پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

اشتباه نکنیم !!!

دکتر سبحان بهرامی/روی دیگر سکه پیروزی در سیاست نیزبایستی تابع اخلاق باشد ، خصوصا که مدعای عین هم بودن سیاست ودیانت راهم داشته باشیم وحال که دولت تدبیروامید واعتدال؛احیا اخلاق را شعاراستراتژیک خود دانسته است باید:(ادامه مطلب)

 

 


 اخلاق را با حق و اعاده ی آن در طرف ارتباط خود می دانند فلذا روی دیگر سکه حق،تکلیف و مسئولیت است. پیروزی در سیاست نیزبایستی تابع اخلاق باشدخصوص که مدعای عین هم بودن سیاست ودیانت راهم داشته باشیم وحال که دولت تدبیروامید واعتدال؛احیا اخلاق را شعاراستراتژیک خود دانسته است باید:

1- پیروزمندان انتخابات توجه داشته باشند که از 25/3/1392 تنها به عنوان صاحبان انتخابات محسوب نمی شوند.اشتباه نکنیم ،مسئولیت ناشی از پیروزی بیشتر متوجه آنها خواهد بود.

2-اخلاق پیروزی یعنی رعایت حقوق بازندگان و احساس تکلیف برای این ادعای به غایت دشوار، بنابراین حرمت نگه داشتن این مسوولیت انتظار دولت مدعی اخلاق ورزی در سیاست است.اشتباه نکرده و حق را از آن خود ندانیم.حق از آن دیگران است و مسوولیت از آن ما.

3-به زودی شادی و التهاب پیروزی خواهد نشست و آنچه می ماند تکلیف است و تلاش برای وصول مطالبات مردم و مدعیات مطرح شده،پس چندان هم شاد نباشیم.اشتباه نشود باربزرگی را بردوش کشیده ایم.مواظب باشیم.

4_پیروزمندان علاوه بر شعارهای مطرح اصلاح طلبان،اخلاق ورزی را مدعی شده اند.اخلاق گوهرگران بهایی است.رابطه قدرت و اخلاق رابطه ای شکننده در طول تاریخ بوده و دشمنان نظری ماکیاولیسم؛ بسیاردرتارعنکبوتی قدرت غرق و مست شده و ماکیاولی عمل نمودند.اشتباه نکرده و حرف و عمل مان در دشمنی با انحصارقدرت را درعمل نشان دهیم.

5_تئوری حکمرانی خوب به لحاط نظری و فلسفه ی سیاسی نیاز به بازخوانی جدی داشته وبایستی پارادایم آن درفلسفه ی سیاسی اسلام وفقه شیعه مورد واکاوی قراربگیرد.دوره ی پرفرازونشیب 8 سال گذشته می توانست فرصتی برای این بازخوانی باشد که بنظرخروجی مناسبی نداشت و البته در آینده، دغدغه ی کاراجرایی،پردازش تئوریک آن را کمرنگ تر خواهد نمود و این آسیب پذیری تفکر اصلاح طلبی را بیشتروبیشترخواهد نمود.اشتباه است اگر فکر کنیم بدون یک پارادایم علمی مشخص و قطعی می توان درعرصه سیاست ماندگار بود.

6_رفتار گروه های رقیب قابل پیش بینی است.آنان اخلاق را به سیاق خود تعریف  وباورکرده اند. مدارا و تسامح ودرنهایت ایجاد گفتمان،تنها راه باقیمانده است.اگرصندوق رای،تنها راه بازگویی خواست مردم است،گفتمان رودررو وبا تحمل ورفق ومدارا,تنها راه زندگی جمعی با اختلاف سلیقه است.اشتباه نکنیم هر استراتژی دیگری منجر به شکست گفتمان اصلاح طلبی است.

7_پیروزی آقای دکتر روحانی, پیروزی گفتمان اعتدال و نفی تندروی است.در کنار ایشان عناصر معتدل همه جناح های اصلی کشور حضور داشته اند و این یعنی جریان های اصولی کشور می توانند (والبته باید) کنار هم به فکر ساختن کشور باشند.اشتباه نکنیم,اداره ی یک طرفه و یکسویه ی کشور راه به جایی نخواهد برد.

8_حل مشکلات کشور بسیار سخت و صعب است و نیاز به تلاشی جمعی شبانه روزی همه نخبگان کشور.اشتباه نکنیم,مردم 4 سال دیگر دوباره رای خواهند داد.

9_گروه های به اصطلاح بازنده ی انتخابات عزم خود را برای 4 سال بعد جزم خواهند نمود.اشتباه است اگر اشتباه سال 84 را تکرارکنیم.به مطالبات مردم توجه جدی داشته و خود را آماده آن دوره کنیم.

10_انتخابات مجلس بعدی به زودی از راه می رسد.نباید اشتباه کردوباید خود را برای دوره ی بعد مجلس مجهز کرده و نیروهای مناسب را شناسایی و آماده ی کارزار انتخابات کنیم و در این انتخابات,دغدغه ی ملی بارویکردحداقلی داشته باشیم نه محلی ویاخدای ناکرده نفسانی ویامطالبه حداکثری.

11_از 25/3/1392 حلقه های محلی قدرت در شهرستان شکل می گیرد.میراث خوارانی به حلقه های پیروز می پیوندد و خواهان میراث به جای هزینه های انجام شده می باشند.اشتباه نکنیم,قوه مجریه بخش کوچکی از قدرت را در دست دارد و در شهرستان ها قدرت های دیگری برای تصمیم گیری حضور دارند.آنها را جدی بگیریم و اهمیت دهیم.

12_ مدعیان پیروزی از هر نوع سهم خواهی و قدرت طلبی اجتناب نمایند.اشتباه نکنیم،اگرمدعی اخلاق هستیم به محضوریات دولت توجه و به دنبال شایسته سالاری حداقلی باشیم.

13_پیروزی دکتر روحانی پیروزی تدبیر و امید است.به هم احترام بگذاریم.منابع را به درستی شناسایی کنیم.محدودیت ها را به خوبی درک کنیم.تجربیات قبلی را به فراست دریابیم.اشتباه نکنیم,در موضع قدرت مطلق نیستیم در موضع پاسخگویی هستیم و لوازم سوال در دست رقیب،بسیاراست.

دکترسبحان بهرامی


نظرات 1 + ارسال نظر

سپاه مازندران و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رامسر با همکاری گروه فرهنگی ،هنری باران در راستای ایجاد فضای نشاط و شادمانی در سواحل شهرستان رامسر و معرفی فرهنگ و آداب و سنن بومی منطقه به توریست ومهمانان تابستانی رامسر اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دریا همراه با اجرای جنگ شادی ، رادیو دریا و اجرای مسابقات بازیهای بومی و محلی و نمایشهای خیابانی می نماید .

زمان : یکشنبه ها ،دوشنبه ها، چــــهارشنبه ها و

پنج شنبه های تابستان 92 ساعت 16 عصر

مکان : پلاژ تفریحی و توریستی ساحل صلایی رامسر


همراه با هنرمندی هنرمندان کشوری و استانی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.