پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

لطفا در شورای شهر با کلاه ثبت نام کنید!!!

ولی متاسفانه شهرداری رامسر به قول وبلاگ نویس معروف به پژواک رامسری در قرار داد معروف ترکمنچای فعلی در واگذاری زمین های لیدو به یک سرمایه گذار همدانی همه ی شهروندان را شوک زده کرد. تا شهرداری بتواند برای رفع مشکلات مالی خود  به سهم یک میلیارد و دویست میلیونی به ازای تصرف 44 ساله برسد

مدیر وبلاگ درمد در آخرین پست این وبلاگ نوشت ...

وقتی رضا  شاه پهلوی کلاه معروف به کلاه پهلوی را در ابتدای قرن باب کرد حکایتی شد برای عوام و مرتبتی و مقامی برای خواص .

این روزها درسالهای انتهای قرن  وقتی کلاه خود را قاضی می کنیم و می بینیم بنیانگذار پهلوی چقدرآینده نگر بود  بعد از سالها امروز گوشه ای از آن کلاه گذاری ها  را می بینیم به هوش و ذکاوت رضا شاه  با احتیاط  آفرین !می گوییم . حالا این آینده نگری شم ذاتی خودش بود یا انگلیسیها باید آقای معتضد السطنته تحلیل بکند.!

بلدیه  سابق یا همان اداره تحویل و عریض شهرداری امروزی که سکاندار این ترقی خواهی رضا شاهی گردید، تجربه ی تاریخی ثابت کرد که آنهم نشان از وسعت نگاه رضا شاه ذلیل ! بد فرجام ما انسان تاریخ ندان وفقید آن تاریخ نگارها  درباری .

آشنایی به نقل از پدرش نفرموده بود! بلکه با گور بابای ندیدش !برای خودش می گفت :وقتی پل معروف به پل پلرود کلاچای توسط پیمانکار به اتمام رسید جارچی ها آن زمان اهالی روستا ها و شهرهای  اطراف را خبر ساختند که چه نشسته اید  که رضا شاه می خواهد پل را افتتاح کند.

اهالی که روستاها و شهرهای اطراف که جمع شدند می بینند غیر از جماعت کثیر انسانی چندین کمپرسی از نوع  روسی ( شوروی سابق ) پر از سنگ هم آنجا  به صف شده اند.

انتظار مردم به درازها نکشید چرا که برابر با  برنامه تعیین شده و راس ساعت 10 صبح رضا شاه سوار بر یک جیپ به همراه پیمانکار پل از رامسر به آنجا رسیدند.رضا شاه معطل نکرد فوراً پیمانکار را فرستاد تا زیر پل قرار بگیرد و سپس دستور داد تا کامیونهای پر از بار به طور همزمان از روی پل بگذرند  این کار با یک برگشت دیگر کامیون ها تکمیل کرد.مقاومت پل را با این آزمایش واقعی در برهه تاریخی که مهندسین فنی و کارشناسان عمران وجود خارجی  نداشت تست کرد و سپس دستور داد تا فورا پول قرارداد پیمانکار را جلوی چشم مردم بهش پرداخت کنند.

نویسنده ی متن یک نقل تاریخی از آشنایی کردم و عبرتی که دراین داستان است . کاری به اخلاقی بودن و نبودن رفتار رضا شاه نسبت به پیمانکار ندارم  که  ما وقتی می گوییم رضا شاه قلدر همین رفتارها ی غیر قابل پیش بینی بود که از رضا شاه سر می زد  وبی سوادی او باعث این گونه رفتار او بود ،  ، بحث جدیت در نظارت و آینده نگری موضوع است، و مسئولیت در برابر جامعه و آینده کشور.

ولی متاسفانه شهرداری رامسر به قول وبلاگ نویس معروف به پژواک رامسری در قرار داد معروف ترکمنچای فعلی در واگذاری زمین های لیدو به یک سرمایه گذار همدانی همه ی شهروندان را شوک زده کرد. تا شهرداری بتواند برای رفع مشکلات مالی خود  به سهم یک میلیارد و دویست میلیونی به ازای تصرف 44 ساله برسد

یک دهم سهمی شهرداری در سال جاری از کل سهم 44 ساله  در یک قرارداد یکساله از پیمانکاران رامسری دریافت می کرد و می کند !

  جالب توجه اینکه همین  سرمایه گذار به کلیه شهروندان رامسری  که فعال در این بخش گردشگری خواهان پرداخت سهمی حداقل 10 میلیونی تا12میلیون تومان  در بخشهای  فرعی و جانبی در این پلاژ را در یک سال کرده است.

نویسنده در یک تحقیق میدانی  در یک روز در ایام نوروز امسال خارج از پیک شلوغی با محاسبه  درآمدهای پارکینگ و سکو های سیمانی ( در ازای ورودیه هر وسیله نقلیه 2000 تومان و 10000 تومان)  با حساب سر انگشتی هزار ماشین در عرض یک ماه قابل دست یابی است.

با عنایت به این موضوع و در راستای ارتقای توانمندی محاسباتی و نظارت بر عملکرد بعضی  از عوامل درون شهرداری در نحوه کسب در آمد پیشنهاد می کنیم :کاندیداهای محترم  شورای شهردر سال 1392:

لطفاً با کلاه ثبت نام کنند!!

نظرات 2 + ارسال نظر
اثیرالدین اخسیکتی واقعی 1392/01/26 ساعت 12:05 ق.ظ

آقا ی اسیر الدین اخصیکطی غلابی ! چرا از برند دیگران استفاده می کنی و کامنت می گذاری ؟ مرد باش و به اسم من مرحوم متوفی به سال 758 قبل از میلاد کار نداشته باش ! امشب با یک کابوس به سراغت خواهم آمد و جانت را خواهم ستاند ای متقلب !!!

اثیر الدین اخسیکتی 1392/01/25 ساعت 02:16 ب.ظ

به برخی از شورای فعلی نظیر "ر" و چ" می گویند...
آگه نیستی از سر بر افتادت کلاه
گفت در سر عقل باید بی کلاهی عار نیست

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.