پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

با تعامل دهیاری روستاها ، ادارات و مدیران کل ، مشکلات مردم را رفع کنیم

بخشدار رامسر در گفتگویی با موج شمال عنوان کرد:

با تعامل دهیاری روستاها ، ادارات و مدیران کل ، مشکلات مردم را رفع کنیم  

 موج شمال :در خصوص روند کار بخشداری و اعمال نظر آن بر شورهای اسلامی و دهیاری های روستاهای بخش مرکزی رامسر پیرو شماره 26 هفته نامه موج شمال مبنی بر«موفقیت شوراهای اسلامی در گرو آگاهی کامل از قوانین مربوطه،آموزش و تبادل تجربیات است » بر آن شدیم که نتایج این موضوع را در گفتگویی با بخشدار بخش مرکزی رامسر مورد بررسی قرار دهیم.

بخشدار بخش مرکزی رامسر در این گفتگو ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به خبرنگار موج شمال گفت: ماه رمضان ،ماه خودسازی برای رسیدن به حق تعالی می باشد ، خداوند مواقعی را ویژه قرار داده که از طرف بندگان خدا جبران مافات شود تا با فرصت هایی که ایجاد می شود بتوانیم از معنویات این ماه عزیز استفاده کنیم .

ابراهیم شیرود عشوریان گفت: طی یک برنامه ریزی مدون ، اردویی آموزشی ، برای شورای اسلامی و دهیاری های رامسر بمناسبت روز شوراها به استان اصفهان تدارک دیده شد ، که طی این سفر به کویر استان اصفهان و بازدید از روستاهای آن ، علاوه بر سختی های مسافرت و مسافت طولانی ، نگرش مثبتی را ایجاد کرد که می شود از کویر هم لذت برد و کسب درآمد کرد.

وی اظهار داشت:ما در نقطه ای زندگی می کنیم که خداوند همه نعمت هاو پتانسیل های خوب را در سرسبزی ، طراوت و جنگل ،کوه ، دریا و ساحل را بر ما تکمیل کرده که بتوان با ایجاد درآمد ، رفاه را برای روستائیان و شهروندان ایجاد کرد.

وی ادامه داد:در این اردوی آموزشی طی بازدید از روستاهای استان اصفهان از جمله روستا های فرح زاد ،مصر ، کویر مرنجاب ، شهر کاشان ، خانه نقلی و دوست کاشان ،که به شیوه های سنتی گردشگران داخلی و خارجی را مشتاق به بازدید از آن می کرد ،تلنگری به همراهان در سفر بود که بیشتر به برنامه ریزی برای جلب توریست توجه داشته باشند ، ما می توانیم این سنت حسنه گردشگری را در شهرستان و در روستاهای خود ایجاد کنیم،که انشاا... این سفر الگویی خوب برای شورای اسلامی و دهیاران ما باشد تا برای حفظ سنت های محلی و جلب توریست و بهره برداری از امکانات قدیمی به فکر کسب درآمدهای خوب و توسعه روستا بیاندیشند.

شیرود عشوریان در خصوص نصب آنتن دیجیتال در دکل مارکوه گفت: با همت مسئولین شهرستانی و آقای حمیدی مدیر کل صدا و سیمای استان مازندران و همکارانشان ،با نصب آنتن دیجیتال در بالای این کوه حدود 60%از ساکنین شهرستان از شبکه های مختلف تلویزیونی ایران بهره مند شدند و انشاله با همت عالی مسئولین شهرستانی ،استانی و کشوری بتوانیم این پوشش 60%را به 100%برسانیم.

وی افزود:جشن شیردوشان در دهستان محروم اشکور با حضور عزیزان استاندار،مدیر کل امور روستائی، استانداری ،نماینده مجلس،فرماندار،مسئولین شهرستان ،مدیر کل راه و شهرسازی برگزار شد.

بخشدار رامسر افزود:در پایان این جشن طی بازدید از روستاها و دیدار با خانواده شهدا که با حضور استاندار استان صورت گرفت،فقر و محرومیت رامسر، استاندار را مبهوت کرد که حتی بعضی از مسئولین شهرستانی فقر رامسر را که زیر چتر سرسبزی و طراوت ،جنگل،کوه،دشت و ساحل زیبای آن نهفته بود را مشاهده نکرده بودند.

وی ادامه داد: مسئولین استانی و کشوری طی بازدید از رامسر فقط زیبایی آن را می بینند و در واقع محرومیت رامسر را نمی بینند.

