پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

قصه ی پرغصه ی دخترک دانش آموز رامسری !چه کسی مسئول است؟

وبلاگ اربه کله نوشت : لحظات حساسی بود .دختر دانش آموز چند روزی بود که تو خودش بود وبا کسی سخن نمی گفت. پدر و مادرش هم نمی دانستند موضوع چیست تا این که پس از حدود 3 هفته دختر دانش آموز لب به سخن گشود و پرده از فاجعه ای برداشت که واقعا جای تاسف هم برای مسولان اون مدرسه بخصوص انجمن اولیاء و مربیان و هم برای مسئولان تربیتی و مدیران آموزش و پرورش رامسرداشت.  

 

موضوع از این قرار بود که دختر دانش آموزی در پایه .... یکی از مدارس ...... رامسر بهنگام دیدن سی دی های کارتونی خودش در منزل ،سی دی شومی را وارد دستگاه می کند که محتوای آن فیلم مبتذل و غیراخلاقی با صحنه های کاملا ..... بود .

از قرار معلوم پدر این دختر دانش آموز در منزل این فیلم( و شاید فیلم های) مبتذل و غیر اخلاقی را نگاه می کرده و دختر بدون این که پدرمتوجه باشد تمام صحنه های این سی دی مبتذل و غیراخلاقی را به دفعات بصورت مخفیانه می بیند و حس کنجکاوی او را وادار به دیدن این فیلم در زمانی که پدر و مادر در منزل حضور ندارند می کند

فاجعه بارتر این که دختر پس از دیدن این سی دی آن را در کمال بی خبری والدین بخصوص پدر بی مسئولیت خود و همچنین مسئولان و مدیران این مدرسه به کلاس خود می آورد و موضوع آن را با همکلاسی های خود در میان می گذارد و متاسفانه این سی دی با حس کنجکاوی دانش آموزان همکلاسی دست به دست می گردد و نوبت به نوبت توسط دانش آموزان این کلاس در منازل خودشان بصورت مخفیانه دیده میشود.

البته قصه ی پر غصه دخترک اصلی دانش آموز داستان ما از اینجا شروع می شود ...

یکی از دانش آموزان این کلاس هنگامی که این فیلم را مانند دیگر همکلاسی های خود می بیند از فرط آسیب روحی ،دچار بحران روانی می گردد و پس از چند هفته گوشه نشینی و استرس و ترس و افکار و اوهام دهشت انگیز نهایتا موضوع را با مادر خود در میان می گذارد تا بتواند براین تنش روحی و اختاپوس استرس و احساس گناه فائق آید و از این تلاطم روحی بدر آید و آرام گیرد. مادر با ساعتها صحبت و همنشینی و همدلی با دخترآسیب دیده ی خود توانست تا حدودی دختر خود را از بحران خارج کند و سرانجام باتفاق راهی یکی از مراکز مشاوره در شهرستان می شوند.

آیا بنظر شما این داستان، فاجعه نیست؟ چرا نباید خانواده محل امن تربیت اخلاقی باشد؟ چرا آن پدر بی مسئولیت و بی ادب ملاحظه سن و سال دختر خودش را نکرد؟ چرا نباید انجمن اولیا مربیان چنین موارد را از قبل پیش بینی و برای آن چاره اندیشی و موارد بحرانی از این دست را در جلسات با اولیا دانش آموزان درمیان گذاشته و مشاوره های لازم را گوشزد نماید؟ چرا نبایدمسئولان مدرسه هر از چندگاه بطور تصادفی کیف و وسایل همراه دانش آموزان را چک و بازرسی نمایند؟

و دهها چرای دیگر..

 نام مدرسه و نام آن پدر ناپدر و دخترش و نام دانش آموز آسیب دیده محفوظ است.

 

نظرات 8 + ارسال نظر
متین 1393/03/03 ساعت 11:39 ب.ظ

دوستان این شناسه ها را در ذهن داشته باشید.
اهورا
مخالف

محمد طالش عشوری 1393/03/03 ساعت 12:00 ب.ظ

باید به اکراسریان و پژواک تحسین گفت که هر بار که مطلبی می نویسن اینهمه واکنش برمی انگیزه. به اینها میگن خبرنگار. احتمالا مخالف محترم ، بیشتر مخالف مطرح شدن مطالب اکراسریان و پژواک در اذهان و افکارعمومی هستش.
به این مخالف توصیه میکنیم نام و نام خانوادگی شان را درج کنند تا بازدیدکنندگان بهتر بفهمند مطالب کی صحیح هست؟
نظردهی شاذ ایشان که چراغ خاموش میاد مطلبی را مینویسه که بیشتر به فحش نامه شبیه هست تا نظردهی بامطالب امثال دکتر جمشیدنژاد و مهندس اکراسریان و شیخ صفر قاسمی و دهها عزیز دیگر که با شجاعت صدر مطالبشان نام و نام خانوادگی خودشان را می نویسن تفاوت از زمین تا آسمان است.

