پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

چرا کسی به قشر زحمکش رانندگان تاکسی پاسخگو نیست؟!!

امروزه کسانی که زندگی روزانه خود را تنها از طریق تاکسی رانی و درآمد حاصل از جابجایی مسافر اداره می کنند و از این طریق ارتزاق می کنند مشکلات متعددی دارند.

عدم دریافت کرایه مناسب مطابق بر رشد تورم در کشور،عدم توجه مسئولین زیربط به صنف تاکسی رانی و پاسخگو نبودن به درخواست های به حق و مشروعشان تنها گوشه ای از مشکلات آنها است.

حال برخی از رانندگان تاکسی مشکلات دیگری نیز دارند که توجه به آن واقعا دردناک و شنیدنی است.

شخصی که تنها به شغل تاکسی رانی روی آورده است در هنگام تعویض خودرو دچار بیکاری می شود.در توضیح مطلب ،راننده تاکسی که خودروی فرسوده اش را تحویل می دهد باید ماهها در انتظار و بلاتکلیفی به سر برد و با واریز مبالغ هنگفتی بدون شغل و درآمد کافی ،منتظر ماشین جدیدش باشد.او که پس از تحویل خودروی خود دیگر هیچ شغلی برای امرارو معاش ندارد به ناچار باید به کارهای دیگری نظیر کارگری روی بیاورد تا جوابگوی مخارج خانواده خود و قسط های متعدد خودروی جدیدش باشد.

آقای داور نیا راننده تاکسی و شهروند رامسری یکی از نمونه هایی است که ماجرایش به سختی برایم قابل باور بود.همسر این راننده تاکسی که شوهرش برای کار به روستاهای دوردست رفته بود در گفتگو با نگارنده ضمن گلایه شدید از وضع تحویل خودرو  خود چنین عنوان کرد:

همسرم تاکسی فرسوده خود را در اسفند 90 به ایران خودرو تحویل داده و از همان زمان شروع به پرداخت قسط های ماشین جدیدش می کند.

وی ادامه داد:در هنگام تحویل خودرو به شرکت ایران خودرو به ما قول داده بودند که در عوض تعویض ،خودرو Roaبا قیمت 7 میلیون تومان به آنها خواهند داد ولی پس از مدتی به این وعده خود وفا نکردند و با افزودن 2 میلیون و 600 هزار تومان بر مبلغ قبلی قول تحویل ماشین پژو به ما داده شد.

همسر این راننده تاکسی که پس از کار سخت روزانه بسیار خسته به نظر می رسید در ادامه گفت:هم اکنون ماهی 160 هزار تومان قسط ماشین معهوده را میدهیم و این در حالی است که شرکت ایران خودرو در رامسر هیچ گونه پاسخی برای تحویل ماشین به ما نمی دهد و در قبال اعتراض ما می گوید ،از تهران پیگیر موضوع فوق باشید.

وی گفت:همسرم به اجبار در این ایام مشغول کارگری است و خودم نیز تا پاسی از شب و با خستگی شدید مشغول طبخ غذا برای رستوران های متعدد و افراد مختلف هستم تا درآمد حاصل از آن را برای ادامه زندگی و پرداخت قسط ماشین استفاده می کنیم.

حال نگارنده با اندکی تامل پیرامون گفتار فوق از مسئولین امر می خواهد تا پیگیر مسائل و مشکلات این راننده تاکسی و افرادی نظیر آنها باشد تا آنها بتوانند با فراغت خاطر و ذهنی آسوده به شغل شریف تاکسی رانی ادامه دهند.

با الطبع ناراحتی و نگرانی رانندگان تاکسی ،به مسافران نیز منتقل می شود و در قبال خدمت دولتمردان اوضاعی متفاوتی را رقم خواهد زد.

لازم به ذکر است که دیگر رانندگان تاکسی به دلیل وجود چنین مشکلاتی هرگز حاضر نیستند ماشین فرسوده خود را که منبع در آمدی شان محسوب می شود تحویل دهند ،امری که حمل و نقل مسافران را نیز به مخاطره می اندازد و سلامتی شان در خطر می افتد.

محمدرضا بهرامی-خبرنگار رامسری

بازتاب:

شمال نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.