پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

حمله و تمسخر قومیت های ایرانی به چه بهانه ای؟

در شرایطی که کشورمان خود را برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آماده می کند و در زمانی که نظام نیازمند وحدت ،همدلی و یکپارچگی هر چه بیشتر مردم برای حضور حداکثری آنها در پای صندوق های رای برای نشان دادن قدرت و پشتیبانی آحاد جامعه از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان قسم خورده است ،متاسفانه مدیر یکی از رسانه های مجازی استان مازندران مطلبی توهین آمیز با عنوان "تبریک به بعضی از مازندرانیهای رشتی شده " را در خروجی سایت خود قرار داد که موجب تاسف ،تاثر  و جریحه دار شدن احساسات پاک مردم منطقه شد.

تاسف این موضوع زمانی دو چندان می شود که مدیر این سایت در اقدامی غیر حرفه ای برای فرار از پاسخ گویی ،بدون ذکر نام نویسنده و با درج نامی مستعار ،مطلب را از زبان یکی از مخاطبین خود در خروجی این رسانه مجازی که باید محل همدلی و حل مشکلات مردم و جامعه باشد قرار می دهد.

شروع مطلب با حمله به مردمان غرب مازندران اینگونه آغاز می شود که "... متاسفم که یک عده بسیار محدود از رشتیهای ساکن تنکابن که از همان اول الحاق آنها به مازندران در چند دهه پیش ،تصمیم گرفتند با تمام توان تیشه به ریشه مازندران بزنند..." که شائبه های فراوانی به همراه دارد.

هر چند نویسنده این مطلب با نام مستعار معرفی شده است ولی از آنجاییکه این یاداشت مورد تایید مدیر این سایت قرار گرفته ،او را عامل اصلی این توهین دانسته و خطاب اصلی این نوشته را متوجه او می سازم.

نیک می دانیم که اقوام ایرانی اعم از ترک ،لر ،کرد ، بلوچ و... همگی از مردمان خونگرم این سرزمین مقدس هستند و هیچ کس نباید به خود اجازه دهد تا به نژاد ،لهجه و قومیت آنها توهین نماید زیرا کشور ما ،کشوری مذهبی است و طبق آموزه های دینی "هر کس که با تقوا تر است نزد خدا گرامی تر است".

حال چه شده است که مدیر این سایت مردمان غرب مازندران را رشتی ! نامیده است !!!مردمی که خواسته ای جز تشکیل استان جدید در این خطه با هدف دستیابی به توسعه و تکامل منطقه خود و کشور عزیز ایران ندارند و این امر را می توان در شعار انتخاباتی تمامی نامزدهای این دوره مجلس شورای اسلامی  آنها جستجو کرد.

پیرو این موضوع ،خدای نکرده چه خصوصیت منحوسی در مردمان گیلان زمین ،خصوصا مردمان انقلابی رشت ،سرزمین میرزای بزرگ ،استاد معین ،پرفسور رضا و دهها افتخار ایران و ایرانی در نظر مدیر این سایت جلوه گر شده است که چنین بی مهابا به آنها می تازد و در مطلبی سراسر توهین آمییز می گوید"...مطمئن باشید که فرزندانتان از شما گلایه خواهند کرد که چرا به همین راحتی آنها را رشتی کردید...".

آیا سکوت مدیران ارشد استان ،خصوصا متولیان امور فرهنگی و سیاسی که همیشه مخالف تضییع حقوق دیگران خصوصا توهین به نژاد و قومیت اقوام ایرانی هستند ،نمی تواند موید این فحاشی ها باشد؟!!

چرا باید اجازه دهیم که ادبیاتی در رسانه ما ترویج شود که در متن آنها به صورت علنی توهین شود "... پیشاپیش رشتی شدن تعدادی از مازنی های غرب استان را تبریک گفته ...".

پاسخگوی این بی حرمتی ها بر عهده چه نهادی است؟ ما منتظریم تا ارگانهای فرهنگی کشور،خصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عواملین آنها در استان ها از جمله گیلان و مازندران ، بتوانند جواب قابل قبولی به مدیر اینگونه سایتهای بی فرهنگ و نژاد پرست بدهند.

شهرستان رامسر

محمد رضا بهرامی

 

نظرات 9 + ارسال نظر
شادی 1391/01/16 ساعت 12:24 ق.ظ http://hila.blogsky.com

بسیار متاسفم که سخنانی چنین تفرقه آمیز در منطقه با فرهنگ بین دو استان توسط افرادی با احساسات بغایت ناسیونالیستی وارتجاعی بیان ومسائل شونیستی و نفاق افکنانه ترویج میگردد.

