پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

انتقاد یک شهروند به ستاد نماز جمعه رامسر

از ابن عباس روایت شده است که هنگامیکه امیر المومنین (ع) به صفین می رفت با او همراه شدم ، چون در نینوا ،در ساحل فرات فرود آمد با صدای بلند گفت :ای پسر عباس ،آیا این جا را می شناسی ؟گفتم یا امیر المومنین نمی شناسیم.فرمود اگر تو نیز مانند من اینجا را می شناختی گذر نمی کردی تا آن که چون من می گریستی .

ابن عباس می گوید حضرت مدت زیادی گریست چنان که محاسنش تر شد و اشکش بر سینه جاری گشت .

ما نیز با او گریستیم و او فرمود :آه ،آه مرا به آل سفیان چه کار ؟مرا به خاندان حرب ،حزب شیطان و سران کفر چکار؟

(آنگاه رو به فرزندش خطاب کرد) شکیبا باش ای ابا عبدالله ،آنچه تو از آنان می بینی پدرت نیز دیده است «آمالی صدوق» .

با عرض تسلیت به همه عزاداران امام حسین (ع) و یارانش بویژه خطبا ،مداحان ،هیئت های عزاداری که در جهت نکوداشت و زنده کردن عاشورای حسینی تلاش کرده اند و صحنه های بیاد ماندنی در کوچه ها ، محلات ،  مساجد و خیابانهای شهر و روستا به یادگار گذاشته اند.

 

 

موضوعی که حقیر را واداشت تا مطلبی را به رشته تحریر در آورم اشاره امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه شهرستان رامسر مبنی بر عدم وجود مراسمات در صبح روز عاشورا در محلات و مساجد رامسر و خلاء یک جمعیت کثیر در مراسم روز تاسوعا و عاشورا و برگزاری عزاداری به صورت جمعی که نمونه خوب آن شهرستان زنجان است را در نماز جمعه گوشزد کرده بودند.

ضمن تشکر از کلام به حق ایشان که البته در طول سالیان گذشته به کرات مطرح شده است و با عرض پوزش خطاب به مسئولین شهرستان اعم از امام جمعه محترم ،فرماندار محترم ،اعضای محترم شورای شهر و شهرداران محترم و سایر مسئولینی که همواره اعلام می کند که آمادگی کامل برای همکاری را دارند ،اما هر سال که می گذرد چه در مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی و چه در مراسمات نماز عیدین فطر و قربان و سایر موارد در شهر ما انسجام لازم وجود ندارد و همه نیز از نبود آن رنج می بریم و به آنچه دیگر شهرها دارند غبطه می خوریم.

معروض می دارم مسئولین بویژه ستاد نماز جمعه ،دفتر امام جمعه و... چه اقدامات عملی در جهت زنده کردن این شعائر الهی انجام داده اند؟

آیا همیشه باید این گلایه را بعد از برگزاری مراسمات به عنوان افسوس بشنویم !!!

چرا قبل از ایام محرم با دعوت روسای هیئت ها ی مذهبی ،امنای مساجد ،جلسه ای در جهت هماهنگی در برگزاری مراسمات انجام نمی شود ؟

آیا واقعا این کار مقدور نیست؟

چرا بهشت زینبیه که الحمد الله به نام حضرت زینب (س) نیز مزین است و فضای مناسب را نیز در کنار قبور مطهر شهدا دارد در صبح روز عاشورا به عنوان محل تجمع اعلام نمی شود ؟

چرا در جهت بهره برداری جمیع مراسمات باشکوه ساداتشهر ،چهل شهیدان ،اشکونوکوه ،آقا میر ملک و... هیچ گونه بررسی رفع نواقص ،بازگشایی معابرمسیر حرکت ،هدایت هیئت ها ،تغییر در روند اجرای برنامه انجام نمی گیرد؟

آیا مسئولین فرهنگی شهر بویژه سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف ،تا کنون اقدام عملی انجام در این خصوص انجام داده است؟

آیا واقعا نمی توان از شور عظیمی که امام حسین (ع) در کلیه آحاد جامعه اعم از زن و مرد و پیرو و جوان ایجاد کرده بهره گرفت و این موضوع را حل کرد؟

اشکال اساسی عدم احساس مسئولیت در مسئولین شهری بویژه مسئولین فرهنگی شهر است که هیچگاه نواقص امسال را بررسی نکرده اند و برای سال آتی برنامه ریزی نکرده اند که تکرار نگردد !!

