پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

نقد ی بر حضور قاری مصری در رامسر(نگاهی به گذشته)

یاداشت زیر در سال گذشته به بهانه حضور یک قاری مصری در شهرهای شمالی کشور نگاشته شده است و به دلیل حضور مجدد قاری مصری دیگری در روزهای اخیر در شهرستان لازم دیدم مروری مجدد بر آن داشته باشیم.

ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ قرآن کریم بر همگان مبین و واضح است.چرا که این کتاب آسمانی تنها منجی هدایت بشریت در ناملایمات و باتلاق زندگی دنیوی است.هر که بدان تمسک جست از قافله تیره بختان برست.اما همین ترویج ها باید از راه اصولی و موثر صورت پذیرد چرا که در عصری زندگی می کنیم که بدون تفکر، اندیشه و  انجام امور نابخردانه، ممکن است آسیبهای جدی به ساختار وجودی مان وارد سازدکه علاج آن در برخی موارد ناممکن خواهد بود.

نشر فرهنگ قرآنی با حضور قاریان و حافظان در شهرها و ایجاد فضای انس با قرآن در تمامی مدت سال می تواند یکی از روشها و راهکارهای توسعه ی فرهنگ قرآن باشد . اما در این میان اگر همین روشها اصولی صورت نگیرد باعث می شود که این فرهنگ به ضد فرهنگ تبدیل شده و به نتیجه معکوس مبدل گردد.

روز های گذشته شاهد حضور محمود شحات انور قاری مصری در شهرستان رامسر بودیم .به گفته ی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندارن این برنامه برای 12 شهر از شهرستانهای غرب مازندارن صورت می پذیرد.در بدو امر و در یک نگاه کلی کاری بسیار میمون و خوشایندی در حال صورت پذیرفتن است و وجود قاریانی از دانشگاه الازهر مصر و دیگر مراکز اسلامی در شهرهایمان نه تنها باعث کشش و جذب مردم به سمت تلاوت قرآن نمی شود بلکه باعث ایجاد رابطه انس و مودب بین برادران دینی مان در کشور خواهیم بود.

 اما اگر از سمت و سویی دیگر به موضوع نگاه کنیم این نقد بر موضوع وارد است چرا با وجود اساتید برجسته قاری قرآن نظیر استاد پرهیزگار،استاد کریم منصوری ،استاد ابوالقاسمی و...از وجود یک قاری مصری استفاده کنیم.چرا باید برای یک قاری مصری هزینه های بسیار زیاد و هزینه های جانبی، به همراه استفاده از نیروهای امنیتی برای اسکورت و ...صرف کنیم تا دقایقی اندک از کتابی را  برایمان تلاوت کند که زیباتر از آن را اساتید برجسته مان خودمان تلاوت می کنند.سوالاتی که جواب آن به مسئولین متولی امور قرآنی بر می گردد. 

آیا بهتر نبود در ابتدا از وجود قاریان برجسته ی داخلی استفاده می شد و بعد از آن از وجود قاریان خارجی بهره می جستیم؟

نظرات 4 + ارسال نظر
دوست 1391/05/10 ساعت 11:01 ق.ظ

احسنت بنده در در امتداد نقدی بر این موضوع زدم و امید من به شما جهت نقد این موضوع بود که اجرا شد

سلام
ضمن تشکر این هم کامنت شما در امتداد برای مطالعه دوستان پژواکی

شیعیان مخلص قران و قاریانش هستن ولی یکی به این جماعت اوقافی بگه که تو ایران عزیز اسلامی شیعی خودمون اینقدر قاری خوب داریم که از مصر نیازی به واردات نباشه و سال حمایت از سرمایه ایرانی فقط در صنعت نیست بلکه نیروی انسانی متعهد بالاترین سرمایه یک کشور است و در ضمن از کشوری قاری اوردند که رئیس جمهور وهابیش ورود ایرانیان رو به کشورش ممنوع کرده دست اولین دوستیش به سمت وهابی های سعودی و دست دیگرش در دست هیلاری کلینتون و در آخر رسالت شما خبرنگاران فقط نوشتن خبر نیست بلکه واقعیات رو باید منعکس کنید هیچ یک از شما عزیران خبرنگار رامسری نقدی بر این موضوع نزدید
وهابیون قران میخوانند اما قران ناطق علی(ع) رو قبول ندارند قران بدون علی خواندن ارزشی ندارد.

سمانه 1391/05/09 ساعت 11:23 ب.ظ

سلام
از سویی با پژواک هم نظرمُ اما خب از ابعاد دیگه تعامل با دنیا بسیار ضروری و پسندیده است البته اگه این امر جنبه وارداتی نداشته باشه!!

علی 1391/05/09 ساعت 09:40 ب.ظ

چه فر قی میکنه که قاری قران مصری باشه یا مال جای دیگه ؟ تو آخرشم درست بشو نیستی ! فقط داری به این و اون گیر میدی ؟ بس کن پسرم ! به راه صراط المستقیم ما وارد شو و توبه کن عزیز دلم ! من خیرخواه تو هستم ...

خیرخواه؟
بزرگترها همیشه میگن دل گرگ هیچ موقع واسه گوسفند نمیسوزه

داش محسن 1391/05/09 ساعت 02:21 ب.ظ http://parsi71.blogsky.com

سلام برار وقت هکردی امه وبلاگم برو تی فدا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.