پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

آقای امامزاده ،تعطیلی کتابخانه های شهرستان رامسر با چه قیمتی؟

میزان سطح مطالعه افراد یک جامعه نقش موثر و رابطه مستقیمی بر پارامترهای توسعه آن منطقه و دیار دارد،زیرا باعث می شود که افراد آن سرزمین ، به آینده خود و منطقه ای که در آن زندگی می کنند حساس بوده و با ارائه راهکارهای قوی و سازنده جامعه خود را به سمت پیشرفت سوق دهند.

با این وجود به دلیل پایین بودن سطح مطالعه کشورمان ،دولت باید تلاش مضاعفی در جهت فرهنگ سازی این مقوله داشته باشد که احداث کتابخانه ها و تقویت این مکانهای مطالعه یکی از راهکارهای این نقیصه می تواند باشد.

کتابخانه ها به عنوان قطب علمی و فرهنگی ،مکان بسیار مناسبی برای پر نموده اوقات فراغت افراد علاقه مند به مطالعه از جمله قشر جوان ،دانش آموز و دانشجو می باشد.

دولت نه تنها باید با تجهیز کتابخانه ها به مدرن ترین وسایل و سیستم های علمی و کتاب های مفید ، زمینه و انگیزه مطالعه را برای افراد جامعه خصوصا جوانان برای کنترل وقت هرز آنها ایجاد نماید بلکه بایستی با حمایت از احداث کتابخانه های جدید ،بیشتر از گذشته به مقوله کتابخوانی بپردازد تا از این طریق جلوی بعضی از بزهکاریها ،مشکل اعتیاد و ... که ریشه در بیکاری دارد گرفته شود.

ولی گویا این روزها کتابخانه های شهرستان رامسر از این مقوله مستثنی بوده و تعطیلی یک شیفت کاری اکثر آنها ،اعتراض افراد علاقه مند به مطالعه و کتابخانه ها را برانگیخته است.

شهرستان رامسر با دارا بودن 4کتابخانه که توسط افراد خیر بنا شده اند و با عضویت حداقل 4000 نفر شهروند  در آنها امروزه مفتخر است که که مامن امن و پناهگاه مناسبی را برای افراد اهل مطالعه فراهم کرده است.امری که گویا با درجه بندی کتابخانه های استان از نظر مقدار مساحت کتابخانه ها ، تعداد اعضا و... رنگ باخته و با سیاست گذاری مسئولان استانی زیربط با کاهش کتابداران آن به کمترین تعداد ،برخی از این کتابخانه ها مجبور شدند که نوبت عصر خود را به علت فقدان نیروی کتابدار تعطیل  نمایند.

با این اوضاع جای شگفتی آنجا فزونی می یابد که در روزهای آینده با این کمبود نیروی کتابدار و تعطیلی کتابخانه ها ،یکی دیگر از کتابداران نیز به شهرستان مجاور منتقل شده و تعطیلی کتابخانه ها نمود بیشتری پیدا می کند.

حال گویا سیاست های اداره کل کتابخانه ها این است که با دایر نمودن کتابخانه ها در ساعات مشخصی به عنوان نمونه از ساعت 9 الی 4 بعداز ظهر،مشکل کمبود نیرو را به طریقی توجیه کرده،قافل از آنکه این دیدگاه نمی تواند قابل دفاع باشد.

حال چرا عدم خط مشی افزایش عضو کتابخانه ها ،عدم تشویق بیشتر افراد جامعه برای مطالعه و صدها مورد دیگر در امتداد کاهش نیروهای کتابدار و تعطیلی کتابخانه ها در سیاست های اداره کل کتابخانه های استان مازندران برای شهرستان رامسر واقع شده سوالاتی است که باید آقای امامزاده بدان پاسخ گوید.

عواقب تعطیلی کتابخانه ها و پناه بردن جوانان به جای کتابخانه ها به قلیان سراها ،مراکز ارتکاب جرم و... را چه کسی پاسخگوست؟

نظرات 3 + ارسال نظر
کتابدار غمگین 1391/06/15 ساعت 11:05 ق.ظ

ممنون از اینکه مشکلات کتابخانه رو با زبان گویا بیان کردید. علاوه بر مسائلی که مطرح نمودید. متاسفانه درد کتابخانه ها و کتابداران این هست که چطور استان گیلان که در همسایگی ما قرار داره برای یک کتابخانه خود 6 نیرو استخدام می کنه و همچنان باز در پی جذب نیرو هستن ولی دریغا که با وجود اینکه شهرستان رامسر طی سه سال گذشته 4 نیروی کتابدار خود را از دست داده ، هیچ جایگزینی برای آن قرار داده نشده. امیدوارم که این اعتراضات بتونه دل مسئولین رو به درد بیاره تا اونها فکری برای مظلومیت شهرستان رامسر و کتابخانه های اون داشته باشن. والســــــــــــلام

مهتاب 1391/06/14 ساعت 11:49 ب.ظ

آیینه پرسید: که چرا دیر کرده است ؟
نکند دل دیگری او را اسیر کرده است ؟
خندیدم و گفتم : او فقط اسیر من است
تنها دقایقی چند تاخیر کرده است .
آیینه به سادگیم خندید و گفت :
احساس پاک ، تو را زنجیر کرده است
گفتم : از عشق من چنین سخن مگوی
گفت: خوابی ! سالها دیر کرده است
در آیینه به خود نگاه می کنم آه !!!
عشق تو عجیب مرا پیر کرده است
راست گفت آیینه که منتظر نباش ،
او برای همیشه دیر کرده است

bagher2g 1391/06/14 ساعت 11:49 ب.ظ http://bagher2g.blogsky.com

خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنی و نظر خودت رو بدی و همچنین من رو بلینکی و خبر بدی تا بلینکمتراستی من خودم بچه مازندرانم قائمشهر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.