پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

روابط عمومی ها باید با رسانه ها رابطه تنگاتنگی داشته باشند

روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه و ‏ برنامه ریزی شده به منظور جلب مشارکت عمومی است ، باید پذیرفت که روابط عمومی دانش، فن، ‏هنر و تخصص است که دارای اصول خاصی بوده و از ‏انگیزه بالایی برای خدمتگزاری به مردم و جامعه برخوردار ‏است .

رسانه ها نقش اطلاع رسانی درجامعه را بعهده دارند و این مهم بر عملکرد ‏روابط عمومی و نقش آن در ارتباط با رسانه ها تاکید دارد . هدف از ارتباط ‏با رسانه ها تنها ارسال اخبارو گزارش عملکرد نیست بلکه باید با رسانه ها ‏بگونه ای ارتباط برقرار نمود که این ارتباط دو سویه و بصورت فعال باشد و ‏ارتباط با رسانه می تواند نقطه قوت روابط عمومی‎ ‎ها باشد.‏

در این راستا ، جوابگویی به رسانه ها در مواردی که سوالی مطرح نمودند،برگزاری تور بازدید اصحاب رسانه از فعالیت پروژه های شاخص ،برگزاری جلسات و نشست های کاری با اصحاب رسانه ، دعوت از خبرنگاران برای حضور در جلسات و ... از مهمترین وظایف روابط عمومی ها محسوب می شود.

اما این روزها اکثر افرادی که مسئولیت روابط عمومی ها و اضافه بر آن امور به اصطلاح بین الملل شهرستان رامسر را بر عهده دارند بیشتر و یا در مواقعی تمام وقت خود را صرف گرفتن عکس روسای ادارت خود با اشکال مختلف و درخواست از افراد دیگری برای ارسال آن به سایت اطلاع رسانی اداره متبوع سپری می کنند.

امری که شان و جایگاه روابط عمومی به کلی مخدوش شده و وظایف آنها را زیر سوال می برد.

اگر افرادی که قادر به تنظیم جایگاه روابط عمومی اداره خود نبوده و به روابط خصوصی و رفاقتی روی می آورند چگونه خواهند توانست در سطح گسترده تری چون روابط بین الملل مدعی باشند.

اما نگارنده مقصودی که از نگارش مقدمات فوق داشته پرداختن به جلسه ای بود که امروز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری با شهردار رامسر در خصوص باغ 30 هکتاری با حضور گلچین شده بسیار اندکی از خبرنگاران توسط روابط عمومی شهرداری شهر رامسر انجام شد.

اگر مطالب این وبلاگ را پیگیری کرده باشید یکی از انتقادات جدی نگارنده پیگیری مسائل مربوط به میدان انقلاب رامسر و مصاحبه های متعدد با رییس بانک ملی مرکزی رامسر،رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و درج یادداشتی در خصوص میدان انقلاب بود که متاسفانه روابط عمومی شهرداری رامسر حق را از صاحب این قلم ضایع نمود و با عدم اطلاع رسانی به نگارنده که در زمره خبرنگاران شهرستان است چنین ثابت نمود که ارزشی برای جایگاه انتقاد قایل نیست.

هر چند نگارنده با ارسال پیامک خواستار توجیه و توضیح این عمل توسط روابط عمومی شهرداری شهر رامسر شد اما تا این لحظه پاسخی دریافت نشد.

این تنها گوشه ای از مشکلات خبرنگاران با این روابط عمومی است.

مشکل دیگر را می توان عدم اختصاص جلسه پرسش و پاسخ مناسب با وقت کافی در خصوص مسائل شهری بعد از انتخاب حدود 8 ماه شهردار شهر  رامسر دانست که به نوبه خود نیز جای تامل دارد.

اما با همه این اوصاف ،منتظریم تا روابط عمومی شهرداری شهر رامسر  با دعوت از کلیه همکاران خبری ،خصوصا خبرنگاران منتقد جایگاه ویژه ای  برای رسانه در شهرداری شهر رامسر باز نموده تا بتوانند با پوشش کامل اخبار و اطلاعات موجود در شهرداری که قاعدتا جایگاه بسیار خطیری به علت ارتباط مستقیم مردم با این اداره است رضایتمندی عمومی را رقم زده و انتقال شفاف اطلاعات را شاهد باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.