پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

به غرب مازندران نگاه وِیژه ای داشته باشید/دبیر ستاد استانی شدن غرب مازندران

باخبر شدیم که رئیس جمهور محبوب دولت تدبیر و امید پس از انتصاب آقای ربیع فلاح به سکانداری مازندران به وی متذکر شدند:

" به غرب مازندران نگاه ویژه ای داشته باشید"

بقیه در ادامه مطلب

 

 

باخبر شدیم که رئیس جمهور محبوب دولت تدبیر و امید پس از انتصاب آقای ربیع فلاح به سکانداری مازندران به وی متذکر شدند:

" به غرب مازندران نگاه ویژه ای داشته باشید"

 شیخ صفر قاسمی در دیدار مسئولین ستادهای مازندران با سکاندار مازندران این هشدار رئیس جمهور را گوشزد نموده و اضافه کرد که آقای استاندار! تبیین نگاه ویژه با شخص شماست.

اما بنده به عنوان یک شهروند غرب مازندرانی تاکید میکنم که تبیین نگاه ویژه به غرب مازندران به عهده فرهیختگان غرب مازندرانی است و استاندار مازندران باید بر اساس تبیین نگاه ویژه غرب مازندرانی ها به غرب مازندران بنگرد و عمل کند؛ تا اینکه در یک بازه زمانی کوتاه غرب مازندران به استان جدید تبدیل شود؛ چرا که مازندران با این وضعیت فعلی قابل مدیریت نیست و لازم است در غرب مازندران استانی جدید شکل بگیرد. جهت تنویر افکار عمومی خاصه فرهیختگان غرب مازندران مطالبی که تحت عنوان " غرب مازندران از نگاهی دیگر" در 12 شماره از تاریخ 15آذرماه 88 لغایت 20 فروردین ماه 89 توسط نگارنده قلمی گردید مجدداً به سمع و نظرتان می رسد:

باسمه تعالی

غرب مازندران؛ نگاهی دیگر(1)

- تعیین کننده ترین چیز در مناسبات زندگی فردی و اجتماعی نوع نگاه آدمی است. در یک نگاه زیبابین، همه چیز نمادی زیبا و در یک نگاه بدبین همه چیز نماد ناخوشایند دارد. این که توصیه می شود انسانها به نگاه توحیدی برسند دقیقا بدین جهت است که همه چیز در مدار حق قرار گیرد و در این مدار، عمل شایسته انجام شود.

- هرگاه نگاه آدمی زاویه درست نیابد، رفتار آدمی به سامان نمی گردد. تا نگاه انسان به عالم و آدم اصلاح نشود، چیزی اصلاح نمی شود. رفتار و عملکرد انسان به دنبال نوع نگاه اوست. اگر نگاه خوب باشد نوع عمل خوب و اگر نگاه بد باشد نوع عمل نیز بد می شود. این روند در طول زندگی انسانها ادامه دارد و در جای جای حیات انسان جاری و ساری است.

- این که مردمان غرب مازندران از وضعیت موجود نگرانند و کوس جدایی سر داده اند و از هر فرصتی برای ایجاد استان جدید در غرب مازندران بهره می جویند، جلسه تشکیل می دهند، بحث و گفتگو دارند، همایش ترتیب می دهند و ... همه اینها دلیلش این است که نوع نگاهی که مسئولین امر تاکنون به غرب مازندران داشته اند، اشتباه بوده است. متأسفانه انتظار طولانی مدت مردمان به تغییر نگاه به این مناطق حاصلی نداشته و بواقع نمی توان به پیشرفت غرب مازندران در قالب استان فعلی دل بست.

- گویا در غرب مازندران صرفا جمعیت، وسعت، منابع کشاورزی، منابع معدنی، طبیعت زیبا و ... را دیده اند و از آن بهره برده اند. بی شک دیگر زمان تغییر نگاه مسئولین استانی به این دیار گذشته است و صرفا با جدایی غرب مازندران در قالب استان جدید می توان به توسعه آن امید بست و آرامش و قرار را به مردمان خوب و صمیمی هدیه داد و همه چیز غرب مازندران را با نگاهی درست نگریست و به خوبی سامان بخشید. ان شاءا...