ویکی 1390/12/13 ساعت 08:02 ب.ظ http://www.chechel.blogfa.com

شک نکنید مردمان خطه گیلان بسیار باهوش هستند. کله ماهی هم چیز بدی نیست به خاطر همین موضوعه که هوش سرشاری دارند. ضمن اینکه استان گیلان متوسط سوادش از تمام استان های کشور بیشتر است.

ساداتشهری 1390/12/10 ساعت 02:27 ق.ظ

سلام برادر بهرامی
دستت درد نکنه..مطلب بسیار خوبی بود ..کاش آدرس مطلب مذکور رو هم لینک می کردی تا مطلبت مستند باشه و حرف و حدیثی توش نباشه و فردا روز اگه مطلب رو پاک کردن مشخص بشه و تکذیب نکنند!
من دوست ندارم به کسی توهین کنم چون همۀ ما انسانیم و از اون مهمتر هم وطن و همه به نفسه محترمند..
اما بنده به شخصه افتخار می کنم که رشتی باشم،(رشتی مهربان و خونگرم و صمیمی) مخصوصاً با دیدن این همه کینه و بغض از افراد به ظاهر هم استانی!
وقتی من رامسری در رشت و کلاً گیلان با آن همه محبت و استقبال رو به رو می شوم و کارهای اداری ام بسیار زود و با روی گشاده انجام می شود، به طوریکه احساس غربت نمی کنم، چرا دوست نداشته باشم رشتی باشم؟!
درحالیکه در شرق استان خودم(مازندران) مخصوصاً شهرهای نزدیک به مرکز و خود مرکز ، با رفتارهای خصمانه و نامهربانانه مواجه می شوم و اگر کار اداری داشته باشم باید هزار مشقت بکشم و 7 خان رستم طی کنم و کفش پولادین به پا کنم... از پیمودن راه گرفته تا برخورد کارمندان ادارات مرکز و تحویل نگرفتن و تمسخر به خاطر عدم داشتن لهجۀ مازنی!
حال این دوستان هم استانی شرق نشین و مخصوصاً مرکز نشین خود قضاوت کنند که آیا ما حق داریم یا نه؟!
البته اینها فقط گوشه ای از حقایق تلخ موجود بود و بسیارند اینگونه ناملایمات که سبب می شود که غرب استانی ها در پی استقلال باشند و خواستار عدالت و رهایی از تبعیض...
ما ایرانی هستیم و برادر و ضمن محترم شمردن همه خواستار حق خود هستیم ...
و به هیچ وجه توهین و ناسزا را تحمل نمی کنیم و یقیناً اگر چنین باشد به ناچار پاسخ می دهیم...
یاد بگیریم که به هم احترام بگذاریم و به همه به چشم انسان نگاه کنیم...
باز هم از همگی عذر می خواهم و صراحتاً عرض می کنم که قصد توهین به هیچ قشری را ندارم و صرفاً پاسخی بود بر گفتارهای ناروا و ناشایست بعضی افراد که انسان را وادار به مقابله به مثل می کند زیرا به گونۀ دیگر گوششان بدهکار نیست...
پیروز و سربلند باشید
یاحق

سلام
با مطلب "معضلی به نام ازدواج تالاسمی!" بروزیم و منتظر نگاه مهربان و نظرات ارزندۀ شما
پیروز باشید
یاحق

مهم نیست 1390/12/08 ساعت 11:53 ب.ظ

قابل توجه استاد غلط های املایی منطقه:
شائبه درسته جانم نه شاعبه!
می بینم در کوزه تشریف بردید.

حاجی دارمت
مرسی از تذکرت

سید محسن 1390/12/08 ساعت 09:13 ب.ظ

داداش این یارو چی میگه؟
کهی مگه چیز بدیه؟ هم تن و قوی میکنه هم ...

سید جان لطفا توهین نکنید

شیرمردی از گرگان 1390/12/08 ساعت 09:10 ب.ظ

برادر وقتی حرف جدایی می زنید مو به تن مازندرانیها سیخ میشه//ما که راحت شدیم از این آدمها

چالوسی 1390/12/08 ساعت 09:03 ب.ظ

بابا سر به سر این کهی ها نذار

داداشی 1390/12/07 ساعت 11:41 ب.ظ

ای کله ماهی خور . کی گفته شما مازندرانی هستین .اوووووووووووووووووووووووووووووو

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.