بخشدار رامسر گفت:رامسر آوازه جهانی دارد و زیبنده نیست که مردم روستای آن در محرومیت به سرببرند و بر ما مسئولین شهرستان ، لازم است که محرومیت ها را بشناسیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

بخشدار رامسر عمده ترین مشکلات روستاها را در 2بخش آب و فاضلاب و راه روستایی دانست و افزود: برای شهرستان رامسر زیبنده نیست که 33%از راه روستایی آن آسفالت باشد این در حالی است که شاخص آسفالت راه های روستایی استان مازندران بالای 65% است .

عشوریان با طرح این سوال که چرا توجه ویژه به راه های روستایی رامسر نشده است گفت: این امر در درجه اول همت و تلاش اداره راه و شهرسازی شهرستان و در درجه دوم وظیفه همه ماست که برای این منظور تلاش کنیم .

وی افزود: 33%آسفالت راه روستایی در حالی است که بعضی از راه های روستای ما هنوز به ثبت راه های روستایی استان نرسیده و به حال خود رها شده است ،ما انتظار داریم که در مرحله اول این راه ها در نقشه راه های استان گنجانده شود و بعد از آن در صدد آسفالت و ایمن سازی بر آییم.

بخشدار رامسر ادامه داد: در این راستا توجه ویژه مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران را خواستاریم که فقر و محرومیت روستاها را که در مرحله اول توجه به زیر ساخت های راه های روستایی می باشد را مورد توجه قرار دهند.

وی در بخش آب و فاضلاب روستانی نیز گفت: بحران برف سال 92 ،مشکلات خود را در فصل بهار و تابستان در بحث آب کشاورزی و آب شرب روستایی آشکار کردکه برای رفع مشکل با همت و تلاش همکاران ، قدم خواهیم برداشت.

بخشدار رامسر گفت: در بحث ساماندهی ساخت وساز در روستاها با نظارت خوب و روند شفاف سازی ساخت وساز توسط معاونت عمرانی استاندار بر این باوریم که دقت و تلاش خود را بالا ببریم تا حق روستائیان ضایع نشود.

وی در خصوص احداث ساختمان واحد در شهرستان گفت: شهرستان رامسر دارای 33 دهیاری می باشد که 4 ساختمان دهیاری جواهرده، گالش محله و اربه کله و گلین به بهره برداری رسید و ساختمان دهیاری های بصل کوه،دریا پشته ،تمل، سپارده ،کلایه بن ،لتر و سفید تمشک نیمه کاره هستند و زمین برای ساخت واحد ساختمانی دهیاری در دو روستای تازه پتک و لپاسرک نیز فراهم شد و به شورا و دهیارانی که ساختمان مستقل ندارند تاکید شد که تلاش مضاعف را برای احداث ساختمان دهیاری داشته باشند و حتی شوراهایی که دهیاری ندارند نیز، برای تامین زمین و احداث ساختمان شورای اسلامی اقدام نمایند.

وی هزینه ساخت ساختمان دهیاری روستاها را بسته به در آمد خود روستا و واریزی اعتبارات استانی دانست .

وی اظهار داشت: برای صدور پروانه ساختمانی در روستاهایی که دهیاری دارد ،دهیار موظف به صدور پروانه ساختمانی می باشد و عوارض اخذ شده باید به همان روستا و دهیاری واریز شود ، و در روستاهایی که دهیاری ندارند بخشداری موظف به صدور پروانه ساختمانی می باشد و وجه عوارض از صدور پروانه را به حساب همان روستا که دارای شورای اسلامی مصوب است واریز می شود.

وی ادامه داد: در روستاهایی که بدون دهیاری و شورای اسلامی هستند ،متولی صدور پروانه در آن ها ،بخشداری می باشد منتهی طبق بند اشاره شده در قانون،روستاهایی که شورای اسلامی مصوب ندارند متولی اخذ عوارض آن روستاها، شورای اسلامی بخش مرکزی می باشد و شورای اسلامی بخش مرکزی با درایت در کار خود، با رابطینی که در روستاها برای منعکس کردن مشکلات و ارائه فاکتور هزینه انجام می دهند با جمع آوری فیش ها ، هر 3ماه یکبار مبلغ اخذ شده را به حساب روستاهاواریز می نماید و در این رابطه نظارت خوبی صورت می پذیرد.

شیرود عشوریان در خصوص تخریب واحد مسکونی قدیمی در روستاها اظهار داشت: زمانی که مالکین اقدام به تخریب واحد مسکونی یا خدماتی خود می نمایند ،دولت آن ها را در ساخت و ساز قانونی و طی قوانین فنی و مهندسی حمایت می کند تا بافت های فرسوده کم کم به بافت جدید تبدیل گردد.