[ بدون نام ] 1393/03/03 ساعت 12:21 ق.ظ

به عنوان یک فرهنگی هیچ وجه قصد دفاع از جناب مهندس اکراسریان و یا جوابگویی به آقای .... یا همان مخالف رو ندارم چون IP ایشان تابلو هست ازطرفی بازدیدکنندگان محترم میتوانند از شیوه نوشتار گرانسنگ شان؟! ایشان را بشناسن. همچنین فرصت پاسخگویی به (...) ایشان را ندارم.ایشان همان فردی است که.......بذارین گفتند گفتیم ایشون سبز نشه.
فقط این نکته را یادآوری کنم که اگرنوشته های این فرد را در کامنتها بهم ارتباط بدهید مشخص میشود ایشان چرا باشجاعت و اسم خودش مطلب نمیذارن و با اسامی مستعار نظیر مخالف و ...عرض اندام میکند

مصطفی 1393/03/02 ساعت 08:45 ب.ظ

از مطالب دوست گرامی جناب دکتر جمشیدنژاد استفاده کردیم ولی باید به این نکته توجه داشت که قدر متیقن در غرب یا جوامع شرقی آموزش هنجارها و ناهنجاری های جنسی بدون هیچگونه رودربایستی در مدارس آموزش داده می شود و یا اصلا سایتهای اینترنتی در بحث پورنو و امثالهم مسدود نیست و یا حداقل به اون شکلی که در کشور ما عمل می شود فیلتر نیست. به هر روی در چنین جوامعی از طرح این موضوع و بیان محتوای آن ابایی وجود ندارد اما اینجا ایران است با قید و بندهای فرهنگی و هنجارهای خودش .اینجا چکار باید کرد که فرزندان نه از قبل در خانواده یا رسانه ها و نه در کتابها به صورت وافی و کافی اطلاعاتی در این خصوص به ایشان داده نمی شود یا حداقل زمینه ای ندارند و با این حوادث که روبرو میشن همه چیز بهم می ریزه.در جوامعی مثل ایران و در کلاس درسی مثل آنچه در قصه پرغصه دخترک دانش آموز آورده شد دیگر کرامت و حریم خصوصی معنا ندارد .لازم و حتی واجب است در مدارس بخصوص در سن و سال چنین دانش آموزانی این نحوه وارسی و چک و بازرسی بایستی انجام شود ولی آنچه مهم است این است که اگر معلم یا مدیر یا معاونی در مدرسه به این مسئله برخورد چگونه با آن دانش آموز یا دانش آموزان برخورد و اون مسئله را خیلی هوشمندانه و روانشناسانه و تربیت محور و آموزش مدار توجیه و رفع نماید.

مخالف 1393/03/02 ساعت 08:28 ب.ظ

با سلام
راستش ما همچنان متحیریم از اینکه این اطلاعات غیر موثق و بی سند و مدرک از کجا به آقای اکراسریان و اربکله میرسه؟گویا هردفعه یه وحی به ایشون میرسه که دیروز هواپیما میل به تقرب داشت و امروز پدر ناپدر ... و فرداهم ...
برخلاف آقای جم که به این مسئله مبسوط و جامع جواب دادند ،من بنا ندارم به نقد و بررسی این یادداشت پر از حرف و حدیث بپردازم.چرا که اصالت این یادداشت ،خبر ،شایعه و یا هرچیز غیر اصلا اثبات نگردیده که نیاز به تحلیل و بررسی داشته باشد.متاسفانه با این یادداشت به همه به نوعی اهانت شده.به مدارس،به جامعه فرهنگیان،به والدین،به انجمن های اولیا و مربیان،به مسئولین و متولیان امرو...
این پسندیده نخواهد بو که ما تصورات و یا شاید توهمات خود را به جامعه منتقل نموده و با مطالبی اینچنین خیل زیادی از خانواده ها را دلسرد و خیل بسیاری از مرتبطین امور پرورشی آموزشی و... را متهم و نهایتا جامعه را مایوس نماییم.به برادر عزیز اکرا سریان پیشنهاد میگردد در خصوص مطالبی که می نگارند کمی بیشتر تامل نمایند.ضمنا اگر چنانچه وبلاگ خبری اربکله خبری است نگارنده مطلب موظفند مطالب را مستند و مستدل اعلام نمایند.
به این بخش از مطالب نگارنده لطفا بیشتر توجه فرمایید:
چرا آن پدر بی مسئولیت و بی ادب ملاحظه سن و سال دختر خودش را نکرد؟ چرا نباید انجمن اولیا مربیان چنین موارد را از قبل پیش بینی و برای آن چاره اندیشی و موارد بحرانی از این دست را در جلسات با اولیا دانش آموزان درمیان گذاشته و مشاوره های لازم را گوشزد نماید؟ چرا نبایدمسئولان مدرسه هر از چندگاه بطور تصادفی کیف و وسایل همراه دانش آموزان را چک و بازرسی نمایند؟

