پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

مرگ اوکالیپتوس

وبلاگ درمد نوشت: از گناهان این اوکالیپتوس کهنسال که در چند دهه از عمرش دور از چشم مسئولین مرتکب شده است شاید در این هاراگیری  یا آتانازی مسئولین که به زیر کشیده شده است ، کمی بخشیده شود . خدایش بیامرزد.

بدین خاطر از همه مسئولین دست اندرکار که باعث شادی جمع قلیلی شدند یک هی پیپ هوار بلند بالای سر میدهیم، و به نمایندگان  نهادهای  مدنی سابقN.G.O  ها یا همان سازمانهای مردم نهاد فعلی  دوستداران طبیعت که در این خصوص هیچگونه عکس العملی نشان ندادند صبر جزیل وعمر ابدی را خواستاریم . باشد تا جنگلی را نابود گردد این یاران طبیعت به خود آیند.

...اما باید بدانید و بدانیم..مرگ هر درخت تشیع روح بی جان و بی خرد انسان هایی است که در پی مرگ هر درخت تپانچه ی مرگ را به سمت خود نشانه گرفته اند.

.................................................................................. وبلاگ درمد : خبر بسیار ساده  و بدون هرگونه بازتاب وسیع است " راس ساعت 5 صبحدم( پس از اذان صبح و پیش از طلوع خورشید)   روز جمعه 13/ بهمن ماه /1391 و با حضور کارشناس فضای سبز  نماینده عالی شهرداری محترم رامسر و بدون حضور نمایندگان محیط زیست، میراث فرهنگی و  منابع طبیعی ( جنگلبانی ) درخت اوکالیپتوس کهنسال روبروی مجسمه های قهرمانان اساطیری ایران"رستم و سهراب"  به تیغ اره موتوری سپرده شد و سرنگون شد."

 یک سال پیش در نوشته هایم در همین وبلاگ که بازتاب خوبی هم در سایت دریادیم  تحت عنوان  "در ختان در زندان مدیریت شهری" و در 27 / آذرماه /همین سال  در مطلبی  دیگری تحت عنوان " دوموضوع ویک پیام ( مردی که مرگ خود را تشیع می کرد. - بیماری که به داروساز شهرمان سم نوشاند("  

 به وضعیت درختان  پیاده روهای بلوار های شهررامسر یادآوری هایی داشتم.در پاراگراف آخر نسبت به اسید پاشی درخت اوکالیپتوس روبروی مجسمه های قهرمانان اساطیری ایران"رستم و سهراب"هشدار داده بودم،اما هیچ عکس العملی از شهرداری رامسر بازتاب داده نشد.

درخت اوکالیپتوس معروف روبروی مجسمه های رستم و سهراب در محل تلاقی  انتهایی  دو بلوارمعروف بلوار کازینو سابق ( بلوار معلم )  و بلوار لیدو سابق ( شهید باهنر ) در یکسال گذشته بدون هر گونه  اظهار نظری از طرف  مسئولین شهری که چرا این درخت به این روز افتاده است، نشان از این دارد که این درخت کهنسال خود دور از چشمان مسئولین فضای سبز شهری خودزنی کرده و برروی تنه  و شکم بر آمد ه  و قطورش اسید پاشی کرده است ؟ یا به اصطلاح ژاپنی ها هاراگیری کرده است ؟ یا به سبک اروپاها آتانازی؟

هاراگیری روشی است در آئین شینتو و ژاپن برای عذرخواهی از مردم. وآتانازی یا  مرگ از روی ترحم یا مرگ شیرین سخنی به میان در فرهنگ فارسی نیامده است ولی در فرهنگ انگلیسی به فارسی به معانی مرگ آسان، مرگ یا قتل کسانی که دچار مرض سخت و لاعلاج‌اند برای تخفیف درد آنها بکار رفته است .

 

واژه اتانازی در نوشته‌های فارسی اکنون به معنای بیمار کشی طبی یا سریع در مرگ محتضر و در مواردی هم به معنای مرگ آرام و آسان به کار برده می‌شود به هر حال اتانازی به معنی مرگ شیرین، مرگ خوب، مرگ مطلوب، قتل ناشی از ترحم ...مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آتانازی انواع مختلفی دارد:

۱-آتانازی داوطلبانه به مواردی اطلاق می‌شود که فرد از دیگری می‌خواهد تا او را به کام مرگ بفرستد یا در این راه به او کمک کند.

