پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

شوخی با اعضای جلسه "هم اندیشی جهت توسعه شهر رامسر "

پژواک رامسر:جلسه ای به نام  هم اندیشی جهت توسعه شهر رامسر با حضور کوزه گر شهردار رامسر  و خسرو نجفی مدیر عامل مجتمع تفریحی و رفاهی شهر سبز در محل شورای شهر رامسر برگزار شد که متن اصلی آن در سایت شورای شهر رامسر آمده است.

قصد داریم با برخی از اعضای این جلسه مزاحی داشته باشیم ،امیدوارم مورد رنجش خاطر آنها فراهم نشود ،اگرم رنجیدند چاره ای جز پوزش خواستن نداریم.

 

دکتر حلاجیان ریاست محترم شورا ضمن عرض سلام و خیرمقدم به آقای نجفی مدیریت محترم تله کابین و عرض خسته نباشید و خدا قوت به آقای کوزه گر شهردار محترم  فرمودند : رویکرد و سیاست شورای چهارم استفاده از تمامی پتانسیل های موجود شهر در جهت سرمایه گذاری برای توسعه شهر می باشد . هدف از تشکیل جلسه هم استفاده از نظرات جنابعالی در خصوص عمران و آبادانی و توسعه شهر رامسر بخصوص ساماندهی پلاژهای شهر می باشد . همچنین نحوه همکاری جنابعالی با شهرداری به چه صورت می تواند باشد . شورا آمادگی هرگونه همکاری با جنابعالی و سایر سرمایه گذاران بومی را دارد .

پژواک رامسر :

1-    جناب رئیس حالا یه چند روز رئیس شورا هستی دیگه ،ما که ندیدیم کسی تو خبر از واژه  "فرمودن " براش استفاده بشه ، مگر واسه علمای عظام ، جمع خودمانی بود و حالا شما فرمودید ما نشنیده می گیریم !

2-    منظورتون در خصوص ساماندهی پلاژ شهر رامسر توسط جناب نجفی متوجه نشدم ،یعنی انشالله پلاژ لیدو دیگه .... بلهههه

آقای لطیف زاده  نائب رئیس محترم شورا :

مجموعه شورا نظر بر این دارد که از وجود آقای نجفی در جهت فعالیت های عمرانی و آبادانی شهر استفاده نماید . با توجه به شناختی که از شما دارم مطمئن هستم که تمام خرید خود را از رامسر انجام می دهید . توانمندی شما بر همه مشهود است که باعث خیر و عمران و آبادانی شهر هستید .

پژواک رامسر:

جناب نائب رئیس ، توانمندی جناب نجفی بر همه مشهود است یعنی چی؟ البته حرفات خوب بودا   بهت نمره 20 میدم

آقای درجانی سخنگوی محترم شورا :

بعنوان یک شهروند رامسری از شما تشکر می کنم که باعث پیشرفت شهر می شوید . شما کسی هستید که برای شهر رامسر دل می سوزانید و دل در گرو توسعه ی شهر رامسر دارید . دوست دارم بدانم که در چه زمینه ای می توانید مشارکت داشته باشید .

پژواک رامسر:

سخنگوی دوست داشتی به شما نمره 19.75 میدم ،خودت گفته بودی کلاس نطق و سخنرانی رفتم و در انجمن سخنرانان ایران عضو هستم ،آخه یه حرف تازه ای دیگه میزدی ،ته حرفات همون چیزی بود که جناب نائب رئیس گفته بود ،من اگه به جای جناب نجفی بودم در جواب سوالت که پرسیدی " دوست دارم بدانم که در چه زمینه ای می توانید مشارکت داشته باشید" می گفتم دوست دارم یه همایش بذارم و از شما به عنوان طوطی سخنور شیرین زبان شورا تشکر کنم .

آقای دکتر برزگر عضو محترم شورا :

ارادت ما به آقای نجفی دیرینه است . در بعضی از زمینه ها از نظرات ایشان برخوردار هستیم . جا دارد که زمینه ی تقدیر از آقای نجفی در سطح شهرستان برگزار گردد . نام تله کابین را که میشنوم احساس غرور می کنم .

پژواک رامسر:

جناب دکتر ،خودمانی داریم حرف میزنیم شما وقتی از نام تلکابین احساس غرور می کنی از شنیدن نام باغ 33 هکتاری چه احساسی بهت دست میده؟

آقای مهرافشان عضو محترم شورا :

در توسعه ی یک شهر فقط توسعه مالی نیست بلکه توسعه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... نیز مد نظر قرار گیرد . در این توسعه خانواده محترم نجفی می تواند نقش اساسی و خوب ایفا بکند . انتظار این است بیشتر به ما کمک بکند تا بتوانیم با همکاری همدیگر باعث عمران و آبادانی شهر شویم .

