پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

باز هم سوء استفاده ار مهر هیئت امنای مساجد در رامسر!!

کسانی که درس حقوق و وکالت را خوانده و با امورات حقوقی آشنایی کامل دارند و این گفته را تایید می کنند که استشهادیه ورقه ای است که شهود به خط خود گواهی خویش را بر آن نوشته باشند یا کسی از جانب آنان متن شهادت را تهیه کرده و به امضای گواهان برساند ،   و حال این گواهان می توانند افراد حقیقی وحقوقی باشند.

باید توجه داشت که هیئات امنای مساجد نیز به عنوان امین مردم و رابط بین مردم و سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد.

در توضیح مطلب باید گفت که به نا به دستور اکید روسای اوقاف ،هیئات امنا باید برای نگهداری اموال و حدود مسجد مورد اختیار خود تلاش کنند و اقدامات لازم ، آنهم هم با هماهنگی مراتب بالاتر از خود را نمایند و هیچگاه نمی توانند برای اغراض ،منافع و... شخصی از مهر هیئت امنا استفاده یا خدای نکرده سوء استفاده کنند.

هر چند هیئات امنا در انتخابات دوره قبل شورای اسلامی شهر با سوء استفاده از آنچه که در قانون انتخابات و مضافا دستورات مکتوب اداره اوقاف آمده بود عدول کرده و با تنظیم صورت جلسه هایی ممهور به مهر مسجد اقدام به معرفی کاندید هایی خاصی نمودند که مدارک آن نیز نزد نگارنده موجود است ولی آنها در شهرستان به همین قدر نیز قانع نبوده و برخی از هیئت های امنای مساجد با سرپیچی از قانون ،از روی کینه و حب و بغض استشهادیه هایی را امضا کردند که نادرست بود و ماههای گذشته نیز شکایتی در همین زمینه به دادگاه های شهرستان ارائه شد ولی به علت تعریف نشدن قانون ، فقط به توصیه شفایی به متخلفان بسنده شد.

حال با این توضیحات در روزهای اخیر نیز گروهی که برای ثبت نام در مجمعی برای برگزاری انتخابات  رد صلاحیت شده بودند استشهادیه ای مهمور به مهر برخی از مساجد برای رسیدن به خواسته های خود تنظیم نموده و برای اعتراض به دلیل رد صلاحیت خود به مراجع ذی صلاح ارائه نمودند.

ولی به راستی متولی این گونه کارها که در شهرستان رامسر توسط هیئات امنا به نام رای مردم مومن و مسجدی صورت می گیرد کیست و چه کسی باید پاسخگو باشد.

آیا مرجع رسیدگی به امور مساجد ارتکاب چنین اعمالی که حتی در قانون نیز به صراحت برای انجام آن نهی شده است نباید پیگیری شود؟

سوالاتی که شاید هیچ گاه متولیان امور مساجد با توجه به اشرافیت کامل به قضیه به آن پاسخ ندهند ولی از مراکز امنیتی شهرستان می خواهیم ناظر بر عملکرد این رفتارها باشند تا هر چه زودتر جلوی این اقدامات خلاف قانون گرفته شود /.

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1391/07/25 ساعت 11:40 ق.ظ

شنیده ها حاکی از اینه که رئیس اوقاف بر علیه شما در دادستانی طرح دعوا نموده

... 1391/07/21 ساعت 01:35 ب.ظ

دیدی جرات بروز کردن نظرات دیگران نداشتی از قبادی ترسیدی تور جر بده

علی 1391/07/17 ساعت 08:33 ب.ظ

گویند عاقلان غم دیوانه گان خورند دیوانه هم که شدیم غم مارا هیچ کس نخورد .
اقای بهرامی مواظب باش تور جر نده رئیس اداره اوقاف به تو چه که کی دنبال تأیید هست مگه ندیدی همیشه حمید احمری نژاد قدر دوم هست تو منطقه کتالم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.