پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

آقای مورخ ،لطفا تاریخ غرب مازندران را بخوانید!

آقای اسلامی ، فکر تشکیل استان جدید در غرب مازندران مربوط به 3 دهه گذشته است که در آن روزگار آقای احمدی لاشکی نوجوانی بیش نبود!و تدوین آن طرح هم توسط عده ای از دردمندان غرب مازندران که مثل شما ها انسان هستند و با پیگیری چندین ساله تدوین شده است و آقای احمدی بنا بر وظیفه ذاتی خود مسئول پیگیری است.

مهندس جمشید حجتی نیا / در پی انتشار خبر"ارائه کتابچه طرح تقسیم مازندران به وزارت کشور"توسط جناب آقای احمدی نماینده محترم شهرستانهای چالوس و نوشهر ،نمایندگان استان گیلان بر آشفتند و بعضی از برادران مازندران هم با اعلام نظر در سایت ها نظرات متفاوت و دور از انتظار ارائه کردند.

آنچه که بیش از همه تعجب را بر انگیخت نامه آقای اسلامی مورخ مازندرانی به وزیر کشور است که حاوی نکاتی جالب و دور از انصاف است.

آقای اسلامی با خطاب قرار دادن آقای احمدی لاشکی که دلبستگی به بهارستان پیدا کرده است و زیاد آدم مانده ،وی را از دیگر مازندرانی ها که آنها را انسان قلمداد کرده است در رابطه به بحث تشکیل استان جدید در غرب مازندران بر آشفت و به تهران و سمنان و گلستان که روزگاری بخش هایی از آن جزء مازندران بوده است نیز تاخت!!

آقای اسلامی ، فکر تشکیل استان جدید در غرب مازندران مربوط به 3 دهه گذشته است که در آن روزگار آقای احمدی لاشکی نوجوانی بیش نبود!و تدوین آن طرح هم توسط عده ای از دردمندان غرب مازندران که مثل شما ها انسان هستند و با پیگیری چندین ساله تدوین شده است و آقای احمدی بنا بر وظیفه ذاتی خود مسئول پیگیری است.

جناب آقای اسلامی ،نماینده مجلس که از آرای بالای دو شهرستان برخوردار است نمی تواند اعلام نظر کند؟شما به چه عنوانی به تهران و سمنان و گلستان می تازید؟و خود را قیم مردم غرب مازندران می دانید و آنها را بیدار باش می دهید؟و فکر می کنید که از آنها انسان تر هستید و یا عاقل تر!

مورخ مازندرانی ،جملاتی از متن شما اقتباس شده است نگاه کنید!"مرزن آباد تاریخ ساز که همیشه برگ اول شناسنامه مازندران است.تنکابن که دیلم تو همیشه لرزه بر اندام زورگویان می انداخت و همیشه دیلم تو حافظ جان و مال و ناموس مازندران بوده و رامسر و اشکور که کتوال و قلعه بان مازندران بود".

آقای اسلامی چرا احساساتی شده اید؟نه به سیاسیون تازه به دوران رسیده بتازید و نه این موضوع را فتنه بدانید و از وزیر کشور درخواست در آوردن چشم فتنه را بنمایید و بجای این قلم فرسایی و فتنه انگیزی به مدیران استان بتازید که چه بر سر مرزن آباد و تنکابن ،رامسر و اشکور آورده اند!که امروز فکر تشکیل استان جدید افتاده اند .

در کجای تاریخ قبل از دوران قاجار منطقه تنکابن قدیم(نوشهر تا رودسر) جزءمازندران بوده است که امروز می خواهد از آن جدا شود؟

آیا تشکیل اولین حکومت علوی و شیعه در شهر آمل توسط ناصر کبیر از تنکابن شروع نشده است؟

آیا پایگاه اولیه و آخری ناصر کبیر رودسر نبوده است؟

مرزن آباد تاریخ ساز ، امروز از عمران و آبادی و امکانات شهری و صنایع و... چه بهره برده است و شهری که بیش از 90 سال دارای یک پادگان نظامی است در حالی که خود می تواند در جهت توسعه شهری یک منطقه بسیار موثر باشد .