پژواک رامسر:

شما گفتین توسعه یک شهر فقط توسعه مالی نیست یعنی میخوای بگی این جلسه را واسه این گذاشتی که  جناب نجفی البته به همراه خانواده محترمش به عنوان یک سرمایه گذار با شورا در زمینه توسعه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... همکاری کنه؟

آقای گوهررستمی عضو محترم شورا :

ضمن تشکر از حضور آقای نجفی و آقای شهردار ، ضرب المثلی می گوید : آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است . زحمات آقای نجفی آشکار و مشهود است و نیاز به تعریف و تمجید من ندارد . ارادت من پس از جلسه ایشان با اعضای شورای شهر سمنان که برای سرمایه گذاری چند هکتار زمین را به رایگان می خواستند به ایشان بدهند و ایشان جواب منفی دادند بیشتر شد .

زمین های موجود در شهر و توانمندیهای سرمایه گذران بومی داشته های ماست . توانمندی آقای نجفی در ساخت تله کابین بر همه عیان است و بر خلاف آن بعضی ها فقط ادعای سرمایه گذاری دارند و همه ی حمایت ها نیز از آنها شد اما راه به جایی نبردند .

پژواک رامسر :

ایضا عضو محترم " بعضی ها فقط ادعای سرمایه گذاری دارند و همه ی حمایت ها نیز از آنها شد اما راه به جایی نبردند " منظورتون آقای الف است ؟ سرمایه گذار پلاژ لام؟

 

آقای کوزه گر شهردار محترم :

ابتدا ضمن خوشامدگویی به آقای نجفی ، خلاصه ای از فعالیت های اقتصادی شهرداری و طرح های سرمایه گذاری در حال اجرا شهر بیان و فرمودند دغدغه عزیزان شورا در این دوره به صورت حرکت بر اساس برنامه است و برنامه محوری اساس کار شورا می باشد . قرار نیست حرف بزنیم و اگر حرفی زدیم باید به دنبال عمل به آن نیز باشیم . از هرگونه سرمایه گذاری برای توسعه شهر حمایت می کنیم .

پژواک رامسر :

بله آقای کوزگر با این جمله تان موافقم " قرار نیست حرف بزنیم و اگر حرفی زدیم باید به دنبال عمل به آن نیز باشیم "...البته جدی گفتمااااااا

آقای نجفی :

خوشحالم که امروز شورا در کنار شهردار و شهردار در کنار شوراست . اعتقاد دارم که کس نخارد پشت من ، جز ناخن انگشت من . اگر اعتقاد داریم شهر خانه ماست نباید پای همدیگر را بگیریم و باید کمک هم باشیم . خانواده ی ما آسیب زیادی دیدند اما برای عمران شهر کوتاه نیامدیم و کسی که ثروت جمع می کند با خودش نمی تواند ببرد . این مملکت وجب به وجبش مال ماست . باید ایران را آباد کنیم . من علیرغم پیشنهاد خوب از سایر شهرها برای سرمایه گذاری ، تعصب خاصی روی شهر رامسر دارم و آمادگی هر نوع کمک به شورا و شهردار جهت عمران و آبادانی شهر رامسر را دارم .

پژواک رامسر:

حاج خسرو عزیز ،از این جمله ات خیلی خوشم آمد " این مملکت وجب به وجبش مال ماست"

 

نظرات 6 + ارسال نظر
نصراله اکراسریان 1392/10/18 ساعت 08:54 ب.ظ

اساسا نباید به خبرنگار خرده گرفت.وظیفه خبرنگار نقد و بررسی و اطلاع رسانی هست.

