پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

تلاش دوباره برای تشکیل استانی جدید ساحلی

مازندنومه، سرویس اجتماعی: هفته گذشته اولین همایش توسعه غرب مازندران پس از شروع به کار دولت یازدهم و شوراهای اسلامی دوره چهارم، با دستور کار استان شدن غرب مازندران در تهران تشکیل شد.

به نوشته وبلاگی که مطالب تشکیل استان ساحلی را انتشار می دهد، در این نشست از همه افرادی که در سال های گذشته در جهت این هدف تلاش کردند ، قدردانی شد و در ادامه پس از سه ساعت بحث و تبادل نظر،  بیانیه ای در چهار بند، به این شرح صادر شد:

1. در حال حاضر هیچ نقطه ای به عنوان مرزهای استان جدید تعیین نشود.

2.  جهت مرکز استان ، جایی  پیشنهاد نشود و تعیین مرکز استان جدید به کارشناسان وزارت کشور محوّل شود.

3. ایجاد یک ستاد مرکزی با زیر گروه های سیاسی، پشتیبانی و مالی، فرهنگی، حقوقی و اطلاع رسانی

4. تشکیل دومین همایش استان شدن غرب مازندران در اوایل خردادماه در یکی از شهرستان های غرب استان (به احتمال تنکابن)

اسامی برخی افراد حاضر در این نشست بدین قرار است:

انوشیروان محسنی (نماینده مجلس 3 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی چالوس و نوشهر و رئیس سازمان بیمه سلامت کشور) ، شمس الله شریعت نژاد (نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد)، درویش امیری (معاون پارلمانی سازمان گردشگری و جهانگردی کشور از  عباس آباد)، برزگر (معاون سازمان بیمه سلامت کشور از رامسر)، یدالله طاهر نژاد (نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی نوشهر و چالوس)، سردار امینی از تنکابن، حمیدرضا افراشته (رییس شورای اسلامی استان مازندران از عباس آباد)، سردار مرادی از تنکابن 9. صابر سام دلیری (هیت رئیسه شورای اسلامی استان مازندران)، سید کریم بنی هاشمیان (دبیر ستاد پیگیری استان جدید از تنکابن) و...

گفتنی است فعالان تأسیس استان جدید از شهرستان های رامسر تا نوشهر در این جلسه حضور داشتند.

نظرات 5 + ارسال نظر
سرگالش 1393/03/07 ساعت 10:55 ق.ظ

گوشه ی بالای نقشه محدوده ی استان جدید نوشته شاخس نیوز یا شاخص نیوز.

اسم سایت به همین شکل است

حسن فیلی 1393/03/06 ساعت 11:16 ب.ظ

با سلام خدمت همه دوستان عزیز
بنده با اکثر فرمایشات حضرات موافقم ولی در خصوص بند اول فرمایشات شیخ صفر ... بنده معتقدم جازه بدید این امر بزرگ انجام شود مردم خودشان بلدند چگونه از حقشان دفاع کنند.

همشهری 1393/03/02 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام ، بنده هم موافق این هستم که با ید زسر ساخت ها برای استان شدن را اول مهیا کنیم بعداً بفکر استان شدن باشیم . ولی دوستان این را هم باید درنظر بگیریم که شهرهایی مثل رامسر برای ساروی ها در آمد دارد چه از نظر معنوی و چه از نظر مادی . چون زمانی که می خواهنداز دولت امتیاز بگیرند رامسر رامثل می زنند و وقت دیگر جمعیت کم ، نداشتن افراد توانمند و... خلاصه باید از یک جایی شروع کرد. عزیزان تا دست روی دست بگزاریم همین که هستیم ، هستیم و باید بله گو قربان ساروی ها باشیم . آنهایی که به اصطلاح آقایان قوی هستند مگر داخل شکم مادرشان قوی بدنیا آمدند . ما آلان برای نگه داشتن دانشگاه بین الملل قربان صدقه بعضی ها د اریم می شویم .

شیخ صفر قاسمی 1393/02/31 ساعت 12:03 ق.ظ

به نام خدا
1- اگر همه شرایط تأسیس استان جدید برابر قانون تقسیمات کشوری برای غرب مازندران فراهم باشدباید توجه داشته باشیم استان های کوچک فاقد نیروهای توانمند و تأثیر گذار و شناخته شده مذهبی و سیاسی خیلی امکان رشد را نخواهند داشت و بسیاری از مطالبات بر حق مردم بر زمین خواهند ماند و اگر در شرایط فعلی استان جدید شکل بگیرد تا 3 دوره 4 ساله آینده استان جدید تنها دارای 2 نماینده خواهد بود و قطعا قدرت چانه زنی 2 نماینده برای احقاق حق مردم بسیار پایین خواهد بود .
2-تا زمانی که تأسیس استان جدید شعار انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد و به یک خواست عمومی تبدیل نشود هیچ حاصلی نخواهد داشت.
3-به نظر اینجانب قبل از تأسیس استان جدید که به این زودی ها امکان پذیر نیست ، باید بدنبال تقویت مدیران غرب استان و اخذ اختیارات ویژه و بیشتر برای تمامی مدیران غرب استان باشیم تا از مراجعه مردم شهرهای غرب استان برای امور بسیار ناچیز به مرکز استان جلوگیری شود.
4-پیشنهاد میکنم ستادی با حضور افراد با انگیزه و توانمند با عنوان ستاد پیگیری چالش های غرب مازندران تشکیل و در یک فضای غیر هیجانی ومنطقی ضمن بررسی کامل و جامع جوانب امور ، چالش ها و موانع پیش رو ، شناسایی و راه حل های لازم نیز به مدیران ارشد ملی و استانی ارائه شود حتی اگر تنها راه حل برون رفت از مشکلات غرب مازندران ، تأسیس استان جدید باشد.

نصراله اکراسریان 1393/02/30 ساعت 10:57 ب.ظ

بنده در مقطع تشکیل استان گلستان در گرگان در سال 73 تا 75دانشجو بودم و از نزدیک در فعالیت های سیاسی گروهها شخصیت ها و مردم گرگان بودم. تا یک خواست واقعی و مطالبه عمومی شکل نگیره کاری از پیش نمیره.
جلسه گذاشتن پشت درهای بسته تصمیم گرفتن به درد هیچ چیز نمی خوره.
یادمه پدر مادر 3 شهید برادر سرافراز گرگان کفن پوشیده بودند و پیشاپیش متحصنین حضور داشتند.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.