۲- غیرداوطلبانه به مواردی اطلاق می‌شود که اتانازی بدون اعلام رضایت و نظر فرد یا بیمار انجام می‌شود وقتی خود فرد قادر به تصمیم‌گیری نباشد خانواده یا خویشان در مورد قطع درمان‌هایی که به بهبود وضع بیمار کمکی نمی‌کند تصمیم گیری می‌کنند.

۳- مستقیم به مواردی اطلاق می‌شود که اقدام خاصی برای پایان دادن به زندگی بیمار صورت گیرد.

۴- آتانازی غیر مستقیم به مواردی اطلاق می‌شود که درمان‌ها و یا دستگاه‌های حیاتی مراقبت از بیمار در شرایطی که هیچ کمکی به بهبود وضعیت بیمار نمی‌کند کنار گذاشته می‌شوند[1]

  اما هر چه بود  صبحدم روز جمعه 13/ بهمن ماه /1391 پس از اذان صبح و پیش از طلوع خورشید و با حضور نماینده عالی شهرداری محترم رامسر یعنی و کارشناس فضای سبز  ( گلی به جمالش ) این نهاد مسئول به تیغ اره موتوری سپرده شد و سرنگون شد تا بعدها مزاحمتی برای دیگران و همسایه ش ایجاد نکند. 

دیگر نمادی و نشانه ی از آدرس و محلی نباشد و از گناهانی این اوکالیپتوس کهنسال که در چند دهه از عمرش دور از چشم مسئولین مرتکب شده است شاید در این هاراگیری  یا آتانازی مسئولین که به زیر کشیده شده است ، کمی بخشیده شود . خدایش بیامرزد.

بدین خاطر از همه مسئولین دست اندرکار که باعث شادی جمع قلیلی شدند یک هی پیپ هوار بلند بالای سر میدهیم، و به نمایندگان  نهادهای  مدنی سابق  N.G.O  ها یا همان سازمانهای مردم نهاد فعلی  دوستداران طبیعت که در این خصوص هیچگونه عکس العملی نشان ندادند صبر جزیل وعمر ابدی را خواستاریم . باشد تا جنگلی را نابود گردد این یاران طبیعت به خود آیند.

 

به نظر خوانندگان قلیل و احتمالی این نوشته : این در خت کهنسال به کدام شیوه  (هاراگیری ، آتانازی یا اعدام )  برای رهایی از دست مسئولین محترم شهرداری را انتخاب کرده است ؟

 آیا می خواست از مسئولین و همسایه ش عذری خواهی کند ؟

 آیا به بیماری لاعلاجی دچار شده بود درمانش از طرف گیاه پزشکان  دیگر ممکن نبود،  که دور از چشمان هوشیار و بیدار کارشناسان فضای سبز اقدام  به خود زنی و اسید  پاشی بر روی خود نموده بود ؟

آیا مزاحمت شخصی یا احیاناً اقدام به  زورگیری نسبت به مسئولین فضا سبز ایجاد کرده بود، اعدام و سرنگونی جزایی بود  که می بایست پرداخت کند؟

سوال پایانی این است : هاراگیری ، آتانازی یا اعدام ؟ کدام گزینه مورد نظر در این خصوص مرگ درخت کهنسال اوکالیپتوس درست است ، جواب درست را فقط در ذهنتان مرور کنید و به کسی نگویید ، شاید شما هم  مسئول باشید؟

نظرات 2 + ارسال نظر
علی 1391/11/21 ساعت 06:57 ب.ظ

آقای عبدالله خان !
یکی از مسئولین میفرمایند : اطلبو السرمایه دار ولو بالکیش !!! اونوقت شما میای اقدامات سرمایه خوارانه را محکوم می کنی و به تمسخر می گیری ؟ آبروی بجه های محل رو بردی
درود بر حامی سرمایه دار زالوصفت و اذناب برون مرزی علی الخصوص ب-ز و ر-جیم و ص- ر و ک- ر و سایر همپالگی هایشان در رسانه های امریکایی بویژه پوزخند !!!

عبدالله 1391/11/21 ساعت 12:31 ب.ظ

احسنت بر این هوش و کمالات
خوشم اومد خوب سربسته زدی تو پوز اونایی که با وحدت و همدلی و امثالهم میرن مشهد و تهران و... به بهانه جذب سرمایه گذار (...). و با این کاراشون که فقط دوتایی بعضی وقتا هم سه تایی منظورم رفیقشون در اداره (اوق..)به (...) و جذب سرمایه گذار می پردازند و دست همه رو خصوصا بعض نهادهای انقلابی رو از عرصه حضور کوتاه کردند.
در هر صورت تا می تونی از این جریانات واقعی در قالب طنز بنویس ما هم برو بچ مسجد پشت سرت وایستادیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.