پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

اصلاح هندسی ناصحیح میدان انقلاب رامسر از نگاه یک روزنامه نگار

میدان انقلاب شهرستان رامسر به دلیل احاطه نشدن اطراف آن توسط ساختمانهای بلند تجاری و مسکونی ،بدون هیچ گونه مزاحمت و یا تعطیلی ،محل بسیار مناسبی برای برگزاری روزهای با شکوه انقلاب از جمله 22 بهمن ،روز قدس،13 آبان و... محل پیش از دست کاری اخیر شهرداری چنان خوب جوابگوی این مراسمات بوده که گویا برای چنین مقصودی نام آنرا میدان انقلاب نهادند.

میدان انقلاب پیش از طرح اصلاح کنونی فضای شهری بزرگ و مناسب با جاگیری حجم جمعیت زیاد شهروندان و مرکزیت آن از هر سمت نظیر بیمارستان مرکزی ،بانک ملی مرکزی ،اداره پست مرکزی ،ونهادهای دیگر و با توجه به نزدیکی این ادارات با یکدیگر بسیار مطلوب بوده و ارباب رجوع با فراهم بودن پارکینگ و فضای باز به همه کارهای خود می پرداختند.

استخرهای داخل میدان کوچک روبری بیمارستان با فواره های آب که در داخل آن تعبیه شده بود این میدان را منحصر به فرد  وبسیار خوب ،چشم نواز کرده بود تا حدی که می توانستیم به عنوان یکی از مصادیق میراثی شهر به آن بالیده و آنرا حفظ و مرمت کنیم نه تخریب.

اما متاسفانه مشاهده کردیم که شهرداری شهر رامسر میدان توصیف شده  که فضای با روح و آرامش بخشی بود را تخریب و با دور ریختن میراث و فواره های آب که به صدها میلیون تومان می رسید  و سابقه میراث فرهنگی و فضای آزاد این میدان را از بین برد و به جای آن طراحی ناصحیح از نظر اصول مهندسی و اصلاح هندسی و الگو برداری از نرده های  طراحی دور باغ 30 هکتاری در ضلع جنوب استفاده کرده و با یک طراحی ساده که در خور این فضا نبود نسخه این میدان  را نا صحیح و بد پیچید.

این میدان با تعدادی جدول چنان تنگ ، محدود و بی روح شده و با احداث یک لکه مثلثی در ضلع جنوب شرقی  نیز بر پیکره اش تحمیل شد.

جا دارد یاداور شوم که نگارنده فقط از دیدگاه یک روزنامه نگار به این میدان نگریسته و اینچنین برداشت نمودم ، و انتظار داشتم مسئولین دست اندر کار از جمله راهنمایی و رانندگی ،شورای ترافیک ،شورای شهر،میراث فرهنگی ،سازمانهای مهندسی و افراد دلسوز و صاحب نظر با تهیه طرحی مناسب ،عکس العمل نشان داده و آنچه سزاوار و شایسته و زیبنده این میدان است را طراحی و اجرایی کنند و  جلوی ادامه اجرای ناصحیح میدان آن توسط دلسوزان شهرستان گرفته شود.

با توجه به هزینه گزاف انجام شده در میدان انقلاب رامسر  ، شهرداری باید هر چه زودتر با تشکیل جلسات پی در پی با سایر ادارت زیربط به داد آبروی این میدان که طرحی به صورت ناصحیح انجام شده رسیده و با اصلاح هندسی مناسب و در خور شهر زیبای رامسر ،مرکزیت این محل سروسامان داده و آنرا را همچنان حفظ کند تا میدان انقلاب با کارایی بهتر و با مصالح مناسبتر همچنان در خدمت روزهای با شکوه انقلاب باشد.

 بازتاب :دریادیم

نظرات 8 + ارسال نظر
علی 1391/05/02 ساعت 10:35 ق.ظ

ببین پژواک ناقلا! من با دوستی با شما هیچ مشکلی ندارم . بخصوص که پیشنهاد دوست جوان و ارزشی ما سمانه خانم هم اونو تأیید می کنه . ولی اول باید بیای توبه کنی و در همین وبلاگ اعتراف کنی . اونوقت منم تو رو می بخشم و در جرگه دوستانم ثبتت می کنم و قول هم میدم که در صورتی که دیگه گناهانت رو تکرار نکنی توی اون دنیا هم برات کاری بکنم و دستت رو بگیرم ! البته با کمک سمانه خانم ...

