پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

آقای شیخ ،از شما انتظار دیگری می رفت!

آقای شیخ ،از شما انتظار دیگری می رفت!

پس از پیروزی دولت یازدهم و رای اعتماد مجلس به کابینه ،بحث انتصابات مدیران دستگاه ها موضوع داغ بسیاری از محافل را به خود اختصاص داد و همچنان نیز ادامه دارد.  

 

گروهی لزوماً انتصاب یک مدیر در یک دستگاه اجرایی را منطبق بودن افکار او با افکار دولت تدبیر و امید دانسته و تاکید دارند ، کسی که کوچکترین ارادتی به دولت قبل داشته باشد باید در قرار گرفتن جایگاه مدیر یک دستگاه مردود شود ولی خود دکتر روحانی این نگرش را باطل اعلام کرد و در مصاحبه های خود تاکید کرد که "دولت من دولت جناحی نیست و مبنای انتصاب ها شایسته سالاری است".

در بند هشتم منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید که رئیس دولت یازدهم نیز به آن سوگند یاد کرده آمده است:" مبنای واگذاری مناصب را شایستگی، راستگویی و درستکاری قرار دهم و نزدیکان سببی و نسبی من در انتصابات از هیچ امتیاز و تقدمی برخوردار نیستند".

اما در روزهای گذشته حجت الاسلام شیخ صفر قاسمی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در رامسر در مصاحبه با یک سایت حامی دولت که تیتر اول این شماره موج شمال نیز می باشد اظهار داشت:" بر فرض اینکه بعضی از فرمانداران دولت قبل توانمند هستند ولی این دلیل عدم تغییر آنها نیست و باید آنها هم تغییر کنند ولی در جای دیگر از آنها استفاده شود".

در نگاه اول نمی شود مفهوم جمله فوق را به درستی درک کرد.

اگر فرمانداری که از دولت قبل باقی ماند و اذعان به توانمند بودنش نیز است به چه بهانه و دلیلی باید تغییر کند؟در این تغییر چه چیزی نهفته است که با جابجایی آن مدیر و استفاده او در منطقه ای دیگر حل خواهد شد؟

مدیری که در یک منصب منصوب شد ، مدت زمان زیادی طول می کشد تا به شرایط کار عادت و برنامه های خود را مطابق با دستورات دولت تنظیم کند ، تجربه ای اندوزد و در راه توسعه و حل مشکلات قدم بر دارد.

حال وقتی این مدیر به درجه بالایی از توانمندی رسید و در این حین دولت هم تغییر کرد و این مدیر توانمند که دارای تجربه مدیریتی نیز است و تنها اشکالش منطبق نبودن دیدگاهش با دیدگاه دولت است باید تغییر کند یا برکنار شود؟!!!

اگر این طرز تغییر مدیران مورد تایید مردم شریف ایران بود که هر دولتی پس از روی کار آمدن همچون دولت قبل انتصاب های حزبی و رفاقتی داشته باشد پس چرا ملت در 24 خرداد 92 انگشت خود را در حمایت از دولت روحانی به جوهر رنگین کردند؟

در این میان همانطوری که جناب آقای قاسمی تکید داشتند که تنها دلیل تغییر یک مدیر توانمند دیدگاه سیاسی او است ، اگر او را تغییر دهیم و در جای دیگری از او استفاده کنیم ، مشکل سیاسی وی حل می شود؟؟؟

آیا در عصری که موسوم به دانایی‌محوری و غلبه بر چیرگی اطلاعات با تکیه بر مولفه‌های توسعه است، فاصله ‌داشتن و نادیده گرفتن اصول ، توانمندی‌ها و مهارت‌ها در انتصاب مدیر و تغییر منطقه خدمتی او و یا جابجایی اش تنها به بهانه منطبق نبودن افکار او یک ضایعه بزرگ نیست؟

گمان می رود اگر چنانچه گفتمان اعتدال نتواند شعارهای خود بر پایه فراجناحی بودن دولت را عملی کند، عرصه مدیریت سیاسی دچار انفعال می شود، اعتماد و امید مردم به‌ویژه نخبگان و فرهیختگان جامعه به دولت، کمرنگ خواهد شد و در اینجاست که لازم است بگوییم  آقای قاسمی ،از شما به عنوان رئیس ستاد تدبیر و امید روحانی انتظار دیگری می رفت!

محمدرضا بهرامی- سردبیرهفته نامه موج شمال


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.