پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

نقدی بر مقاله واکاوی بروز یک حرکت غیراخلاقی در ورزش رامسر

نقدی بر یادداشت واکاوی بروز یک حرکت غیراخلاقی در ورزش رامسر  

پس از انتشار مطلبی تحت عنوان " واکاوی بروز یک حرکت غیراخلاقی در ورزش رامسر "توسط آقای زمان زاده در پژواک و بازتاب خوب آن در سطح شهرستان یکی از مخاطبان این وبلاگ خبری-تحلیلی با ارسال یاددداشتی خواستار انتشار آن از خروجی این وبلاگ شد.

ما نیز چون گذشته ضمن احترام به تضارب آرا این یادداشت را منشتر می کنیم و اظهار نظر در خصوص این دو یاددداشت را حق مخاطبین محترم می دانیم.

نوشته ای با عنوان  نقدی بر یادداشت واکاوی بروز یک حرکت غیراخلاقی در ورزش رامسردر وبلاگ پژواک دیدم که مرا برآن داشت تا مطلبی را در این باب به نگارش درآورم.

اگرچه می توان از جهات مختلف نسبت به این مقاله مهر تایید وارد کرد، اما یک سویه  به سمت محکوم کردن اداره ورزش و جوانان شهرستان رامسر و متولی آن رفتن کار صحیحی نمی باشد.

اداره ورزش و جوانان شهرستان را مسر دارای کمترین امکانات و منابع انسانی متخصص می باشد این در حالی است که تعداد زیادی هیات ورزشی در پی برآورده کردن نیازهای خود از طریق این اداره می باشند که این ممکن پذیر نخواهد بود و با توجه به اصل 44 قانون اساسی ، که ورزش از آن مستثنی نیست هیات ها باید به سمت درآمدزایی برای خود باشند و اداره ورزش نهادی هدایت کننده و مجری قوانین بالادستی می باشد.

از طرف دیگر اینکه ریاست اداره ورزش و جوانان رامسر در پی تعویض روسای هیات های ورزشی می آید خود موضوع مهمی است که باید واکاوی درست از علت این امر شروع گردد که به نظر جان دیویی" بعد از شناخت مساله، فورا به سمت پیداکردن راه حل ها نباشیم بلکه علت وجودی چنین مساله ای را بیابیم" .

همانطور که می دانیم روسای هیات های شهرستانی با انتصاب رئیس اداره ورزش و جوانان بر مسند قرار می گیرند و این موضوع یک امر بسیار طاقت فرسا با توجه به شرایط اقتصادی موجود ورزش می باشد، خصوصا در شهرستانی چون رامسر که کمترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش صورت گرفته است.

به این علت افراد متخصص و کاردان درامر ورزش تمایل چندانی به حضور در راس این هیات ها ندارند و لذا دست رئیس اداره ورزش در انتخاب خالی می ماند و مجبور به انتخاب از بین کمترین گزینه ها می باشد که چه بسا ممکن است گزینه مناسبی برای انجام چنین امری نباشد و در بعضی از مواقع حضور افرادی که برای رسیدن به اموری غیر از ورزش از طریق ورزش و چه بسا از راه ایجاد فشارهای بیرونی که بر اداره ورزش وارد می کنند این مناصب را پذیرا می شوند که خود می تواند باعث ایجاد ناراحتی و تنش دربین اهالی ورزش گردد و مواقعی هم شده است که اداره ورزش جهت حل مشکلات بوجود آمده در هیات های ورزشی و عدم تعامل گروه های مختلف دست به دامان طیف سیاسیون و مسئولین شهری جهت قبول ریاست هیات ها شده است که در هر صورت فوائد و ضررهایی را بر بدنه ورزش وارد می کند که در اغلب موارد ضررش بیشتر بوده است زیرا که هدف از انتصاب این افراد فقط کمک مدیریتی نبوده است که نیم نگاهی به حمایت های مالی می باشد که در بیشتر مواقع برآورده نشده است.

 از طرف دیگر ، از آنجا که هیات های ورزشی ، گروه های مردم نهاد و غیردولتی می باشند و روحیه پهلوانی و ورزشکاری هم در بین آنها بیشتر انتظار میرود اما کمترین سعه صدر و ازخود گذشتگی در برخورد با مشکلات بوجود آمده را داشته و تنش هایی دور از ذهن یک انسان عاقل را بوجود می آورند و چه بسا به جای تعامل و گفتگو با آن روحیه ورزشکاری خود، در پی رفع آن از طریق مسئولین شهری مانند نماینده محترم ولی فقیه و فرماندار به عنوان رئیس شورای ورزشی شهرستان برمی آیند و با توجه به عدم اشراف این عزیزان به مقوله مورد نظر و اکتفا به گفته ها و شنیده ها در بیشتر موارد ، تصمیماتی اتخاذ می شود که در بعضی موارد به جای حل مشکل، برآن افزوده می شود.