 بنی هاشمیان-دبیر ستاد پیگیری استان جدید در غرب مازندران15/09/88

باسمه تعالی

غرب مازندران؛ نگاهی دیگر(2)

- آری، نوع نگاهی که مردمان به خود و جامعه خویش دارند در توسعه و پیشرفتشان مؤثر است. نمی شود انسان بی تفاوت باشد و یا اینکه به وظیفه اش به نحو بایسته در قبال خود و جامعه عمل ننماید، اما از نوع زندگی ای که برایش فراهم می گردد،راضی و خشنود باشد و مسلما اگر نگاهش را اصلاح کند از زندگی خوبی برخوردار خواهد شد.

- اینکه می بینیم مردمان غرب مازندران از وضعیت موجود نگرانند و امروزه به فریاد آمده اند، بواقع تا حدود زیادی خودشان نیز مقصرند. یعنی اگر در پیگیری امور خود و جامعه شان جدی بودند، برنامه داشتند و از خود فداکاری نشان می دادندو هزینه های مربوط را پذیرا می شدند، همان اوایل پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی- که به خواست و اراده مردمان بیشتر توجه می شد- استقلال یافته بودند و در قالب استانی جدید از چرخه رشد و توسعه همسان با دیگر استان های تازه تأسیس در کشور بهره می جستند.

 -الحمد... در حرکتی جدید، نگاه خوبی که مردمان غرب مازندران به خود و جامعه پیدا کرده اند، می رود که با استقامت و پایمردی به خواسته و اراده شان دست یابند و با ایجاد استان جدید در غرب مازندران به عمران و آبادانی این دیار محروم کمک کنند. ان شاءا...

بنی هاشمیان-دبیر ستاد پیگیری استان جدید در غرب مازندران15/10/88

 

 

 

باسمه تعالی

غرب مازندران؛ نگاهی دیگر(3)

 گفتیم که نوع نگاه مردم به خود و جامعه شان در شکل گیری زندگی انسان مؤثر است. و همچنان نوع نگاه مسئولین نیز در فراهم نمودن یک زندگی مطلوب برای مردمان بسیار تأثیر گذار است.

 اما نقش آگاهان و فرهیختگان جامعه، ویژه و اساسی است. مسئولیت و وظیفه شان بسیار زیاد است. بی تفاوتی و کوتاهی مردم و مسئولین را می توانند جبران نمایند.

 فرهیختگان غرب مازندران باید با آگاهی بخشی و به پشتوانه مردم زمینه های رشد و توسعه این دیار را فراهم نمایند.

 بواقع غرب مازندران به جهت داشتن نیروی انسانی آگاه و فرهیخته بسیار غنی است اما گویا با بی مهری های سالیان متمادی دولت مردان در استان مازندران و عدم بکارگیری آنان در مناصب استانی به دیگر استان ها یا مرکز کشور کوچ نموده و کمتر به فکر سامان یابی غرب مازندران بوده اند. اما امروزه به جهت رشد و تعالی خواسته مردمان غرب مازندران در خصوص استقلال و ایجاد استان جدید در این مناطق ایجاب می نماید که آگاهان و فرهیختگان جامعه غرب مازندران که در جای جای میهن اسلامی مان به خدمت مشغول هستند با تغییر نگاهشان به کمک مردمان برخیزند و به حقی که غرب مازندران و مردمان غیور این سامان از آنان دارند قیام کنند و به تکلیفشان عمل نمایند. ان شاءا...

