پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

به بهانه تعطیلی موزه شمال

 درسال تولید ملی ،کار و سرمایه ایرانی :

تعطیلی موزه شمال در شهر نمونه گردشگری بیانگر پیام خوبی برای مردم نیست!

به طور کلی موزه به مجموعه ای از آثار و اشیا اتلاق می شود که در محلی نگه داری و در معرض نمایش گذاشته می شود.

موزه ها جایگاه حفظ هویت تاریخی و فرهنگی تمدن یک قوم و ملت برای آیندگان و دیگر اقوام می باشد و آنجاست که مظاهر تمدنی هر ملتی ثبت و حفظ می شود.

امروزه موزه ها، به عنوان سمبل انسجام بخش و مایه افتخار و غرور ملی هر کشوری تجلی یافته است. به نحوی که کشورهای توریست پذیر که فرهنگ گردشگری در آنجا نهادینه شده است، مردم آن کشور دست کم یکبار در طول زندگی خود از موزه های ملی و منطقه ای کشور متبوع خود دیدن نموده اند به گونه ای که گاهاً این امر به عنوان یک عمل ملی و وظیفه هر فرد  تلقی می گردد.

این امر تا آنجا ادامه می یابد که بعضی اوقات گردشگران برخی از شهرها و گاهاً کشورها را با شهرت موزه های آن شهر یا کشور می شناسند. اما متاسفانه در کشور و شهرمان استقبال از موزه ها بسیار کم و گاها با بی توجهی روبروست.

موزه شمال واقع در  شهرستان نمونه گردشگری رامسرکه به همت یک بازنشسته فرهنگی و جمع آوری 700اثر ارزشمند طی سه دهه در اسفند 1389 با حضور پررنگ مسولان!!! افتتاح شده بود متاسفانه در اول مهر ماه سالجاری بدلیل عدم حمایت های لازم از سوی متولیان امور فرهنگی و مسئولین دستندرکار و نبود مکان مناسب تعطیل شد.

شاید انتشار اولیه این خبر برای هنرمندان و فرهنگ دوستان خبری نگران کننده باشد ولی واقعیت چیزی جز این نیست که تلاشهای مثال زدنی فرهنگ دوستان برای جمع آوری تمدن گذشته خود با استقبال مواجه نمی شود و مدیر حوزه به ناچار مبادرت به تعطیلی این جایگاه ارزشمند کرد.

عیسی خاتمی مدیر موزه شمال که بیش از 3 دهه تلاش خود جهت جمع آوری آثار تاریخی در شمال کشور متمرکز کرده بود روزی تعطیلی موزه را بدترین روز زندگی خود دانست.

چرا موزه شمال که تازه جایگاه خود را بدست آورده بود و در 6 ماهه نخست سالجاری بالغ بر 220 هزار نفر گردشگر از این مکان بازدید کرده که بیش از 9 هزار نفر گردشگر خارجی بودند به تعطیلی منجر شود؟

به راستی متولیان فرهنگی چه می کنند! و چه چیز را ترویج فرهنگ می دانند.آیا می توانند جوابگوی مردمی باشند که با عدم درایت و تدبیر لازم و پشت پا زدن به فرهنگ یک منطقه ، فیتیله فرهنگ آن خطه را به آسانی پایین کشیدند .

با تمام این وجود در شهرستانی که با اسم بلند نمونه گردشگری ،عروس شهرهاو... مشهور است و اداره میراث فرهنگی آن خانه به دوشی را تجربه می کند و وسایل آن ادراه هم اکنون به علت نداشتن فضا در زیر پلاستیک در فضای باز نگهداری می شود چه توقعی می توان داشت که موزه شمال و دیگر امورات فرهنگی و میراثی در شهرستان  تعطیل نشوند.

