پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

وقتی شورای اسلامی شهر از نام شهید فاصله می گیرد

به درستی منطقه شلمچه در سال 1365 جوان 20 ساله ای را به یاد می آورد که با رشادتش صف دشمن بعثی را شکافت و بسان آزاده ای در برابر هجوم آنها سینه سپر کرد و جانانه جرعه شهادت را نوشید و نام خود را در تاریخ آزادمردان به ثبت رسانید. حرکتی که تا ابد فراموش ناشدنی ، شجاعتی که مثال زدنی و غیرتی که برای همگان سرمشق زندگی است.

محمدرضا روستا زاده ای که تنها عشقش کشاورزی بود و چنان متواضع ، افتاده و با ادب رفتار می کرد که هم اکنون دوستان و هم محلی هایش معترفند که در کشورمان نظیری برایش وجود نداشت.

پدر پیرش چند سال گذشته فوت کرده ولی مادرش هنوز، داغش را در سینه نهفته دارد و با محبت مادرانه همیشه بر روی مزارش که چند صد متری خانه اش است می رود و با عزیزش به گفتگو مشغول می شود .

با این اوصاف و در حالیکه خداوند نیز در قرآن به اهمیت شهید و اصل شهادت اشاره می کند و می فرماید :"کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده نپندارید بلکه زنده گانی هستند که در پیش خداوند روزی می خورد" ،اما گویا شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر از شهرستان رامسر به این موضوع آگاه نبوده و نامی غیر از نام شهید محمدرضا کوزگر را برای کوچه بن بست انتخاب می کند.

کاری که شاید در خور تامل باشد و داغ خانواده شهید را دوچندان می کند و احساس شود که شهید توسط شورای اسلامی شهرشان به دست فراموشی سپرده شده باشد و مادر شهید با دیدن تابلوی کوچه شان قطرات اشک را بر روی گونه هایش حس می کند و زیر لب زمزمه می کند " ولا تحسبن الدذین قتلوا فی سبیل الله امواتا ...".

هر چند این خانواده حاضر نبودند به این سهل انگاری شورای شهر پرداخته شود زیرا حتی یکی از برادران این شهید که در شهرداری مشغول به فعالیت است از این نامگذاری اعتراضی نکرد ولی نگارنده نه تنها در جایگاه یک خبرنگار بلکه از نگاه یک شهروند به این موضع پرداخته و جا دارد مسئولان نیز دلیل این خطا را از شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر جویا شوند.

می توان این نکته را نیز اضافه کرد که این شورا در چند سال اخیر از رسانه فاصله گرفته و با توجه به تذکرهای پیاپی توسط خبرنگاران تا کنون حاضر به ارائه فعالیت خود به مردم نشده اند.

شورای شهری که در فروردین سال گذشته شهردارشان به علت اختلاس دستگیر و از سمتش خلع شد.

نظرات 6 + ارسال نظر
علی 1391/05/10 ساعت 05:14 ب.ظ

راستی اون ضرب المثل مصداقی نداره. آدم میتونه حتی مساوی و .. از پیش نماز بایسته.بعضی وقتها تو این سایت خیلی ادعا داری در حالیکه خودت هم اشتباهات زیادی داری. استفاده کردن از ابزار رسانه ای خیلی کار شاقی نیست. اما اینو بدان که دست بالای دست بسیاره.

علی 1391/05/10 ساعت 05:11 ب.ظ

حق با شماست اون احمد کوزه گر است

علی 1391/05/05 ساعت 05:12 ب.ظ

سلام فکر کنم اشتباه کردی .محمد رضا کوزه گر زمانی که سوم راهنمایی بود رفت جبهه . و قرار بود سر صدام را بیاورد. آین شهید در مدرسه ریحان صفت بعد از آتش زدن مدرسه راهنمایی کتالم درس میخواند. حد اقل یک تحقیقی انجام بده

سلام
یه ضرب المثل میگه "ادم نباید از پیش نماز جلوتر وایسه"
نمی دونم کجا را اشتباه فرض کردی برام
همه اطلاعات شهید را از خانواده اش گرفتم و فکر نمی کنم کسی بیشتر از خانواده اش از اطلاعات شهید مطلع باشه و ما هم که نمی تونیم از پیش نماز جلوتر وایسیم
در ضمن تابلو شهید محمدرضا کوزگر جایگزین شد

