پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

جواهرده، روستایی که جواهرش ناپیداست

پروانه با اشاره به اینکه در مسیر جاده جواهرده، جاهایی که مسافر تجمع بیشتری دارد باید بیشتر به آنها خدمات بدهیم و برای این موضوع اگر نیاز باشد محل عوارضی را نیز به پایین دست انتقال داده و با این کار مسافرین هم از خدمات و تسهیلات ارائه شده خرسند باشند و در قبال آن با رضایت عوارض پرداخت نماید.

وی ضمن انتقاد از واگذاری آب معدنی جواهرده به بخش خصوصی گفت : مشارکت مردمی نیز می توانست در خصوص سرمایه گذاری در این پروژه برای مردم ، سوددهی داشته باشد.


در گفتگو با یکی از اهالی جواهرده عنوان شد:

جواهرده، روستایی که جواهرش ناپیداست   

امیر پروانه نامزد شورای اسلامی روستای جواهرده می باشد که متولد 1348 و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی ، هم اکنون دبیر آموزش و پرورش و مدرس موسسات آموزشی عالی شهرستان نیز می باشد.

وی در گفتگویی با اشاره به قدمت 800 ساله روستای جواهرده گفت : واقعاً روستایی که حدود 8  قرن قدمت دارد باید اینگونه باشد که یک خانه بهداشت ثابت و آتش نشانی نداشته باشد.

وی ضمن خدا قوت به رابط این روستا در خصوص کارهای انجام شده اظهار داشت: اعتقادم بر این است که انسان برای تکامل آفریده شده است و ما نیز ضمن قدردانی از تلاش های رابط روستا معتقدیم جواهرده نیازمند کار بیشتری دارد تا جواهر و ده را با یکدیگر در روستای جواهرده داشته باشیم.

پروانه افزود : من اعتقاد دارم که باید برای پیشرفت روستا از جوانان تحصیل کرده در رشته های مختلف عمران، حسابداری، حقوق و ... استفاده کرد و آنها می توانند برای توسعه روستا تلاش های فراوانی انجام دهند.

دبیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر اظهار داشت : می توان با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد پیست اسکی بخش چمن که مصوب دور اول سفر هیئت دولت به شهرستان نیز بود ، پیست موتورسواری ، ایجاد کارگاه های چادرشب بافی، پخت نان، ایجاد بازارچه سنتی نمدمالی ،پارک بازی کودکان و ... استفاده کرد که این امر هم باعث ایجاد اشتغال می شود و هم رونق گردشگری را به همراه دارد.

پروانه تصریح کرد: شورای روستای جواهرده باید پیگیر ایجاد تاکسی فصلی برای مناطق جیرکوه،صیقل محله، سلمل، آبشار باشد زیرا شماری از ساکنین این مناطق پیرمردان و پیرزنان هستند که آنها برای آمد و شد راحتر می توانند از تاکسی فصلی استفاده کرد.

وی ضمن انتقاد از نبود فضا برای استفاده از مسافرینی که به جواهرده ورود می کنند گفت : شورای روستا باید پیگیر احداث سالن های ورزشی مسقف و غیرمسقف در جواهرده نیز باشد.

پروانه افزود : برخی از کارها نیازمند صرف هزینه نیست و یک ابتکار و خلاقیت را می طلبد و ایجاد یک باکس برای شارژ موبایل های مسافرینی که به جواهرده می آیند از این دسته از کارها می باشد.

مدارس مراکز آموزش عالی شهرستان رامسر اذعان کرد : شورا باید پیگیر سنگفرش در جواهرده نیز باشد .

وی تصریح   کرد : از شهر رامسر تا روستای جواهرده حدود 27 کیلومتر است و حتی یک سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود ندارد و این موضوع باید یکی از اولویت های شورای روستای جواهرده باشد که با منابع طبیعی جهت احداث این کار رایزنی لازم را انجام دهد.

پروانه که حدود 20 سال در آموزش و پروش خدمت کرده است در ادامه گفت : من در هفته حدود 4 روز فرصت خالی دارم وکل تابستان نیز بیکار هستم و از این زمان ها می توانم  پیگیرمشکلات و مسائل جواهرده باشم.

 وی افزود : یکی از پیگیری های جدی شورای روستای جواهرده باید در خصوص ایجاد آتش نشانی باشد .

پروانه ضمن اشاره به پیگیری آسفالت صیقل محله توسط اعضای شورای روستا ، یکی دیگر از کارهایی که به شورای جواهرده پیشنهاد کرد ارائه بیلان کاری فصلی بود و در این خصوص گفت : ما چندین سال است به ساکنین این روستا بیلان کاری از کارهای صورت گرفته در جواهرده ندادیم ودر کنار این کار باید در قبال عوارضی که از مسافران می گیریم به اندازه آن ، خدمات ارائه دهیم تا مسافر از ما راضی بوده و با رضایت خاطر جواهرده را ترک کند.