بنی هاشمیان-دبیر ستاد پیگیری استان جدید در غرب مازندران20/10/88

باسمه تعالی

غرب مازندران ؛ نگاهی دیگر(٤)

با نگاهی دیگر به مسئله استانی شدن غرب مازندران در می یابیم که طرح خواسته وپیگیری های بعدی آن تماماً از جانب مردم صورت گرفته است. اما آگاهان جامعه که بخشی از مردم اند  آنچنان که باید به بهره گیری از این فرصت ها برنیامده اند و هرگاه به دلایلی از ادامه ی پیگیری ها و به نتیجه رساندن این خواسته ی مهم باز مانده اند و بواقع از جمع قطره ها دریا نساخته اند. الحمدالله در دوره ی جدید این حرکت ها، هم مردم و هم آگاهان جامعه مصمم و جدی به دنبال تحقق این امر ارزشمند هستند و تأسیس فرمانداری ویژه در شهرستان تنکابن حاصل کار و تلاش این دوره ی مردم و آگاهان جامعه ی غرب مازندران است.متأسفانه کندی حرکت مسئولین استانی پس از تصویب و اعلام فرمانداری ویژه در تنکابن لذت نتیجه ی کار را  کمرنگ نموده و بی شک مردم وآگاهان را بر این می دارد که با نگاهی دیگر در راستای تحقق امر،  تلاشی مضاعف داشته و بر استقرار فرمانداری ویژه در تنکابن همچنان اصرار ورزند و اجازه ندهند فرصت ها از دست برود.

  بنی ها شمیان – دبیر ستاد ٣٠   دی  ٨٨

باسمه تعالی

غرب مازندران ؛ نگاهی دیگر (۵)

نوع نگاه مردم و آگاهان جامعه به غرب مازندران در دوره ی جدید به تغییر نگاه مسئولین کشوری به غرب مازندران کمک نموده و مسئولین استانی را وادار به تسلیم و واگذاری بخشی از مدیریت ها به غرب مازندران در قالب تأسیس فرمانداری ویژه در تنکابن کرد. تعلل و کوتاهی مسئولین استانی در انتخاب فرماندار ویژه غرب مازندران قابل توجیه نیست. پیشرفتوتوسعه آن را به تأخیر می اندازد.

بواقع نباید فراموش کرد که زمان چون باد میگذرد و سریع السیر و قسی القلب ما را جا میگذارد، می رود و به حسرت ها ی ما اعتنائی نمی کند. آری! باید شتاب کرد.

دیگر درنگ جایز نیست. باید تلاش نمود تا مسئولین را وادار کنیم با گردن گذاشتن واقعی به خواست و اراده مردمان غرب مازندران به جبران گذشته بپردازند و با پذیرش استقلال و ایجاد استانی جدید در آینده ای نزدیک، عمران و توسعه ی غرب مازندران را به شایستگی رقم زنند.

بنی هاشمیان – دبیر ستاد ۱٠بهمن ۸۸

باسمه تعالی

غرب مازندران ؛ نگاهی دیگر(٦)

مشارکت عامه مردم از ضروریات اصلی جامعه ی انسانی است.

اینکه اسلام عزیز به تشویق و ترغیب مردم در تبیین سرنوشتشان می پردازد،دقیقاً در جهت اینست که می خواهد مردم را درگیر مسئله یا مسائل جامعه کند و نهایتاً این باور را ایجاد کند که بدون مشارکت مردم درامور جامعه، ره به جایی نمی توان برد. مشارک مردم به حاکمان جامعه جهت می دهد. خواست و اراده مردم در بهبود عملکرد حاکمان موثر است. اگر امروز به بخشی از خواست و اراده  مردم غرب مازندران توجه شده و فرمانداری ویژه حاصل این توجه است. پیگیری و اصرار مردم در دستیابی به حقوق حقه شان حاکمان را وا می دارد که به اراده و خواست اصلی مردم که ایجاد استان جدید در غرب مازندران است، گردن بگذارند و با نگاهی دیگر به عمران و آبادانی غرب مازندران که از چرخه ی توسعه عقب مانده است، بپردازند.