اگرچه این عزیزان به عنوان مسئولین شهری حق ورود به تمامی مسائل را دارند اما در مسائل فنی و تخصصی باید کار را به دست متخصصین امر سپرد و از آنها حمایت کرد تا جایگاه و حرمت تخصص زیر سوال نرود.

لذا از افراد حاضر در عرصه ورزش باید خواسته شود بجای غرور و خودخواهی و تنش زایی در این عرصه، همدلی و وفاق را پیشه کنند و توسعه ورزش شهرستان و حمایت از نسل نوجوان و جوان که سرمایه های این مرز و بوم هستند را سرلوحه کار خود قرا داده که همانا می دانیم که از طریق هیات های ورزشی شهرستان نانی برای کسی حاصل نمی شود ولی همانا نام ها باقی می مانند.

والسلام

نظرات 7 + ارسال نظر
محسن 1393/10/13 ساعت 09:38 ب.ظ

آقایاخانم ورزشگارمحترم:طی این29سال عمری که خداوندبه داده تنهاهئیت ورئیس ورزشی فوتبال بوده آنهم درزمان محمودیاری که واقعآبدون هیچ چشم داشتی وادایی باجان و دل کارکردومامنتظریم دوباره محمودیاری به صحنه ورزش خصوصآفوتبال برگرده واقعآآدم باحالیه وسخت گوش .

سیاوش 1393/10/11 ساعت 09:01 ب.ظ

نظرجناب دکترحسن نژاد بدون نقص و بسیارصریح جالب بود وهیچ بحثی دربابش نیست

حسن نژاد 1393/10/10 ساعت 11:24 ب.ظ

وظیفه هیات های ورزشی تیم داری نیست اون هم در بخش حرفای ای. اما پیرو سیاسته ای فدراسیون های تابع باید در بخش قهرمانی و همگانی پیشرو باشند و از آنجا که یک سازمان مستقل با اعضای هیات و در ارتباط با اداره ورزشی که حکم نظارتی بر اعمال آن دارد و توانایی تغییر و تعدیل را در آن دراد باید در پی جذب اسپانسر مناسب و هماکام با سیاستهای ورزش کشور در راه ایجاد سلامتی و قهرمانی و حرفه ای شدن گام بردارند و وظیفه اش در کنار سیاستگذاری ورزش مربوطه در شهرستان، عملیاتی نمودن آنمی باشد و لذا اگر هیاتی نتوانست در این زمینه موفق باشد دلایل زیادی را می توان برشمرد که اهم آن 1 ضعف مدیریت و نیروی انسانی آن مجموعه 2 . عدم نگرش درست به کارکرد ورزش بر اساس سیاست های موجود 3. ضعف اقتصادی منطقه 4. ضعف مدیریت ورزش شهرستان در انتخاب روسا و کنترل و نظارت بر امور آنها بر اساس شاخص های استاندارد موجود و عدم وجود بازخورد مناسب به هیات ها در قبال عملکرد فردی و سازمانی 5. خارج شدن اماکن ورزشی از دست اداره ورزش به دلیل قانون خصوصی سازی و عدم اجرای کامل آن 6. خارج شدن ورزش از سبد خانوار به دلیل مشکلات اقتصادی و فرهنگی و عدم کارکرد دیگر مسئولین در حمایت از ورزش در مقابل دیگر رقبا که تهدیداتی بالقوه برای ورزش می باشد که ساعات فراغت جامعه را به سمت خود کشانده است و دلایل دیگر که در این مقال نمی گنجد و نیاز به ریشه یابی دقیق و انجام پژوهش مناسب در این خصوص می باشد. با تشکر

سیاوش 1393/10/09 ساعت 10:33 ق.ظ

وجمله آخر نمی توان تمام مطالب را ذکرکرد اما شما اگرمتعقدیدفضای کاری را درکنارایشان می توان تجربه کرد من به شما پیشنهادمی دهم روزی یک ساعت این کارراانجام دهید .وببنید که اعتقادات ایشان چگونه سدراه ورزش شهرستان است.

