پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

واکنش یک شهروند رامسری در خصوص اظهارات حجتی نیا

یک شهروند رامسر با ارسال مطلبی ،به اظهارات مهندس جمشید حجتی نیا در خصوص انتقادبه ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر واکنش نشان داد.

  

احمد مین باشی :

با سلام و عرض ارادت خدمت دوست گرامی جناب آقای حجتی نیا

خدا را شاکرم که بعد از مدتها قلم زنی جنابعالی را در فضای مجازی مشاهده می کنم و این را به فال نیک می گیرم و به حضرتعالی خوش آمد می گویم. امیدوارم وب سایت شخصی و تبلیغاتیتان را مجددا فعال نمایید تا از نقطه نظرات و دیدگاه هایتان بهرمند شویم.

بیان انتقادی شما در موضوع اول بسیار بجا و مهم است و مطلبی است که حقیر در چندین مرحله قبل از آغاز محرم به مسئولین مربوطه خصوصا امام جمعه محترم یادآور شدم و در همین رابطه جناب حجت الااسلام تسخیری نیز در جمع هیئت امنای مساجد مطالبی بیان فرمودند و بر اهمیت و اجرای آن تاکید داشتند. امید است با پیگیری های حضوری و رسانه ای همه علاقمندان این مهم میسر گردد.

اما در خصوص موضوع دوم:

از جنابعالی متعجب شدم که در نظر داشتید پرچم نمایندگی مردم شهرمان را به دوش بکشید، شهری که متشکل از اقوام کرد و تالش و ترک و رامسری و... می باشد و در تبلیغات شما ندیدم که به به قشر خاصی اشاره داشته و همشهریان ترک زبان را متمایز کرده باشید.

سوال این است که : مگر مداحی های شهرستان به زبان گیلکی صورت می گیرد که خاطر شما از انجام یک مداحی به زبان آذری مکدر شده است؟

مگر در طول سال این موضوع چند بار اتفاق می افتد که مورد انتقاد شما قرار می گیرد؟

آیا شما جمعیت قابل ملاحظه آذری زبان ساکن در شهرستان رامسر را می توانید نادیده بگیرید؟

آیا غیر از این است که همین جمعیت در اقلیت ، خدمات قابل توجهی در توسعه این شهرستان داشته و دارند و هم اکنون نیز نمایندگانی را در شوراهای اسلامی شهرس دارند؟

مگر نه این است که در جمع شهدای این شهرستان نیز آذری زبانان سهمی داشتند؟

بهتر نبود این چند دقیقه مداحی ترکی را به حساب دل غریب آذری زبانان حاضر در نماز جمعه می گذاشتید؟

نه برادر عزیز ، نه

این انتقاد را در شان شما و شخصیت حضرتعالی نمی دانم و از آنجایی که از نزدیک با شما آشنا هستم ، امیدوارم این موضوع را که رسانه ای کرده اید به نوعی اصلاح فرمایید.

با تشکر و احترام

نظرات 16 + ارسال نظر
حامدی 1392/09/14 ساعت 07:55 ب.ظ

البته حتما همین افکار خاص جناب حجتی نیاباعث گردید که حتی در میان همشهریان خود نتوانند حداقل آرا را کسب نمایند. به امید روزی که افکارمان جهانی شود نه داخل تنگ ماهی بدور خود بچرخیم و بخواهیم انرا تصاحب نماییم.

ایرانی 1392/09/13 ساعت 09:49 ب.ظ

با سلام
من متولد رامسرم، اولین دکتری تخصصی مهندسی این شهر در رشته خودم هستم.
دارم پابه پای دوستان و همکارانم برای فردایی بهتر و شهری بهتر تلاش میکنم.
من زبان مادریم آذری هست.
نباید به این نظراتی که اختلاف به وجود میارن میان قوم ها اهمیت داد. انرژی خود را صرف کارهای مثبت کنیم یکسو حال از هر زبان و قومی میخاد باشه. مهم اینه که دلسوز باشه و دوست داشته باشه شهرش رو.
مثل شهرداری که از استانی دیگه میاد و شهرت رو آباد میکنه.
امروز در دهکده کوچک جهانی داریم زندگی میکنیم پس همه همشری هستیم جناب آقای استاد

