پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

از فتح مکه تا ماجرای معروف به "فتنه 88"

جعفر محمدی - سال هشتم هجری است. سپاه 10 هزار نفری اسلام به فرماندهی حضرت محمد (ص) ، فاتحانه وارد مکه می شود.

رسول خدا ، 13 سال در آن شهر مردم را به اسلام دعوت کرد و چیزی جز ستم و توهین از آنان ندید.

مکیان ، حتی یک بار او و پیروانش را به مدت سه سال از شهر بیرون کردند تا مسلمانان ، در سخت ترین شرایط آب و هوایی و اقتصادی در شعب ابی طالب زندگی کنند. در همان سال ها بود که خدیجه (س) همسر وفادار پیامبر از دنیا رفت.

  

هنگامی که لشکر محمد(ص) وارد مکه می شد ، جنگ هایی که ابوسفیان و سایر مشرکان با پیامبر و مسلمانان داشتند و نیزه ها و شمشیرهای آنان که به خون یاران پیامبر سرخ شده بود ، از فکر و ذهن سپاهیان اسلام مرور می گذشت.

پیامبر می توانست دستور دهد همه مشرکان و در رأس آنها ، ابوسفیان به اشدّ مجازات برسند. اینک دست بالا ، با سپاه او بود.

نبی رحمت(ص) ، اما مدارا پیشه کرد و هموطنان خود را ولو آن که در « فتنه جنگ مسلحانه علیه اسلام و مسلمین» شرکت داشتند را بخشود. حتی به سرکرده آنها امان داد و  فراتر از این ، اعلام کرد که هر که به خانه ابوسفیان برود ، در امان است ، همان گونه که پناهندگان در مسجد الحرام نیز در امان اند.

پیامبر حتی قاتل عمویش را نیز بخشود و از خونش گذشت و فرمود: کسی که بر مردم آسان نگیرد نباید انتظار رحمت داشته باشد... .

رفتاری چنان کریمانه باعث شد اسلامی که در آغاز کار ، نمازهایش با حضور سه نمازگزار - پیامبر و علی(ع) و خدیجه(س) - و به طور مخفیانه اقامه می شد، به دینی جهانشمول تبدیل شود و از شهر کوچک مکه به همه قاره های جهان برسد و بیش از یک میلیارد پیرو داشته باشد.

***

سال 1435 هجری است . چندی قبل از آن ، در یکی از سرزمین هایی که مردمانش اسلام آورده و منادی دین رحمت نیز شده اند، بین گروه هایی از مردمانش ، اختلافاتی به وجود آمده که به مراتب کوچک تر از اختلاف خونینی بود که بین پیامبر اسلام(ص) و ابوسفیان وجود داشت؛

ابوسفیانی که شمشیر به دست گرفته بود تا ریشه اسلام را بزند و محمد(ص) را بکشد و از همین رو جنگ هایی همچون بدر الاکبر ، سویق، احد، حمراءالاسد، بدر الموعد و خندق را علیه پیامبر فرماندهی و ساماندهی کرده بود.فتح مکه

در یکی از همین جنگ ها - احد - بود که حمزه ، عموی دلاور و نامدار پیامبر به شهادت رسید و جگرش را در آوردند و خوردند.

اما در سرزمینی که سخنش رفت ، برخی از کسانی که خود را پیرو آخرین رسول الهی می دانند، چیزی از کرامت پیامبرشان را در وجود خویش ندارند. آنان هر آن که در خط و باند و جناح سیاسی شان نیست را به عناوینی چون فتنه گر و محکوم فتنه می نوازند و می رانند.

اتفاقات تلخ 88 که بعد از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، اینک به بخشی از تاریخ ایران تبدیل شده است. طرفین دعوا ، که چند کاندیدای مخالف بودند، اینک داعیه ریاست جمهوری ندارند، چه آن که یکی رئیس جمهور شد و دوره اش به اتمام رسید و آن دیگران هم با روی کار آمدن روحانی ، اهداف خود را محقق شده می بینند و می دانند که اساساً زمین بازی آنها برای کسب ریاست جمهوری وجود خارجی ندارد.

هم موافقان کاندیدایی که بعدها رئیس جمهور شد و هم مخالفان او ، آرام نشسته اند و زندگی خود را می کنند. منطق زندگی بر همه شان حکمفرماست چون می دانند که آن ماجرا تمام شده و اینک وقت ساختن کشوری است که بدون اتحاد ملی هرگز آباد نمی شود.

