پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

ضرب و جرح ، مقام اول در رتبه بندی پرونده ها سال 91 در رامسر

مشایخیان خبر داد:

ضرب و جرح ، مقام اول در رتبه بندی پرونده ها سال 91 در رامسر

رئیس دادگستری رامسر گفت: در سال 1391 براساس موضوع بندی جرایم ،ضرب و جرح رتبه نخست را در بین  سایر جرایم در شهرستان رامسربه خود اختصاص داده است.

 

 

"علی مشایخیان"روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود:ما در همه زمینه ها قانون داریم که تکلیف اشخاص را در اجتماع مشخص کرده است و اگر همه آحاد جامعه سعی در اجرای قوانین در بخش های مختلف را داشته باشند از وقوع بسیاری از تخلفات جلوگیری می شود.

وی افزود :مردم در خصوص مسائل حقوقی قبل از هر اقدامی با کسانی که با مسائل حقوقی آشنا و تحصیل کرده حقوق هستند مشورت کنند ،خصوصا اگر در زمینه های معاملات و قراردادها باشد زیرا وقتی طرفین آن را امضا می کنند قاضی و قانون در چارچوب توافقات نظر خواهد داد و عمل خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد:اگر در معاملات و قرار دادها شروط و اختیاراتی شفاها بیان شود ترجیحا باید به شکل مکتوب نوشته شود که بهتر می توان از آن استفاده قانونی کرد.

مشایخیان با اشاره به اینکه خانواده ها باید در امر ازدواج جوانان جهت شناسایی بیشتر طرفین تلاش زیادی کنند تا مشکلی بعد از آن رخ دهد افزود:مواد افیونی در جامعه ما شیوع فراوانی داشته و اولیا باید نسبت به کنترل جوانانشان به این موضوع حساسیت زیادی خرج دهند که امروزه یکی از دلایل اصلی وقوع طلاق بین زوجین جوان همین موضوع است.

رئیس دادگستری رامسر ادامه داد:پرونده های حقوقی و کیفری رامسر و شوراهای حل اختلاف در سال 91 به تعداد 14636 فقره بوده که از این تعداد 14852 فقره مختومه شده و 212 فقره از موجودی پرونده های قبلی کاسته شده است و این آمار غیر از اجرای احکام کیفری ،حقوقی ،نظارت بر زندان و سرپرستی دادگستری می باشد.

مشایخیان با اشاره به اینکه کشف جرم بر عهده دادگستری نیست اظهار داشت:وظیفه دادگستری فقط مربوط به اعمال مجازات است .

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1392/04/05 ساعت 10:29 ب.ظ

مشت اول 10000 تومن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.