پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پلیس راهور رامسر خدا قوت!

وقتی افراد جامعه به گونه ای مشابه و با رعایت هنجارهای مشترک رفتار نمایند ، به معنای آن است که قانون به اجرا در آمده است و در عمل ،حاکمیت قانون بدان معناست که هیچ فردی از قانون بالاتر نیست و با این تفاسیر ،مردم در حکومتهای مردم سالار ،مشتاق پیروی از قوانین هستند و هنگامی که قانون وضع شده مورد تبعیت همگان قرار می گیرد آنگاه عدالت به بهترین نحو برقرار می شود. این نیز گفتنی است که هر جا قانون در حال پیاده شده است مسلما افرادی با آن مخالفت کرده و در برابر قانون صف آرایی می کنند ولی نباید برای این گروه حق ممیزی قائل شد و همه باید در برابر اجرای قانون برابر باشند.

با این وجود ، نیک می دانیم که یکی از نیروهایی که همیشه و همه روزه با تنی خسته و نگاهی مهربان به ما یاری می رسانند ،پرسنل خدوم و صد البته زحمت کش راهنمایی و رانندگی است.

افرادی که تمام تلاششان در جهت رسیدن بی خطر شهروندان به آغوش خانواده هایشان هستند.همه ما شاهدیم که آنها چه در گرما و چه در سرما و روزهای بارانی و آفتابی با چشمان تیز بین خود همیشه در پی هدایت خودروهای شهروندان با بهترین شکل هستند و هدفشان نیز ایجاد بستری مناسب برای استفاده همگی از خیابان و بهینه سازی در زمان و برای رسیدن مان به کارهای روزمره م هستند.

حال ما باید چگونه از تلاشهای آنها سپاسگزاری کنیم؟آیا نباید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ،سلامت و آرامش روانی را به همنوعان خود ارزانی بداریم؟آیا هنگامی که قانونی به ضررمان عمل کند و پلیسی مطابق مقررات به ما اخطار دهد با شیطنت زحمات آنها را بر باد دهیم؟

 

آیا وقتی چراغی برایمان قرمز شد با بی احترامی به قانون از آن عبور کنیم و با پلیسی که با برخورد و اعمال قانون سعی در متوقف کردن خودرویمان داشته برخورد فیزیکی و احیانا کلامی نماییم؟آیا جز این است که باید با تمکین به مقررات ،حقوق دیگران را محترم بشماریم؟

مدیر جدید راهنمایی و رانندگی رامسر نیز یکی از افسران خدوم پلیس است که در طی این مدت اندک ،برای همگی شهروندان رامسری اسمی آشناست.

افسری که روزها با چنان جدو جهدی درپی حل مشکلات مراجعه کنندگان بر می آید که وقتی به خود می آید با نهارش یکی می شود و باز وقتی متوجه زمان می شود که عصرش را در دفتر کار گذرانده است و در حال بررسی پرونده های مختلف است.

این تلاشها برای کیست؟اگر او و پرسنل زحمت کشش اداره اش با بی تفاوتی از کنار قوانین بگذرند چه مشکلاتی در شهر روی خواهد داد؟اگر امروز وقتی شخصی با نداشتن گواهینامه که در قانون مجازات اسلامی مورد توبیخ او و همکارانش قرار گیرد باید مورد بی مهری قرار گیرد یا تشویق؟اگر برخورد با متخلفان قوانین راهنمایی با جدیت دنبال نشود چه کسی ضرر می کند؟

 

حال ذکر نکاتی ضروری است و امیدوارم مسئولان شهر ،خصوصا شهروندان با این افسر خدوم و همکارانش همکاری لازم را داشته باشند و شهرستانی که معروف به عروس شهرهای ایران است کمتر شاهد تصادفات و حادثه های مرگبار باشد و خانواده ها کمتر غزادار باشند.

1-عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی به نفع همه ماست و برای سلامتی و آرامش خانواده ها ملزم هستیم آنها را رعایت کنیم.

2-همکاری با پلیس راهور و اطاعت از دستورات آنها که جز نگران سلامتی ما، دغدغه ای دیگر ندارند الزامی است.

3-انتظارمان از پلیس راهور این است که با شدت هر چه تمامتر با متخلفین به قوانین راهنمایی و رانندگی برخورد نماید و دارویی تلخ را برای آنها تزویج نماید هر چند برایشان مزه تلخ خواهد داشت ولی بهبودی را نوید می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.