اشنا 1392/10/18 ساعت 01:14 ب.ظ

اقای بهرامی شما به عنوان یک خبر نگار!!واز خود راضی بدون مدرک ودلیل حدس میزنید متاسفم ....دیشب می خواستم یه مسئله ای را یاداوری کنم یه سری به اخبار وسایت های داخل و خارج بزنید ببینید مثلا کشور امارات در شهر دبی چند تا سرمایه گذار ایرانی را جذب کرده وامروز به صورت یه کشور مدرن در امده ..میدونی چرا؟برای اینکه مسئولین ومردم و...با چشمان باز وبصیر وآگاهانه مسائل روز را بررسی می کنند وبه آینده کشور شان علاقه مندند متاسفانه در کشور ما چنین نیست ما انتقاد کردن را هم بلد نیستیم و مثلا فردا به خودتان می بالید بله من از فلانی انتقاد کردم نه هروقت توانستی از یه سرمایه گذار حمایت کنی یا یه سرمایه گذار محلی را تشویق کنی اون موقع شاهکار کردی ...یه روزی مجله سمن رامسر مطالبی در باره نجفی نوشته بود یکی در همین کتالم شاید امروزه چند برابر نجفی سرمایه دارد از گرفتن اون مجله خودداری کرد میدونی چرا ؟

دوست 1392/10/18 ساعت 12:09 ب.ظ

خوشا به حال اعضاء محترم شورا با مجیز گویی آینده خود را بیمه کردند. بیایین و شهر را دو دستی در اختیار آقای ........ قرار دهید خیال ما هم جمع بشه تا بدونیم که همه ما رعیت این ها هستیم.
عملکرد این شورا در این همه مدت چه بود. آقایان بدانند که می توان از صاحبنظران اقتصدی غیر از نفر مورد نظر استفاده کرد.
اگر شهر پیشرفتی در این سی سال بوده نسبت به خیلی از شهرهای دیگر ، نشان از بی لیاقتی مدیریت شهری بوده.و............. خسته شدیم و شدید و شدند آنقدر که گفتیم و شنیده نشد. اصلا ولش کن