گفتیم ونگفتیم

امیر جم 1393/03/02 ساعت 01:34 ب.ظ

با سلام
1- پیشرفت های تکنولوژی و ظهور ابزارهای دیجیتالی نوین ، در کنار فواید فراوان آن ، البته دارای آثار منفی و خطرناکی می باشد که می بایست برای مواجهه به آن تدابیر لازم را اتخاذ نمود.
2- موضوع تماشای محصولات پورنوگرافی البته در طرف آقایان و پسران جامعه ، از خیلی سال های پیش شروع شده و با ابعاد وسیع تری ادامه یافته است که در نتیجه برخی از آقایان را تبدیل به بمب های جنسی متحرک نموده و هر از چند گاهی اخبار تجاوز و انحرافات جنسی شخصی و درون خانوادگی و .. آن ، از این ور و آن ور منتشر می شود.
3- یکی از بزرگ ترین خلاهای موجود در نظام تعلیم و تربیت ، فقدان آموزش های جنسی در موقع خویش به دانش آموزان می باشد. به واسطه حجب و حیاهای موجود در جامعه سنتی ایرانی ، این اطلاعات از کانون خانواده هم منتقل نمی شود. در نتیجه مرجع مطمئن آموزش از خانه و مدرسه به گروه های هم سال و دانش آموزان مردود شده با اطلاعات اضافه و ... منتقل شده و اتفاقاتی از این دست را ایجاد می نماید. به یاد دارم در دوره ابتدایی یکی از همکلاسان با سابقه ، چگونگی تولید یکی از دوستان را برایش تشریح نمود. طرف که باورش نمی شد پدر و مادر چنین عمل قبیحی را مرتکب شوند ، در همان لحظه گریه کنان مدرسه را به سمت خانه ترک نمود تا موضوع را از پدر و مادر جویا شود.
4- به عنوان لطیفه می گویند روزی پدری به فرزندش گفت حالا دیگر وقتش شده که در مورد مسایل جنسی صحبت کنیم. فرزند می فرماید ، پدرم هر سوالی داری می تونی بپرسی!!!
5- برخی از انحرافات جنسی موجود در جامعه مانند تماشای فیلم پورنوگرافی توسط پدر خانواده و موارد مشابهی از این دست ، و یا حجم بالای شوخی و جوک هایی از این قبیل در میان اقشار وسیعی از جامعه ، به نظر نشان دهنده وجود عقده های جنسی موجود در افراد می باشد که آن ها را از دوران بلوغ با خود همراهی می نماید. دلایل و ریشه های آن در این کلام نمی گنجد.
6- ضمن این که نظام تعلیم و تربیت در پیشگیری بروز چنین وقایعی ، آموزش و ایمن سازی دانش آموزان ، آموزش و ارتباط گیری با خانواده و ... نقش بی بدیلی دارد ، اما حل مشکلاتی از این دست نیاز به کار فرهنگی تمامی دستگاه های ذیربط دارد. در این میان البته بازرسی بدنی و جستجوی وسایل شخصی دانش آموزان با رعایت کرامت و شخصیت دانش آموزان سازگار نمی باشد.
با تشکر و احترام

محمد 1393/03/02 ساعت 01:22 ب.ظ

از وبلاگ خبری پژواک که بی پروا در معرفی آسیب های اجتماعی وارده به شهروندان و روستانشینان رامسر چه از نظر سیاسی چه فرهنگی و چه ... از خود مایه میگذارد ممنون و سپاسگزاریم
بیدار شوید ای مسئولین و متصدیان فرهنگی شهرستان.

یکی مثل تو 1393/03/01 ساعت 11:23 ق.ظ

www.ymtblog.persianblog.ir
نگاهتان را تقدیم فرمایید
(NGO های جوان رامسر)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.