پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

جوانان باوری و آینده انقلاب اسلامی

حسن گل دشتی /جامعه مدیریتی کشور باید زمینه تقویت بنیه فکری جوانان را مهیا کند چرا که این اتفاق بزرگ می تواند به ارتقا و گسترش حلقه های مدیریتی کشور کمک کند و بهر حال جوانان مسئولیت های مدیریتی واجرایی امور کشور را درآینده نه چندان دور به دست خواهند گرفت. ایجاد زمینه های لازم جهت مشارکت فعال جوانان در امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و تقویت روحیه تعاون و مسئولیت پذیری می تواند باعث پیشرفت هر چه بیشتر کشور اسلامی ایران در آینده ای نزدیک گردد.

بقیه در ادامه مطلب

قشر جوان در هر جامعهای به لحاظ برخورداری از توان، انرژی و استعدادهای فراوان قادر است، نقش تعیین کنندهای در آینده آن جامعه داشته باشد و جوانان در هر جامعهای سرمایه اصلی آن جامعه محسوب میگردند که میتوانند زمینههای رشد و پیشرفت آن جامعه را در عرصههای مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، هنری،‌ورزشی و... فراهم نمایند. در کشور ما نیز نسل جوان، سهم بزرگی از تحولات و پیشرفتهای کشور را بر عهده داشته و شاهد حضور جوانان در عرصههای مختلف از شکلگیری انقلاب گرفته تا پیروزی آن و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هستیم. 

اصولا" در کشورهای مختلف، قشر جوان، نیرویی فعال و با نشاط محسوب می شود و در واقع نقش جوانان آگاه و تحصیل کرده در مسیر انکشاف، پیشرفت و نیکبختی جوامع، سرنوشت ساز است بیقین جوانان در هر کشور به عنوان نیروی انسانی سرمایه های اصلی و مایه قدرت و توان آن کشورمحسوب می گردند و کشوری در مسیر پیشرفت و توسعه موفق می شود که به بهترین شکل از نیرو وپتانسیل جوانان خویش در عرصه های مختلف استفاده نماید.

کشور ما از نظر جمعیت جوان ، یکی از جوان ترین کشورهای جهان می باشد که اگر به شکل مناسب و با برنامه ریزی دقیق از توان این نیروی عظیم استفاده شود ، یک فرصت بی نظیر را برای پیشرفت و توسعه همه جانبه و ارتقا امنیت ملی کشور به ارمغان خواهد آورد و در مقابل اگر این نیروی جوان به حال خود رها شوند و به نیازهای منطقی آنان توجهی نشود و برای استفاده از نیروی آنان برنامه ریزی لازم انجام نگیرد ، پیشرفت و رشد کشور دچار وقفه و مشکل خواهد شد و امنیت ملی کشور به خطر خواهد افتاد.

بر این اساس نقش جوانان در امنیت ملی کشور ، نقشی اساسی و محوری است که این نقش آفرینی در هر برهه تاریخی و به حسب نیازها و اولویت های کشور متفاوت خواهد بود در یک دوره امنیت ملی در گرو حضور در جنگ و پاسداری از کیان کشور به منظور حراست و حفاظت از نظام بود و این مسأله در صدر اولویت های مسائل کشور قرار داشت که جوانان در آن برهه در این عرصه خوش درخشیدند و استقلال و امنیت کشور را حفظ نمودند و افتخار جوانان آن دوره ، حفظ و حراست از استقلال و امنیت کشور در برابر تهاجمات نظامی دشمنان بود و رشادت و مجاهدت آنان، اقتدار، امنیت و آرامش امروز را برای نظام اسلامی به ارمغان آورد با پایان پذیرفتن جنگ، مبارزه نظام استکباری با نظام جمهوری اسلامی شکل دیگری به خود گرفته و در قالب تهاجم فرهنگی و امروز در شکل جنگ نرم در حال اجرا است و امنیت کشور را به خطر انداخته است ، بی تردید راهکار مقابله با اهداف شوم دشمنان و بدخواهان نظام به تناسب روش های آنان متفاوت بوده و جوانان در این عرصه ها باید نقش آفرینی کنند و در برابر اهداف استکبار جهانی ایستادگی کنند .

از این رو در این عرصه جوانان امروز باید با درک عمیق دلایل دشمنی استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی و شناخت دقیق هویت و فرهنگ اسلامی و ایرانی خویش در مسیر پیشرفت کشور در عرصه های مختلف گام بردارند .

امروز که دشمنان نظام اسلامی ، فرهنگ اسلامی و هویت دینی و باورها و اعتقادات مذهبی جامعه اسلامی را نشانه رفته اند و این عرصه ها آماج حملات خود قرار داده اند جوانان باید با هوشیاری کامل ضمن تقویت هویت دینی خویش و تحکیم آن در جامعه درراستای پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند و تولید علم در عرصه های مختلف یکی از عرصه های فرا روی جوانان امروز است. مقام معظم رهبری در این باره فرمودند:« جوانها باید به علم بپردازند. بارها من گفته‌ام، باز هم تکرار میکنم: اقتدار حقیقى یک ملت در گرو علم است.

علم است که بقیه‌ى منابع و مایه‌هاى اقتدار را به کشور ارزانى میدارد. سالهاست که ایشان در فرمایشان و بیانات خود بر اهمیت استفاده از توان نیروهای جوان و متخصص و متعهد در اجرای امور کشور اشاره فرموده و رهنمودهایی را بیان می دارند که به نظر می رسد در بدنه مدیریتی و کارشناسی کشور به مرور و البته به سختی در حال نفوذ است.