وی گفت: بخشداری ضمن بازدید از روستاها برای حل مشکلات آن ها ،طی برنامه ریزی و ارسال نحوه عملکرد به دهیاری ها که طبق شاخص ارائه شده باید حرکت کنند ، هر هفته پنج شنبه از ساعت 12-8 ظهر به بازدید از 2 دهیاری سطح شهرستان برای ارزیابی عملکردشان برنامه ریزی نموده است.

وی افزود: با پیگیرهای انجام شده مجوز بهای خدمات از استانداری ، برای 2 محور جنت رودبار و جواهرده در خصوص طرح گردشگری مسافران در این محورهای زیبا و دیدنی انجام شد و تمام تلاشمان در حفظ پاکیزگی وایجاد امکانات رفاهی این محورها می باشد و با اخذ بهای خدمات از این دو محور آن را صرف پاکسازی و ایجاد سرویس بهداشتی،نمازخانه،موارد رفاهی نظیر آلاچیق و منقل صحرایی برای از بین بردن دغدغه مسافران می نماییم، و از مردم بومی و مسافران عزیز جهت پرداخت بهای خدمات برای ارائه بهتر سرویس گردشگری کمال تشکر را داریم.

وی از برگزاری یادواره شهدای گلین در دهستان جنت رودبار با حضور نماینده ولایت فقیه و استاندار محترم مازندران در مردادماه خبرداد و گفت: دهستان محروم جنت رودبار در مناطق ییلاقی واقع شده که مشکلات خاص خود را دارد که انشاله در انتهای مراسم فوق با بازدید از روستاها و محرومیت های دهستان به نتایجی دست پیدا خواهیم کرد ،معتقدیم که شهدا در حیات شان خیر و برکت برای انقلاب و اسلام داشتند و در شهادتشان نیز سبب خیر می باشند که هر جا بخواهیم آمار بدهیم اولین آمار را اشاره به وجود شهدا می دانیم که امید واریم همه ما ادامه دهنده رشادت های آنان باشیم.

شیرود عشوریان از برنامه های ورزشی - بومی و محلی در 4 دهستان با همراهی اداره ورزش و جوانان ،شورای اسلامی ، دهیاری وشورای اسلامی بخش مرکزی برای نشاط و شادمانی و سلامت روحی و روانی روستائیان خبر داد.

عشوریان در قسمت دیگری از این مصاحبه به خبرنگار موج شمال گفت: از رسانه ها به خاطر پیگیری و اطلاع رسانی و دقت شان تشکر می کنم و انشاله بتوانیم امید و نشاط را زنده کنیم و متقابلا مردم عزیزمان هم ما را در جریان و راهنمایی هاو رهنمود های خودشان برای کارهایی که می خواهیم انجام دهیم یاری کنند تا برای بهبود کارها در تمامی زمینه ها در روستاها تاثیرات خوبی را به همراه داشته باشد .

وی ضمن تیریک روز 14تیر ماه ، سالروز تاسیس دهیاری وروز شهرداری به خادمان مردم در روستا و شهر گفت:دهیاران وشهرداران کسانی هستند که برای همه مراسم پیش قدمند ولی انصاف نیست که در روز خودشان مظلوم واقع شوند.

وی افزود:درشهرستان رامسر هیچ حرکتی ازسوی نهاد وسازمانی که که دهیاران وشهرداری ها به آنها خدمت کردند را ندیدیم واین جای گلایه مندی است که چرا این خادمان اینقدر مظلوم واقع می شوند.

شیرود عشوریان ضمن قدر دانی از زحمات بی دریغ آنها گفت: روستاهایی که دارای دهیاری مصوب بصورت خودکفا هستند( درقانون برنامه5 ساله توسعه کشور ایران طبق ماده 194) ، مدیریت ارشد در این روستاها ،دهیاران هستند وهمه مدیران برای ورود به روستاباید همگام بایدهیاری هاعمل کنند.

بخشدار رامسر تصریح کرد:همه مدیران مدیر هستند ولی در روستا،دهیار مدیر ارشد می باشد،دهیاران بازوهای اجرائی پر توان برای تمامی دستگاه ها و نهادهای کشور هستند که برای رفع مشکل در تمام امورمذهبی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ،عمرانی ، ورزشی ، آموزشی همت عالی داشتند و دارند وانشاالله خواهند داشت.

