پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر پاسخگو باشند

بیانیه بدون مقدمه و شتابزده شما عزیزان حکایت از حس مسئولیت پذیری و نشان از عشق و علاقه وافر به حفظ آثار و ابنیه تاریخی و همچنین عدم رضایت انجمن از معماری ناموزون و مدیریت شهری و اشاره به بعضی از طرحها و پروژه های نیمه کاره و نارضایتی حضرات به  دلیل به تاخیر 6ساله در خصوص عدم تشکیل انجمن حفظ میراث فرهنگی توسط مقام محترم فرماندار و به چالش کشیدن سازمان میراث فرهنگی در خصوص نوعی بدعت! که نمی دانم محصول تفکر چه شخص و یا اشخاصی می باشد اینجانب را بر آن داشته که چند سطری تقدیم شما عزیزان نمایم.

 

 

در ابتدا بر خود فرض میدانم که از تلاش شما عزیزان و تمامی تشکلهای مردم نهاد شهرستان بدلیل ابراز وجود و حس مسئولیت پذیری در خصوص مسائل مربوط به شهرستان تشکر و تقدیر نموده و برای همه شما عزیزان آرزوی توفیق و بهروزی نمایم. اما با کمی درایت و تامل در بیانیه اخیر انجمن حدس و گمان اینجانب بر آن است که نوک پیکان شما عزیزان متوجه پروژه مرکز خرید آرامش می باشد.

گذشته و پیشینه اینجانب گواه بر این امر است که هرگز و تحت هیچ شرایطی از عنوان نمودن حقایق پرهیز ننموده و تا آنجا که توانسته ام سعی نمودم که هیچگاه حقیقت را فدای مصلحت نکنم.اگرچه این طرز تفکر حاصلی جز عقب ماندگی و درویشی از این دنیای بی وفا برایم نداشت.

اینجانب در مکاتبات متعددی همیشه سعی نمودم که دوش به دوش شما عزیزان در جهت عمران و آبادانی شهرستان رامسر در حد بضاعت خویش ادای وظیفه نموده و رسالت شهروندی خویش را بجای آورم، هر چند که همیشه نامه ها و مقاله ها مکتوبات حقیر بدون جواب مانده، شاید بضاعت مالی، میزان تحصیلات و موقعیت اجتماعی و طبقاتی و صقر سن و دلایل دیگر دست به دست هم داده و تشکلهای مردم نهاد شهرستان حتی از یک تماس تلفنی کم هزینه هم دریغ فرموده و بنده را لایق ندانسته اند.

چو می توان به صبوری کشید جور عدو    چرا صبور نباشم که جور یار کشم

ما زیاران چشم یاری داشتیم       خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

برا اساس آئین نامه اجرایی تاسیس و فعالیت سازمانهای مردم نهاد مصوب 8/5/84 و با عنایت به مفاد فصل دوم آئیین نامه فوق الذکر در خصوص حقوق و تکالیف و مواد مرقوم در آئین نامه از جمله ماده5 از بند یکم و بند ب از ماده 4 و همچنین با توجه به مواد 18و19و20و21 در خصوص نحوه صدور مجوز و شرایط عضویت و سایر موارد قید شده در آئین نامه که از حوصله این دفتر خارج است،جسارتا سوالاتی از شما عزیزان داشته و به هیچ وجه منتظر جواب و یا تماس شما عزیزان نبوده ونیستم،زیرا که به این بی مهری ها عادت کرده ام.

1-محدودیتهای ساخت وساز رعایت حریم میراث و کد ارتفاعی از محدوده میراث فرهنگی در چه تاریخ و توسط کدامین ارگان ،نهاد و یا اشخاصی تصویب و لازم الاجرا گردیده است؟

2-نقش تشکلهای مردم نهاد،از جمله اعضای محترم انجمن دوستداران میراث فرهنگی در تصمیم و تصویب این طرح تا چه اندازه تاثیر گذار بوده است؟

3-انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر در چه تاریخی تشکیل و اعضای محترم این انجمن چه اشخاصی می باشند؟

 4- اساس نامه انجمن فوق الذکر در چه تاریخ و با استناد به کدامین رای گیری و دوره تصدی این عزیزان و تصمیمات اساسی آنان در کدامین نشریه و یا هفته نامه و یا روزنامه به اطلاع احاد مردم رسیده است؟(اشاره به ماده 21 تبصره 1 آئین نامه اجرایی)