یادداشت سید کریم بنی هاشمیان دبیر ستاد پیگیری استان جدید غرب مازندران

روند کُند تقسیمات کشوری و نیازهای امروزین


لطفا محبت کنید منتشر نمائید. تشکر فراوان

چشم حتما

شهروند رامسری 1392/09/01 ساعت 01:24 ب.ظ

سلام جناب مین باشی
من اول مطب شما رو خوندم و بعدش کنجکاو شدم و مطلب آقای حجتی نیا رو خوندم
واقعا چه توهینی کردند؟
کجای حرفشون نوهینه؟
اصلا شما بیا دقیقا همون خط توهین رو کپی کن لطفا !!!

رامسری عاشق 1392/09/01 ساعت 11:37 ق.ظ

پژواک، بنظر میرسه در خصوص انعکاس نظرات کاربران خیلی گزینشی برخورد میکنید .صحبت من با مین باشی منعکس نشد ؟ اگر ان قسمت از متن که به ژورنالها اشاره داشتم مشکل دارد ،میتوانید به سایتش مراجعه کنید .میبینید که صحت دارد.شعر جناب حافظ هم که سانسور ندارد.

سادات شهری 1392/08/30 ساعت 11:13 ق.ظ

سلام ما هم با نظر جمالی موافقیم و ایکاش در مورد اخر سکوتشان را بشکنند تا امثال اقای مین باشی یک روی سکه را نگاه نکنند هر چند ایشان مقصر نیستند اخه بازنشسته شدند و به رامسر امدند و از عجایب رامسر خصوصا از برادران نجفی خبر ندارند

جمالی 1392/08/30 ساعت 12:38 ق.ظ

با سلام وتحیت
پیرو اعتراض جناب آقای مین باشی بر خود لازم میدانم مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی و استحضار نامبرده به حضور مخاطبان عزیز تقدیم نمایم.این که نامبرده تابحال در کدامیک از تصمیم گیریهای کلان شهرستان دخیل بوده و یا به نوعی حضوری محسوس در مقابل افراط و تفریط های مسئولین شهرستان داشته اند وحال اینگونه خود را به عنوان وکیل مدافع حقوق مردم شهرستان اعلام میکنند سوالیه که نیاز به پاسخ داره.جناب آقای مین باشی شما تابحال کدامیک از مواضع به حقتان در مقابل قصورها و ضعف ها و گاف های معروف کارگزاران شهرستان شهره عام وخاص بوده که الان به خودتون اجازه میدین نسبت به بجاترین و به حق ترین موضع یه شهروند اینگونه موضع بگیرید و ضمن عدم دریافت اصل غرض به نقض غرض بپردازید و جهت تشویش افکار عمومی بالاخص آذری زبان های شهرستان پیشقدم بشید و فرافکنی کنید؟ای کاش کمی ظرافت در نگاهتان به خرج میدادید و فارغ از تعصب موضع میگرفتید.
برادر عزیز اهم و فی الاهم کردن تصمیمات و گفتارها از اوجب واجباته.الزامی برای استفاده از مداح گیلک نیست گرچه اگر بود بهتر بود اما بفرمایید چند درصد مردم رامسر به لهجه و زبان ترکی اشراف داشته و دارند که شما اینگونه از اقدام بدون فکر بانیان دعوت از مداح ترک زبان دفاع میکنید؟
فرمودید مگر در طول سال چند بار اتفاق میافتد و...؟شما بفرمایید مگر عاشورا چند بار در سال اتفاق می افتد که همه ی اکثریت گیلک زبانان و به قول شما کرد ها و طالشی ها مجبور باشند فقط شاهد عزاداریه برادران آذری زبانشون باشن و زبان از زبان باز نکنن؟شما بجای تاسف خوردن برای مهندس حجتی نیا اولا یکبار دیگه نسبت به بازخوانی مواضع به حق ایشان اقدام کرده ثانیا نسبت به اصلاح رفتار زننده و تفرقه افکن خودتون اقدام کنید.بماند که کلی حرف در مورد جناب نجفی دارم و سکوت میکنم

وکیل الضعفا 1392/08/29 ساعت 10:14 ب.ظ

چه اشکال دارد؟ و چقدر جالب میشود مداحی یکی از برادران مداح رامسری در نماز جمعه اردبیل یا خلحال!