بنی هاشمیان – دبیر ستاد  ٢٠بهمن  ٨۸

 

باسمه تعالی

غرب مازندران ؛ نگاهی دیگر(٧)

نقش شوراهای اسلامی که نهاد مردمی و مدنی است بسیار تعیین کننده است. شوراها تجلی گاه اراده مردم اند و می توانند گام های موثری در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها بر دارند . نقش شورا ها در توسعه ی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... جامعه انکار ناپزیر است و در شرح وظایف و اساسنامه شوراها به شایستگی از آن یاد شده است.

خوشبختانه با ورود شوراها به مسئله ی استانی شدن غرب مازندران، این حرکت ارزشمند نظام یافته و با گذشت حدود سه سال به بخشی از خواست و اراده مردم دست یافته اند و باید تلاش کنند از راههای قانونی در کوتاهترین زمان ممکن به تمامی خواست و اراده مردم یعنی استانی شدن غرب مازندران دست یابند

بنی هاشمیان –  دبیر ستاد ٣٠ بهمن ۸٨

باسمه تعالی

غرب مازندران ؛ نگاهی دیگر(۸)

گفتیم که شوراهای اسلامی تجلی گاه اراده مردم اند. با نگاهی گذرا به تلاش ها و فعالیت های ارزشمند شوراهای اسلامی غرب مازندران  برای استانی کردن این دیار در می یابیم که شوراهای اسلامی  در به نمایش گذاشتن اراده مردم، خوش درخشیده اند و پرچمدار این حرکت عظیم مردمی بوده و تمامی نشست ها و همایش های مردمی را به شایستگی دنبال کرده اند.

الحمدا... شوراهای اسلامی غرب مازندران تمام قد در جهت تحقق خواست واراده مردمان بپاخاسته اند و می رود که با تغییر نگاه حاکمان کشوری در ایجاد استان جدید در غرب مازندران، برگ زرینی به خدمات ارزنده ی خویش در این مناطق افزوده و رشد و توسعه ی آن را تضمین نمایند.

بنی هاشمیان – دبیر ستاد ۱٠اسفند  ۸٨

باسمه تعالی

غرب مازندران ؛ نگاهی دیگر(٩)

غرب مازندران علیرغم برخورداری از مواهب پروردگار منان جایگاه قابل قبولی در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... ندارد. رشد و توسعه را در قالب استان فعلی نمی توان در آن به انتظار نشست.

تلاش مردمان برای سامان یابی امور آن به جایی نرسیده است و دوری راه و عدم ارتباط مردمان با مسئولین و نوع نگاه به این منطقه، شوراهای اسلامی را بر آن داشته که تنها راه عبور از بن بست توسعه را جدایی از استان فعلی ببینند و به کمتر از این راضی نباشند.

شوراهای غرب مازندران می دانند که با استقلال و استان جدید به جایگاه اصلی خود دست پیدا می کنند و شناسنامه دار می شوند و رشد و توسعه ی آنان بر اساس معیار های قابل پذیرش جامعه ایرانی و مطابق سند چشم انداز ٢٠ ساله کشور خواهد بود نه اینکه در گرو رشد و توسعه شهر هایی چون ساری، بابل و آمل باشد.

بنی هاشمیان – دبیر ستاد٢٠ اسفند  ٨٨

باسمه تعالی

غرب مازندران ؛ نگاهی دیگر(۱٠)

شوراهای اسلامی عامل تحرک و تحول اجتماع هستند.

شوراهای اسلامی با ورود به بحث استانی کردن غرب مازندران و اصرار و ابرام آنان بر استقلال و تأسیس استان جدید در این مناطق، تحرک و تحول اجتماع غرب مازندران را رقم زده اند.

شوراهای اسلامی غرب مازندران در دومین دوره آغازگر این حرکت عظیم مردمی بوده اند و ان شاالله سومین دوره از شوراهای اسلامی بتوانند ایجاد استان جدید در غرب مازندران را در کارنامه زرین خود به ثبت برساند و بعدها نیز شریک تحرکات و تحولات عظیم استانی باشند باقیات و صالحاتی را به کارنامه ی اعمال خود بیفزایند.