مرزن آیادی که در راه ورودی و خروجی استان قرار گرفته است و سالانه دهها میلیون مسافر در آن تردد می کنند چه سهمی از بازار ،گردشگری ،توسعه شهری،تولیدات صنعتی ،تولیدات صنایع دستی و... دارد.آیا این شهر ارتقاء یافت؟سهم بودجه این دو شهر نسبت به شهرهای جدید التاسیس مانند محمود آباد ،جویبار،نور و... چقدر است؟هنوز این شهر از داشتن یک پارک ،بلوار در خیابان اصلی و یا چند رستوران مناسب جهت استفاده مسافران محروم است .

آیا مرزن آباد محلی  برای توقف و پارک خودروهای مسافران دارد؟

جناب آقای اسلامی ،تنکابنی که دیلم او همیشه لرزه بر اندام زورگویان می انداخت ،فرماندار این شهر در فتح هرات به شهادت رسید و تعداد شهدای شهرستان تنکابن به اندازه شهدای بعضی از استانهای کشور است،رادمردانی چون شهید شیرودی ،شهید رزاقی ،شهید گلگون و شهید خلعتبری و... را دارا است که شهره آنها کشوری بلکه جهانی هستند و این شهر زمانی جزء چهار شهر بزرگ شمال (گرگان ،ساری ،تنکابن ،رشت)بوده اند و امروز همه آن شهرها مرکز استان شده اند غیر از تنکاین ؟!آیا قابل مقایسه است؟

آیا فرمانداری ویژه ای که دولت نهم به مردم این منطقه اهدا کرده است مدیران کل استان حاضر شده اند بخشی از اختیارات خود را به مدیران شهر تنکابن تفویض نمایند؟

آیا شما می توانید از تاسیسات بندری ،شیلات ،شهرکهای صنعتی فعال ،کارخانه مادر بزرگ ،راههای اصلی و مناسب ،مراکز گردشگری و مراکز تخصصی درمانی به اندازه نیاز مردم ،توسعه بازار مناسب با جمعیت ،تاسیس دانشگاههای دولتی و... در آن نام ببرید؟

آقای اسلامی آیا رامسر و اشکور که قلعه بان مازندران بوده اند ، حق الزحمه قلعه بانی خود را دریافت کرده اند؟آیا می دانید از 11 روستای اشکور فقط تعدادی پیرمرد و پیرزن باقی مانده اندو به جهت عدم سرمایه گذاری در  آن منطقه اکثر جوانانش به تهران و سایر شهرهای بزرگ مهاجرت کرده اند؟و امروز متاسفانه تعداد محدود کودکان منطقه از ادامه تحصیل بازمانده اند و شاید یک مدرسه شبانه روزی می توانست مشکل تحصیل آنها را حل کند!!

اشکوری که در سه راهی شهرستان رودسر ،قزوین و رامسر قرار گرفته اند و پتانسیل لازم برای اشتغال دهها هزار نفر را دارد ، بزرگترین درخواست مردم منطقه اش وجود یک دستگاه خودرو وانت جهت سرویس دهی مدارس یا انتقال بیماران به مرکز دهستان (تمل) می باشد!!

آیا می دانید جمعیت رامسر در تاریخ سرشماری نسبت به گذشته بجای افزایش جمعیت کاهش داشته است؟

آیا می دانید شهر رامسر که امروز عنوان گردشگری را به یدک می کشد و در تابستان نیز پذیرای  میلیونها مسافر است از ترافیک رنج می برد؟

آیا می دانید رامسر در شانزده سال گذشته در انتظار حل مشکل آب شرب خود می باشد ،با آنکه یکی از پر بارانترین شهرهای کشور است !!

مورخ مازندرانی بجای انتشار حرف های احساسی و شعاری با سیر و سیاحت در غرب مازندران و نگاه به زندگی مردم با عقلانیت و تفکر به مردم غرب مازندران بنگرید!

چرا به فکر استان جدید افتاده اند.؟

غرب مازندران جهت توسعه و پیشرفت منطقه با توجه به پتانسیل های موجود در آن که خداوند بزرگ همه نوع مواهب را فراهم نموده است نیازمند تشکیل استانی جدید است.

و در آخر به پیگیری استان جدید امیدواراریم و در سایه تلاش و هوش سرشار و سلحشوری مردمان این منطقه و پشتکار و توجه نظام جمهوری اسلامی بتوانیم در جهت عمران و آبادی و توزیع عادلانه ثروت ، استانی نمونه که انشاا... مواهب آن به سایر استانهای همجوار خواهد رسید بسازیم.

به امید آن روز که انشاا.. نزدیک خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.