پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

قفل پژواک رامسر باز شد+یادداشت و دلایل قفل گذاری

خبرنگاران مشکلات اجتماعی را جستجو می‌کنند، به واقعیت‌های تلخ پی می‌برند، مسائل و نیازهای جامعه را درک می‌کنند و برای انتشار آن خود را مسئول می‌دانند و چون رابط بین مردم و مسئولان هستند نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند و غفلت بورزند در نتیجه با قلم خود به جنگ کاستی‌ها، سهل‌انگاری‌ها و کمبودهای موجود می‌روند و گاهی هم در این راه تنبیه و تحقیر می‌شوند، ولی باز دست از کار رسالت خود برنداشته و همچنان در راستای آبادانی و اطلاع‌رسانی می‌تازند.

 

 

کسی که شغل مقدس خبرنگاری (نه البته شغل)  را انتخاب می کند باید فردی سراپا عشق و استعداد باشد و به کار خویش برای کاوشگری فراوان علاقه وافر داشته باشد و از بی باکی و استقامتی در خودر بر خوردار باشد تا بتواند رنج ها و سختی های خبرنگاری را تحمل نماید .

در روزگار ما که مردم به دنبال اخبار وقایع روز هستند این شغل خبرنگاری است که به این نیاز انسان‌ها پاسخ می‌گوید و این روزها خبرنگاران لحظه‌هایی را ثبت می‌کنند که به ندرت می توان آنها را در برهه دیگری نظاره‌گر بود و یا تکرار کرد.

خبرنگاران همان چیزی را می‌نویسند که مسئولان ما بیان می‌کنند و جامعه خبری سعی می کند همواره پاسدار قلم و ارزش‌ها باشد.

 البته چرا برخی افراد جامعه نمی تواند به قشر خبرنگاری که قلم به دست گرفته‌اند اطمینان کند جای بسی تامل است، آیا چیزی غیر از عدم اجرای تعهدات از سوی برخی مسئولان است یا اینکه خیلی از پروژه‌های ما در دراز مدت نیز تحقق نیافته‌است، می‌تواند دلیل خوبی بر این حرف‌ها باشد.

برخی از مسئولان در صحبت‌ها و سخنرانی‌های خود خبرنگاران را بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی عنوان می‌کنند، ولی در عمل همان دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه خبرنگاران را به دلیل نقدهای به جا، سازنده و یا حتی گاهی به دلیل یادآوری و گوشزد کردن برخی از امور توبیخ می‌کنند و مقام‌های بالاتر نیز حرفی نمی‌زنند و هیچ حمایتی را روا نمی‌دارند.

طبیعتاً وقتی خبرنگار هم به لحاظ معیشتی و هم امنیت اجتماعی فردی و حقوقی تضمین نشده باشد استمرار و ثبات شغلی‌اش با تهدید روبه‌رو می‌شود، در این صورت یا خبرنگار عملاً اجازه فعالیت پیدا نمی‌کند و یا خود خسته شده و از کارش کناره‌گیری می‌کند که البته مورد دوم را کمتر شاهد بوده‌ایم؛ زیرا خبرنگاران تمام این سختی‌ها را به دلیل شیرینی و جذابیت این حرفه که تمام آن به دلیل خدمت‌رسانی به مردم است، رها نمی‌کنند.

 

 با تمام این احوالات کمتر مسئولی است که به یاد خبرنگار و مشکلات پیش روی او و خانواده‌اش باشد، ولی با شهادت شهید محمود صارمی خبرنگاران هم روزی برای خود داشته و می‌توانند پس از یک سال کار، تلاش، نقد و گرامیداشت مسئولان، مقام و جایگاه خود را ارج نهاده و در کنار مشکلات شهرستان یا استان به یاد مشکلات خود نیز باشند.

این روز خجسته را به یکایک همکاران و عزیزان فعال در صحنه خبر تبریک عرض می نماییم.

اما در خصوص رمز گذاری پژواک رامسر

1-ما به هیچ وجه دوست نداریم تا انتقال آزاد اطلاعات با بستن یک رسانه ناقص شود و کسانی که از بستن روزنامه ای ،سایتی و یا وبلاگی خوشحال می شوند مسلما دشمن اصلی پیشرفت جامعه هستند.

2-در حد توان خود در به روز رسانی پژواک رامسر کوشیدیم ولی برای رشد و توسعه شهرستان نیازمند هزینه است که پژواک رامسر به تنهایی قادر به پرداخت هزینه نیست و برای ایجاد دموکراسی ،پیشرفت ،توسعه جامعه و استمرار آن همت و حمایت تک تک شهروندان را می طلبیم.