5-به فرموده شما عزیزان در بیانیه اخیر انجمن که مدت 6سال است که با ریاست فرماندار تشکیل نگردیده و در این مدت بالغ بر 4مراسم تودیع و معارفه در سمت فرمانداری و سرپرستی تشکیل گردیده،تا کنون چه عملکردمثبتی در راستای وظایف قید شده ارائه نموده است؟

6-به نظر شما عزیزان اگر خودرو های سنگین از بلوار زیبای معلم عبور نکنند باید از کدامین راه پرواز نمایند و راهکار و پیشنهاد مناسب شما عزیزان در این خصوص چیست؟(اشاره به بند دوم از فصل دوم)

7-علیرغم وجود اماکن،بجا مانده از رژیم سابق که اکثر آنها در فهرست آثار و ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی قرار دارد چرا هنوز اداره میراث فرهنگی شهرستان رامسر از موهبت یک اداره و مکان آبروند و در شان ومنزلت خود در رنج است؟

8-کدام یک از اعضای محترم انجمن دوست داران میراث فرهنگی رامسر از تصمیم و تصویب قوانین مربوط به محدودیتهای ساخت و ساز و رعایت حریم ها و رعایت کد ارتفاعی در املاک اموال خود متضرر گردیده اند؟

9-تا کنون چند سرمایه گذار را تشویق به سرمایه گذاری در شهرستان رامسر نموده و برای چند نفر از جوانان و نیروهای بیکار این شهرستان ایجاد اشتغال نموده اید؟

10-اعضای انجمن فوق الذکر تا کنون در کدامین اقدام فرهنگی- اجتماعی- ورزشی- هنری- نیکوکاری و امور خیریه و بشر دوستانه، امور زنان، آسیب دیدگان اجتماعی،حمایت بهداشتی و درمان،توانبخشی محیط زیست،عمران و آبادانی و نظایر آن نقش مهمی ایفا نموده اند؟(ماده3 از تبصره 5 فصل یکم)

11-به نظر شما عزیزان چند درصد از در آمد حاصل از محل فروش بلیط در موزه کاخ رامسر به شهرستان اختصاص می یابد؟(اشاره به آمار و ارقام ارائه شده در مصاحبه با مدیریت موزه کاخ)

12-انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر تاکنون در جهت مرمت و باز سازی کدام یک از آثار میراث فرهنگی ایفای نقش نموده است؟

13-هزینه های مربوط به انجمن محترم از کدامین منابع تامین میگردد؟(ماده6 فصل دوم)

14-آیا تاکنون در جهت دفع موانع و ضررهای ناشی از تصویب قوانین مربوط به رعایت حریم و غیره... که جماعت زیادی را نگران و ناراضی نموده اقدام موثری بعمل آورده اید؟

15-آیا تا کنون شرح کاملی از وظایف و عملکرد خود در چند سال گذشته به شهروندان رامسری ارائه نموده اید؟

16 انجمن محترم دوستداران میراث فرهنگی در قبال تخریب ضلع غربی کوه ایل میلی (در منطقه سفید تمشک) به بهانه احداث هتل پنجاه و چند طبقه توسط سرمایه گذار متواری و مجهول المکان ، که بعدها عواقب و عوارض ناشی از آن گریبان مردم منطقه را خواهد گرفت چه واکنشی از خود نشان داده اند ؟ (ماده 3 از فصل یکم)

17- شما عزیزان که سازمان میراث فرهنگی را متهم به سیاست یک بام و دو هوا می نمائید ، آیا پس از صدور حکم تخلیه توسط مقام محترم قضایی در خصوص ملک استیجاری هیچ تدبیری جهت سروسامان بخشیدن نسبت به خانه بدوشی اداره میراث فرهنگی شهرستان اتخاذ فرموده اید؟

18- شما عزیزان که سنگ حفظ آثار و مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی را به سینهمی زنید در خصوص ویرانی و نابودی ویلاهای محوطه هتل های آزادی ، و آبادانی باغ ایرانی و سایر اماکن و ابنیه موجود در شهرستان تاکنون اقدام عاجل و مؤثری بعمل آورده اید؟

19- صدور مجوز برای مرتفع نمودن مجموعه مرکز خرید آرامش از سوی کدامین نهاد اعلام گردیده است که این چنین تشویش اذهان عمومی می نمایید؟