رامسری 1392/08/29 ساعت 01:18 ب.ظ

javascript:void(0); همه اینها بهانه است در اخر چه میخواهی اقای مین باشی

همشهری 1392/08/29 ساعت 10:53 ق.ظ

آقای مین باشی عزیز ، آقای حجتی نیا یک تکه انداخته به دونفر نه به زبان و یک فرهنگ خدایی راست میگه دوستان خوب آذری زیان ما کم نداریم . تکه رابگیر بقیه را بی خیال

جمشید 1392/08/28 ساعت 08:30 ب.ظ

بسمه تعالی دوست و برادر عزیزم جناب اقای مین باشی نظرات جنابعالی را مطالعه کردم ..ضمن تشکر خواهشمندم یک بار دیگر با دقت مطلب اینجانب را مطالعه بفرمایید.
1-انشاءالله هیچگاه تبلیغات انتخاباتی اینجانب تکرار نگردد. انچه تکلیف بود انجام دادم . از حمایت بی دریغ دوستان بهره مند شدم . دیگر قصد حضور ندارم تا خدا چه خواهد.
2-انچه گلایه کردم زبان اذری نبود . بلکه دعوت از یک مداح شهرستانی که به نظر حقیر هیچ برتری با مداحان این شهر نداشت .
3-ایا به منظور تقدیر و تشکر از مداحان این شهرستان از همه اقوام که ایام محرم هیئت های عزاداری را حمایت کرده اند انتظار نبود یکنفر به نیابت از سایر مداحان در نماز جمعه مداحی نماید.؟ انتظار زیادی است.!
4-اینجانب بحد کافی دوست اذری زبان از جمله جنابعالی را دارم و به ان افتخار می کنم و در مقاله از همه اذری زبان ها عذر خواهی کرده ام. اما ایا این شهر فقط یک هیئت دارد .؟گلایه ا ز خبر نگار صدا و سیمای مازندران است که سایر هیئت هارا ندید.!
5-دوست عزیز خوشبختانه همشهرییهای اذر ی زبان سریع زبان گیلکی را یاد می گیرند و با ان تکلم می کنند . ایا حفظ هویت و فرهنگ یک شهر و احیاء ان خطاست.؟ بنده و شما به عنوان یک رامسری در حفظ هویت و فرهنگ بومی خود چه وظیفه ای داریم.؟ برادرتان حجتی نیا

همشهری 1392/08/28 ساعت 01:00 ب.ظ

سلام چرا خودت را معرفی نمیکنی جناب یونس زبرجد ؟

جم شید 1392/08/28 ساعت 10:41 ق.ظ

منم موافقم با نظر خواننده بالا..

امیری فر 1392/08/28 ساعت 07:50 ق.ظ http://ramsaronline.blogsky.com/

بنده هم در مطلب آقای حجتی نیا هیچ نوع توهینی به اقوام آذری زبان رامسری مشاهده نکردم. دغدغه ایشان این است که چرا استعدادهای بومی رامسر اغلب نادیده گرفته میشوند؟ مثلا در مقوله پخش دسته جات عزاداری از سیمای مازندران ، بهتر نبود که علاوه بر نمایش هیئت آذری یکی از هیئات بومی و رامسری نیز به تماشا گذارده می شد؟

مسئله ی دیگر اینکه آقای مین باشی فرمودند :«آیا غیر از این است که همین جمعیت در اقلیت ، خدمات قابل توجهی در توسعه این شهرستان داشته و دارند»

به نظر من هیچ کس منکر خدمات آذری های رامسر در آبادانی شهر نیست اما باید به این نکته هم توجه کنیم که این خدمات دو سویه و متقابل بوده است و در بستر شهری چون رامسر با خواص خاص جغرافیایی و منطقه ای و پتانسیل های منحصر به فردش اتفاق افتاده.
شهید مطهری رحمه الله کتابی به نام خدمات متقابل ایران و اسلام دارند که در آن هم به خدمات اسلام به ایران پرداخته اند و هم به خدمات ایران به اسلام

پس نیک آن است که ما برای صحه گذاری به خدمات آذری زبان ها به رامسر ، خدمات رامسر به آذری زبان ها را نیز لحاظ کنیم.

