پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف استان و پوشش گزارش نادرست!!!

رامسر ،غربی ترین شهرستان استان مازندران دارای جمعیتی حدود 75 هزار نفر است و می توان گفت که یکی از مراکز مذهبی استان مازندران به شمار می رود.

وجود حوزه علمیه جواهرده در حدود یک قرن پیش ، وجود افراد فاضلی چون مرحوم ایت ا... الهیان ،مرحوم آیت ا... فلسفی در این خطه ،وجود بارگاه آقا بسمل و آقا پلاسید که مشتاقان زیادی را برای زیارت و تبرک به خود جلب می کند و یکی از پرازدحام ترین بقاع مقدس در ایام سوگواری امام حسین (ع) در غرب مازندران است،وجود حوزه علمیه المهدی به تولیت حاج آقا نحوی گواه این مدعاست.

وجود مساجد و زیارتگاههای متعدد در دورترین روستاهای این شهرستان نیز دلیل دیگری بر مذهبی بودن مردم این منطقه دلالت دارد.

شهرستان رامسر هم اکنون دارای حدود 114 مسجد می باشد که نیازمند توجه ویژه مسئولین شهرستان برای بازسازی اغلب آنها به علت فرسوده بودن و احیای امر نماز و ترویج فرهنگ نمازخوانی می باشد.

حال در چند روز اخیر مصاحبه ای از حسین قبادی ،مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر بر روی پایگاه اطلاع رسانی اوقاف و امور خیریه استان مازندران قرار گرفت و به تبع آن خبرگزاری فارس نیز آن را پوشش داد که "...در حال حاضر در هفت مسجد شهرستان رامسر نماز صبح ،در 20 مسجد نماز ظهر و عصر و در همه مساجد نماز مغرب و عشا برگزار می شود..."مورد تعجب همه مردم رامسر ،خصوصا نگارنده قرار گرفت و با پیگیری ها و تماس هایی که با متولیان امر نماز شهرستان رامسر به عمل آمد مشخص شد که این آمار کذب محض است.

حال با تحلیل این آمار ،قضاوت را بر عهده شما مخاطبان عزیز می گذارم تا هدف اصلی ارائه این گونه آمار غلط برایتان مشخص شود.

با توجه به آمار موجود ،حدود 44 روحانی در این شهرستان حضور دارند که برخی از آنها به علت اشتغال ،تدریس در دانشگاهها و... قادر نیستند تا امامت نماز جماعت را بر عهده گیرند.

با فرض اینکه هر 44 روحانی در هنگام نماز مغرب و عشاء امامت نماز جماعت را بر عهده گیرند ،چگونه می توان نتیجه گرفت که در همه 144 مسجد این شهرستان نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می شود؟

مردم شهرستان رامسر بسیار مشتاقند تا اسامی مساجدی که در آنها نماز های یومیه برگزار می شود اطلاع رسانی شود تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!

مردم این شهرستان از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران انتظار دارند تا نسبت به ارائه چنین آمار و ارقام غلط ،آنهم از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل واکنش نشان داده تا مردم نسبت به این ارقام ذهنیت بدی پیدا نکنند و در ثانی به نگارنده و دیگر مخاطبان پاسخ دهد که آیا ارائه آمار اقامه نماز و اظهار نظر در مورد آن در حیطه وظایف اداره اوقاف است یا سازمان تبلیغات اسلامی.

دانلود

نظرات 2 + ارسال نظر
دوست 1391/03/30 ساعت 02:39 ب.ظ

دوست من گفته نماز جماعت برگزار میشه نه اینکه توسط یک پیشنماز آخوند بلکه توسط نیروهای مردمی که عبا بردوش جور آقایان رو می کشند البته آمارش رو این آقا میده دروغ نگفته

علی 1391/03/30 ساعت 02:16 ب.ظ http://www.

راستش رو بگو تو هدفت از این شایعه پراکنی های مورد دار چیه ؟ می خوای دو تا اداره مذهبی شهر و دو تا روحانی جلیل القدر رو به جان هم بندازی که چی بشه ؟ من کشف کردم که تو حوزه عملیات خوتو عوض کردی و به حوزه های دینی چنگ انداختی ! چسبیدی به امامزاده ها و مساجد و اوقاف و تبلیغات و ... ! غافل از اینکه ما امت شهیدپرور زرنگ تر از تو و دشمنان قسم خورده هستیم و تمام توطئه هات رو افشا می نموییم !
حالا 44 مسجد یا 144 مسجد چه توفیری داره ؟ شاید خبرگزاری پارس اشتباه کرده باشه ؟ تو اصلاً سال به دوازده ماه گذرت به مسجد میفته که نظر میدی بی بصیرت قلم به مزد ؟ تو اصلاً میدونی در روز چند رکعت نماز می خونن ؟ آقای قبادی مرد شریفی هستند که چند روز مهمون خطه ولایتمدار رامسر هستند لااقل حرمت مهمون رو نگه دار ! به فکر آخرتت باش ، بازهم وقتی مردی همین علمای اعلام باید کفن و دفنت کنن ! شرم کن ای ... بیب ... بیب ... !!! همونجا وایسا تا من بیام بدم موتورت رو پیاده کنن !!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.