20- برای مرتفع نمودن مشکلات مالی دفتر نمایندگی سازمان میراث فرهنگی رامسر علی الخصوص بدهی های معوقه مربوط به اجاره بها و تأمین دلیل مالک و مبالغ تعیین شده از سوی کارشناسان منتخب مقام قضایی چه تمهیداتی اندیشیده اید؟

21- تا آنجا که بنده حقیر اطلاع دارم برخی از شما عزیزان و سروران از تمکن مالی برخوردار می باشید ، آیا حاضرید بخشی از اموال خود ، مثلأ قطعه ای از املاک خود را جهت احداث بنایی آبرومند برای دفتر نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان رامسر اختصاص دهید؟

22- در خصوص مشکلات و مصائب موجود با توجه به صدور پروانه های متعدد درخصوص انبوه سازی در جناحین بلوار طالقانی و کمبود مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه که از اساسی ترین نیازهای امور عمرانی محسوب میگردد تاکنون چه اقدام و عملکردی داشته اید ؟

23- با توجه به گسترش شهرنشینی و انبوه روز افزون جمعیت و فرهنگ شهرنشینی و تغییر کاربریها توسط مدیران امر شهری و یکه تازی های برخی از مسئولین و متولیان ما قبل در نهاد شهرداری چه واکنشی از خود نشان داده اید ؟

24- در خصوص تخریب گورستان قدیمی که در بیانیه شماره نهم خود به آن اشاره نموده اید می توانم خواهش کنم توضیح بیشتری ارائه نموده و رفع شبهه نمائید؟

25- به قول قدیمی ها نه به داری و نه به باری ، هنوز اتخاذ تصمیمی م مجوزی برای پروژه مرکز خرید آرامش صادر نگردیده ، چگونه قصاص قبل از جنایت نموده و پیش داوری می نمائید و نهاد سازمان میراث فرهنگی را متهم به سیاست یک بام و دو هوا می نمائید نکند علم غیب دارید و یا از توافقاتی خبر دارید که خلق اله از آن بی خبرند؟

و در پایان شما عزیزان تا چه حد خود را مجاز می دانید که در مورد مسائل مربوطه به شهر و مردم تصمیم گیری نموده و خود را تریبون افکار و اذهان عمومی مردم شریف و فهیم رامسر بدانید؟

 شهروند رامسری

5/5/1392

پژواک رامسری :گویا نویسنده این نامه بر عهد خود وفا نکرد و علی رغم قول به مدیریت پژواک رامسرعدم رسانه ای شدن، نامه را رسانه ای کرد.

ما نیز ضمن تشکر از مدیرت وبلاگ فریاد رامسر در اینجا «فقط کپی - پیست » می کنیم ،باشد که انجمن یاد شده پاسخگو باشند.


موضوع مرتبط:بیانیه شماره 9 دوستداران میراث فرهنگی شهرستان رامسر

نظرات 3 + ارسال نظر
همشهری 1392/05/28 ساعت 04:30 ب.ظ

با سلام
انجمن به اصطلاح دوست دار میراث فرهنگی شهرمان بدون در نظر گرفتن واقعیت های موجود در رامسر و وضعیت معیشتی مردم شریف رامسر صرفا" کمان خود را به طرف مردم نشانه گرفته اند ولا غیر.
اعضای محترم انجمن به جای شعار دادن چراحداقل یک نهال درخت در باغ به اصطلاح ایرانی غرس نمی نمایند؟
مضافا" از شهروند محترم در خصوص انتقاد از انجمن به اصطلاح دوست دار میراث فرهنگی کمال سپاس را دارم.

حسن نژاد 1392/05/13 ساعت 09:34 ق.ظ

لطفا نظرهایی که دارای با حقوقی می باشند و گروهی و یا فردی دیگریز را به باد انتقاد می گیرد بهتر است با اسم واقعی منتشر گردد و نظرهای با اسم مجهول نمایش داده نشود با تشکر

سلام دوست خوبم
من به کمکتون احتیاج دارم.
من در جشنوارۀ تابستانی نی نی وبلاگ شرکت کردم و شما می تونید بهم کمک کنید.
کافیه با موبایلتون 179 را به 20008080200 پیامک کنید و بهم رای بدید.
خواهش می کنم این کمک و بهم بکنید، من فقط یک کودک دو ساله ام!
لطفتون رو هرگز فراموش نمی کنم.
برای کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگم سر بزنید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.