پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مسئولان بخوانند / ممانعت از کسب خبر خبرنگاران مجازات انفصال از خدمت دارد

یک استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه خبرنگاران به حقوق خود در قانون مطبوعات آشنایی ندارند، گفت: بر اساس قانون مطبوعات اگر شخصی مانع از دسترسی خبرنگاران به منبع خبری شود، می‌تواند با انفصال خدمت مواجه ‌شود.

امیدعلی مسعودی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها‌ پل ارتباطی رسانه‌ها با مردم هستند، ‌به فارس اظهار داشت: سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و حتی در مواردی بخش خصوصی به اهمیت روابط عمومی واقف نیستند. استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در برخی موارد مشاهده می‌شود که مدیران روابط‌ عمومی‌‌ها از انجام مصاحبه و گفت‌وگوی خبری رسانه‌ها با مدیران و مسئولان سازمانی امتناع می‌کنند. عمده این مشکل به مسئولان روابط عمومی‌ها برمی‌گردد.

مسعودی یادآور شد: البته باید توجه داشت که عدم آگاهی خبرنگاران و رسانه‌ها به حقوق خود نیز در مواردی مشکل‌ساز می‌شود.

استاد علوم ارتباطات بیان داشت: بر اساس قانون مطبوعات اگر شخصی مانع از دسترسی خبرنگاران به منبع خبری شود، می‌تواند با انفصال خدمت مواجه ‌شود؛ بر این اساس لازم است در بخش حقوق رسانه‌ها، خبرنگاران با حقوق خود آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در این میان خبرنگاران نیز وظایفی را در قالب درج و انعکاس اخبار و گزارشات بر عهده دارند که باید مورد رعایت قرار گیرد، به‌طوری‌که مانع از نشر اکاذیب شود.

مسعودی خاطرنشان کرد: نشر اکاذیب از نظر اخلاق حرفه‌ای صحیح نیست و البته برای آن جریمه نیز در نظر گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.