پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

دست نگهدارید ، خانه ما محل زندگی ماست خرابش نکنید

این خواسته چند تن از ساکنین کوی شهید رجایی رامسر است ،چند تن از ساکنین کوی شهید رجایی با مراجعه به مقامات ارشد رامسر خواستار جلوگیری از تخریب منازل خود از سوی اداره راه و شهرسازی شدند.

 

 

غلامحسن حنیفه پور که یکی از معترضین کوی شهید رجایی می باشد به خبرنگار ما در خصوص تخریب منزل خود توضیح داد و گفت:خانه ای که حدود 8 سال پیش با خون و دل ساخته و سرپناه زن و فرزندان مان می باشد از سوی اداره راه و شهرسازی تهدید به تخریب می باشد.

وی افزود:برخی از پرندگان (چلچله –پرستوها) در منازل و ساختمان های مردم برای خود لانه درست می کنند .با توجه به اینکه اطراف لانه خود را خراب می کنند اما مردم هیچگاه اقدام به تخریب لانه های این پرندگان نمی کنند برای اینکه عقیده دارند خراب کردن لانه این پرندگان گناه دارد اما نمی دانم چگونه مسئولان اداره راه و شهرسازی و با چه دلی می خواهند خانه ما را که سرپناهی است برای زن و فرزندانمان خراب کنند.

این شهروند رامسری در بخش دیگر حرفهای خود گفت:در چند روز قبل با توجه به اینکه امتیاز گاز ،برق و تلفن داشتیم از سوی مسئولین امر کنتور گاز و برق منزل مسکونی را قطع و جمع نمودند .

وی همچنین افزود:این مکان که قبل از سال 1363 محل جمع اوری زباله شهری رامسر بوده است و پس از انتقال آن و دفن زباله شهری به مناطق جنگلی رامسر ،از سوی پدرم به علت نداشتن کسب و کار بخشی از این مکان از سال 1363 پاکسازی نموده و ان را تبدیل به یک زمین مزروعی و باغی سرسبز نموده و با کاشت درختان انواع میوه و با زحمت های فراوان این مکان را حفظ نموده و در واقع از سال 1363 این زمین در اختیار ماست .

وی همچنین افزود:پدرم در زمان حیات خود یعنی در سال 1380 قطعه زمینی به مساحت 200 متر مربع برای ساخت سرپناه خود و فرزندان و همسرم به من داد و من از سال 1382 شروع به ساخت یک واحد مسکونی محقرانه با زیر بنای 70 متر مربع نمودم.

وی همچنین افزود:با حقوق کارگری روز مزدی و با مشقت فراوان توانستم یک سرپناه معمولی برای زن و فرزندانم بسازم و در ان زندگی عادی خودمان را ادامه دهیم اما متاسفانه پس از 8 سال سکونت مورد تهدید تخریب قرار گرفتیم .

وی در ادامه افزود:علی رغم اینکه به مسئولان ارشد شهرستان مراجعه نمودیم و مشکلات و گلایه های خودمان را ابراز نموده و خواستار مساعدت از انان شدیم تا حال در این رابطه قولهای مصلحت امیز هم به ما داده اند اما پس از مدتی قولهای خود را زیر پا گذاشتند و اداره راه و شهرسازی هم به تهدید تخریب ما ادامه می دهد و همین امر باعث شده تا ما شب و روز خواب و آرام نداشته باشیم و هیچکس هم نیست به دادمان برسد.

احمد افرازی یکی دیگر از ساکنین کوی شهید رجایی رامسر در گفتگو با خبرنگار ما گفت:حدود 20 سال پیش در این مکان خانه ساخیتیم و امتیاز گاز و برق و تلفن گرفتم و در همین خانه 3 فرزندمان را بزرگ کردیم و دو فرزندمان هم ازدواج کردند و حالا پس از 20 سال زندگی در این خانه ما را تهدید به تخریب می کنند و در ماه مبارک رمضان ما را بدون برق و گاز گذاشتند.

وی همچنین افزود:پس از رنجهای فراوان و با هزار امید و آرزو در 20 سال پیش این سرپناه را برای زن و فرزندان خود ساختیم و حالا مانده ایم پس از تخریب آن و با این مشکلات زندگی به کجا پناه ببریم.

متاسفانه قول مسئولان شهرستان رامسر هم مثل سراب بود و تا کنون هیچ کاری نتوانستند برای ما انجام دهند .

لذا انتظار ما این است حداقل مکانی در اختیار ما قرار دهند تا زن و فرزندانمان بدون سرپناه نباشند .