بنی هاشمیان – دبیر ستاد ٣٠  اسفند ٨٨

باسمه تعالی

غرب مازندران؛ نگاهی دیگر(۱۱)

اصرار و ابرام شوراهای اسلامی بر امر استانی کردن غرب مازندران بعنوان یک واقعیت جامعه ی انسانی این دیار ستودنی است.

از جمله مسایلی که درجامعه مهم است و پرداختن بدان ضرورت دارد اینست که واقعیت های جامعه را به شایستگی احصاﺀ و شمارش نموده در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها به آن بپردازیم.

تصمیم شوراهای غرب مازندران در خصوص استانی کردن غرب مازندران و تلاش های ارزشمند در این ارتباط، کاری است ماندگار و مأجور. اما نباید فرصت ها از دست برود و کار امروز  را به فردا واگذار کرد. شوراهای اسلامی غرب مازندران نباید حتی یک لحظه درنگ نمایند. باید باور کنند که به میزان جدیت، تلاش، اصرار و ابرام شان از بودجه کشور بهره مند شده و رشد و توسعه ی جامعه شان را  رقم بزنند.

بنی هاشمیان – دبیر ستاد۱٠ فروردین ٨٩

باسمه تعالی

غرب مازندران؛ نگاهی دیگر(۱٢)

گفتیم که شوراهای غرب مازندران واقعیت جامعه خودشان را به نحو احسن شناسایی نموده و الحمد الله در برجسته کردن و انعکاس آن خوب کوشیده اند به شکلی که امروزه مسئولین کشوری را درگیر این واقعیت کرده است.

اما باید به خاطر داشته باشند هنوز به نتیجه نرسیده اند. شوراهای اسلامی غرب مازندران باید در کار گروه های خود در این جهت تلاش مضاعف داشته باشند و با گزینش مشاوران برجسته در تهیه طرح جامع استانی شدن غرب مازندران در فاصله ی زمانی کوتاه و اندک با کار شبانه روزی و جهاد گونه اقدام و پس از آن با بهره گیری از راهکارهای قانونی از طریق دولت و مجلس به تأسیس استان جدید در غرب مازندران بپردازند. ان شاﺀالله با نگاهی دیگر این خواست و اراده ی به حق مردم محقق خواهد شد.

بنی ها شمیان – دبیر ستاد ٢٠فروردین ٨٩

 

نظرات 3 + ارسال نظر
قنبری 1392/07/18 ساعت 10:49 ب.ظ

خواهرم محبوبه
زود قضاوت نکن. از کجا به نظرم رسیدی؟ اینجانب ولایتمدار هستم و دوستدار همه ولایتمداران واقعی. آقای احمدی نژاد باشد یا آقای روحانی. میزان رفتار فعلی آقایان است. تاکنون ولایتمداری اقای روحانی را بهتر از آقای احمدی نژاد دیدم.
آقای بهرامی با حرفت موافقم. ولی بهتر است سلیقه همه خوانندگان را نیز در نظر بگیرید. بگذارید مشتری دائمی شما باشیم.

محبوبه 1392/07/18 ساعت 06:53 ب.ظ

حق با قنبری است چون از نظر ایشان فقط محمود محبوب بود .

قنبری 1392/07/18 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام
چرا برای رئیس جمهور از لقب محبوب استفاده می کنید. درست است که رئیس چمهور انتخاب شده برای همه محترم است ولی محبوب نه. معمولا خبرنگاران جهت درج خبر از علایق شخصی سیاسی استفاده نمی کنند و بهتر است از عنوان رسمی رئیس جمهور محترم استفاده شود.

سلام
اگر با دقت توجه کنید مطلب یادداشت است نه خبر
و نویسنده می تواند در یادداشت سلیقه شخصی خود را دخیل نماید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.