پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

پژواک رامسر

آید به سوی ما باز ، هر کار زشت و زیبا!!!

تبعیض حتی در خانه مطبوعات!!!

خبرنگار ،این قشر زحمت کش که روز و شب خود را یکی می کند تا بدون کوچکترین چشم داشت از خلق خدا،با جد و جهد مثال زدنی و اطلاع رسانی صحیح ، می کوشد در پی حل مشکلات جامعه خود بر آید تا در پی توسعه میهن خود قدمی برداشته باشد.فردی که از زندگی شخصی خود می گذرد ،ولی به دلیل وجدان کاری و تعهد اخلاقی ،به هیچ وجه از حل معضلات جامعه خود کوچکترین قدمی به عقب برنمی دارد.

چه رنجها که نمی کشد و چه مصیبتهایی که تحمل نمی کند تا از حقوق مردمی دفاع کند که تنها چشم امیدشان ،به سوی اوست و منتظر احیای حقوقشان توسط قلم های طناز و کلام های شیوای این سرباز ملت هستند.

در این میان اگر این صاحب رسانه و جراید از عدم داشتن وسایل مدرن و پیشرفته و ضروری ،نظیر دوربین عکاسی جهت ثبت لحظه ها ،واکمن جهت ضبط صداها ،کامپیوتر جهت پردازش اطلاعات و ارسال اخبار به نشریات و سایتهای متبوعش و... در جهت اسحقاق حقوق مردم و رساندن دردو دلهای آنها رنج برد ،چگونه خواهد توانست در این دهکده جهانی که رصد اخبار را تقریبا به صفر رسانده ،به وظایف خطیر و حساس خود بدرستی عمل کند؟چگونه خواهد توانست در گردونه ارتباطی ،مسئولیت خود را به نحو احسن به انجام رسانده و در مقابل اتهام "عدم انجام وظیفه اطلاع رسانی "توسط افکار عمومی پاسخگو باشد؟

با این اوصاف ،در نشست خبرنگاران غرب استان با استاندار مازندران ،مبلغی جهت کمک به خبرنگاران این خطه اختصاص داده شد و خانه مطبوعات غرب استان نیز موظف شد با خرید اقلام مناسب و مورد نیاز با توجه به سرانه هر خبرنگار ، جهت پوشش خبری مناسب مبادرت ورزد.

در این میان در جلسه تصمصم گیری جهت اولویت بندی اقلام مورد نیاز خبرنگاران ،نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران تاکید کرد که وسایل مورد نیاز خبرنگاران باید حتما یکی از گزینه های واکمن دیجیتالی ،دوربین عکاسی و  دستگاه چند کاره باشد که این گفته حداقل مورد تایید 7 نفر از خبرنگاران تنکابن و رامسر می باشد.حتی خبرنگاری از نداشتن لپ تاپ جهت ارسال خبر و اولویت آن در لیست خود نام برد، ولی این امر با مخالفت نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران مواجه شد و آن خبرنگار ،ناچار به قلم زدن لپ تاپ مورد نیازش از لیست اولویت هایش شد.

جالب اینجاست که بعد از توزیع وسایل ،مشاهده شد که به برخی از خبرنگاران در تنکابن و رامسر که تعداد آنها از انگشتان یک دست نیز تجاوز نمی کند یک دستگاه لپ تاپ داده شد که مورد تعجب همگان واقع گشت.

این اقدام خانه نماینده خانه مطبوعات غرب استان که در توجیهی غیر عقلانی ،خبرنگارن تنکابن و رامسر را به عدم دقت در این زمینه متهم می کند ،بسیار ناپسند است.لازم به ذکر است که این تبعیض نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران،پیشتر در تقسیم بن خرید در نمایشگاه مطبوعات تهران نیز،مشاهده شده است.

اینک خبرنگاران فعال و زحمت کش تنکابن و رامسر از شخص دهقان ، رییس خانه مطبوعات استان می خواهند تا با ورود به این مسئله ،آن را به دقت بررسی نموده و شائبه های ناشی از ایجاد این تبعیض را حل نماید.

مطمئنیم ،  اگر خبرنگاری نتواند از پس استیفای حقوق از دست رفته خود بر آید ،قطعا قادر نخواهد بود از حقوق ملتی که آنها را امین خود می دانند دفاع کند.

خبرنگارانی که بر صحت گفتار فوق مهر تایید می گذارند

1-حسین قاسمی خبرنگار هفته نامه پژواک

2-سهیلا محمدی خبرنگار روزنامه حرف مازندران و خبرگزاری فارس

3-هوشنگ امیدی نژاد خبرنگار روزنامه وارش

4-عباس احمدی خبرنگار صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا

5-روزمهر صالحی خبرنگار روزنامه ایران

6-مازیار عارفانی خبرنگار ماهنامه شمیم شمال

7-احمد برفی پیام کشاورز

8-علیرضا عبدی خبرنگار پنجره نو

و چند تن دیگر از خبرنگاران که نامشان محفوظ است.

 

بازتاب :سایت مازندنومه

نظرات 1 + ارسال نظر
دوست 1390/11/08 ساعت 07:48 ب.ظ

وقتی توی قشری که باید ندای عدالت را به گوش همگان بفرشتند چنین بی عدالتی هایی که شما فرمودید و دیگر همکارانتان هم تایید نمودند وجود دارد دیگر از من خواننده خبر چه انتظاری دارید . پس به نظر من مشکلات داخلی خودتون را در درون خانه خود حلش کنید و مطبوعاتیش نکنید و یا از مراجع ذیصلاح خودتون پیگیری کنید تا ما اعتمادمون را از شما از دست ندهیم زیرا اولین موفقیت یک خبرنگار موفق اعتماد سازی در بین خوانندگانش است

عدالت!!!!!!! کجا؟
فریاد؟واسه چی؟

یادت باشه الکی فریاد نزنی مردم گمون بد می برند

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.