پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

وجود 20 انجمن صنفی کارگران ساختمانی فعال در استان مازندران

صبح امروز انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مازندران با حضور رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان در رامسر تشکیل جلسه دادند.

 

 

عبدالرحمان حلاجیان رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این جلسه  ضمن با اهمیت دانستن انجمن ها و صنف های کارگری گفت:قبل از اینکه انجمن کارگری تشکیل شود هر کدام از کارگران ساختمانی تنها یک رای و نظر داشتند در حاللی که اکنون با تشکیل انجمن می توانند در جلسات بزرگ تاثیر گذار باشند و پتانسیل زیادی در انجمن کارگران و استاد کاران نهفته است.

وی گفت:اگر خدمات خوبی به کارگران از طرف انجمن ارائه شود مطمئنا مسئولین نیز از این انجمن حمایت می کنند و باید قدر این تشکل را بداینم.

رئیس کانون انجمن های کارگران ساختمانی استان مازندران گفت: جلسات ما به صورت دوره ای و رندمی برگزار می شود و همه برنامه هایی که گروههای ساختمانی در آن نقش ایفا می کنند رصد و در خصوص آنها تبادل نظر می شود.

سید هادی ساداتی گفت:از گلوگاه تا رامسر حدود20 انجمن فعال و پویا وجود دارد .

وی ادامه داد:یکی از دغدغه خاطر ما در خصوص بیمه کارگران ساختمانی است که متاسفانه قانون بیمه لایحه بودجه سال را به یک درصد ارزش افزوده شهرداریها متصل کرده است در حالی که شهرداریها خود هر ساله با کمبود بودجه مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه تنها حدود 19 هزار کارگر ساختمانی بیمه شده در استان وجود دارد که این تعداد نسبت به کل کارگران ساختمانی بسیار کم است.

ساداتی گفت:نباید در خصوص حوادث ساختمانی به آمار اکتفا کرد زیرا بعد از رانندگی در کشور بیشتر آسیب های وارده به این گروه از افراد جامعه است.

مجید قربانی رئیس انجمن صنفی استاد کاران و کارگران شهرستان رامسر نیز گفت :در حال حاظر 1800 نفر عضو این انجمن در رشته های 14 گانه ساختمانی در شهرستان رامسر هستند و از این تعداد حدود 300 نفر بیمه شده اند .

قربانی گفت:هر سال سهمیه ای که برای رامسر در خصوص بیمه در نظر گرفته می شود حدود 140 نفر است که علی رغم مصوبات مجلس در خصوص حذف سهمیه برای بیمه ، ولی سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد:از آنجاییکه ما طرحی ارائه کردیم که کارفرما برای اخذ جواز از شهرداریها برای جلوگیری از سردرگمی ،باید استاد کارش مشخص باشد ولی تا کنون این کار عملی نشد .

وی گفت:با عملی شدن این کار از مهندسین ناظر و نظام مهندسی نیز می خواهیم تا مهارت فنی استاد کاران مورد بازبینی قرار گیرد که متاسفانه تا کنون هیچ کار مثبتی برای عملی شدن این پیشنهاد صورت نگرفته است.

قربانی افزود:به علت توریستی بودن شهرستان رامسر ، برای ساماندهی کارگران میادین شهر نیز طی نامه هایی با شهرداریهای شهرستان ،از آنها خواستیم با ما همکاری کنند که در این خصوص نیز گامی مثبت برداشته نشد.

رئیس انجمن صنفی استاد کاران و کارگران شهرستان رامسر در پایان از بیمه تامین اجتماعی ،اداره تعادن ،کار و رفاه اجتماعی در خصوص جمایت هایشان از این انجمن صنفی تشکر و قدردانی کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
جم شید 1392/07/06 ساعت 10:06 ق.ظ

دکی جون به جمع ما خوش امدی..

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.