پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

کشتی رامسر و چالش های موجود

مجتبی حسن نژاد کارشناس ارشد تربیت بدنی داور کشتی / ورزش و بازى از تفریحات سالم و سودمند و نشاط انگیز است و در تأمین سلامتى و بهداشت جان و تن بسیار مؤثر است.

ورزش بدن را نیرومند و سالم مى سازد و سلامتى جسم به سلامتى روح انسان کمک مى کند، اسلام حفظ بدن و تأمین سلامتى آن را از وظائف اولیه هر مسلمانى مى داند و براى سلامتى بدن آن قدر ارزش قائل است که آن را در ردیف شناخت دین قرار داده است.

  

با توجه به اهمیت ورزش در ایجاد جامعه ای سالم و در دور نگه داشتن آن از ناهنجاریها و نقش تربیتی ورزش در بین نسل جوان و نوجوان که آینده سازان کشور هستند، لذا می طلبد که مدیران، مربیان و دلسوزانی در این عرصه حضور یابند که در ابتدا عشق به اعتلای کشور و نسل آینده را در دل داشته باشند و منافع عمومی را بر منافع شخصی مقدم بدانند وهم چنین صلاحیت های عمومی در ورود به این حیطه حساس را داشته باشند.

ورزش کشتی به عنوان ورزش اول ایران که در فرهنگ و آئین این سرزمین عجین شده است در بارور نمودن و تبلور خصوصیات متعالی انسانی در فرهنگ اسلامی ایرانی داشته است و همیشه در نگاه عام وخاص افراد حاضر در این صحنه را به عنوان پهلوانان و جوانمردان میشناختند و اعتماد واثق جامعه بسوی این پهلوانان جاری و ساری بود.

 مازندران نیز به عنوان بزرگترین قطب کشتی کشور نقش بسزایی در پیشرفت این ورزش و اعتلای نام ایران در مجامع بین المللی داشته است.

شهرستان رامسر از دیرباز شاهد پهلوانان و قهرمانانی در ورزش کشتی بوده است اگر چه نتوانست جایگاه مناسبی را در بخش قهرمانی در استان و کشور بدست آورد که خود دلایلی دیگر را می طلبد اما هیچوقت دور از میادین نبوده است.

بعداز پیروزی انقلاب اسلامی هیاتها و باشگاههای متعددی در رامسر شکل گرفت و هرکدام به نوبه خود خدماتی را ارائه نمودند.

 در ده سال اخیر متاسفانه شاهد تغییرات بسیاری در هیات کشتی شهرستان بودیم که نشان از عدم ثبات در اداره این ورزش بوده است و ورود مدیران غیر ورزشی و سهم خواهی بعضی افراد و دخالتهای نابجا در خارج از حیطه وظایف و عدم هماهنگی های لازم در بین اعضاء هیات را میتوان از دلایل این بی ثباتی ها نام برد.

 در 5 سال اخیر با وجود روی کار آمودن افراد جدید در هیات و حضور افراد تحصیل کرده و از جنس ورزش، اگر چه در امور زیادی موفق بوده اند اما ساز مخالف یکسری از افراد و غرض ورزی های شخصی و خودخواهی ها و عدم تعامل بعضی از افراد بدنه هیات با گروه ناراضی مشکلات را نه تنها نکاست بلکه تا آنجا پیش رفت که در حال حاضر شهرستان دارای دو هیات کشتی در کنار هم می باشد که یکی مورد حمایت هیات استان و دیگری مورد حمایت اداره ورزش و جوانان شهرستان می باشد که البته ضرر این حالت به ورزش کشتی شهرستان و ورزشکاران خواهد رسید.

امید است با حضور پیشکسوتان و حمایت های آنان و مدیریت صحیح ورزشی از جانب اداره ورزش و تعامل گروه های حاضر بتوان این اختلافات را کنار زد و یک آشتی در بین همه گوش شکسته ها ایجاد نمود که راه اصلی آن اعتقاد به ناظر بودن خدا بر اعمال انسانها، احترام به کرامت انسانی و توجه به سلامت و پیشرفت جامعه می باشد .

نظرات 1 + ارسال نظر
حسن نژاد 1392/05/12 ساعت 02:14 ب.ظ

با تشکر از بذل توجه جنابعالی در اطلاع رسانی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.