 وی با اشاره به اینکه در مسیر جاده جواهرده، جاهایی که مسافر تجمع بیشتری دارد باید بیشتر به آنها خدمات بدهیم و برای این موضوع اگر نیاز باشد محل عوارضی را نیز به پایین دست انتقال داده و با این کار مسافرین هم از خدمات و تسهیلات ارائه شده خرسند باشند و در قبال آن با رضایت عوارض پرداخت نماید.

وی ضمن انتقاد از واگذاری آب معدنی جواهرده به بخش خصوصی گفت : مشارکت مردمی نیز می توانست در خصوص سرمایه گذاری در این پروژه برای مردم ، سوددهی داشته باشد.

وی یکی دیگر از پیشنهادهای خود را ایجاد صندوق های مردمی برای احداث بازارچه، غرفه های مختلف در نقاط جواهرده و ... دانست و گفت : باید شورا برای ایجاد یک عابر بانک در جواهرده نیز اقدام کند.

مدرس موسسات آموزش عالی شهرستان در ادامه ضمن اشاره به عدم وجود جایگاه های بنزین به صورت فصلی در جواهرده گفت:هم اکنون برخی از افراد ، بنزین را به صورت غیر استاندارد به مسافرین عرضه می کنند که این موضوع خطرناک است و باید شورای روستای جواهرده پیگیر ایجاد جایگاه سوخت فصلی در جواهرده نیز باشد.

وی  گفت : تجربه افراد مسن و تلاش جوانان متخصص و علاقمند باعث می شود جواهرده، جواهری در دل عروس شهرهای جهان تبدیل شود.

وی در پایان سخنانس را با شعری از عنصری به پایان رساند.

دانش و آزادگی و دین و مروت-این همه را بنده درم نتوان کرد

نظرات 4 + ارسال نظر
حاتم 1392/03/19 ساعت 07:25 ق.ظ

با درود فراوان
به عنوان یک رامسری ساکن پایتخت با توجه به تعدد این گونه شرکتهای خصوصی در سایر شهرها به خصوص کلان شهر ها به نظر میرسه پر بیراه نگفتنند جناب پر وانه که میتوان از ظرفیتهای عمومی بیشتری در قبال افزایش بهره وری این شرکت استفاده کرد.
هرچند خصوصی بودن و از طرفی فروش سهام به اقشار را نمیتوان کتمان کرد ولی ازسؤ مدیریتهای موجود در بخش خصوصی که بیشتر به عنوان مدیریت سعی و خطا میتوان نامگذاری کرد نمیتوان به سادگی گذشت و مضاف بر اینکه از همین اهالی رامسر افرادی هستند که شرکتهای بزرگی همچون آبمعدنی دماوند. شرکت بهنوش شرکت کوکا کولا و زمزم و همچنین شرکتهای معظم و پر درامدی از قبیل پتروشیمی سایپا. ایرانخودرو و پارس خودرو در انتظار گوشه چشمی جهت مشاوره از این افراد موفق هستند و کما اینکه استفاده از تجربیات این گونه افراد بومی با توجه به عرقی که درایشان وجود دارد کاری بسیارساده و بی هزینه میباشد.
جناب روابط عمومی .... استفاده از کمکهای مردمی و مشارکت فقط معطوف به امور مالی آن نمیباشد. چقدر خوب است کمی به بزرگ شدن و فراتر از شهر و استان و ... فکر کنیم.

عطایی 1392/03/12 ساعت 01:12 ب.ظ

بهرامی جان گل کاشتی دست درد نکنه امید است شرمنده محبت های شما و دوستان نیک نشوم دوباره سپاس

درمد 1392/03/07 ساعت 11:30 ب.ظ

برادر بهرامی
با سلام
کسی که در این قالب قرار گرفته است آقای کاظم زکی است نه آقای امیر پروانه ، چه بسا رقیب انتخاباتی ما است ولی چه کنیم دوستش داریم /. خودشو بیار بالا ، وگرنه بعداز انتخابات دیگر از این رپرتاژ ها خبری نیست ها / مواظب اعمالت باش/ خودم علنی می کنم / میایم سروقتت حسابی از شرمندگی ات در می آیم .

با سلام درمد جان
ما در کلاس رپرتاژ گیری رفوزه شدیم
انشاا... در کلاس درس شما استاد گرامی نمره قابل قبولی بگیریم
یا علی

بنام خدا
با سلام و احترام خدمت جناب آقای امیر پروانه
باستحضار میرساند آبمعدنی جواهرده با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شد و در سال 1391 کل سهام این کارخانه توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رامسر خریداری و بیش از 3000 نفر از مردم شریف شهرستان رامسر از جمله خود جناب آقای پروانه عزیز و بخش وسیعی از اهالی جواهرده و روستاهای اطراف و حتی دهیاری جواهرده سهام دار آن شدند و منافع آن نیز متعلق مردم منطقه خواهد بود و به نظر میرسد نه تنها جای انتقاد و گلایه نیست بلکه باید مورد تشویق قرار گیرد.
با سپاس دوباره
روابط عمومی شرکت تعاونی توسعه و عمران رامسر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.