رضا شعبانی 1392/10/18 ساعت 03:21 ق.ظ

سلام بهرامی عزیز
شوخی جالبی بود که با شورا کردید که البته کم جدی هم نبود و باعث شد در این نیمه شب که فراغ خاطری دست داد تا احوالی از شهرمان از طریق پژواک بپرسیم ،خاطراتی مرور کنیم و سفره دلی بگشاییم ،که چه بسا ممکن است برخی را خوشایند نباشدو بعضی را مکدر سازد، اما با همه آن ،ارزش گفتن دارد تاشاید تلنگری باشد برای همان برخیها و گوشزدی برای همان بعضیها و در عین حال به قول مادر بزرگ مرحومم شاه باجی "دل گبی " برای پژواکیها هر چند: ره زین شب تاریک نبردند برون گفتند فسانه ای و درخواب شدند
تازه به عنوان شهردار شهر کتالم و سادات شهر انتخاب شده بودم که با بازدیدهایی که از شهر داشتم به سختی راه خود واقف شدم.اگر چه خود ،اهل این شهر بودم اما تا انروز به دید، به اصطلاح خریدار به آن ننگریسته بودم.شهری باکاستی های فراوان و درامد اندک که کمترمعضل ان ،خیابانها وکوچه های خاکی بود.به فکر شدم که چه کنم ؟
خواست به حق مردم و خزانه تهی از پول، درمانده در فکر چاره ای بودم که دوستی از استانداری مازندران مهمان ما شد از برای ابراز تبریک .قصه کوچه های بی اسفالت و جیب خالی با وی بازگو کردم که لبخندی زد و گفت:برادرمن تو دیگه چرا غصه میخوری وقتی فردی مثل خسرو نجفی در رامسر هست .البته تا ان زمان من تنها اسمی از ایشان شنیده بودم و وصف حالی از سلف خود که از درگیریهای شهرداری با وی و چپاول کوه مارکو وشنهای کف رودخانه ......وازبرخی به ظاهر بزرگان شهر و مقامات محلی از دخالتهای نجفی و رد پای او در اکثر تصمیمات شهری و انتصابات محلی و اینکه همه با او مشکل دارند و خیلی چیزهای دیگر که نه در این اندک گنجد و نه ارزش نوشتن دارد.
شرح شنیده ها با وی گفتم که بسیار ناراحت شد ودلگیر که ای رفیق: :
هان تا سر رشته خرد گم نکنی کانان که مدبرند سر گردانند
گفتم چطور مگه؟ گفت . : اولا ایشان در بسیاری از کارها بانی خیرند و در خیلی ازفعالیتهای عمران و ابادانی شهر پیشقدم و این افرادی که تو ازشان نام بردی وقتی پیش نجفی میرندتا زانو خم میشند و برای اینکه مردم نگند که اینها ادم نجفیند، جلوی اونها اینطور صحبت میکنند وازش بد میگن واین شده یک شگرد تبلیغاتی برای ایشان.
وتو برادرمن :به نوبتندملوک اندر این سپنج سرای کنون که نوبت توست ای ملک به عدل گرای
گفتم درست میگی ،شما با اقای نجفی اشنایی ؟ گفت: البته نه تنها اشنایم که از دوستان خوبم نیز هست .خلاصه نتیجه این گفتمان ،قرار ملاقاتی شد بین من و اقای نجفی که الحق و انصاف ملاقات پر خیر و برکتی بود برای دو شهر کتالم و سادات شهر که ماحصل ان اسفالت تعداد زیادی از کوچه ها و خیابانهای شهر از جمله بلوار اصلی سادات شهر تا کتالم بود بدون دریافت ریالی ، که تا چندین ماه بعد دستم باز شد وشروع کردم به پرداخت بدهی و تا انجایی که به یاد دارم تا بعد از رفتن من هم پنجاه ،شصت میلیونی طلبکار بود که خدا خیرش دهد
گر زمن یاد آوری بنویس انجا قطعه ای سعدیا ان گفته های آبدارت خیر باد.
والبته یادم نمیرود که چه بسیار تهمتها زدند و از شراکت من و حاج خسرو داستانها گفتند و از سودهای میلیاردی وی از اسفالت شهر که هزینه کل اسفالت شهر که توسط ایشان انجام شد به میلیارد هم نرسید حال سود میلیاردی از هزینه کمتر از میلیارد از کجا امد نمیدانم . با همه این احوال افتخار میکنم که هرگز از دوستی با ایشان نادم نبودم ونیستم و هرگز انرا با همه شایعات کتمان نکردم.
کنم هرشب دعایی کز دلم بیرون کنم مهرش ولی اهسته میگویم خدایا بی اثر باشد
این مقدار اندکی بود از خدمات خسرو نجفی به شهرم که از این موارد بسیار است و چه بسیار کارهای خیری که او سردمدار ان بود وهست ، که خدا داند و بسیاری از مردم.
عشق سعدی نه حدیثی است که پنهان ماند داستانی است که بر هر سر بازاری هست
اما چرا این گفتاررا پیش کشیدم که به قول دوستان داستان داره.
یادم نمیره در تمامی انتخاباتهای شهر از نمایندگی مجلس گرفته تا شورای شهر اکثر قریب به اتفاق کاندیداها سعی میکردند که از حاج خسرو دوری کنند و در اکثر سخنرانیهای تبلیغاتیشون هم تلاش میکردند به گونه ای وانمود کنند که ارتباطی با نجفی ندارند و چه بسا از اعمال نفوذها ودست یازیهای اون به سرمایه های رامسر ناراحت هم هستند که واقعا برای من عجیب بود.
براستی چرا اینگونه هست ؟ این فرد تا کنون به چه کسی ظلم روا داشته؟ گناه او چیست که با تلاش خانوادگی ورنج زحمت به مکنت رسیدند و امروز که گرد پیری به رویشان نشسته میتوانند از ان بهره ببرند که اکنون نیز هرگز انان را بیکار نمی یابی.چرا باب مقایسه بین نجفی ها و سایر متمولین شهر باز نمیکنیم که انها برای شهرمان چه کردند وایشان چه کرد؟چرا بسیاری از افراد خاص برای نزدیکی به مردم فکر میکنند که با فریاد دور بودن از نجفی میتوانند به خواسته شان برسند؟ چرا خیلی ها بعد از به دست اوردن مقصود ، به یادشان میاید که نجفی هست و باید از وی کمک گرفت؟براستی چه کردیم که به غیر از نجفی، چندان سرمایه گذار محلی نداریم که برای شهرش پول خرج کند؟یادم نمیرود وقتی به دعوت منتخبین محترم شورای شهر برای ارائه برنامه کاری خود برای شهرداری اماده میشدم به دیدار حاج خسرو رفتم و گفتم حاجی از من دعوت کردن ولی من هنوز برنامه خودم را ننوشتم ، امدم اول از شما قول بگیرم که در کنارم هستی یا نه، بعد برنامه بدم .هرچند میدونم خیلی ها خیلی چیزها خواهند گفت ولی مهم اینه که شهرمون پیشرفت کنه.گفت : اقا رضا برای من فرقی نمیکنه هرکی بخواد به رامسر خدمت کنه من نوکرشم. گفتم پس یا علی
ویادم نمیره که خیلی از افراد در نشستهای خونه به خونه در زمان انتخابات از مبارزه با سرمایه داری و قطع دست ثروتمندان در تصمیمات شهری سخن میگفتند ولی بعد با خبر میشدیم که اول خدمت حاج خسرو میرسیدند.البته نه اینکه کار بدی باشه ولی :گیرم به طریقی خلق را فریفتی با دست انتقام طبیعت چه میکنی.
حال سوال من اینست اینهمه پنهان کاری چرا؟ وامروز باز هم منجی خسرو نجفی میشود، چرا که دلسوز است .شاید اگر این نوشته را در وبلاگت بگذاری خیلیها مرا با باران متلکها و چه بسا تهمتها مورد عنایت قرار دهندکه : از طعنه دشمنان ندارم باکی محتاج عطای دوستانم نکنی ، ولی من میگویم عزیزان بیایید با خودمان رو راست باشیم ،بیاییم با حمایت علنی از افرادیکه برای شهرشان سرمایه گذاری میکنند نه تنها انان را دلگرم کنیم بلکه باعث تشویق سایر متمولین هم بشویم.از انطرف توقع نداشته باشیم کا سرمایه گذاران فقط باید هزینه کنند به واقع این تفکری عبث است .زیرا هرکسی میخواهد در ازای پولی که سرمایه گذاری میکند منفعتی هم ببردو اما تفاوت اینست که این سرمایه گذاری میتواند در جایی غیر از شهرمان نیز اتفاق بیا فتد بدون انکه منفعتی برای مردم شهر داشته باشد..خدا میداند که این مطالب رابرای دلخوشی و یا مجیز خسرو نجفی ننوشتم و خدا و خود نجفی میداند که بعد از رفتنم از شهرداری برای اینکه سوئ تفاهم پیش نیاید تا مدتها از ایشان دوری میکردم تا جایی که بارها از طریق دوستان مشترک گله میکردند.وهرگز از ایشان توقعی نداشته و ندارم . گویند تمنایی از دوست بکن سعدی جز دوست نخواهم کرد از دوست تمنایی اما امروز به همه رامسریها وبالاخص مقامات محلی عرض میکنم که دستان نجفی و امثال نجفی را به گرمی بفشرید و انان را در کارهایتان شریک سازید تا با کمک کار افرینانی چون او ،جوانان این شهر را از بلای بیکاری برهانید.
پایان سخن شنو که ما را چه رسید از خاک در امدیم و بر باد شدیم
بدرود دوست من
ارادتمند :رضا شعبانی 18/10/1392 ساعت 3/20 صبح