رضی کاظمی یکی دیگر از ساکنین منطقه مدعی شده است مکان فوق متعلق به اجدادشان است و به همین دلیل بخشی از آن را تبدیل به مکان توریستی نموده و اقدام به ساختن آلاچیق و سکوهای مسافر پذیر در قسمت ساحل دریا زده بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت:با توجه به اینکه مکان فوق زمین آبا و اجدادی ماست این مکان بدون حکم قضایی و بدون هماهنگی از سوی اداره راه و شهرسازی رامسر تخریب شد.

گزارش از عبدی خبرنگار روزنامه پنجره نو


نظرات 10 + ارسال نظر
ok 1392/05/29 ساعت 01:30 ب.ظ

سلام بهرامی جان
چرا عکس و خبر نهایی اعمال قانون خبر فوق را منعکس نمیکنی
در صحنه حضور داشتی که..

رها 1392/05/27 ساعت 10:40 ق.ظ http://s2a.ir

سلام دوست خوبم
وب قشنگی داری
خوشحال میشم به وب من هم سر بزنی
میتونی برای وبلاگت آدرس جدید ثبت کنی
http://s2a.ir

شهروند 1392/05/27 ساعت 08:28 ق.ظ

گزارشی درباره تحویل ندادن مسکن مهر رامس تهیه فرمائید

سلام
متاسفانه افراد آن شرک تعاونی همکاری نمی کنن

مسعود 1392/05/27 ساعت 08:01 ق.ظ

خوب این هم نمونه زمین خواریه
حالا با متراژ کم و از طرف قشر آسیب پذیر جامعه
( نمی خوام توهین کنم ولی یه چیزی مثل زورآباد کرج )
ولی دلیل نمیشه ما حق رو به این خانواده ها بدیم
از طرفی هم آواره کرده اونها کار درستی و قانون باید اجرا بشه
در ییلاق جواهرده هم با توجه به کم شدن زمین و افزایش زیاد قیمت مسئله زمین خواری بسیار تهدید کننده هستش حتی با تمام تلاش هایی که سازمان منابع طبیعی و جنگلبانی انجام داده لطفا در این مورد هم مقاله ای بنویسید

همشهری 1392/05/27 ساعت 07:57 ق.ظ

نباید یک طرفه قضاوت کرد .علت اینکه اداره راه وشهرسازی می خواهد آن منطقه را تخریب کند چه می باشد؟لطفأ پیگیری کنید.

قنبری 1392/05/26 ساعت 11:57 ب.ظ

ما یادمان می آید آنجا زباله دانی با بوی بسیار بدی بود که چهره بسیار بدی به شهر میداد. کسی هم صاحب آنجا نبود. هرچند که باید مالکیت آنجا با سند مشخص شود ولی خراب کردن خانه نیز کار درستی نمی باشد. هر ایرانی باید خانه و سرپناهی داشته باشد و این یک حق است. ان شاالله مشکل این برادران نیز حل شود.

مهدی 1392/05/26 ساعت 11:21 ب.ظ

بی سرپناه کردن یک عده بی نوا هنرنیست چراهیچیک ازمسولین دستشان رانمیگیرد؟

منتقد 1392/05/26 ساعت 04:41 ب.ظ

با اجازه اقای پناهی... اقای بهرامی لطفا این خبر رو پیگیری کنید قابل توجه نیروی انتظامی و فرماندار محترم ....روز روشن سارقین به منزل مردم حمله می کنن و چاقو می زنند مادر خانم اقای یگانه .....

کسب درآمد آسان
-------------------------------------------------------
دوست عزیزم ، سلام
فرصت خوبی است که وقتی در اینترنت هستی درآمد داشته باشی
یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت که نیازی به کاره خاصی نیست و شما با استفاده از بازدید خودکار سایت ها درآمد خوبی
در حدوده 200 هزار تومان در ماه داشته باشید
من خودم به درآمد بالایی در این سایت رسیدم پس شما هم میتوانید
برای شروع کسب درآمد روی لینک سایت کلیک کنید
http://kaasbdaramad.mihanblog.com/

mehdi 1392/05/26 ساعت 03:57 ب.ظ http://www.9jok9.mihanblog.com

سلام دوست خوبم
حال شما؟
چه خبرا
وبلاگتو خیلی خوب ساختی واقعا معلوم روش کار کردی
جدی میگم یکمی اگه بیشتر برسی بهش می تونی پربازدیدتر از این بکنی

منم یه وبلاگ دارم بیا حتما بهم سر بزن
منتظرتم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.