پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

رییس دادگستری رامسر:واقعا با این آمار به کجا می خواهیم برسیم ؟!!

مشایخیان گفت : قبلا در رامسر دو قاضی وجود داشت اما اکنون با وجود 10 قاضی ، بازپرس و دادیار در شهری با جمعیت 70 هزار نفر ، پاسخگوی نیاز فعلی نیستیم چرا که میزان پرونده های ثبت شده در سال 91 ، 14 هزار و 636 فقره بوده است و اگر هم فرض کنیم حداقل هر دعوا  « دو » طرف دارد یعنی 30 هزار نفر از جمعیت رامسر درگیر مسائل حقوقی هستند .

وی ادامه داد: واقعا با این آمار به کجا می خواهیم برسیم ، هند با جمعیت  یک میلیاردی به اندازه ما پرونده شکایت ندارد.وی همچنین میزان امار پرونده های مختومه پارسال را 14  هزار و 852 اعلام نمود یعنی 214 فقره بیشتر از میزان ورودی و باقی مانده از سالهای قبل. 

  

مشایخیان رییس دادگستری رامسر در نماز جمعه دیروز با اشاره به اختلاف نظرها و دیدگاه ها در همه جوامع امری طبیعی است ، گفت: خیلی از مشکلاتی که ما با ان در دادگستری مواجه هستیم به دلیل آشنا نبودن  افراد با اطلاعات اولیه حقوقی است. وی مشورت با افراد حقوقی و استفاده از عقل  و منطق در هنگام تنظیم قراردادها را راه گشای بسیاری از دعاوی دانست چرا که بسیاری از مسایل در تنظیم قرار داد لحاظ نمی شود و منشا اختلاف می شود.مثلا در هنگام تنظیم وصیت نامه ، فرد نمی تواند بیش از یک سوم مال خود را وصیت نماید .

وی با اشاره به این که 30 درصد ازدواج ها به طلاق می انجامد گفت: چرا باید هنوز دو ماه از تاریخ ازدواج نگذشته آقا یا خانم درخواست طلاق یدهد.وی در ادامه بحث این نکته را یاداوری نمود که بیشتر طلاق ها در بین زوجینی که دارای فرزند نیستند صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اعتیاد به شیشیه و کراک در بین جوانان ، از آن به عنوان یکی از عوامل طلاق یاد کرد.

به گزارش ساحل دریا آنلاین مشایخیان گفت : قبلا در رامسر دو قاضی وجود داشت اما اکنون با وجود 10 قاضی ، بازپرس و دادیار در شهری با جمعیت 70 هزار نفر ، پاسخگوی نیاز فعلی نیستیم چرا که میزان پرونده های ثبت شده در سال 91 ، 14 هزار و 636 فقره بوده است و اگر هم فرض کنیم حداقل هر دعوا  « دو » طرف دارد یعنی 30 هزار نفر از جمعیت رامسر درگیر مسائل حقوقی هستند ادامه داد: واقعا با این آمار به کجا می خواهیم برسیم ، هند با جمعیت  یک میلیاردی به اندازه ما پرونده شکایت ندارد.وی همچنین میزان امار پرونده های مختومه پارسال را 14  هزار و 852 اعلام نمود یعنی 214 فقره بیشتر از میزان ورودی و باقی مانده از سالهای قبل.

وی در ادامه با انتقاد از بی تفاوتی افراد و پرهیز از ورود آنان به اختلافات افراد فامیل و همسایه برای حل و اصلاح آن گفت: به گونه ای شده که افراد رفتار دیپلماتیک در جامعه  پیشه نموده اند و سعی می کنند برای حل اختلاف پا پیش نگذارند. ما در احادیث داریم : " یا ایها الذین آمنوا اصلحوا بین اخویکم" همانطور که خواندن نماز  و روزه ثواب دارد ، اصلاح بین برادران دینی ثواب دارد و خیر وبرکت برای جامعه دارد.

وی در پایان صحبت های خود با انتقاد از افرادی که اعتقاد دارند « امروز  متهم را دستگیر می کنند فردا طرف آزاد می شود » ، سیستم دادرسی را دو مرحله ای دانست و افزود که پرونده در دادسرا تکمیل می شود و  تا زمان برگزاری دادگاه برای فرد کفالت لازم صادر می شود تا این که دادگاه حکم بدهد . هر چند که حکم دادگاه در دادگاه های تجدید نظر استان قابل تجدید نظر خواهی است  . وی در پایان صحبت های خود در جواب آنانی که « احکام صادره را سبک می خوانند » گفت ما باید قانون را اجرا کنیم نه این که خودمان قانون وضع کنیم.

 

نظرات 6 + ارسال نظر
هیجکس 1392/04/11 ساعت 01:26 ب.ظ

اقلی مشایخیان شما امار دارید که دادگستری چقدر بدهی ذاره؟

[ بدون نام ] 1392/04/03 ساعت 10:36 ق.ظ

یکی برای ماهم توضیح بده چه خبره؟

لیدر نماز جمعه 1392/04/02 ساعت 11:10 ب.ظ

مرگ بر اسراییل
مرگ بر آمریکا
مرگ بر صهیونیسم
درود بر مدعی
سلام بر روحانی...

دوست 1392/04/02 ساعت 10:46 ب.ظ

حاجی رمز رو برای ما هم بله از یک وب همگانی بعیده بیشتر خوانندگانش رو سرکار بزاره. این وبلاگ متعلق به شما نیست بلکه مختص خوانندگانش است.

مهسا 1392/04/02 ساعت 11:40 ق.ظ http://chalkrood.blogfa.com

یادمه ایشون استادمون بود

مدعی 1392/04/02 ساعت 02:01 ق.ظ

من نفر 14367 ام هستم که هنوز فرصت نکردم که شکایت خود را از این وبلاگ بی محتوا و ضد ارزشی تقدیمتان کنم جناب مشایخی ! و بخاطر پرسنل زحمتکش دادگستری و این حقایقی که شما بیان کردید فعلاً از شکایت خود صرف نظر می نمایم ! تا این پوزخند ناقلا دمی بیاساید تا بلکه رستگار شود و این هم از الطاف خفیه است که مصاحبه ی شما در این روز چاپ شود تا من هم به خاطر اعیاد ایشان را فعلاً ببخشم ! من نمی دانستم که این همه ماشین پارک شده جلوی دادگستری برای شکایت کردن است و فکر می کردم که 80 درصد این ها وکلا هستند که در پی قاپیدن مشتری از دست همکاران خود هستند و 20 درصد مابقی هم به عنوان گردشگر به آنجا سر می زنند تا با نظام قضایی ما آشنا شوند ! اگر یک آدم شجاع پیدا شود و این پوزخند بی بصیرت را جلب کند ( منظورم دستگیر کردن است نه جذب کردن ) و به زندان بیندازد آنگاه خواهید دید که جامعه چه نفس راحتی خواهد کشید و تعداد پرونده ها هم کم می شود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.