پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

تاملی بر تغییرات مدیریتی آموزش و پرورش رامسرو بررسی دو دیدگاه متفاوت

اختصاصی هفته نامه موج شمال:سخن سردبیر/پس از حدود 65 روز از انتصاب حسین شعبان سروری به سمت فرماندار رامسر شاهد اولین تغییر مدیریتی در یکی از ادارات مهم شهرستان یعنی آموزش و پرورش بودیم  .

محمد رسول حیدر پور پس از تکیه 3 ساله بر صندلی مدیریت آموزش و پرورش و در آستانه بازنشستگی تودیع شد و به جای او محمد صادق امینی نیا معاون اسبق همان اداره به جای او نشست.

تغییر حیدر پور که 4 ماه تا پایان عمر خدمتی وی باقی نمانده بود، باعث بروز برخی اظهار نظرهای متفاوت در خصوص این تغییر شد.

گروهی عنوان می کنند که مدت کمی از دوره خدمت این مدیر سابق باقی نمانده بود که شایسته بود فرماندار و اعضای ستاد تدبیر و امید رامسر با وی مدارا می کردند و این تغییر و تحول را در آستانه بازنشستگی اش قرار می دادند .

اینان همچنین معتقدند از آنجایی که مدیر جدید نسبت فامیلی نزدیک با سروری فرماندار رامسر دارد ،بهتر بود برای پرهیز از هرگونه پیش داوری در خصوص نقش وی در این انتصاب، شرایط تغییر را برای شهریور ماه و در زمان بازنشستگی حیدر پور فراهم می کردند.

اما گروه دوم نظرات متفاوتی نسبت به گروه نخست دارند.

 آنها معتقدند حیدر پور به واسطه لابی های سیاسی دولت قبلی در شهرستان و نزدیکی وی به دوستان معاون رئیس جمهور سابق به سمت مدیر آموزش و پرورش گماشته شده است .

همچنین به استناد ضرب المثل "با هر دست دادی ،با همان دست می گیری" عنوان می نمایند که در اقدامی غیر اخلاقی در دولت قبل همین امینی نیا در آستانه ماموریت به خارج از استان از کار بر کنار شد.

یکی دیگر از موافقان برکناری حیدرپور نیز عنوان می کند وقتی در زمان مدیریتش از کار بر کنار شد به وی گفت "حداقل استفاده مرخصی 10 روزه ذخیره ای اش را دستور دهد تا به کارهای درمانی اش بپردازد که حیدر پور گفت سرباز پس از پایان دوره سربازی دیگر مرخصی نمی گیرد و باید در سمت دیگری که گماشته می شود درخواست مرخصی نماید".

حال فارغ از دیدگاه های این دو گروه باید عنوان نمود که طبیعی است که پس از هر انتخاباتی، برای پیاده کردن اهداف دولت جدید تغییراتی صورت می گیرد که به عقیده نگارنده امر تغییرات مسئولین ادارات دولت قبل و همسان سازی آنها با سیاست های دولت تدبیر و امید در شهرستان رامسر بسیار کند پیش می رود که در جای خود باید به آن پرداخته شود.

اما باید گفت اگر تغییرات در پی اصلاح ساختار در جهت دستیابی به کیفیت و کمیت برتر در ادارات صورت گیرد بسیار شایسته است و بر همین اساس اگر شخص جدیدی از لحاظ قدرت مدیریتی برتر از مدیر سابق باشد ،وقفه لازم نیست و به سرعت باید از مدیر جدید استفاده کرد.

البته از این نکته هم غافل نیستیم که از استقرار دولت روحانی بیش از 8 ماه گذشته و این تغییر بزعم برخی ها شاید خیلی زودتر از اینها می بایست اتفاق می افتاد.

با این حال نکته نگران کننده ای که ممکن است وجود داشته باشد، احتمال عدم تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید در بحث انتصابات است .

دولت یازدهم با شعار میانه روی و اعتدال، نقدی بر انتصابات دولت گذشته داشته است.

 فرض کنیم در دولت گذشته در خصوص انتصاب مدیریتی اشتباهاتی صورت گرفته است ، حال اگر دولت روحانی با همان روش مقابله به مثل کند این دور تسلسل باطل ادامه خواهد یافت و اگر خدای نکرده نهادینه شود چه بر سر جامعه ما خواهد آمد؟

اگر امروز با وجود 4 ماه مانده تا پایان بازنشستگی مدیر اداره ای در دولت یازدهم ، برکنار شود و دولت های آینده نیز به همین طریق عمل کنند آیا این امر به نوعی انتقام جویی تلقی نخواهد شد و آیا این موضوع به صلاح مردم و نظام جمهوری اسلامی است؟

نظرات 4 + ارسال نظر
رامسری 1393/02/30 ساعت 09:15 ب.ظ

اقای بهرامی سلام امیدوارم یک فکری هم برای رییس اداره راه و شهر سازی هم بکنند واقعا به مردم ظلم میکنند اگر صلاح بدانی اخبار های جالبی درخصوص تعبیض قاعل شدن اقای رمضانی در خصوص حریم جادها دارمبه شرطی که پیگیری نمایید نه مانند مصاحبه شما با ایشان که همچنان انرا منعکس نکردید. یکبار گفتید بعدازتعطیلات وبعد گفتید کامپیوتر خرابه ووو

اکراسریان 1393/02/30 ساعت 07:47 ب.ظ

انقدر بزرگش نکنین.حالا مگه امین نیا دکترای فیزیک کوانتوم داره یا هوافضا.
چه مسئولیتی هست مگه؟
ادای دوم خردادی در آوردن یا تدبیر و امید بودن و یا ادای هر حزب و گروه و جناح رو در آوردن تو این مملکت کار نداره.
بزرگترین دستاورد این مملکت دو نقش یا چند نقش بازی کردن هست.

همدل 1393/02/30 ساعت 01:55 ب.ظ

آقای بهرامی درمورد تغییرات مدیریتی در اردوگاهها که زیر نظر آموزش وپرورش هستند دوستان دولت تدبیر وامید را آگاه نمایید که یادشان نره فکری بکنند.

شیوه نگارش متن توافق نامه نهایی میان ایران و کشورهای ۵+۱

بعد از ساعت ها بحث و گفتگو و مشورت حاضرین با بایتخت هایشان توافقات زیر حاصل شد:

متن توافق نامه با فونت ARIAL نگارش شود.
نسخه فارسی آن در صورت صلاح دید وزارت امور خارجه مبنی بر انتشار در ایران با فونت بی نازنین نگارش شود.
سایز فونت نگارش ۱۴ باشد.
تیتر های اصلی با فونت تیتر۱۶ نگارش شود.
تیترهای فرعی با فونت تیتر ۱۴ نگارش شود.
متن توافق از سمت راست دو سانتی متر و از سمت چب یک سانتی متر از حاشیه صفحه فاصله داشته باشد.
محل امضای ایران در کنار محل امضای سایرین باشد و نه زیر آنها(لازم به ذکر است این بند با اصرار ایران اصلاح شده است. از غیرتمندی تیم مذاکره کننده ممنونیم)
تعداد کلمات موجود در صفحه ۸۰۰ عدد باشد.
مذاکرات بعدی ۶ماه بعد در مورد تعداد نسخه های رونوشت توافق انجام خواهد شد.
در این مدت ۶ ماه ایران می بایست دوباره تعداد سانترفیوژ های خود را هی کم و کم تر کند.
آمریکا نیز متعهد می شود ترک خوردن کوزه تحریم را تکذیب رسمی نکند. اما حق بند زدن به کوزه را برای خود محفوظ می داند.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.