پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

«حرف مازندران» روی زمین ماند

روزنامه حرف مازندران امروز به علت مشکلات مالی منتشر نشده است.

چاپخانه جام‌جم که چاپ روزنامه حرف مازندران را بر عهده داشت شب گذشته به دلیل عدم دریافت مطالبات از چاپ کردن روزنامه خودداری کرد.

  

 اقتصاد مطبوعات یکی از مشکلات اساسی بخش فرهنگی کشور محسوب می‌شود که این موضوع در مطبوعات محلی محسوس‌تر است.

نداشتن تیم اقتصادی، عدم رعایت عدالت و زمان‌بندی نامناسب در پرداخت یارانه مطبوعات، نوسان شدید قیمت کاغذ در دو سال اخیر، توزیع نامتوازن آگهی‌های دولتی و دریافت مجوز بدون برنامه‌ریزی مالی از مهم‌ترین مشکلات مطبوعات محلی محسوب می‌شود.

 معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد 26 آذرماه، سهم نشریات استانی را از آگهی‌های دولتی به تفکیک استان‌ها و نشریات منتشر کرد.

 آمار و ارقامی که در این فهرست دیده می‌شود چشمگیر نیست، اما اگر با دقت به عناوین روزنامه‌هایی که بیشترین سهم را از آگهی‌های دولتی هر استان به خود اختصاص داده‌اند، بخشی از این مشکلات مشخص می‌شود.

 در بررسی این آمار مشخص می‌شود که روزنامه‌های دولتی به معنای عام نه ‌تنها در پایتخت شرایط نامتعادلی را ایجاد کرده‌اند، بلکه در استان‌ها که روزنامه‌ها برای ادامه‌ حیات شرایط سخت‌تری دارند نیز یکه‌تازند.

 براساس اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مازندران یک میلیارد و 610 میلیون و 290 هزار و 500 ریال را در میان 41 روزنامه توزیع شده است که البته باز هم سهم بیشتر روزنامه‌های پایتخت نسبت به نشریات محلی دیده می‌شود.

 روزنامه‌ جام جم با 132 میلیون ریال، اطلاعات با 105 میلیون و 300 هزار ریال و کیهان با 100 میلیون و 880 هزار ریال بیشترین سهم را از آگهی‌های دولتی این استان برده است.

 به گزارش فارس، روزنامه حرف یکی از نشریات محلی مازندران است که انتشار خود را از اردبیهشت سال 89 در هشت صفحه آغاز کرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
سیاوش 1392/10/20 ساعت 09:13 ب.ظ

چهارشنبه عصرحدود ساعت 4 بعدازظهر بودکه خبردرگذشت دکترعلی فلکیان معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی درشهرپیچید .وقتی خبرروشنیدم سخت بود که باورش کنم مگرمی شود که که چنین شخصیت بزرگ علمی ازمیان مان رفته باشد .ساعت هفت غروب بود از خانه بیرون رفتم تا اوضاع شهر را بررسی کنم همه جا حرف از این عزیز ازد ست رفته بود حدود ساعت هشت شب بود که بچه ها با من تماس گرفتند که اگرامکان دارد خبر درگذشت آن مرحوم را از روی وبلاگ حذ ف کنم با محمدرضا بهرامی مسئول وبلاگ پژواک وسردبیرنشریه موج شمال هماهنگ شد که مطلب فعلا منتشرنشود حدودساعت ده شب بود که بالاخره خبررا منتشر کردیم ودرادامه آن دانشگاه آزاد صبح روزبعد --- از طریق پیامکی خبر درگذشت دکترفلکیان را اعلا م کرد وچقدر هم هضمش مشکل بود !!-- ساعت سه بعدازظهرپنج شنبه برای مراسم تشیع جنازه به سمت منزل ایشان حرکت کردم وبا جمعیت عظیمی مواجه شدم که برای مراسم تشیع به سمت آرامگاه بی بی سکینه درحال حرکت بودند --- وچهره بهت زده آنان بیانگر ماتم عظیمشان ازبابت سوگ این شخصیت علمی شهرمان بو د وسرانجام پیکر پاک آن مرحوم در آرامگاه ابدی اش ودرمجاورت مزار مهندس فرشاد قاسمیان عزیز به خاک سپرده شد هرچند مرگ حق است ونه چنین زودهنگام که تلخی آن بیشتراحساس شود درگذشت این عزیزبزرگواررا به خانواده ودوستدران آن مرحووم تسلیت می گویم وآرزو می کنم وسعت صبرشان به اندازه دریای غمشان باشد ---

محمدحسین 1392/10/19 ساعت 10:07 ب.ظ

خوش آنروزی که سنگ محک آید به میان
رو سیه گردد هر ان کس که در او غش باشد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.