3-پژواک رامسر نه فیلتر شد و نه با اجبار دستگاه یا سازمانی به صورت موقت تعطیل شد بلکه به دلیل فشار های وارده آنهم بی دلیل از سوی برخی از مسئولین شهرستان ادامه کار در آن برهه برایمان مقدور نبود و همانطوری که در مصاحبه در قلم جوان عنوان شد به اصطلاح صبرمان از بی مهری ها تمام شده بود و موقتا قفل گذاری شد البته بنا داشتیم آن را به طور کامل تعطیل نماییم تا برخی افراد نفس راحتی بکشند اما با تشویق های دوستان همراهمان از این کار منصرف شدیم.

4-مدیر پژواک رامسر در حد توان خود سعی کرده بدون فیلترخاصی و در حد توان و مصلحت مسائل شهرستان را بیان کند و در این راه کوشیده در فضای مجازی بهترینها باشد ،در این راه نه پسر شجاع لقب مناسبی برایمان بوده است و در این روزها شیپور چی به ما می چسبد،لطفا در خصوص اظهار نظر در مورد پژواک رامسر از این جمله رهنمود بگیرید که "تو اول بگو تا از کجا میخوری تا من بگویم چگونه می اندیشی".

5-از تنها مسئول آشنا به آلام رسانه و مطبوعات شهرستان "جناب سید کمال سیدی " که به بهانه تعطیلی موقت پژواک رامسر مطالبی  نگاشت نهایت سپاسگزاری را داریم.

6-از شیخ صفر قاسمی ،حسین قاسمی ،سیده نصیبه دوستدار (خبرنگار شهرستان نکا) ،اکراسریان ،جواد رحیمیان ،ابراهیم گل دشتی ،مصطفی باصری ،خانم شاهمرادی ،رامین کاظم زکی ،دکتر قاسم شریفی ،حسن گل دشتی ، ،مجتبی حسن نژاد ،رحمان حلاجیان،سید مولایی،عباس احمدی ،روزمهر صالحی  و... و کلیه کسانی که با شماره های ناشناس پیامک دادند و کلیه کسانی که در فضای مجازی با کامنت و تماس های خود از تعطیلی پژواک ابراز تاسف کردند سپاسگزاریم.

7-در پایان در آستانه حلول ماه شوال و به یمن استقرار دولت تدبیر و امید آیت الله روحانی از خداوند متعال می خواهیم که خدایا ما را ان ده که آن به و مگذار ما را به که و مه .آمین یا رب العالمین

 

نظرات 7 + ارسال نظر
یک دوست 1392/05/20 ساعت 07:11 ب.ظ

آقای بهرامی سلام
شاید اطلاع ذاشته باشید که بیش از یکماه است که تلفن ثابت وهمراه درییلاق گرسماسر قطع می باشد .و مسئولین مخابرات وبی توحهی شورا باعث مشکلات زیادی برای مردم شده چنان که اطلاع ذارید مردم فقط در فضل تابستان از تلفن ثابت استفاده می کنند و مردمی که در ییلاق بودند می گویند اگر تلفن داشتند حوادث چند روز اخیر شاید بوجو د نمی امد ...محبت کنید پیگیری نمایید

سلام
با شورای روستا تماس می گیرم و با شورای بخش مصاحبه ای در این خصوص انجام خواهم داد
با تشکر

17 مرداد 1392/05/17 ساعت 08:23 ب.ظ

روز خبرنگار بر خبرنگاران چند شغله !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هم مبارک .

چرا مطلبی رو که برای یکی از خبرنگاران عزیز !!! گذاشته بودین رو از روی وبلاگ برداشتید

شما هم زیر بار تهدید کمر خم کردین ؟

ذبیحی 1392/05/17 ساعت 03:39 ب.ظ

سلام محمدرضا عزیز روز خبرنگار را بهت تبریک میگوییم انشالله که همیشه برقرار باشی واقع اند خسته شده بودم از این که وبلاگتون قفل بود انشالله که مسولین شهرمان قدرتو بدونن سایه ت همیشه برقرار باشه زنده باشی

تبریک به خبرنگاران جسور و دوست داشتنی روزتون مبارک محمد رضا جان

شکر 1392/05/17 ساعت 11:02 ق.ظ

باسلام خدا را شکر می کنم وبلاگتون باز شد روز خبرنگا ررو به شما وبه همه فعالین در این راستای تبریک می گویم

امیری فر 1392/05/17 ساعت 09:31 ق.ظ http://ramsaronline.blogsky.com/

بازتاب بسته شدن وبلاگ شما در من هم این بود که روزی صدبار رفرش می کردم و با رمز خواهی مواجه می شدم و می پنداشتم که اون از ما بهترونی که آگاه به رمز این وبلاگ هستند کیا میتونن باشن؟

سلام . روز خبرنگار بر شما مبارک . از اینکه قفل شما با کلید تدبیر و امید باز شد خوشحالم . بالاخره این کلید بدرد یک جایی خورد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.