اما عده ای افراطی، که اتفاقاً بیش از همه ادعای اسلام و مسلمانی و تبعیت از ولایت فقیه دارند، دست بردار نیستند. نان و نام آنها در کاسبی حوادث 88 است. کاسبان فتنه را می توان از ادبیات شان شناخت: هر کس که با آنان نیست را فتنه گر می نامند و برایش هیچ حقی قائل نیستند. اگر کسی از مخالفان شان در جایی مشغول به کار شود، هیاهو می اندازند که وا اسلاما! فتنه گران در فلان جا کار می کنند و حال این که فتنه و فتنه گر اصلی خودشان هستند که نمی خواهند جامعه روی آرامش ببیند.

پیامبر (ص) که در جایگاه تصمیم گیری بود ، قاتلان نزدیکانش را عفو کرد اما اینان که در جایگاه تصمیم و قضا هم نیستند، چنان وانمود می کنند که گویی کسی کشته شده و اینان ولی دم هستند و باید تصمیم بگیرند و تصمیم هم گرفته اند که نبخشند!

جالب این که اینان بر آنند که هر که در ماجرای 88 دستگیر و محکوم شد نیز به عنوان "محکوم فتنه" باید از حقوق قانونی خویش بی بهره  باشد و حال آن که قوانین همین جمهوری اسلامی که آقایان نانش را می خورند، تکلیف را مشخص کرده که کدام محکوم از چه حقوقی و تا چه زمانی محروم است.

راست می روند و چپ می آیند و در گذشته افراد کنکاش می کنند تا بلکه جمله ای از کسی پیدا کنند که الان می شود بر سرش چماق کرد. اینان، این قدر حقیرند!

ای کاش اینان ، نه به نام اصولگرایانی که به اصول اسلام پایبندند که به عنوان گروه هایی صرفاً سیاسی و بدون هزینه کرد از دین محمد(ص) ، این رفتارهای حقیرانه و کینه توزانه را از خود بروز می دانند.

شک نکنید که هر کدام از اینان ، به جای حضرت محمد(ص) ، به پیامبری می رسید ، حتی همسرانشان نیز بدان ها ایمان نمی آوردند. آیا اگر اینان فاتحان مکه بودند، حمام خون به راه نمی انداختند؟!

به راستی پیامبر رحمت (ص) کجا و مدعیان پیروی از او کجا؟!

نظرات 6 + ارسال نظر
رامین 1392/12/27 ساعت 12:02 ق.ظ

بنام خدا
شما گفتید گروه اول مدعی تقلب در فرایند اننتخابات بودند نه تقلب در انتخابات . اولاٌ سران فتنه ابتدا مدعی تقلب در خود انتخابات بودند پس از دستور رهبر عزیز انقلاب مبنی بر بررسی از سوی شورای نگهبان چون دیدند تقلبی صورت نگرفته ادعای جنابعالی را مطرح کردند که تقلب در فرایند انتخابات بود نه در خود انتخابات . اتفاقا تاکید من هم روی همین موضوع است که ما به فرایند فتنه تاکید داریم که درست از قبل از انتخابات کلید خورد ، اولا موسوی و کروبی در همین شورای نگهبانی گه آنها را تایید کرد و بر اسای همان قوانین و مقررات کشور کاندید شدند . کسی که نظام سیاسی را قبول ندارد چگونه می تواند کاندیدای این نظام شود. شما عنوان کردید عوامل نظارتی چینش شده بودند این هم صحیح نیست چون همه ی کانددیداها بر سر صندوق ها نماینده داشتند و تمام آرای صندوق ها توسط نمایندگان کاندیداها به رده های بالاترشان منعکس می شد . حمایت سپاه از کاندیداها نیز وارد نیست حتی اگر فرض حمایت از سپاه را هم بپذیریم که نمی پذیریم باید عنوان کرد این ادعا ها از اول انقلاب در مورد تمام انتخابات مطرح شده بود خرداد 76 این ادعا مطرح شد سال 84 هم مطرح شد ولی کسی اردو کشی خیابانی راه نینداخت .این ادعای طرفداری سپاه از احمدی نژاد به نوعی توهین به شعور سیاسی مردم است چرا که سپاه تنها بر نیروهای بسیج کنترل سازمانی دارد و بسیجیان بیدار دل کشور نیاز به دستور کسی ندارند تشخیص می دهند که کاندیدای اصلح کیست و چه شاخص هایی باید داشته باشد ،
در مورد عملکرد دولت شما اشاره کردید دولت در اواخر سال چهارم دوره اول حقوقها را افزایش داد و ..... .
احمدی نژاد ، در کنار اشتباهات فاحشی که داشت و از سوی دلسوزان نظام از جمله رهبر عزیز انقلاب و بزرگانی چون ایت اله مصباح و ...مورد تذکر قرار گرفت منشا خدمات ارزشمندی در کشور بود او به کارمندان و کارگران و همه ی اقشار کشور توجه کرد و این وظیفه ی یک رئیس جمهور است اینکه خدمات یک دولت بهانه ای برای رای دادن مردم شود که استدلال فرایند تقلب نمی شود برادر ، این چه ربطی دارد به 11 سپتامبر،
اگر مردم دروغ تقلب در انتخابات را باور می کردند انتخابات سال 92 اینقدر باشکوه برگزار نمی شد . پس افکار عمومی به نظام سیاسی کشور اعتماد دارد . این ادعاهایی که جنابعالی مطرح کردید جوازی برای خدشه دار کرده حیثست جمهوری اسلامی میراث خون هزاران شهید گلگون کفن نمی شود چون ممکن است پس از هر انتخاباتی یک گروهی راه بیفتند تو خیابون که تقلب شده ما نتیجه انتخابات را قبول نداریم .