وی ادامه داد: مدیر اجرائی روستا برای پیگیری کارها در کنار سیاست گذاری شورا اسلامی قدم بر می دارند ،بطوری که شورای اسلامی همانند مغز در بدن ، برای روستا سیاست گذاری می کنند و دهیار نیز به مثابه ی قلب برای روستا تحرک و اجرای برنامه را رقم میزندو بخشداری هم نقش آموزشی وپیشگیری از خطاهای احتمالی به شوراهای اسلامی ودهیاران برای پیشبرد کارها فعالیت می کند .

عشوریان افزود: باید همه دست در دست هم دهیم و کارهای برزمین مانده روستا راپیش ببریم و باتعامل سازنده دهیاری روستاها ، ادارات و مدیران کل استان بتوانیم وقایع بهتری رارقم بزنیم ومشکلات مردم را رفع کنیم.

بخشدار رامسر توزیع عادلانه اعتبارات ، برای رفع مشکلات روستاها را برعهده بخشداری دانست وگفت:درطی سال به روستاها سرکشی می شود و تمام مشکلات آنها بررسی و بخشداری از تمام مشکلات روستاها خبر دارد ، مقداری از مشکلات را بامشارکت مردم دستگاه مربوطه ونهایتا باهمت مدیران استان و کشوری حل می نماییم، و مقداری که می ماند باید با اعتبار شهرستان بعنوان تملک دارائی حل وفصل کنیم، اما متاسفانه اعتبارات سال 93بدون مشورت باما توزیع شده که قسمتی ازاعتبارات را نماینده ی محترم مجلس وقسمتی هم توسط فرماندارمحترم توزیع شد،و این بزرگواران به اندازه ی ما اشرافیت بر مشکلات روستائیان نداشته ودر ثانی هیچ کدام از این برگواران اولویت کاری رابهتر از مانمی دانند ،چرا که ماخط مقدم روستا هستیم.

وی ادامه داد: درهمه روستاها کم وبیش مشکل داریم واینگونه نیست ، برای یک روستا هم اعتبارآب، برق و راه  را ارائه دهیم ولی در روستای دیگر خبری از این اعتبارات نباشد.

شیرود عشوریان ادامه داد:اگر قراربر این است که ما رافع مشکلات روستاها باشیم ، باید در توزیع اعتبارات دخالت داشته باشیم واینگونه نباشد که دیگران توزیع کنند ومشکلات بردوش ماباشد.انشالله این عزیزان در مقابل توزیع اعتبارات پاسخگوی روستا ئیان عزیز هم باشند.

ابراهیم شیرود عشوریان بخشدار رامسر در پایان از همت و تلاش تک تک اعضای شورای اسلامی روستا ،دهیاران،مسئولین مالی و فنی دهیاری ها،اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی ،مسئولین شهرستانی،فرماندار،نماینده مجلس ،امام جمعه،همه بزرگواران استانی در استانداری و ادارات کل استان و نهایتا در کشور که برای رفع مشکل و رسیدن به رفاه و آرامش روستائیان عزیز و زحمتکش تلاش می کنند تشکر کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهندس کتالمی 1393/05/04 ساعت 11:30 ب.ظ

متاسفا دهیاران ما اکثرا پیمانکار شدن.وضعیت یه شکلی شده که سرمایه گذار وقتی برای مجوز وارد دهیاری میشود همانجا پروانه دریافت میکته بعدش قرارداد پیمانکاری با دهیاران عزیز میبنده.

مراد 1393/05/04 ساعت 07:52 ق.ظ http://35salkatab.blogsky.com/

دوستان بخاطر بیکاری مجبورم که کتابخانه شخصی کوچکم را بفروشم بنده نزدیک به 45 سال سن دارم و در این مدت 500 جلد کتاب را جمع آوری کرده ام که بخاطر احتیاج به پول میخواهم این 500 جلد را یکجا بفروشم البته میدانم که کتابهایم زیاد نیست دلیل آن پس ندادن کتاب هایم توسط دوستان و اقوام دور و نزدیک بوده است وگرنه من باید نزدیک به 5 هزار کتاب داشته باشم. از دوستان خواهش میکنم که اگر مشتری با انصافی سراغ دارید که میتواند این 500 جلد را بصورت خدا پسندانه ای بخرد این وبلاگ را به ایشان معرفی کنید. دوستان عزیز لطف کنید و به دوستان و اقوامتان در باره کتابخانه کوچک من صحبت کنید شاید بلاخره خریداری پیدا شد و من را از این بی پولی و بیکاری نجات داد ... سپاسگزار هستم

http://35salkatab.blogsky.com/

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.