هنوز محرم است و تا محرم سال آینده یک سال وقت باقی مانده است ،تا دیر نشده به عنوان یک کار ماندگار پیش قدیم شویم .

انشالله اجرش را امام حسین (ع) خواهد داد و البته باید علمای شهر بویژه محلات در جهت برگزاری نماز عیدین فطر و قربان جلو دار شوند .

می توان وجوهات را در ایام ماه مبارک جمع اوری کرد و علما از برگزاری نماز عید به صورت فرادا در مساجد محلات خودداری کنند و اگر این انجام شود یک نمایش قدرت اسلامی است و اگر هوا مساعد باشد در کنار مزار شهدا یا در مصلی برگزار شود.

و اما مطلب دوم گلایه از ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر در دعوت از مداح اهل البیت از شهرستان اردبیل در نماز جمعه این هفته بوده است.

آیا وظیفه مسئولین شهر بویژه ستاد نماز جمعه در جهت تشویق و تقدیر از مداحان اهل البیت که در طول دهه اول محرم باعث برپایی هیئت ها و مجالس و محافل شده اند و باعث شده اند که همه کوچه ها و محلات روستاها مملو از شور حسینی شود.

حداقل یک نفر را به نیابت از کلیه مداحان و مرثیه سرایان شهرستان دعوت می شد تا در نماز جمعه مداحی نماید.

آیا واقعا مداحی در حد و اندازه برادر نوجوان و عزیز اردبیلی نداشتیم؟

فرهنگ بومی ما چه اشکالی دارد که در روز یازدهم باید شاهد برگزاری مراسم عزاداری به زبان آذری در این شهر باشیم؟

ضمن احترام به همه آذری زبانان کشور عزیزم بویژه همشهری های خوبم آیا مسئولین فکر نکرده اند که این موضع برای مردم بومی تا اندازه ای جای تامل است؟

متاسفانه در گزارش روز عاشورا از شهرستان رامسر که از سیمای مازندران پخش شد ،فقط یک دسته از برادران آذری زبان نشان داده شد آنهم با مدیریت جناب آقای نجفی سرمایه گذار تلکابین ، چرا؟

چرا خبرنگار صدا و سیمای مرکز مازندران بقیه هیئت ها را ندیده است؟

اینجانب به عنوان یک عضو از جامعه عزاداران شهرستان رامسر از همه مداحان و مرثیه سرایان عزیز از همه قشر ها و گروهها پوزش می طلبم و برای مسئولین شهر هم جز تاسف چیزی سراغ ندارم.

انشالله برای سال آتی تکرار نشود.

السلام علی الحسین و علی ، علی ابن حسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

جمشید حجتی نیا

 

نظرات 6 + ارسال نظر
حسن 1392/08/30 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام
به نظرم تمامی فرمایشات مهندس حجتی نیا عین حقیقت بوده و هست ومن هم حمایتم رو اعلام میکنم

همشهری 1392/08/27 ساعت 10:08 ب.ظ

درود بر هرچه رامسری احسند آقای حجتی نیا درود بر تو باد که همچون گذشته برای شهرمان و مردمان شهرمان دلت میسوزد یادم هست که جواب نویسنده ساروی ان پیرمردی که خاین بود را جوابش را دادی

