؟؟
اصلا از کجا میدونید شخص ارائه دهنده این مطلب مسافر این پرواز بوده یانبوده؟
احتمالا مثل داش محمود با هاله نور ارتباط داری.
30 تا 430 دقیقه و باند با طول کم و فلت شدن ببخشید غوطه ور شدن روی آب و پرواز با موتور خاموش و ظرفیت صندلی 60 یا 54 و ATR و از این دست قولومبه سولومبه توی اینترنت با یک کلیک 1000000صفحه باز میکنه آقای متخصص صنعت هوانوردی

جناب اکراسریان:
میل به تقرب با مانور یعنی چی؟من که کارم اینه تابحال با این اصطلاح برخورد نکردم.ضمنا برادر بزرگوار اگه مخاطبتون همه مردمند بهتره از واژه های نشست و برخاست به جای تیک آف و لندینگ استفاده کنید چون در فرهنگ فارسی چنین اصطلاحاتی و جود نداره ویا شاید هم منظورتون landing & take off هستش که باید بدین شکل نوشت.البته با عرض پوزش
ضمنا این ادعای شما منبعش کجاست؟خودتون تو کاکپیت بودین یا برج مراقبت و یا اینکه سرمهماندار پرواز؟اگه از رو زمین نظاره گر بودین 2 تا سوال پیش میاد.1)با وجود مه غلیظ که خودتون ادعا میکنین چطور تشخیص دادین؟2)چطور 100 تا 150 متر و 700 مترو تشخیص دادین؟
ضمنا تا جایی که من میدونم شما نه حرفه و نه رشته تحصیلیتون مرتبط با هوانوردی نیست.
1.چطور تشخیص دادین که خلبان ماهر بود؟
2.طوری دارین از جلوگیری از یه سانحه بزرگ و تعریف از خلبان حرف میزنین که انگار یه ایرباس 340 یا ایرباس 300-600 و یا مثلا بویینگ 740 یا 747 به سلامت به زمین نشسته؟
جهت اطلاع عرض شود که پرواز فوق توسط atr شصت نفره انجام میگیره.از قابلیت های این تایپ از هواپیما اینه که به هیچ وجه زمین نمیخوره و سقوط نمیکنه.این هواپیما قابلیت نشستن روی زمین و آب و خاک رو داره.این هواپیما در صورت از کار افتادن یه موتورش باز هم قابلیت پرواز داره.چنانچه کنترل هواپیما از دست خلبان و مهندس پرواز خارج بشه بیش از 30 تا 40 ثانیه زمان وجود داره که این هواپیما حتی رو آب بشینه.چنانچه این هواپیما رو آب بشینه 30 تا 40 دقیقه طول میکشه که در آب فرو بره.این هواپیما ایمن ترین هواپیمای دنیاست.تمامی پروازهای لندن آمستردام و حتی پرواز های مسیر کوتاه با این تایپ انجام میشه.جهت اطلاع جناب اکراسریان حتی این تمجید شما هم به نفع تقویت صنعت هوانوردی نبوده ونیست مخصوصا ترغیب اهالی رامسر به استفاده از پرواز.
موفق باشید

معمولی 1393/01/30 ساعت 10:11 ق.ظ

وبلاگ نویس اربکله که خودشو از بچهای بالا میدونه (بچه اربکله)
ظاهرا مدتیست اختیار از کف داده و مطالب غیر واقعی پنجم ردی میزنه.......... ما که چیزی متوجه نشدیم باید معنی بشه

مهدی 1393/01/30 ساعت 07:13 ق.ظ

چرا نام خلبان رو نیاوردین؟ برای اینکه ریا نشه؟؟؟!!!

علی 1393/01/29 ساعت 08:35 ب.ظ

" میل به تقرب با مانور " " تیک آف "" لندینگ "" ... اینا دیگه چی بید برادر اکراسریان ؟ ارتفاع 700 متری از کوه میدونی چقدره ؟ بچه های ما با پراید با فاصله چند سانتی متری از ماشین بغلی لایی می کشن !!! تازه از رامسر رفت رشت نشست ؟ خوب برمی گشت همون مشهد !!
نفهمیدی خلبان شورت پاش بود یا مایو ؟ پوزخند رو برای بازرسی و کشف این راز بزرگ بفرستید تا نوع پوشش زیرین خلبان و خدمه رو مشخص کنه ؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.