سیاوش 1393/10/09 ساعت 10:25 ق.ظ

دوست عزیز شما ازفضا کاری دراداره ورزش خبرندارید درحال حاضرهئیت فوتبال رامسر درحالی که وظیفه هئیت تیمداری نیست .این کارراانجام می دهد ولی شما ازسنگ اندازی اداره ورزش برسرراه هئیتش خبردارید .هئیت بسکتبال هم مشکلات عدیده ای دارد دوست عزیز خود من هم چندین بارفضای کاری با ایشان امتحان کردم ولی هربار از کارکردن با ایشان پشیمان شدم درهیات کشتی به هیچ وجه از افتخار ورزش کشتی رامسرحمایت نشد بلکه ایشان زیرسوال برده شد .گزینه های قوی ترازایشان بسیارزیادهستند .چون ایشان گزینه قوی هم نیستند شما تنها یک هفته فضا کاری با ایشان را تجربه کنیدوبعدمتوجه صحبت من می شوید به هرحال من بیش ازاین نمی خواهم پیش بروم اما مطئن باشید تا زمانی که ایشان اعتقادات خودش برورزش ترجیح دهد ورزش رامسر برپسرفت خودادامه می دهد دیدگاه ریاست اداره ورزش تنها مشکل ورزش رامسرنیست اما یکی ازمشکلات اصلی واساسی ورزش شهرستان است .رفتن ایشان بیش از اینکه به نفع ورزش شهرستان باشد به نفع خودشان است .

ورزشکار 1393/10/08 ساعت 11:41 ب.ظ

دوست عزیز مگر هیات ها شخصیت حقوقی مستقلی ندارند اما در طی این سال ها کدام هیات در رامسر دیدیم که تودر بحث موفقیت های ورزشی تداوم داشته باشد چه در دوره رئیس حال و قبلی ها. بجای این همه ایراد و انتقاد با رفتار خود در پی اصلاح وضعیت باشیم و چرا همین روسای به قول شما که برکنار شدند به خاطر اهمال کاری و یا بداخلاقی مدیر حاضدر دوره فعالیت خود نتوانستند در جذب حامیان و ارتقاء سطح هیات های تحت نظر خود بکوشند. آیا همه مشکلات به اداره ورزش برمی گردد. کی ورزشکاران درخواست شخص خاصی را برای ریاست هیاتی پیشنهاد کردند که مورد موافقت قرار نگرفته است؟ (البته باید شاخص های مورد نظر را داشته باشند.)
مثال هیاتی مثل کشتی که تا آنجا که جا داشت از رئیس و اعضای هیات حمایت شد ولی صبر ایوب که هیچ کمترین از خود گذشتگی در بین بعضی ها وجود نداشت. با اینحال منکر ضعف مدیریت ورزش شهرستان نیستیم اما اگر هم خواهانتغییر هستیم باید گزینه ای قوی تر بیابیم تا جایگزین شود نه به هر صورت کسی را ترکآن صندلی قرار دهید. با تشکر

سیاوش 1393/10/08 ساعت 06:34 ب.ظ

جناب آقای بهرامی بهترنام نویسنده مطلب را ذکرمی کردید البته من به تمام نظرات احترام می گذارم اما دربحثی که دوست عزیز مان مطرح کرده است باید بگویم کارکردن با ریاست اداره ورزش وجوانان رامسر یکی از سخت ترین کارهای ممکن در ایران است با توجه به دیدگاه ونظراتی که ایشان دارند کمتررئیس هئیت می تواند باایشان همکاری کند اداره ورزش وجوانان رامسر دارای نیروهای مختصص است معاون آن یکی ازباتجربه ترین افرادی است که من دیده ام کارشناس فنی آن که ازهرلحاظ با تجربه است اما ریاست اداره علاقه چندانی به مشورت ندارد ونظرخودرا اعمال می کند .افرادمختصص درورزش علاقه به کارکردن دارند اما روحیات ایشان با فضای ورزشی سازگارنیست ایشان گزینه های زیادی دارد اما بر آنان به دلیل داشتن یک سری از اعتقادات چشم می بندد البته من موافقم که باید مسائل ورزشی دربین ورزشی ها حل کرد وبه سراغ فرماندار وسایرین نرفت اما مگراجازه می دهند مسائل ورزش بین اداره . ورزشکار ان حل شود اما سعه صدر ی که شما از آن صحبت می کنید باید صبر ایوب باشد وبس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.