بهار 1392/12/23 ساعت 03:17 ب.ظ

در تکمیل فرمایشات برادر رامین:
گروه اول معتقد بودند که فرایند انتخابات سال 1388 ، یک فرایند متقلبانه بود نه این که الزامن در اخذ آرا مشکلی به وجود آمده باشد( هرچند که گفته شد تقلب ممکن است بشود اما به به این فاصله ). ادله محکم آن هم حمایت آشکار عالی ترین مقام نظام ( رجوع بهCD تنظیمی دولت در خصوص موارد حمایتی از سوی رهبر انقلاب ، تبریک پیروزی اول صبح روز بعد از انتخابات ، فرمایش گهربار آقای احمدی نژاد مبنی بر کاهش آرای ایشان به واسطه حمایت رهبر از ایشان در انتخابات و ... ) ، اعضای محترم شورای نگهبان و عوامل آن ( تکلیف اعضای شواری نگهبان که مشخص است و تمامی ناظرین و عوامل نظارتی انتخاباتی از یک طیف سیاسی انتخاب شده و هر از چند گاهی مورد پالایش قرار می گیرد) ، برادران ارجمند سپاه پاسداران( می دانم که با این نگاهت حتمن از جلسات داخلی قبل از برگراری انتخابات و ارایه خط و ربط های لازم بهره مند شده ای و ایضن فرمایش افراد معتمد نظام از جمله آقای بادامچیان در خصوص مداخله سپاه درانتخابات ) ، وزارت کشور آقای کامران دانشجو ( با حرف و حدیث های مرتبط آن ) ، عملیات برنامه ریزی دستگیری ، قطع شبکه موبایل و ... شده جریان مخالف حتی روز قبل از برگزاری انتخابات ، فرمایش رهبر معظم در خصوص حق الناس بودن آرای مردم در انتخابات سال 1392 با توجه به تجربه 1388 ، گسیل منابع مالی و اجرایی دولت در روزهای قبل از انتخابات ( افزایش چشمگیر حقوق کارکنان و بازنشستگان، پرداخت خسارت چند سال قبل کشاورزان و ...) ، دوپینگ صدا و سیما و ارایه وقت اضافه به آقای احمدی نژاد و عدم فرصت به آن هایی که قصد پاسخگویی به اتهامات ایشان را داشتند ، نقل قول آقای احمدی نژاد از دیدار با رهبری در قبل از انتخابات مبنی عزم ایشان به زدن به خط در مناظره و ده ها مورد دیگر که در این مقال نمی گنجد.
آخرش هم این که اگر قرار بر قضاوت افکار عمومی باشد ، شما برادر عزیز در همان بند اول که از طرف جامعه قضاوت کردی. شما را اگر از محاسبه باکی نباشد ، به اندازه 10% هجمه ی که از سوی تمامی ارکان نظام صورت می گیرد ، فرصت طرح موضوع در رسانه ها را بدهید تا سیه رو شود هر که در او غش باشد.

وقتی به جرمِ "نقد به خودی ها" تکفیر میشوی!
وقتی نیستی و در همین نیستی ها تکثیر میشوی!
وقتی تو هم که هنوز باورت نشده است!!!!!
وقتی شکل "هفت گاو لاغری" که تعبیر میشوی!
...