بازتاب :

سایت دریادیم

سایت شمال فردا

سایت شمال نیوز

شمال پرس

نظرات 2 + ارسال نظر
علی 1391/07/10 ساعت 07:33 ب.ظ

مرد حسابی چرا خالی می بندی ؟ تو اصلاْ میدانی ۲۲۰۰۰۰ نفر یعنی چی ؟ یعنی ۱۲۲۲ نفر در هر روز از این شش ماه نخست سال با احتساب روزهای تعطیل ! و این میدانی یعنی چه ؟ یعنی اینکه اگر موزه ۱۰ ساعت در روز باز باشد هر ساعت باید ۱۲۲ نفر بلیط بگیرند ! و اگر هر نفر حداقل نیم ساعت داخل موزه باشد باید در تمام این شش ماه ۶۰ نفر همزمان در موزه حضور داشته باشند ! این توطئه ها چیه که علیه دولت راه میندازین ؟ اگر هر نفر از اینها فقط پول بلیط 500 تومانی خودشون رو میدادن غیر از خریدهای دیگه ، در این صورت عیسی خاتمی باید 110 میلیون تومان درآمد داشته باشه ! اونوقت چرا از کمبود امکانات حرف میزنه ! ببین پوزخند ، دیدی اساسی افشایت کردم ، ای بی بصیرت ضد میراث فرهنگی ! توبه کن و به راه راست یعنی همون راهی که ما در آن هستیم برگرد ! آغوش گرم برادران و خواهران به رویت باز است ...

بهرامی 1391/07/10 ساعت 04:00 ب.ظ

http://up.toca.ir/images/53z93qtq3mso5t2rx3c6.jpg
http://up.toca.ir/images/vtd3ynpl7k26jwjntioy.jpg
http://up.toca.ir/images/f3bdj1pycs2cgv4if2p3.jpg
http://up.toca.ir/images/f3bdj1pycs2cgv4if2p3.jpg
http://up.toca.ir/images/8nxb90lp2eatc2p6527m.jpg