علی 1392/10/18 ساعت 01:12 ق.ظ

پوزخندجان عزیز .. زیاد نیاز به تعبیر و تفسیر نیست و از چینش افراد دور میز و سبک نشستن آنان و نیز طرز نگاه هایشان همه چیز مشخص است ! چکیده سخنان اعضای شورا هم که می شود غوز بالای غوز ! من به نوبه خودم اعلام آمادگی می کنم که به کمک خانواده محترم و آسیب دیده جناب حاج آقا خسرو نجفی که سرور و سالار این دیار است و حق بزرگی بر گردن همه ما دارد بشتابم و از همه مسئولین و غیر مسئولین و امت همیشه در صحنه می خواهم که در این امر خداپسندانه حقیر را یاری نمایند اجر شما با سیدالشهدا باشد انشاءالله

اشنا 1392/10/17 ساعت 09:02 ب.ظ

اقای بهرامی .نمیدانم منظور تان از این شوخی !!جی بود ولی مااز هرکس که در راه آبادانی این شهر تلاش می کنه باید ارح بنهیم ودید خود را بازتر کنیم .وصد متر جلوتر از خودمان را ببینیم .این همه سرمایه دار در منطقه رامسرهستند .سرمایه خودرا در شهرهای دیگه سرمایه گذازی میکنند .یا سرمایه شان در بانکها می ذارند از آنها انتقاد و انان را تشویق به سرمایه گذاری نمایید .یه کمی دور اندیش باشید .فقط برای خوشامد عده ای خاص انتقاد نکنید همین تله کابین جقدر افراد را بکار گمارده وچند نفر از ان نان می خورند .چقدر گردشگر را جذب میکند .یه کم انصاف داشته باشید

با سلام خدمت شما عضو محترم شورای شهر رامسر
ممنون از موضع گیری تان
ما هم به شما پیشنهاد میکنیم کمی فراجناحی به ما بنگرید و مدام ما را متهم به جانبداری نکنید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.