در پایان : همه جای ایران سرای من است .

با تمام احترامی که برای جناب حجتی نیا و مخاطب گرامی قائلم باید عرض کنم که :
مخاطب محترم لطف کنن مجددا متن جناب حجتی نیا را مطالعه کنن. ایشان نباید برای مطرح کردن جوانگرایی و میدان دادن به نوجوانان- که امری پسندیده و در شرایط حاضر بسیار هم مقبول است- به قشر ویا قومیت خاصی اشاره می کردند که جمعی از دوستان ایشان و همراهانشان در انتخابات را جمعیت آذری زبان تشکیل می دهند.
شما می توانستید انتخاب نوجوان از شهری دیگر را ترویج و تشویق نوجوانان شهرمان قلمداد کنید و چنانچه هم انتقادی بود به قومیت آن اشاره ای نمی کردید و از واژه های عام اسثفاده می کردید چرا که در جمع نوجوانان شهرمان قاری و حافظ قرآن نوجوانی آذری زبان وجود دارد که افتخار شهرمان واز برگزیدگان استان مازندران می باشد که در بسیاری از مراسم شهر همچون نگینی ارزشمند می درخشد.
بنده نمی خواهم اقوام شهرمان را تبیین کنم و با این سخن شما کاملا موافقم که در شهرمان استعداد های فراوانی وجود دارد و باید بدون توجه به قومیت و اصالت آنها به آنها میدان داد و در مسیر اهداف متعالی کشور و نظام اسلامی بکار گیری کرد.
در خاتمه به حضور حضرت عالی معروضم که مطلب بنده از باب امر به معروف بوده که از فروع موکد دین می باشد

مخاطب 1392/08/27 ساعت 11:15 ب.ظ

با سلام
به نظر می رسد که در اینجا سوتفاهمی پیش آمده ویا اینکه جناب مین باشی مانند بسیاری که امروز به جای اینکه انتقاد را بخوانند و در آن تامل کنند، متن را آنقدر سریع می خوانند تا اینکه فقط بتوانند جوابی برای آن انتقاد دست و پا کنند، البته امیدوارم جنس این واکنش از نوع سوء تفاهم باشد .
در انتقاد جناب حجتی نیا هیچ توهینی به سایر اقوام در رامسر نشده ، بلکه این چیزی است که جناب مین باشی مطرح نمودند . منظور آقای حجتی نیا در این مورد این بوده که چرا با توجه به وجود مداحان خوب در شهرستان ما باید از مداحی نوجوان آن هم از شهری دیگر و از همه مهمتر با زبان غیر بومی استفاده کنیم . اگر نیت این بود که در آن روز برای احترام به آذری زبان های غزیز رامسری مداحی با زبان آذری باشد ، چرا از همین مداحان آذری زبان بومی استفاده نشد؟
جناب مین باشی عزیز، مشکل امروز ما مسئله زبان و قومیت ها نیست، مشکل اینجاست که استعدادهای جوان رامسر در حال فراموش شدن هستند . عدم توجه به این مسائل باعث این می شود که پای امثال خاله شادونه ها به رامسر باز شود، و یک نفر آدم یک شهر را منتظر می گذارد برای یک ساعت اجرای برنامه، آن هم برنامه ای که خیلی از همین جوان های بومی استعداد بیشتری در این زمینه از آن خانوم دارند .
در ماه ها و سالهای گذشته ما در برخی مراسمات مذهبی نیز دچار این اشتباهات فاحش شدیم، حضور مداحان صاحب نام کشور در برخی مراسمات و البته تبلیعات گسترده شهری ، کیفیت را فدای کمیت نمود. به راستی چه کسی پاسخگوست؟؟؟
آقای مین باشی عزیز، شما که خودتان در مورد مسائل فرهنگی پیشقدم هستید چرا این گونه ما را انگشت به دهان می گذارید؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.