پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

واکاوی بروز یک حرکت غیر اخلاقی در ورزش رامسر

واکاوی بروز یک حرکت غیر اخلاقی در ورزش رامسر 

 

*سیاوش زمان زاده - کنار گذاشتن و منصوب کردن رئیس جدید یک هئیت ورزشی ازاختیارات رئیس اداره ورزش وجوانان هر شهرستان است .

شیوه کنارگذاشتن رئیس قبلی و معرفی رئیس جدید یک هیئت ورزشی نیز خود راه و روش دارد که در این مقال به آن می پردازیم.

به نظر می رسد در چارچوب اخلاق و اخلاق مداری پس ازانتصاب فردجدید اززحمات رئیس گذشته تقدیرشود که عدم اجرای این موضوع در فضای سیاسی کشور در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

ریاست اداره ورزش وجوانان رامسردرچند روز گذشته تغییراتی را در روسای چندهئیت بوجود آورده است که ما از لحاظ نحوه و شکلی این موضوع هیچ حرفی نداریم.

همانطوری که گفته شد حق طبیعی ایشان نیز بود، اما آیا بهترنبود وقتی رونوشت نامه را برای فرد کنارگذاشته ارسال می کرد تا اورا ازتصمیم خود مطلع کند ، بنویسد "با تقدیر از زحمات شما".

 شاید همین جمله از بوجود آوردن بسیاری از حواشی احتمالی جلوگیری کند در واقع می توان گفت به دلیل اینکه حواشی هئیت هایی مانند اتومبیلرانی و پینگ پونگ در رامسر کم است ازترکش های پس از انتصاب رئیس جدید خبری نشد ، ولی اگراین مسیر برای یک ورزش پرحاشیه انتخاب شود اتفاقات خاص خود را به همراه خواهد داشت.

اتفاقی از این دست که در هئیت کشتی رامسر افتاد که هنوز حواشی آن آرام نگرفته است  و رئیس اداره ورزش وجوانان رامسر هنوز موفق نشده است رئیس جدیدی را برای این پست انتخاب کند وبهانه اش این است که جامعه کشتی شهرستان کسی را قبول ندارد.

 رئیس اداره ورزش رامسردرحالی "مقبل دوست" را از ریاست هیت کشتی کنارگذاشت که ایشان سه ماه قبل از آن استعفا  داده بود اما ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان استفعای وی را نپذیرفت وبه یکباره حواشی بوجود آورده ازسوی طرف مخالف "مقبل دوست" باعث شد وی تصمیم به برکناری ایشان بگیرد و جالب اینجاست که دراین راه حتی با فردی که قرا بود وی را کناربگذارد نشستی نیز نداشت .

البته بهتربود که سه ماه قبل از برکناری اش با استعفایش موافقت می شد و حال که این اتفاق نیفتاده بود بهتربود با آرامش بیشتری این اتفاق رخ می داد وتنش ها وحواشی که هنوز ادامه دارد با یک حرکت حرفه ای و اخلاقی تمام می شد.

برخلاف تغییراتی که در هئیت های "اتومبیل رانی و موتور سواری" و"پینگ پنگ" بوجود آمد وخیلی سریع ودرسکوت سرپرست جدید  انتخاب شد که شاید ریاست اداره این روش رابپسندد اما مطمئن باشد این روش را اگر روزی برای یک هئیت پرحاشیه دیگر انتخاب کند بر تنش های احتمالی آن دامن خواهد زد.

در این خصوص به ذکر مثالی بسنده می کنیم. هئیت مدیره پرسپولیس برای برکناری علی دائی راه و روش درستی را درپیش نگرفت وهنوز فضا پرسپولیس علیرغم برد دربی تهران پرازتنش است وآرام نگرفته است و حواشی آن روزبه روزبیشترمی شود.

 طبیعی است که عزل ونصب ازاختیارات یک رئیس است ولی برای خود راه و روش دارد.

 روشی که خطرات وترکش های آن کمتراست را باید درپیش گرفت تا با انتخاب فرد جدید جدید آرامش به سراغ آن رشته ورزشی بیاید نه اینکه حواشی آن بیشترشود .

 در پایان با طرح سوالی سخنم را به پایان خواهم برد.

 اگرقرارباشد ریاست اداره ورزش و جوانان رامسر به شیوه ای که خود روسای هئیت های تحت امرش را کنارگذاشت ، کنارگذاشته شود نبایدبه انتظارحواشی نشست؟در صورت انجام این روش مورد طبعش چه عکس العملی از خود بروز خواهد یافت؟

 ریاست اداره ورزش و جوانان رامسر ازاختلاف وسیع جامعه ورزش شهرستان باسیاست هایش آگاه است وانعطاف پذیری چند مدت اخیراو شاید به همین دلیل است که می خواهد این اختلافات را کمرنگ تر کند وبه نظر موفق هم بوده است .

ولی بهتر بود با انتخاب یک روش اخلاق مند در عملکردش در عزل و نصب ها ،جامعه ورزش را به سمت اخلاق سوق دهد.

روشی که همه مسئولین شهرستان باید به آن استوار باشند.

مسئول سرویس ورزش هفته نامه موج شمال

نظرات 3 + ارسال نظر
معلم 1393/10/15 ساعت 03:08 ق.ظ

سلام جناب سیاوش و اقای بهرامی! امیر المومنین می فرمایند: الناس علی دین ملوکهم .مردم از زمامدارانشان یاد می گیرند .

سیاوش 1393/10/08 ساعت 07:31 ق.ظ

جناب بهرامی لطف کنیداملای استعفاء را تصحیح کنید
باتشکر

سیاوش 1393/10/08 ساعت 07:22 ق.ظ

ضمن تقدیراز سردبیر محترم موج شمال جهت درج این مطلب
بایدبگویم هدف من از درج این مطلب این موضوع نیست که روسای جد ید افرادی شایسته نیستند یااینکه فردقبلی کم کاری نکرده است بلکه مطرح کردن نوع وروش کنارگذاشتن یک فردکه انگاردرکشورمادارد تبدیل به یک فرهنگ نادرست می شود .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.