رامین 1392/12/22 ساعت 10:42 ب.ظ

بنام خدا
در پرداختن به موضوع فتنه ۳ دیدگاه وجود دادر :
۱- فتنه ای در کار نبود موسوی و کروبی احقاق حق کردند و در انتخابات تقلب شده بود آنان به این موضوع اعتراض کردند .( که البته این رویکرد هم از لحاظ حقوی پذیرفته نیست چرا که در کشور مکانیسم های پیگیری قانونی و اعتراض وجود داشت احاق حق در کف خیابان کار آدمهای قمه بدست و اربده کش است نه کاندید ریاست جمهوری )
البته از لحاظ سیاسی هم این کار پذیرفته نیست چون خودشان هم می دانستند که با فشار وارد کردن به نظام اسلامی با این ساخت قدرتمند امکان تحقق این تحمیل اقلیت بر اکثریت نبود ) از طرفی جامعه هم نژذیرفت که در انتخابات تقلب شده . آنانی که در سر صندوق های رای فعالیت کرده اند می دانند که با حضور این همه ناظر و نماینده ی کاندید امکان جابجایی این همه رای نبود . این بود که آقایان موفق نشدند .
۲- اما گروه دوم معتقدند که فتنه اتفاق افتاد ُ موسوی و کروبی به نظام اسلامی ظلم کردند انها ناخواسته وارد بازی شدند سعی شد سرمایه ی اجتماعی این دو کاندیدد در برابر سرمایه اجتماعی نظام قرار گیرد ولی شکر خدا موفق نشدند . این گروخ دوم معتقدند علی رغم ظلمی که انها کردند و به حیثیت نظام اسلامی خدشه وارد کردند اما بدلایل متعدد به همان دلیلی که نبی مکرم اسلام افرادی مثل ابوسفیان و ... را مورد رافت اسلامی قرار دادند تا تا اسلام چهره ای آرام و محبوب داشته باشد و تصویری خشن از اسلام معرفی نشود معتقدند اگر چه موسوی و کروبی انقلاب ظلم کردند اما مورد رافت قرار گیرند .
۳- گروه سوم در اصل فتنه با گروه دوم هم عقیده اند اما معتقدند رافت اسلامی بایددر مورد کسانی اعمال شود که از اعمال پلید ُ حال خواسته یا نا خواسته خود ژشیمان باشند .و چون موسوی و کروبی از اقدامات خیانت بار خودپشیمان نشده و اگر فرصت پیدا کنند ان را بهانه ای برای فشار به نظام اسلامی می نمایند . اگر ژشیمان بودند موضع خود را نسبت به حمایت دشمنان انقلاب نظیر منافین و رزیم صهیونیستی از خود بطور شفاف بیان می کردند .
حال قضاوت را به وجدان شما خوانندگان می سپارم .
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد .امام خمینی (ره)

حامد 1392/12/22 ساعت 08:51 ب.ظ

اقای بهرامی بسیار جای تعجب است جنابعالی نیز مانند این نویسنده محترم چشم خود را بر این همه واقعیات واسیبهایی که بر کشور پس از 88 وارد گشته بسته وبا وارد شدن به جهت گیریهای سیاسی خاص وبا ُژستهای به ظاهر روشنفکرانه از اطلاع رسانی مستقل خارج و آهسته آهسته تبدیل به بازیچه دست سیاسیون شده اید.این افراد در نوشته های خود از تمام موضوعات به نفع گروه و جناح خود تفسیر می نمایند .لازم به یادآوری می باشد انتشار اینگونه مطالب نمی تواند کمکی به تبرئه خاطیان نماید.شما نیز بهتر می باشد مسیر استقلال خود را در امر اطلاع سانی حفظ نمایید تا همه مخاطبان به شما اعتماد نمایند.

سلام
خیلی تاثیرگذار بود....
بسیار در من اثر گذاشت....
بیشتر از این تاثیر گرفتم که چطور عده ای خود را جدا از همه و برتر از همه می دانند اما تنها نام اصولگرا بد در رفته است....
واقعا نظام ما رافت اسلامی دارد که بعضی از فتنه گران بنام را ازاد می کند و روسای انان را تنها در خانه خویش در حصر نگه می دارد با اینکه افرادی چه سبزپوش و چه بسیجی به خاطر اینان کشته شدند....
اقای بهرامی با دیده ی باز به موضوع بنگرید....تاریخ بسیار حرف های شنیدنی تری هم دارد....به زندگانی حضرت علی(ع) نگاه بیاندازید متوجه خواهید شد.....

بهار 1392/12/21 ساعت 07:09 ب.ظ

بهرامی عزیز !
فحوای کلام و صراحت بیانت را می ستایم و در خیل کثیر خبرنویسان قلم به مزد ، تو را با احترام در گوشه ای از حافظه تاریخی ملتم جای می دهم.

چه‌گونه می‌شود به جاودانه‌گی اندیشید
وقتی لوله‌ی تپانچه‌یی
مدام بر شقیقه‌ات احساس می‌شود
و ابداعاتِ شاعرانه چه اهمیتی دارند
وقتی در خاکِ زمین
یک مین به اِزای هر انسان مدفون است...

من خو نمی‌کنم به نظامِ سیرکی که در آن
تنها برای شیرهایی کف می‌زنند
که به ضربِ شلاقِ رام‌کننده می‌رقصند،
غرشِ مرا اگر خوش ندارید
به گلوله پاسخم دهید!

البته مطلب واسه جناب استاد محمدی بود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.