دلسوز 1391/05/03 ساعت 05:07 ب.ظ

باسمه تعالی
چطور می شود که کسی که خود را از اعضای شورای اسلامی جواهرده می داند ولی حاضر نیست ذره ای از خاکی که در واقع متعلق به خودش هم نیست را در راه عمران و آبادانی و بازگشایی معابر جواهرده قرار دهد؟
موضوع از این قرار است که دهیار محترم جواهرده اقدام برای آزاد سازی و بازگشایی بخشی از مسیر جاده اصلی در داخل ییلاق جواهرده که در اثر ریزش شدید باران و یخ زدگی در زمستان های گذشته با ناهمواریهای زیادی و چاله های فراوانی روبرو گردیده بود و تردد موتور سیکلت و خودرو را مشکل کرده بود، نمودند
چون مسیر یاد شده بسیار تنگ بوده و عبور همزمان دو اتومبیل از آن غیر ممکن بود که این مسئله عریض کردن جاده فوق برای تسهیل تردد صورت پذیرفته است
در یک طرف معبر فوق الذکر سکوهایی وجود داشته که مانع عبور ماشین می شده و این سکوها از طرف دهیاری محترم مورد تخریب واقع شد
در جلسه صورت گرفته در بخشداری رامسر شخصی به نام محمد علی(اکبر) درجانی که این سکو ها در کنار مغازه ای که شرح حال آن در بالا ذکر گردید،واقع شده بوده و بعنوان شورای جواهرده نیز مشغول به فعالیت می باشد شروع به پرخاشگری و دعوا و مرافعه نموده اما در حقیقت مالک اصلی مغازه شخص دیگری بوده که و به صورت اجاره ای این مغازه ها در اختیار پدر این عضو شورای جواهرده بوده و در اثر فوت صاحب اصلی و بنا بر قانون به پدر ایشان بعنوان حق پیشه رسیده و نامبرده نیز از آن ذینفع گردیده است
گویا اعضای شورای جواهرده در این رابطه جلسات متعدد برگزار نموده اما ایشان از حضور در جلسات و همکاری جهت بازگشایی معبر استنکاف می نمودند.
حال این سئوال مطرح می شود که چگونه که فردی که خود برای آبادی و عمران منطقه حاضر به گذشت اندکی نمی باشد و در واقع فقط نام شورا و دهیاری را یدک می کشد از سایر مردم انتظار دارد در این مورد همکاری کنند؟
چرا باید شخصی که با بی حرمتی و بی احترامی هر چه تمامتر و تهدید گفتاری که تاکنون عملی نشده به دهیار محترم جناب آقای مظاهر عزیزی مبنی بر اینکه " افرادی را برای ادب کردنت اجیر خواهم کرد" در شورا و دهیاری جواهرده حضور داشته باشد؟
و چرا باید افرادی نظیر شخص فوق الذکر که همانند ایشان افراد زیادی فقط برای استفاده از مزایا شورا ها و دهیاری ها برای بدست اوردن پست آن تلاش می کنند، در این چنین مواقع ای که پای عمل پیش می آید ماهیت و ذاتشان مشخص می شود باید در شورا ها و دهیاری ها حضور داشته باشند؟؟؟؟
من الله توفیق


کمتر از یک ماه به شروع المپیک لندن مانده اما...

حمید جان حتی باخت چیزی از بزرگیت کم نمیکند


با مطلبی غیر شعری و ورزشی به روزم

خوشحال میشم از حضور و نظر دوستان شاعر[گل]

تبادل لینک رایگان 9 رنگ ====================== لطفا ما را با آدرس http://www.9rang.com و عنوان درج تبلیغات رایگان لینک کنید ======================= سپس لینک خود را در صفحه زیر قرار دهید . ====================== http://link.9rang.com ====================== به وبلاگ های پیج رنک بالا یک آگهی ویژه نیز داده می شود(سایت 9رنگ روزانه بیش از 4000 نفر بازدید کننده دارد ) ---==-==---===-==-=-==-=-- موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.