تو با دوستی من مشکل نداری ولی من مشکل دارم
اول بگو رابطه ات با سوروس و انقلاب مخملی و سرخ و سفید جریان انحرافی و... چیه و از آنها ابراز برائت کن بعد با هم بشینیم صحبت کنیم

سمانه 1391/05/01 ساعت 11:58 ب.ظ

سلام همراهان

به نظر حقیر اگه آقای علی آقا و آقای پژواک به رسم دوستی دست هم رو بگیرن این آقایون( شارپ و سورس و مرداک و اویاما و..) فرصتی برای سوء استفاده نخواهند داشت
علی آقا این انرژی وافر شما قابل تحسینه
بهتر نیست در راهی جز راه ستیز با پژواک صرف شه؟

این علی اقا دستشو به ما نمی ده تا شارپ و سوروس و کونوس و... را دستگیر و تحویل بچه های بالا بدیم
احتمالا چون خودش باهاشون همدسته می ترسه اونها اعتراف کنن به همدستی با او و اون موقع خر بیار و باقالی بار کن

غلط نویس سابق 1391/05/01 ساعت 08:16 ب.ظ

گویی ولی شناسان رفتند از ولایت.

آنان رفتند اما یه عده پر مدعا و عقل کل ماندند که هر کار می کنند از فرط باسوادی شان داد همه درمیاد.

رامسرجان فقط می تونم بگم متاسفم و اف بر من که از سنگ هم صدا برخاست اما از من نه!!!

سلام
اقای طالشی خسته نباشی فوق العاده داری زیر آب شهردارو می زنی یکبار بگو خلاص ان موقع که نداشتیم دادت به هوا بود حالا که اوردن ان هم از نوع بومی ان بازم چنگ انداختی به یقه شهردار اصلا می دونی تمام اتیش مال کیه ؟ مگه حضرت خبازیان را نمی شناسی ایشان چند وقتی است دیگه کارهای ساختمانی و پروژه های بالا را می گیرید و مثل کار بری روبروی فرودگاه که گندش در اومد و الان هم در ساخت ساز در یک گرفتن مجوز با غیاثی است . چرا نمی ای از کارهای من بنویسی من جون می کنم به نام مردای . قربانی کوزگر تمام میشه دخترم بیرون کردن دیگه برام مهم نیست .
احمد کمالی شهردار منطقه یک

جناب آقای کمالی/به نظر حضرتعالی مطالبم زیر آب زنی شهردار است/من به شهردار علاقه مندم و به شخصیتش احترام میذارم/

مهسا 1391/05/01 ساعت 11:32 ق.ظ http://chalkrood.blogfa.com

سلام
با اینکه میدون جدید رو ندیدم ولی با توصیف های شما مشخصه که اصلا چیز خوبی نیست
شکل قبلی اون منطقه خیلی قشنگ بود

علی 1391/05/01 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام آقای پوزواک ! اگه سلام کردن واجب نبود عمراً اگه محلت بذارم !
اما در مورد عکس دوم جواهرده بالاخره تلاش بچه ها نتیجه داد و فهمیدند منظور شومت چی بود . تو می خواستی به سبک سازمان منافقین همین عکس رو به یوکیو آمانو نشون بدی و ادعا کنی اینجا تأسیسات هسته ای ایرانه که حالا دارن پاکسازی می کنند !
اما در مورد میدان انقلاب ! از ده تا رامسری بپرسی نمیدونند که این جا میدان انقلابه ! تو با این کلمه و یاداوری اون می خوای انقلاب مخملی راه بندازی ؟اصلاً خوب شد که اون میدون رو نصرت خان کوزه گر خراب کرد که هوس انقلاب مخملی از سر شما بپره و بیخودی به وعده های پوچ جین شازپ و سوروس و مرداک و فوکویاما و هابرماس و جان هیک و ... دلخوش نکنین ! انقلاب های مخملی در میادین اتفاق می افته و حالا با خراب کردن میادین کجا می خواهید به قول خودتون انقلاب بکنین ؟ توی باغچه ی خونتون ؟

دوست 1391/04/31 ساعت 11:58 ق.ظ

با سلام شهرداری رامسر هر از چند گاهی راهی برای مهندسین خود جهت اهداء پاداش پیدا میکنه مانند ورودی بازارچه سنتی با اون ستونهای چشم خراشش و یا نصب دستگاههای ورزشی در بلوار معلم سر چهار راهی بسیار شلوغ و نمونه آخرش اصلاح هندسی میدان انقلاب که خلاصه از این دست طرحها میشه یه چند تومنی پس انداز کنار گذاشت در مجموع شهرستان رامسر مشکل جدی ندارد که مهندسین محترم شهرداری مغز گرانبارشان رو به کار بندازن

لطفن از جدول اوقات شرعی در وبلاگ هسته های فرهنگی جوان اداره تبلیغات بازدید و جهت اشاعه در فضای سایبری برای استفاده عمموم همکاری نمایید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.