پیشرفت های چشمگیر علمی در بحث انرژی هسته ای و علوم نوین از جمله سلولهای بنیادین و درمان برخی از بیماریهای صعب العلاج و درخشش جوانان فهیم و ساعی ایران اسلامی در عرصه رقابتهای علمی و ورزشی جهان ، ابتکارات، اختراعات و کسب افتخارات متعدد از آثار و نتایج مبارک اعتماد به نفس و خودباوری است و مطمئنا در سایه توجه به جوانان و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری آنان زمینه تحقق تولید علم و جنبش نرم افزاری که بارها بر آن تاکید فرمودنده اند فراهم گشته و ایران به دستاوردهای عظیمی در تمامی عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی دست خواهد یافت.

امروز شاهدیم که، درخت تناور انقلاب اسلامی با جان نثاریها و ایثارگریهای جوانان این مرزوبوم، در مقابل انواع توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان بیمه شده است. به ‌برکت انقلاب‌اسلامی، زمینه حضور جوانان در همه عرصه‌های نظام فراهم گردیده و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف دستاوردهای گرانبهایی برای ایران عزیز در پی داشته است.

با گسترش امکانات آموزشی و دانشگاهی در کشور، خیل عظیمی از جوانان وارد مراکز علمی کشور شدند و زمینه تربیت مدیرانی خلاق برای آینده کشور فراهم شده است. جوانان، حامل ‌و مروج ارزش‌های دینی انقلاب هستند و نقش مهمی درحفظ و انتقال آنها برعهده دارند. خودباوری جوانان رمز پویایی، ماندگاری و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی طی سالیان اخیر بوده است زیرا اعتماد به نفس و خودباوری نقش مهمی در اقتدار نظام و دستیابی به قله رفیع پیشرفت و توسعه ایران اسلامی دارد و در سایه خودباوری بسیاری از معضلات و مشکلات کشور حل خواهد شد.

حضرت امام (ره) با نفی هر گونه خودباختگی برخودباوری و اعتماد به نفس تاکید می کنند و می فرمایند " یک ملت وقتی که یک مطلب را باور کرد که می تواند انجام بدهد انجام خواهد داد اساس باور این دو مطلب است باور ضعف و سستی و ناتوانی و باور قدرت و توانایی ، اگر ملت این باور را داشته باشد که ما می توانیم در مقابل قدرتهای بزرگ بایستیم این باور اسباب این می شود که توانایی پیدا می کنند و در مقابل قدرت های بزرگ ایستادگی می کنند ".

مقام معظم رهبری نیز از اعتماد به نفس و خودباوری به عنوان داروی فکری و روحی برای ملتها یاد می کنند و معتقدند که خودباوری و اعتماد به نفس نیروی حرکت ساز و حیات بخش جنبش های درخشانی بوده که در طول تاریخ برای برانداختن نظام سلطه و زور رخ نموده است.

لذا با توجه به مطالب گفته شده جامعه مدیریتی کشور باید زمینه حضور و درخشش جوانان در عرصه های مختلف را فراهم کند. جامعه مدیریتی کشور باید زمینه تقویت بنیه فکری جوانان را مهیا کند چرا که این اتفاق بزرگ می تواند به ارتقا و گسترش حلقه های مدیریتی کشور کمک کند و بهر حال جوانان مسئولیت های مدیریتی واجرایی امور کشور را درآینده نه چندان دور به دست خواهند گرفت.

ایجاد زمینه های لازم جهت مشارکت فعال جوانان در امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و تقویت روحیه تعاون و مسئولیت پذیری می تواند باعث پیشرفت هر چه بیشتر کشور اسلامی ایران در آینده ای نزدیک گردد.

 

نظرات 6 + ارسال نظر
حسین 1391/11/27 ساعت 07:09 ب.ظ

من شنیدم این آقا داره کاندید شورای شهر رامسر میشه؟
از خیلی ها پرسیم که چکارست؟ کجایی؟ چکار میکنه؟
واسم خیلی جالبه که یه مرد میانسالی بهم گفت خیلی وقته پای صندوق نرفتم ولی ایندفه بخاطر این آقا میرم پای صندوق یه رای بهش میدم. پرسیدم چرا ؟ جواب منو اینطوری داد که این آقا پسر حاجی گل دشتی که سالهای سال میشناسمش اگه واقعا یه کوچولو از باباش ارث برده باشه دلش واسه این مردم میسوزه . باباش از صفر شروع کرده و همه ماها که از قدیم میشناسیمش نه مال مردم خورد نه زیر آب کسی رو زده. خلاصه از خانوادش کلی تعریف کرد.
یه خواهش ازشما دارم یه کم ازش واسم تو همین کامنت بنویس.
با تشکر

با سلام
لطفا برین به وبلاگ www.entekhab20.blogfa.com
سپاس از حضورت

علی 1391/11/20 ساعت 04:06 ب.ظ

من باز هم اعلام می کنم که به حسن گلدشتی رای میدم و تک رای هم میدم !!!!

علیرضا 1391/11/20 ساعت 01:05 ب.ظ

ضمن عرض سلام و خسته نباشید
به نظر من اینده برای افراد جوان با طرز فکر روز باید باشد.
موفق باشید

محسن 1391/11/19 ساعت 09:47 ب.ظ

حسن اقا من بهت رای میدم اما جون مادرت یه عکس جدید بنداز
چیه الان 34 سال پیش این عکس رو گرفتی و بازم همونو همه جا میذاری

علی 1391/11/19 ساعت 05:40 ب.ظ

من هم به حسن گلدشتی رای میدم !!!

رامسری 1391/11/19 ساعت 11:31 ق.ظ

با سلام
این نوشته ها حرف دل خیلی از جوان هاست
این نظام و این مملکت باید به جوان هاش اعتماد کنه و اطمینان داشته باشه تا بتونه به حرکتش ادامه بده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.