قانا سادات شهر 1392/08/27 ساعت 06:51 ب.ظ

خیلی جالب بود دقدقه همه مردم رامسره میتوانیم الگویی باشیم برای تمام شهرهای استان مازندران وگیلان .
متأسفانه هیأتهای ما به سمتی میروند که دشمنان ما میخواهند نشان دادن هیأتشان به عموم -طبل هایی که بصدا در می آیند که باعث رنجش بیماران میشود ودر آخر اینکه مسئولین شهرستان یک سر به اشکور بزنند ببینند چگونه عزاداری میکنند فیلمش موجوده میتونید تهیه کنید و برنامه ریزی کنید برا سالهای آینده از حاج آقا حجتی نیا متشکریم که چنین پیامی را نوشتند

سیاوش 1392/08/27 ساعت 12:54 ب.ظ

رایی بالا نشان ازامیدواری
هفته گذشته مطلبی نوشتم که طی آن به انتقاداز فضای سیاسی حاکم برجامعه ورزش پرداختم . فضای سیاسی که هفته گذشته دکترنصرالله سجادی را قربانی کرد .اما دیروزسرانجام وزارت ورزش وجوانان پس از چهارماه آغازکاردولت وزیرش راشناخت وزیری که درابتدابرای من هم ناشناخته بود وتصور میکردم ورز شی نباشد اما به نظراوکارنامه ورزشی خوبی هم دارد ایشان قبل ازاینکه وزیر وزارت ورزش وجوانان شوند رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران (از سال 1387 تا کنون) بوده اند .ایشان دکترای تخصصی مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی را از دانشگاه تهران گرفته اند رشته تخصصی ایشان ورزش کشتی است ودرحال حاضر مدرس کلاسهای مربیگری فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نیزمی باشند .دکترگودرزی درحال حاضر درحال حاضر عضو انجمن علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران و. عضو انجمن جهانی خبرنگاران ورزشی AIPSنیزمی باشد ایشان کتابی را تحت عنوان سیاست و ورزش به چاپ رسانده است واین پیشینه وتحصیلات ورزشی ا نشانگر این است که می توان به آینده ورزش امیدواربود .دکترگودرزی با 199 رای موافق وزیر ورزش و جوانان شد. این رای بالا ازمجلسی که سه کاندیدا قبلی این وزارت ردصلاحیت کرده است نشان می دهد که مجلس هم به ایشان اعتمادکرده است . آقای گودرزی می داند که مشکلات فدارسیونهایی که مدتهاست با سرپرست ادار ه می شود را حل کند ازجمله این فدارسیونها فدرسیون کشتی است که اتفاقا رشته تخصصی ایشان هم می باشد .حتما می دانیدتیم ملی کشتی آزاد ایران درمسابقات جهانی اخیردربوداپست مجارستان قهرمان شد . ودرخشش خیرکننده ای را دراین مسابقات داشت .این نشانگرآن است که درحاضر ورز راستی اقای گودرزی تیم ملی فوتبال ایران درآستانه رویدادمهمی همچون جام جهانی 2014 برزیل قراردارد .وپس از آنکه به جام جهانی صعود کرد هنوز یک بازی تدارکاتی انجام نداده است شما می دانید موفقیت درچنین رویداد بزرگی نیازمند بازیهای تدارکاتی باتیم های خوب جهان می باشد .بنابراین ازشما انتظارمی رود هرچه زودتر با رایزنی هایی که انجام می دهید این شرایط را فراهم کنید واجازه ندهیدتیم ملی کشورمان درجام جهانی زنگ تفریح باشد ..به هرحال امیدواریم دکترگودرزی ازاین رای بالا وپیشینه ورزشی نسبتا خوب خویش بهره لازم راببرد . برای ایشان آرزوی توفیق را داریم .

رامسری 1392/08/26 ساعت 09:55 ق.ظ

درود برمهندس حجتی نیا

محمدحسین 1392/08/26 ساعت 12:48 ق.ظ

آقا ظهیر تو بدی خسرو آقایه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.