پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

برخی مدیران از خبرنگاران بیش از دستگاه‌های نظارتی می‌ترسند!

رسانه‌های آمریکا هر روز یک کاریکاتوری از اوباما منتشر می‌کنند و کسی ایرادی نمی‌گیرد ولی در کشور ما، اگر از منِ نماینده کسی کاریکاتور بکشد، باید فردا آن رسانه در دادگاه پاسخگو باشد  

 غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس درباره قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و تأیید آیین‌نامه اجرایی آن از سوی هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، اظهار کرد: اجرایی شدن این قانون را باید به فال نیک گرفت چراکه دیگر از این پس خبرنگاران می‌توانند به بسیاری از اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر خبرنگاران به بلوغ خوبی دست یافته‌اند و منافع ملی را به درستی درک می‌کنند، از این رو باید به بسیاری از اطلاعات دسترسی داشته باشند تا بر اساس آن مطالبات مردم را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس در پاسخ به این نقد که “این قانون راه‌های بهانه‌گیری دستگاه‌ها را برای ارائه اطلاعات به خبرنگاران و عموم مردم باز گذاشته است”، تصریح کرد: ممکن است در هنگام اجرای این قانون ایرادتی حادث شود، در همان زمان می‌توان ایرادات را اصلاح کرد در هر صورت باید بحث‌های کارشناسی در این زمینه صورت گیرد تا خلأها مشخص شود.

جعفرزاده گفت: هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، فضای مطبوعات و رسانه‌ها در حال رشد است، رسانه‌های آمریکا هر روز یک کاریکاتوری از اوباما منتشر می‌کنند و کسی ایرادی نمی‌گیرد ولی در کشور ما، اگر از منِ نماینده کسی کاریکاتور بکشد، باید فردا آن رسانه در دادگاه پاسخگو باشد. البته اکنون این فضا در حال تلطیف شدن است و هر چه زمان سپری می‌شود آستانه تحمل و ظرفیت مسئولان نیز بالا می‌رود.

وی همچنین با اشاره به نقش نظارتی خبرنگاران و رسانه‌ها تأکید کرد: بسیاری از مدیران آنقدر که از خبرنگاران می‌ترسند از دستگاه‌های نظارتی خوف ندارند؛ چراکه دستگاه‌ها را می‌توان با عدد و رقم قانع کرد ولی خبرنگاران می‌توانند موضوعی مانند برگزاری یک همایش را به زندگی مردم و مشکلات آنها ربط دهند و بگویند که مثلا در فلان همایش چهار نوع غذا بود در صورتی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اقدامات اینچنینی تأثیر زیادی دارد که نباید از آن غافل شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: خبرنگاران در یک جامعه مدنی، ناظران قدرتمندی هستند که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرند، با این وجود اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
دلسوز 1393/09/23 ساعت 03:11 ب.ظ

آقای بهرامی:آقای اوباما باآن یال کوبالش اعتراضی ندارد ورسانه هاآزادند.شمادراین باره ناراحتی و اعتراض دارید چرا عده ای زیادی ازدوستان و سایرین درموردحوداث اخیر رامسر ازشهردار و شهرداری نوشتند چرا توسایت خودت نیاوردی تو که هنوز عدد یک نشدی از مملکت خودمان انتقادمیکنی اول خودتواصلاکن بعد........................؟

نقی معمولی 1393/09/21 ساعت 07:53 ب.ظ

ای بهرامی ای ناظر مقتدر جامعه مدنی ، ای قشنگ ، ای با تدبیر ، ای برد پیت ، ای خوش تیپ ، ای سوار بر موتور هوندا 125 ، ای عضو شورای راهبردی ، ای پسر عمو پنجعلی ، ای بر هم زننده ثبات مدیریتی ، ای خبرنگار بی بصیرت ، ای فاقد بصیرت عاشورایی ، ای مزدور استکبار جهانی ، ای عضو شورای سیاسی دولت اسلامی ( داعش ) ، ای پدیده ، ای مشهد ، ای شهر رویایی کیش ، ای ...

عمو پنجعلی 1393/09/21 ساعت 09:05 ق.ظ

بهرامی، ناظر قدرتمند جامعه مدنی............

سلام
1-در روزهای اخیر شعبه ای از یک بانک خصوصی در یک مرکز تجاری در حال ساخت افتتاح شد. برای افتتاح آن ستاد نماز جمعه (3 فقره) فرمانداری ، شورای شهر و ... بنر تبریک نصب نمودند. افتتاح یک بانک خصوصی چه ارتباطی با نهادهای مذکور دارد؟ این نهادها چه ارتباطی با آن دارند؟ آیا این بانک قرار است مگر کار ویژه ای در شهر انجام دهد؟ برای دیگر بانک ها چرا تدارکی دیده نشد؟ و ...
2- جلب و جذب و تشویق سرمایه گذران جهت پیشرفت و توسعه و تعالی شهرستان امری بسیار مبارک و مقبول است. اما در کنار آن پایبندی به مقررات هرچند سختگیرانه ، شفافیت و عدم تعدی به دیگر مصالح شهرستان نیز به همان اندازه اهمیت دارد. اگر افزایش ارتفاع برخی از پروژه ها بدون اخذ مجوز قانونی و طی یک فرایند مدیریت شده ، پس از عزل رییس اداره میراث فرهنگی صورت گرفته شده باشد ، جز ابراز تاسف عمیق دیگر از دست ما چه ساخته است؟ لطفن به حقوق ملت احترام بگذاریم.
3- رفع مشکلات و موانع موجود از طریق اجرای پروژه های تعمیراتی ، تغذیه ای و لجستیکی توسط بعضی ها برخلاف حقوق ملت و پذیرش دعوت خانوادگی دسته جمعی بعضی ها دست کم یک اقدام بدون تدبیر و امید می باشد.
4-اداره ای در شهرستان به طور متوالی روزهای 5 شنبه تا حوالی ظهر اقدام به برگزاری زیارت و صرف صبحانه مفصل می نماید در حالی که ارباب رجوع در پشت های بسته و در هوای آزاد سرگردان می باشند. در وقت اداری به جای خدمت به خلق به تحقیر و تخفیف ملت و ارباب رجوع پرداخته می شود. لطفن احترام بگذاریم.
5-در آستانه تشییع دو شهید گمنام به مقام بلند و شامخ جگرگوشه های به خون خفته مام میهن صادقانه و بدون ریا احترام بگذاریم.
تا بعد

همشهری 1393/09/20 ساعت 09:24 ب.ظ

انتصاب دکتر ابراهیم حلاجیان
مدیر بومی رامسر
بزودی مراسم تودیع دکتر محمدرضا باقرزاده و معارفه دکتر ابراهیم حلاجیان ریاست دانشگاه ازاد اسلامی واحد قایمشهر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.