پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

گفتگو با مدیر کمیته امداد تنکابن در خصوص فعالیت یک موسسه خیریه

با توجه به تکذیبیه موسسه خیریه مهر ولایت در خصوص فعالیت خود در سایت دریادیم و ادعای آنها مبنی بر اینکه این موسسه دارای مجوز فعالیت می باشد گفتگویی را با رحمانی ،مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تنکابن در این خصوص انجام دادیم(رجوع به ادامه مطلب).

سید موسی رحمانی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تنکابن در این باره گفت:این موسسه در اواخر سال گذشته فعالیتش را در تنکابن آغاز کرد و اقدام به جمع آوری کمک و توزیع صندوق های صدقات کرد که با پیگیری ما از فرمانداری تنکابن ،مشخص شد که این موسسه مجوز ندارد .

وی افزود:در این خصوص مکاتبه ای را با فرمانداری تنکابن انجام دادیم و فرماندار نیز طی نامه ای به بخشداران تابعه دستور عدم همکاری با این موسسه را صادر کرد که این نامه به این شرح است"نظر به فعالیت موسسه تحت عنوان خیریه و نیکوکاری مهر ولایت در این شهرستان و عدم صدور مجوز فعالیت شهرستانی توسط این فرمانداری به عنوان تنها مرجع صدور پروانه فعالیت سازمانهای مردم نهاد ،از آنجاییکه این موسسه اخیرا اقدام به توزیع قبض و صندوق در برخی از روستاها و نقاطی از شهر نموده است ،لازم است از طریق اطلاع رسانی به دهیاران در جهت عدم همکاری مردم با عوامل اجرایی موسسه مذکور تا اطلاع ثانوی مبذول فرمایید."

رحمانی افزود:بخشداران نیز به تبع این نامه دهیاران را از وجود این موسسه  مطلع و عدم همکاری با آن  را مبذول داشتند.

مدیر کمیته امداد تنکابن با اشاره به اینکه استانداری نیز به فرمانداری عباس آباد نامه زد و به آنها دستور داد به تبع اینکه موسسه مهر ولایت در عباس آباد مجوز دارد نمی تواند در شهرستانهای دیگر فعالیت کند گفت:فرمانداری تنکابن نیز در پیرو این نامه از نیروی انتظامی تنکابن خواست تا نسبت به پلمپ این موسسه به علت نداشتن مجوز اقدام نماید و این موسسه در تنکابن پلمپ شد.

وی افزود:این موسسه به صرف داشتن رابطه و نفوذ از فرمانداری عباس آباد مجوز گرفت و در تنکابن  مبنی بر اینکه از نیروی انتظامی و یا از اداره اوقاف مجوز دارم نمی تواند فعالیت کند و اصلا اداره اوقاف وظیفه اینچنینی ندارد.

رحمانی تصریح کرد:من در مقامی نیستم که دستور پلمپ این موسسه را بدهم و ادامه داد اگر این موسسه مجوزی مبنی بر فعالیت در تنکابن دارد آنرا رسانه ای نماید و من رییس این موسسه را به دفتر کارم دعوت کردم و از وی خواستم اگر مجوزی دارد مشخص کند که ایشان با حالت قهر جلسه را ترک کرد.

مدیر کمیته امداد تنکابن در خصوص استفاده از شماره ثبت  توسط موسسه گفت:این موسسه در یکی از دفتر اسناد ثبت شده و دارای شماره ثبت می باشدو این نمی تواند دلیل بر فعالیت این موسسه باشد.

رحمانی اظهار داشت ایشان نمی تواند ادعا کند که از دادستان مجوز فعالیت دارم چون دادستان نمی تواند چنین کاری انجام دهد و حکم به فعالیت موسسه خیریه صادر کند.

وی افزود:عوامل این موسسه در هنگام مراجعت به منازل صندوق های کمیته امداد را نیز تخیله و تخریب می کنند و مبالغ آن را با خود می برند نمونه ای  نیز از این اقدام در دست داریم.

رحمانی در پایان گفت:این موسسه  ، عایداتش را صرف کارمندانش می کند و تا این تاریخ هیچ گونه مجوزی برای ادامه فعالیتش در تنکابن ندارد.

شایان ذکر است فایل صوتی این گفتگو نیز نزد مدیر وبلاگ موجود است.

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1391/04/07 ساعت 07:51 ق.ظ

رییس جدید راهنمایی و رانندگی چقدر بهت داده تا این حرفها رو براش بنویسی

قراره حتما چیزی از کسی بگیرم تا زحمات شبانه روزی برای خدمت به شما را پوشش بدم؟

علی 1391/04/06 ساعت 09:40 ب.ظ http://www.

ای ناقلای پاچه خوار بی بصیرت ... بیب ...! با کمک بچه های سایبری تحقیق کردیم و فهمیدیم که تو در آینده نزدیک می خوای ماشین بخری و چون رانندگیت خوب نیست از همین الان می خوای دم رییس راهنمایی و رانندگی رو ببینی که وقتی با اون رانندگی کورکورانه ات به در و دیوار زدی ، جریمه ات نکنن !کور خوندی پسر ! من و بچه های محل این توطئه جدیدت رو هم کشف کردیم ! اگه اون مسئول ارزشی باشه که احتمالاً هست چون اگه نبود رییس نمی شد ، دیگه گوشش بدهکار این حرف و حدیث ها نیست و حتی امام جمعه و فرماندار رو هم جریمه می کنه... در مملکت ما و پارتی بازی ؟در این کشور و تبعیض ؟ اگه با بچه ها زدیم ماشینتو پنچر کردیم از ما به دل نگیری ! حقت همینه !

محمد ولی تکاسی 1391/04/03 ساعت 07:57 ق.ظ http://mw1.blogfa.com

با عرض سلام

تو نیکی کن و در جیب انداز
تا خدا به تو در بیابان کفش بدهد

ایجاد صندوقخانه و مراکز جمع آوری اعانه و نذورات توسط سازمان های مسئول صورت می پذیرد وگرنه هر گبری می تواند پارسا شود و ادعای مسلمانی نماید. از طرفی مراکز خودجوش و اجتماعی و انجمن های خصوصی چون به عملکرد کمیته امداد و نهادهای کمک رسانی به قشر محروم (که انصافا زحمت زیادی می کشند تا ما دیگر فقیری نداشته باشیم) اعتماد کامل ندارند خود رأسأ اقدام به اینکار خدا پسندانه می کنند.غافل از اینکه گداپروری شده و شاید در برخی مواقع حق به حقدار و نیازمندان واقعی جامعه نرسد.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.