شهرک آزمایش راهنمایی و رانندگی شهرستان رامسر افتتاح شد
رامسر-بهرامی
شهرک آزمایش پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی شهرستان رامسر با حضور سرهنگ بابایی جانشین راهور و حجازی مدیر عامل سازمان دهیاری ها و شهرداری های استان مازندران،سرهنگ امانی فرمانده نیروی انتظامی ، زرودی فرماندار و جمعی دیگر از مسئولین در شهرستان رامسر افتتاح شد.
رستم زرودی فرماندار رامسر در این مراسم گفت:بخش امنیت یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در جامعه بدان پرداخته شود و امنیت ترافیکی یکی از مقوله های مهم آن است که توجه به آن بسیار جدی است.
وی با اشاره به اینکه ما نگرانی ها و دغدغه هایی در سطح جامعه در بحث تصادفات داریم افزود:بیشتر کارشناسان معتقدند که بیش از 70 درصد از تصادفات ، عامل انسانی است و مابقی عامل ماشین و جاده است.
زرودی افزود:متاسفانه هر چه ماشین ها از ایمنی بیشتری برخوردار شوند عامل انسانی در تصادفات بیشتر می شد.
فرماندار رامسر در ادامه گفت:ما امسال دربحث توزیع اعتبارات ،بیشرین اعتبار را به اصلاح راه اختصاص دادیم و وزارت راه نیز در حال تلاش است تا راهها را به خوبی اصلاح کند.
وی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح شهرک ترافیک در شهرستان رامسر گفت:ما بیش از 10 هزار دانش آموز در این شهرستان داریم و یکی از بهترین مکانهایی که باید در آن فرهنگ سازی ترافیکی صورت گیرد بین دانش آموزان است و هر چه قدر این پارک های آموزش بیشتر توسعه یابد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر می شود.
وی افزود:این پارک ها می تواند در سطح دانشگاهها به عنوان واحد اختیاری تدریس شود تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات جانی باشیم.
سرهنگ نصرت ا... امانی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان رامسر ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی شهرستان گفت:ما اعتقادمان بر این است که جامعه باید دارای اقتدار باشد و این اقتدار دارای پشتوانه که همانا پشتوانه اجتماعی است می باشد.
وی گفت:ما با راه اندازی شهرک ترافیکی در هفته نیروی انتظامی بر این مسئله مصمم بودیم که باید دانش آموزان را با مقوله ترافیکی آشنا نماییم تا آنها از ابتدا یاد بگیرند وقتی در پشت فرمان قرار می گیرند باید قانون مدار باشند.
امانی ضمن اشاره به اینکه باید جامعه ای را طراحی کنیم که شاهد کمترین تصادفات بود تصریح کرد:باید همه با هم تلاش کنیم تا شاهد کاهش تصادفات و تخلفات راهنمایی رانندگی در شهرستنان باشیم.
سرگرد علی اکبر ابراهیمی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت:این شهرک ترافیکی با همت و کوشش شهرداران،فرماندار،فرماندهی نیروی انتظامی و اداره آموزش و پرورش اجرایی شد و از همه آنها تشکر می کنم.
وی گفت: مردم ما سالانه خسارات سنگینی اعم از جانی و مالی ناشی از تصادفات رانندگی متحمل می شوند که این موضوع بیشتر ناشی از تخلفات رانندگی و عدم توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
وی گفت:یکی از اهرمهای مهم برای کاهش این تلفات انسانی برخورد جدی با رانندگان متخلف است.
رییس پلیس راهور فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان رامسر در ادامه گفت:شهرستان رامسر به علت دارا بودن مواهب خدادادی و با چشم اندازهای طبیعی ، سالانه شاهد حضور خیل کثیری از مسافران است و بدلیل واقع شدن در مسیر مواصلاتی غرب به شرق و نداشتن کمربندی و راههای اصلی و آزاد راه شاهد ترافیک سنگین در آن هستیم.
سرگرد ابراهیمی اظهار داشت:ما سالهای گذشته خسارات سنگینی در شهرستان رامسر داشتیم و ناچار شدیم با فرهنگ سازی و ایجاد شهرک آزمایش برای دانش آموزان و آموزش فرهنگ ترافیکی برای آنها شاهد کاهش آمار تصادفات در سالهای آینده باشیم .
وی گفت :دانش آموزان با فراگیری و آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی یاد خواهند گرفت که در آینده مطیع مقررات راهمنمایی و رانندگی بوده و این سبب می شود تا کمتر شاهد عامل انسانی در بحث تصادفات باشیم.
سرگرد ابراهیمی افزود:ما از همین امسال مسئله آموزش ترافیکی را از کلاس 6 ابتدایی شروع کردیم و برای آن واحدی مستقل درسی در نظر گرفتیم و بعد از آموزش تئوری در کلاسها دانش آموزان را برای آموزش عملی به محل شهرک آزمایش می آوریم و پس از پایان دوره برای آن نمره نیز در نظر می گیریم و گواهینامه مهارت صادر می کنیم.
سرهنگ بابایی نیز در حاشیه این مراسم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به خبرنگار ما گفت:امروزه بیشترین تخلفات و تصادفات در مورد موتور سیکلت ها است که تدابیری اندیشیدیم تا این تخلفات نیز کاهش یابد.
وی به همه رانندگان توصیه کرد تا با رعایت مقررات راهمنمایی و رانندگی شاهد تصادفات کمتری باشیم.
لازم به ذکر است که به اداراتی که با پلیس راهور در سطح شهر همکاری داشتند لوح تقدیری اهدا و از زحماتشان تشکر شد.


http://s3.picofile.com/file/7515605913/DSC09652.jpg
http://s3.picofile.com/file/7515606555/DSC09659.jpg
http://s3.picofile.com/file/7515606769/DSC09662.jpg
http://s3.picofile.com/file/7515606876/DSC09671.jpg
http://s1.picofile.com/file/7515607197/DSC09680.jpg

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.