پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

گزارشی از مشکلات تعاونی تاکسی رانی شهر کتالم و ساداتشهر

تاکسی یکی از وسایل حمل و نقل عمومی برای شهروندان است که روزانه  تعداد قابل توجهی افراد جامعه با آن ایاب و ذهاب می کنند و سبب می شود هم در کاهش بار ترافیکی شهری موثر بوده و هم در میزان کاهش سوخت نقش بزرگی را ایفا نماید.

 تمام تلاش مدیریت شهری بر آن است که تاکسی رانی بتوانند جایگاه اصلی خود را در حمل و نقل شهر پیدا کرده و خدمات رسانی مناسب و در شان شهروندان داشته باشند، ضمن آن که از رانندگان نیز حمایتهای لازم صورت گیرد تا رانندگان بتوانند با کمترین مشکلات و سختیها و در شرایطی مناسب به شهروندان خدمات رسانی کنند.

با این حال پای صحبتهای اعضای هیئت مدیره تاکسی رانی کتالم و ساداتشهر نشستیم و آنها مشکلاتشان را مطرح کردند و امیدواریم مسئولان امر در جریان این مشکلات تاکسی داران این منطقه قرار گرفته و آنها را بررسی نموده و رضایت عمومی این افراد را بر آورده نمایند چرا اینکه آنها روزانه با صدها نفر مسافر سر و کار دارند و نارضایتی آنها به دیگران منتقل خواهد شد و این امر در شان جامعه اسلامی نیست و نخواهد بود.

مهمترین مشکلات رانندگان تاکسی شهر کتالم و ساداتشهر:

1-عدم پرداخت حق الزحمه رانندگان تاکسی :تاکسی رانی کتالم و ساداتشهر همچون دیگر صنوف با تمام توان خود از ساعت 6 صبح الی 2 بامداد در برگزاری شایسته انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تلاش ویژه ای نمود اما امروز بعد از گذشت حدود 4 ماه از پایان انتخابات هزینه ای بابت آن دریافت نکرده است.

2-عدم اصلاح وضعیت ایستگاههای تاکسی رانی کتالم و ساداتشهر:بعد از گذشت 4 سال از قول مسئولین هنوز وضعیت ایستگاههای تاکسی (خصوصا ایستگاه چهار راه بسیج به سمت ساداتشهر )اصلاح نشد و اعضای هیئت مدیره تا این اندازه نیز راضی هستند تا با اختصاص لاینی برای این منظور دیگر کارها را خودشان انجام دهند.

3-عدم اصلاح نرخ تاکسی:در حالی که مصوبه تغییر نرخ تاکسی از طریق شورای اسلامی و شهرداری کتالم و ساداتشهر دریافت شد ولی مجدد باز پس گرفته شد و هم رانندگان و هم مردم در خصوص کرایه تاکسی در بلاتکلیفی به سر می برند.

4-وضعیت نامطلوب تعویض دفترچه تاکسی :هر راننده تاکسی هر دو سال باید دفترچه اش تایید گردد و برای اینکار هر بار باید کلیه کارها از قبیل تهیه 9 قطعه عکس،واریزی به حساب شهرداری،تاییدیه بهداشت،انگشت نگاری و... صورت پذیرد در حالی که تمام این کارها در سایت پلیس 10 انجام شده است.آیا بهتر نیست برای صرفه جویی در هزینه و وقت از خیلی از این کارها صرفه نظر کرد؟

5-فاصله زیاد ایستگاه تاکسی تا میدان شهر:در حالیکه باید فاصله ایستگاه تاکسی تا میدان هر شهر حدود 15 متر باشد ولی در ایستگاه تاکسی چهار راه بسیج به سمت ساداتشهراین فاصله به بیش از 200 متر می رسد و این امر باعث می شود تا خودروهای شخصی از فرصت استفاده نموده و مسافران را در طی این مسیر سوار ماشین خود می کنند.

6-عدم توسعه ایستگاه تاکسی:در ایستگاه تاکسی میدان بسیج به سمت ساداتشهرعرض پیاده رو حدود 6 متر و عرض خیابان حدود 12 متر است.آیا بهتر نیست تا از عرض پیاده رو کاسته شود و بر توسعه عرض ایستگاه تاکسی افزوده شود تا پلیس قادر به جریمه تاکسی های پارک دوبل نگردد و این امر هم به زیبایی شهر کمک می کند و هم رانندگان تاکسی با خیال راحتری به حمل و نقل مسافران بپردازند.

7-عدم همکاری و همفکری شهرداری کتالم و ساداتشهر با شرکت تعاونی تاکسی رانی:متاسفانه شهرداری کتالم و ساداتشهر در رنگ آمیزی ایستگاه تاکسی و جابجایی ایستگاه تاکسی با هیچ یک از اعضای شرکت تعاونی مشورت ننموده و خود اقدام به انجام این امورات می نماید.آیا بهتر نیست شهرداری در این زمینه با شرکت تعاونی همکاری داشته باشد؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهسا 1391/04/13 ساعت 08:23 ب.ظ http://chalkrood.blogfa.com

سلام
وبلاگتون تغییر نام داده

سلام
گویا اینطور به نظر می رسد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.